Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  514 101892
Jeg prøvde da muskatt te, uten virkning...
Muskatt Te Rapport
Brukte denne linken som eksempel...

Først kjøpte jeg malt muskatt på krydder flaske fra Ica. Kokte opp 2 dl vann tilsatte først 10 gram (ville være forsiktig første gangen). Blanda sammen dette og lot det stå i 30 minutter. Så tok jeg og drakk, sakte men sikkert. Etter 20-25 min kjenner jeg hodepine. Litt skuffet. Så etter 1 time senere vondt i hodet. 2-3 timer senere enda vondt i hodet og en følelse av svimmelhet. Et par timer etter dette tar jeg og prøver på nytt. Tar da 14 gram ca. Har ikke vekt men er smart ... Samma. 14 gram altså. Det samme skjer null virkning og hodepine igjen ... Etter et par timer tar jeg et siste forsøk. Jeg tar da 16 gram i håp om å ikke daue av overdose. Lol. Og det samme skjer. Null virkning. Kjøpte jeg feil ? Jeg veier 75 kg og er 1.81 cm høy og er i ungdomsalderen. Tok jeg for lite ?
Skriver amatør aktig fordi jeg er ny her men ta henhold til det...
Vennligst svar dere som er proffe og som har prøvd dette. På forhånd takk
Mvh Skruffern
Nårj eg prøvde dette av ren kjedsomhet så ble jeg tung i hodet.
Dagen etterpå så opplevde jeg den verste formen jeg NOEN gang har hatt, jeg og kameraten krabbet (bokstavelig) talt ned trappa og lå på gulvet hele tiden mens vi lagde pizza. Helt jævelig!

Jeg hadde hørt masse dritt om det, men viste ikke at det ga deg den jævelige hangoveren.

Anbefales ikke.
Jeg synes hangoveren var herlig jeg!
Merket egentlig ingen hallusinasjoner eller noe, jeg ble bare veldig sløv av den. Lå mer eller mindre i sengen i 50 timer og sov og softa. Hørte på musikk og greier.
Digg!
Hadde egentlig tenkt til og prøve dette her omdagen når jeg var på vinterferie hos en kompis og ikke fikk ordna noe weed Jeg hater hangover's og er glad for at jeg ikke fant no muskat i krydderskapet til morra hans Lest litt om det i etterkant og virker ikke som no digg ruseffekt i det hele tatt! Vis jeg skal prøve det skal det være siste utvei av rus jeg kan innta
▼ ... over en uke senere ... ▼
Får man rusen ved å droppe muskat i kapsler? Noen som har erfaring her, evt. advarsler?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Bare for å klarere littegrann her ..

Jeg merket at det var en som skrev at han hadde laget te med en kaffetrakter. Nei, nei og nei.

Muskat SKAL kokes om du skal ha te, no exceptions.

Ja, det tar lang tid å koke. Ja, det skal drikkes varmt. Og ja, det tar en stund før det kicker inn.

Og til Blasterboy, i teorien så skal det ikke være noen problemer med å droppe muskat i kapsler.
Det kan ta usakelig lang tid før det kicker inn, men det skal funke. Før eller siden.

Stoffet du egentlig er ute etter heter Myricistin, og er en slags oljebasert gugge, som best utvinnes ved høy temperatur i vann. Og jeg sier som før at: Skal du lage te, så kok opp muskat i vann. Det skal ikke fosskoke, bare littegrann, if you catch my drift. Det skal også kokes lenge, minst 20 minutter, hvis du har en fin temperatur.

Så. Når du endelig har fått kokt det ferdig, kan du la det kjøle seg ned litt, men ikke slik at den blir kald! Vær på vakt etter hvitt snerk i te'en, hvis dette forekommer, må du koke på nytt helt til alt 'snerket' er oppløst.


Bare litt sånn OT: Svarte så mange views denne tråden fikk ..
Sist endret av Lille Nikotin; 23. april 2008 kl. 05:49.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Er det Myricistin som også forårsaker hangoveren, eller er det noen av de andre stoffene i muskattnøtten?
Edit: 100, nei vent, feire når det er 112!
Sist endret av CaptainP; 23. april 2008 kl. 05:57.
Hvor mye virkestoff er det per gram muskatnøtt? Når det skrives om antall gram muskat, er det da snakk om uraffinert nøtt eller olje, eller er det selve virkestoffet det gjelder?

Ren etanol er dødelig i en dose på kanskje fire deciliter. Seks gram ren koffein er dødelig. Altså er koffein grovt regnet 70 ganger giftigere enn alkohol. Likevel kan hvem som helst drikke så mye kaffe vedkommende vil. Det er selvsagt fordi man for å få i seg 6 gram koffein gjennom kaffe må drikke 60 sterke kopper, og da kaster man opp lenge før man nærmer seg. Både koffein og alkohol er vanndrivende, men alkohol inntas gjerne i mer lettdrikkelig og konsentrert form, og på grunn av rusen blir den lettere å drikke jo fullere man er (jeg ser bort fra ølets mettende effekt). Jeg har opplevd selv å nesten ikke kunne kjenne forskjell på sprit og vann, og da er veien til overdose kort dersom man har svineriet tilgjengelig. ;-)

Det finnes energidrikker (brus) med et koffeininnhold som etter sigende tilsvarer flere kopper kaffe. Det hadde vært interessant å se om noen prøver å drikke seg ihjel på det. Jeg har inntrykk av at de ikke er så tilgjengelige i Norge. Er det noen som kjenner loven på dette området?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Øøø. Jeg og en venn drakk nettopp 20 g Muskatt te. For omtrent 10 min siden.
Fikk vondt i magen. :P

EDIT: Vi kokte opp 40g tilsammen. ergo 20g hver Smakte appepiss, men whatever, litt godt med en kilo sukker oppi.
Sist endret av AndyCandy; 13. juni 2008 kl. 15:42.
Jeg kjøpte malt muskatt 10g. Kokte alt sammen med 8dl vann, så drakk jeg ca 1 glass. Merka ingenting, men drakk jo ikke så mye da.. Det smakte jo faen piss hvordan er det mulig å få i seg mer? Noen tips på å få det til å smake bedre?
Lille Nikotin: Jeg ønsker å påpeke at du har noen feil i en god del av det du skriver angående muskatnøtt. Nå er jeg ikke ekspert på emnet, men etter å ha prøvd det to ganger ser jeg at en del av det du skriver ikke stemmer.

Bare for å fortelle om første gangen jeg prøvde:
Jeg kokte opp vann og muskattnøtter som jeg hadde revet på rivjern på forhånd, og lot det koke en liten stund. Så hadde jeg det over i en termoskopp, og lot det bare stå en god stund. Jeg hadde planlagt å drikke det samme dagen som jeg lagde det, men det ble det ikke noe av, så det gikk to dager før jeg i det hele tatt rørte koppen med "te" (vil heller kalle det en blanding av vann og muskattnøtter) oppi. Dagen jeg skulle innta muskattnøttblandingen var det blitt litt snerk på overflaten, men det bare prøvde jeg å nesten blande ut i vannet (ikke at det gikk så bra), og det ble fordelt i små og litt større biter i koppen. Deretter tok jeg litt lunken kaffe, og hadde oppi koppen( som forøvrig bare var halvfull), og tok den med meg for å male på nabohuset. Mens jeg malte, drakk ejg opp blandingen, og etter det var det bare å vente. Jeg husker ikke nøyaktig klokkeslett, men jeg tror jeg inntok blandingen rundt klokka 13 - 14 - 15, og rundt 19 - 20 - 21 begynte jeg å kjenne det hele mer og mer...

Etterhvert duppet jeg litt av innimellom, og når jeg spilte GTA:SA og kjørte rundt i gatene virket det som om jeg var i spillet og kjørte, og alt var bare veldig behagelig. Var litt loka i dagene etterpå, men det var egentlig bare morsomt. Dagen etterpå er det spessielt fint å ha noen som vet hvordan det er, eller har det helt likt som en selv. Da blir hele opplevelsen mye bedre. Husk at hangoveren er en del av rusen, det også. I noen tilfeller veldig kjip, andre tilfeller ikke like kjip. Lykke til videre til alle dere muskatnøttspisere!

Edit: En ting jeg glemte å nevne tidligere er at jeg hadde vel tre hele muskatnøtter i blandingen, men jeg spiste ikke noe særlig av nøttemassen, siden jeg regnet med at det meste av de interessante stoffene var i vannet. Jeg er vel rundt 180 cm høy, og veier mellom 85 og 95 kg.

Forresten, er det noen som vet hvordan det hadde vært å ta vare på bare den hvite snerken som samler seg oppå vannet når det blir kaldt, og røyke den på denne måten?
Sist endret av Markus; 15. juni 2008 kl. 04:03.
Når jeg prøvde muskatt delte jeg opp 10g i 2 "poser" med dopapir. Jeg la altså bare muskatten inni litt dopapir, la pakken i halsen og svelget med vann. Null stress, men det eneste jeg opplevde var svimmelhet og at jeg ble fryktlig tørr i munnen.
Myrsticin som da er virkestoffet i Muskatt finnes også i Persille og Dill, da i svært mye svakere doser.
Kan Persille/Dill evt, være mer attraktivt? (http://en.wikipedia.org/wiki/Myristicin)



Myrsticin koker ved 173 celsius:


Hva med å koke muskatten i vannet til det ikke lenger er noe vann? Og sørge for at temperaturen ligger på ca 100 hele tida, til vannet er borte. Ville ikke da oljen ligge igjen, ettersom koketemperaturen er 173 grader. (Siden det er en olje vil den også være separert fra vann?)
Safrole vil også ligge igjen da denne har en koketemperatur på over 200 grader.

Et problem jeg kan tenke meg allerede er hvor mye olje det er snakk om per nøtt. Det er jo ikke værre enn at man da tar mye mer muskatt (da prisen er så lav) og øker mengden?

Et annet problem er at muskatten blir liggende igjen, dette kan kanskje løses via filtrering av oljen eller lignende?

Deretter kan man konsumere oljen etter egen preferanse, i langt mindre doser, og få den ønskelige rusen, kanskje også mye lettere å avgjøre mengder og potens?


Det må da gå ann å få noe mer ut av muskatt? Kanskje dette kan hindre kvalme og ligende også?





Kilde:
http://en.wikipedia.org/wiki/Myristicin
Pleide å spise 10 hele nøtter før. Var helt hekta på de greiene hehe
10 nøtter var jævli mye da. Eg blei heilt ødlagt dagen etter når eg spiste 4nøtter, du må ha hatt hangover i mange dager etter på?
Mitt tips til deg er å drite i de to andre, og knuse opp de to hele nøttene for så og koke dem opp sammen med vann. Deretter skiller du vannet fra "restene" og drikker dette. Det smaker helt forjævlig, men er du en av de heldige får du en rus av det.

Grunnen til at jeg anbefaller å kaste pulveret er enkelt og greit at (slik jeg har forstått og oppfatter det) man ikke får noe ruseffekt av det. Dette er fordi pulveret enkelt og greit er eldre og mye mindre potent enn nøttene i sin helhet. (Dette er bare min oppfattelse, har ingen teori som kan bekrefte denne påstanden). Det samme gjelder forsåvidt blommene.

Og du har et godt poeng i at det kan være ubehagelig. Jeg opplevde hele "rusen" som ubehagelig. Jeg skriver "rusen" i gåseøyne fordi det tok altfor mange timer til det skjedde noe, så jeg gikk å la meg. Jeg våknet ca. 8 timer etter inntak da jeg merket at noe var virkelig feil. Beina var nummen, hodet var fucket og jeg kjente ingenting i munnen min. Jeg gikk jo mest sannsynlig glipp av oppturen og den første delen av rusen, men det JEG opplevde var ikke noe særlig. Den berømte nedturen var også eksisternende, men ikke i nærheten av nedturen fra feks. alkohol. Det eneste jeg kjente var nummenhet i munnen (tidvis kjente jeg ikke tungen min, omtrent som i hasjrus), og dette varte i ca. 2 dager før det gav seg.

Men hey, fyr løs. Alt er til for å prøves. Lykke til
Det du bør gjøre er å male opp nøttene til ett fint pulver. Så tar du det pulveret du har fra før og hiver det i en kjele. Tilsett 3dl vann og kok opp.

Når det har kokt en stund filtrer alt og hall det over i en kopp. Tillsette umenneskli mengder sukker, honning og sitronsaft. Så drikker du, det du hellte oppi budre fjerne den verste smaken. Viss du føler for det så spiser du den gjørmå som blir igjen i botn av kjelen. Smaker sikkert ikke så godt men viss du bare sveger det så blir det ikke så gale.

Vent 2-3timer og du burde bli meget slapp. Vent ca 30-60min mer og du blir utruli høg/avslappet/daff.

Det som ikke er verdt bakrusen dagen derpå. Den kan ver helt jævli og du blir gjerne "tvunget" til å holde senga :P
Sitat av Gravid
10 nøtter var jævli mye da. Eg blei heilt ødlagt dagen etter når eg spiste 4nøtter, du må ha hatt hangover i mange dager etter på?
Vis hele sitatet...
yyyyeeeees sir! Fikk trippel-hangover da gitt hahaha. Er nesten en rus i seg selv, men for intens til å kunne nytes når du jobber
Sitat av Antarath
yyyyeeeees sir! Fikk trippel-hangover da gitt hahaha. Er nesten en rus i seg selv, men for intens til å kunne nytes når du jobber
Vis hele sitatet...

det tvile eg ikke på gitt. Hadde problem med å gjør de mest enkle ting, og har blodrød i øynene mine i 2 dager. Folk trudde eg hadde pollenallergi :P
Alt i alt var det bare gøy å gå rundt i ørska, sjøl om det var ett strev å gå ut til kjøleskape for å henta cola :S
Jeg og en kompis har når bestemt oss får og teste muskatt.
Hvor mange gr skal jeg koke opp til 2 førstegangsbrukere på rundt 70 kg/17 år gammel?

Kan noen prøve å forklare rusen litt bedre. Hvor lenge varer den, hvem rus likner, blir du trøtt eller våken? Har lest det meste i tråden.
10 gram(ca. 2 nøtter) per person burde ver nok.
Rusen er litt lik hasj. Eg opplevde det som å bli mye treger i bevegelser, og du kan begyne å le litt innimellom av ting du ikke forstår. Eg fikk litt "tåkesyn" men det var bare en liten stund.
Den varer gjerne i ett par timer, men blir liksom svakere etter en stund, og det tar gjerne 1-2timer før den slår inn.

Det som svir mest er hangoveren. Den kan ver hard
Heilt canooon
Kan man bruke sånn muskattpulver som er på et sånt krydderglass?
Ja, så lenge det er muskattpulver så. Men annbefaler alle å bruke så fersk muskatt som mulig.
Aight, er fortiden hasj/weed tørke fra min "nærmeste" og leste idag denne posten. Bestemte jeg for å kjøpe et par pakker i byen samtidig som jeg skulle trene og prøve det etter treninga mi.

Avsluttet treninga rundt kl 18:30 og mistet bussen min pga. at jeg var til anskaffelse av muskatt. Først fant jeg bare hele nøtter i en butikk, kjøpte 5-6pakker. Hver pakke inneholdt
3 nøtter som tilsvarte 10g. I neste butikk fant jeg pulver, tok 7 pakker a 12g.

Uheldigvis var det 1 time til neste buss gikk, så jeg bestemte meg for å knaske noen nøtter mens jeg ventet. Likte ikke smaken noe serlig godt, spesielt uten noe å drikke på. Gikk derfor til anskaffelse av en cola light. 1 nøtt gikk ned.. 2 gikk ned. Til slutt hadde jeg spist hele 6 nøtter, som da er 20g. Knuste de ganske bra med tennene.
Dette er nå 3 1/2 time siden, og har ikke merket noe spesielt. Føler meg kun bittelitt granne flytende når jeg lukker øynene, og ca 20 min etter inntak hadde jeg litt problemer med å holde på en tanke i mer enn 2 sekunder, som varte i en ca 5 minutters periode.

Føler meg kanskje BITTELITT veeldig moderat fjern, men ingenting å sammle på liksom. Har enda ikke følt noen ordentlig rus. Så jeg lurte på; må jeg venter mye lenger på noen effekt? Eller får jeg en i det hele tatt?

Ville det vært uforsvarlig av meg og lagd en te med ca 12g i om en times tid hvis jeg fortsatt ikke føler noe?

Takk for at du leste!
Sist endret av Wallhacker; 30. juni 2008 kl. 22:15.
Det er meget mulig at du ikke kommer til å merke noe som helst, samtidig som det er mulig at det smeller om 2-3 timer. Slik jeg opplever det er muskat VELDIG vanskelig å forutse.

Jeg vil ikke anbefalle deg å lage en te på 12 gram nå. Tidligere stod det på Wikipedia at doser på over 15-20 gram kan resultere i døden, men jeg ser nå at de har moderert det til "kan fremkalle anfall, kvalme, dehydrering og generell smerte i kroppen". Har selv tatt større doser enn dette uten noen problemer, men jeg vil som sagt ikke anbefalle det for å være på den sikre siden.

http://no.wikipedia.org/wiki/Muskat#Rusmiddel
Shit nå ble jeg skikkelig skremt! Sitter her nå med en rus som har byggd seg opp ganske gradvis, og den blir bare kraftigere og kraftigere! står at doser opp mot 20g kan resultere i døden :O TENK OM JEG DØR?!?!! shiit
Heilt canooon
Oi, ja du får holde oss oppdatert!

Uannsett, kjøpte med 2 pakker med 3 nøtter i. Knuste 3 nøtter til et grovt pulver, skal kanskje male det til et fint pulver så man kanskje kan lage te av dette? Ellers så skal jeg spise 1-2 nøtter til helga å se om det blir noen effekt.
Sitat av Rindae
Oi, ja du får holde oss oppdatert!

Uannsett, kjøpte med 2 pakker med 3 nøtter i. Knuste 3 nøtter til et grovt pulver, skal kanskje male det til et fint pulver så man kanskje kan lage te av dette? Ellers så skal jeg spise 1-2 nøtter til helga å se om det blir noen effekt.
Vis hele sitatet...

Har akkurat sitti å plaga søstra mi i en halvtime så det er deff noe på funk her. Fikk litt badtrip istad når jeg leste wiki greiene. er veldig opp og ned nå. Uansett altså jeg har spist 2 pakker med 3 nøtter, heiv de i munnen og tygde som faen

(altså 6 nøtter/20g)
Sist endret av Wallhacker; 30. juni 2008 kl. 23:26.
Heilt canooon
Sitat av Wallhacker
Har akkurat sitti å plaga søstra mi i en halvtime så det er deff noe på funk her. Fikk litt badtrip istad når jeg leste wiki greiene. er veldig opp og ned nå. Uansett altså jeg har spist 2 pakker med 3 nøtter, heiv de i munnen og tygde som faen

(altså 6 nøtter/20g)
Vis hele sitatet...
Ja det var jo bra. Vel, får teste dette først, å så gå til litt tyngere greier.
Hehe, hørtes veldig kult ut! bra raport... Er dette noe farlig? kan man få langvarige skader?
Ingen langvarige skader som er meg bekjent ihvertfall. Bortsett fra... Vel, døden. Hvis man tar for mye da. Men det skal sies at det ikke er har skjedd et eneste dødsfall av dette, ihvertfall ikke som har nådd dagens lys.
Sitat av Hulemannen
Hehe, hørtes veldig kult ut! bra raport... Er dette noe farlig? kan man få langvarige skader?
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Muskatt :

"Ved store inntak kan man risikere såkalt "muskatpsykose", en akutt psykisk ubalanse gjenkjent ved halusinasjon, stress, dødsangst og irritasjon. Noen tilfeller har resultert i sykehusinnleggelse, og det er etter sigene få av de som har erfart muskatforgiftning, som anbefaler det eller repeterer erfaringen.

Selv i små doser kan muskat være giftig. Inntak av så lite som 1/2 gram kan resultere i tørr munn, høy puls, feber og diaré. Det har amfetaminliknende effekter og kan lede til store inntak av vann. Det finnes ingen spesifikk motgift, annet enn hvile. Det kan ta 24 timer eller mer før man er i form igjen."


Men store doser på 15 gram eller mer er farlige, og kan fremkalle anfall, kvalme, dehydrering og generell smerte i kroppen. Ved doser på rundt 8 gram er muskat et mildt til medium halusinogen, som gir visuelle halusinasjoner og mild eufori på linje med den man får av marijuana.

Der har du det! Muskatt har ikke funka på meg enda, men ja, det er jo gøy å prøve!
Muskatte høres i grunn ganske ålreit ut, jeg tenker å teste det i morgen. Jeg trenger vel ikke akkurat noen stor dose? Veier rundt 50-55 kg. Hva tror dere?
50-55kg? ville starta med 7-10 g i te.
Aight, etter gårsdagens "dose" er jeg nå tilbake på bakkenivå. Må si at jeg trippet som faen når rusen endelig tok fatt. Tok jo endel timer før det kom, og var flere ganger i tvil om at detta kom til å funke noe serlig. Kommer veldig pluttselig og vedvarte når jeg våknet rundt kl 14:00 idag, altså nesten 20 timer etter inntak.

Det tok meg 24 timer før jeg merket at rusen var helt borte. Har ikke merket noe bivirkninger nå i dag, bortsett fra at jeg er litt slapp. Rusen beskriver jeg som ganske sterk. Ubehagelige delene er at man blir tørst som bare helvete. Har kanskje drikket rundt 10liter vann nå på et døgn. "cotton mouth"

Tankene flyter ikke like mye rundt som med marihuana/hasj, men beskrives som en litt mere intens rus. Har lett litt rundt på nettet etter noen forskninsartikkler som sier noe om bivirkninger, men har ikke funnet noe annet enn litt skremselsgreier på wikipedia. Begynner på å lure om skremselsgreiene er for å forhindre folk/barn å bruke det som rus. Er nok ganske sant at rusen kan minnes om ecstasy.
Sist endret av Wallhacker; 2. juli 2008 kl. 01:03.
flere enn meg som har blitt utrolig dårlig og hatt følelsen av å mått bevime dagen derpå?
Har akkurat spist 2 nøtter (10g) får håpe det er nok.
Skal man ikke ete det som er igjen etter å ha laget te, da? ^_´
Jeg drakk muskatte kokt på ca. 9 gram muskat for 1 time siden. Jeg har enda ikke merket noe særlig, annet enn litt cottonmouth og trøtthet. I følge det jeg har lest i denne tråden, indikerer det at jeg kommer til å oppleve en slags rus om ikke altfor lenge. Can't wait
▼ ... noen uker senere ... ▼
eyy alle sammen tips om inntagelse av muskat:
dropp det/rull det inn i rizla. lag en 20-25 drops å spis innpå
beste måten måten jeg kommer på for å unngå den beske smaken
har sitti oppe hele natt å lest alle sidene nå... skal kjøpe det og prøve det i morgen as... hvor i butiken kan jeg finne det hen?
Sitat av azoo
har sitti oppe hele natt å lest alle sidene nå... skal kjøpe det og prøve det i morgen as... hvor i butiken kan jeg finne det hen?
Vis hele sitatet...
Vel, du kan jo starte der resten av krydderet er. Mest sannsynlig ved gryter/supper.
Om du vil ha en mer detaljer veibeskrivelse, må jeg nesten vite hvilken butikk du snakker om.
jeg så det i flere butikker.. men hadde bare 10 kr... så 2 typer å en pose med nøtter. jeg kjøpte den dyreste pulveret som var 5.50 ca... kjøpe en pose med Muskatnøtt. malt. vil det funke? tenke å prøve det i morra. når moren min er på jobb :P for jeg sa til mamma kjøp den andre typen til meg å.. men hun skjønte at jeg skulle gjøre noe haha. å jeg sa jeg skulle lage te
Sist endret av azoo; 25. juli 2008 kl. 17:39.
Lurte bare på en liten ting. Si jeg har 8-9g med malt muskatt. Så vil jeg lage litt te
Hvor mye vann skal jeg ha i kjelen? Skal det koke eller "puttre" i x min? (trådstarter skrev 30min)...

Søkte litt rundt på forumet, men fant liksom ikke en oppskrift :P
en ting til. har ingen vekt liksom. men leste at man skulle ta 1.25 gram per 5 kilo man veide for å få full efekt.. jeg veier ca.. 57 kilo.. det vil si 11 gram, men jeg en pose på 12 gram. hva vil skje om jeg tar 1 gram for mye?
Nå har jeg bare lest noen av innleggene i hytt og pine her, men tenkte jeg skulle fortelle kort om min opplevelse med muskatnøtt;
Jeg og ei venninne kjøpte muskatnøtt i pulverform og lagde te av det. Jeg vet ikke hvor mye muskat vi fikk i oss hver, men det var et par gram. Vi startet litt utover kvelden, jeg tror klokka var rundt 8 eller 9. Det må også nevnes at jeg ikke hadde fått i meg noe særlig å spise den dagen. Vel. Vi hadde i oss teen, satt et par timer uten å merke noe og bestemte oss for å legge oss. Neste dag gikk vi opp for å lage oss brødskiver. Jeg sto og skjærte opp brød da det plutselig svarta skikkelig for meg og jeg ble fryktelig svimmel, så jeg gikk og satt meg på en stol. Det hjalp ikke noe, for det svartna bare mer for meg, og jeg følte at jeg måtte kaste opp. Jeg sjangla bort til trappa og rakk å rope til pappa at jeg trodde jeg måtte spy, så han kom gående etter meg. Jeg hadde kommet meg halvveis ned trappa da jeg klarte å besvime. Det var ikke lenge jeg var borte, bare et par sekunder. Pappa støtta meg inn på do, men jeg fikk ikke til å spy. Resten av dagen lå jeg på sofaen.
Jeg ler når jeg tenker tilbake på det nå, men jeg må innrømme at jeg har ikke så veldig lyst til å ha i meg mer muskat, og jeg blir litt kvalm når pappa har brukt det som krydder i maten
Alfemann... I den guiden står det at jeg skal kverne 6 nøtter, som blir 30g muskatt og blande med 750ml vann. Folk sier jo at 8-9g er tingen i begynnelsen. Men takk for guiden da kjempe lett. Tror nok jeg kjøper malt muskatt på butikken og finner frem 8-9g. Men da må jeg vel ha en del mindre vann (enn 750ml)?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Røyk det... Enkelt og du får rusen fortere
hvor mye skal man røyke får å få full efekt da?? ... jeg vil heller vente 3 timer enn å sitte å røyke noe pulver liksom...