Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  343 66371
Sitat av romvesenvare
Det er jo en kjent sak at hit-boxen på Source er helt på trynet.
Vis hele sitatet...
Det er en kjent sak at det ble fikset for _minst_ 2 år siden. Men så stoppet vi diskusjonen om hva som er best av cs og css her. Smak og behag.
▼ ... over en uke senere ... ▼
- Spillets tittel.
Need for speed underground 2
- Spillets kategori/sjanger.
racing
- Hva slags plattform.
Xbox

- Hva din mening er om spillet.
Beste bilspillet som noen gang har blitt laget!
Har utrolig brae biler og byene er helt topp!

- Kanskje litt om hva spillet går ut på.(?)
Du skal bygge opp din helt unike bil som får en rank (Topp 10 stjerner)
Du må race for å vinne peng. Går forresten ann å ha biler smo Nissan Skyline og Ford Mustang GT på spillet
- Spillets tittel.
- The Elder Scrolls IV: Oblivion

- Spillets kategori/sjanger.
- RPG

- Hva slags plattform.
- Xbox 360
- PC

- Hva din mening er om spillet.
- Jeg synes dette er et av de beste spillene som noen gang er laget. Mange mener at forgjengerne er bedre, men jeg har aldri spilt disse og derfor er Oblivion favoritten. Det jeg synes er bra er at du kan gjøre hva du vil når du vil. Du kan lage ti forskjellige "characters" og alle er helt ulike. Jeg er veldig glad i spill som har lang levetid og god underholdnings verdi og dette har oblivion infridd. Om spillet er best på PC eller Xbox 360 kan diskuteres. På PC kan du laste alle mulige mods og det gjør spillet enda større og det er mer å gjøre. Det negative er at det også gjøre spillet ubalansert i forhold til din level siden utstyret du laster ned som regel ikke følger level, men har du først spilt pc versjon med alle mulige mods kan xbox versjonen bli litt kjedelig. Jeg liker begge på forskjellige måter og har de mest seriøse "characters" på xboxen og har mer "juksing" og mods på pc versjonen.

- Hva spillet går ut på?
- Det er en hovedhistorie som forteller deg en historie. Denne er ikke obligatorisk, men den beste måten å få med seg historien på. Du kan velge mellom 10 raser, mange klasser og du kan tilogmed lage egne klasser. Synsvinkelen for spilleren er første person, dette er med på å gjøre spillet nyskapende og mer spennende enn mange andre RPG er. Du kan bli med i mange forskjellige "klaner". Du kan bli med hvor du vil når du vil, men viss du setter deg veldig inn i rollen er det jo best å bli med tyvene viss du er en tyv og magikerne viss du bruker mye magi. Spillet har også et fantastisk level system. Bruker du sverd mye blir du bedre til å bruker sverd, enkelt men genialt!

Az0G
Half-Life 2 serien (HL2, episode 1 og 2)

FPS

PC/Xbox360

Disse spillene er simpelthen en av de beste spillene noensinne er laget!
Det er utrolig bra story og veldig bra grafikk (for sin tid vel og merke) og gameplayet er utrolig bra. Det er masse humor,spenning og gåteløsning noe som er et must i et FPS. Det er også
kåret til et av de beste spillene gjennom tidende noe jeg er enig i.
Jeg er nødt til og ha med hele serien da alle spillene utfyller hverandre.


Du starter som Gordon Freeman, en forsker som har jobbet på et forskningsanlegg (Half-Life 1 serien opsummerer dette)
Du våkner til en Jordklode invadert av romvesener som styrer samfunnet. Utover i spillet skal man slåss mot disse osv. Anbefaler alle å prøve det istedet
▼ ... over en uke senere ... ▼
star wars: knights of the old republic

sjanger:
sci-fi RPG


plattform: PC

knights of the old republic(kotor) sterkeste sider er:

verdenen, star wars er fantastisk stort og kompleks, og lager veldig bra grunnlag for
et singelplayer rollespill.
i motsetning til mye annet som er lagd i denne sjangeren ville jeg sagt kotor briljerer
med å skape en levende og dynamisk verden.
og på grunn av den åpenbare størrelsen på spillverdenen føler man altid en liten
utforsker i magen som vil ut å møte nye personer og lære nye ting.

npc'ene, man får et forhold med personene man møter og samarbeider med
og de har altid noe de skulle ha sagt i valgene man tar, som påvirker både deg, dem og omgivelsene.
en føler altid et valg man tar har en invirkning på verden og menneskene(og aliensene) som lever i den.
Half Life 2 + ep1 og ep2!

FPS

XBOX/PC

HL2 er rett og slett et hærlig spill! Særlig likte jeg episode 2, men Episode 1 og selve Half-Life 2 var også utrolig bra! Den delen jeg husker best fra spillet, med unntak for alle Gmanscenene, må være Ravenholm! Det var skremmende (og) bra! Jeg anbefaler alle å prøve HL2
Jeg er forelsket i Call of Duty 4: Modern Warfare.

FPS

Spiller på PS3, men er også til PC og 360.

Ikke bare er singleplayern fantastisk, men muliplayeren gjør hele spillet konge. Har spilt bortimot 15 dager online tid over et halv år og er fortsatt like glad i spillet. Langvarig, utfordrende og deilig!
- Spillets tittel.
Civilization II

- Spillets kategori/sjanger.
Turbasert strategi.

- Hva slags plattform.
PC

- Hva din mening er om spillet.
Det er et relativt gammel spill, men jeg liker det for sin simple, velfungerende grafikk. Det er også komplisert, men desto morsommere når man mestrer det.

- Kanskje litt om hva spillet går ut på.(?)
Spillet handler kort sagt om at man skal bygge en siviliasjon fra starten, og enten være først til å sende et romskip til Alpha Centauri (som for øvrigt er en oppfølger til dette spillet), eller gruse alle de andre nasjonene som er med. Man må passe på at alle i byene dine har det godt, du må velge styreform, passe på skatter, pleie forhold til andre sivilasjoner så de ikke whopper assen din, og være strategisk.

Det er et så sykt gjennomført og komplisert spill som jeg brukte mange år på å lære meg (startet altfor tidlig ). Har brukt mange timer på dette spillet...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tittel: Startopia

Sjanger: Strategi/sandbox

Plattform: PC

Spillet ble gitt ut i 2001, så for meg er det nostalgien som får meg til å spille dette spillet om og om igjen. Jeg er en stor fan av strategi spill type "theme hospital" og "Dungeon keeper". På grunn av man ikke har direkte kontroll over alle besøkende i din base.
Startopia er på mange måter lik disse to spillene, med den klassiske måten å bygge nye rom på (gridsystem hvor alt er firkantet) og aliens som kommer og går som dem vil (helst når de er fri for penger).
Spillet er fylt med humor inspirert av The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, og de har også en del morsomme referanser til Star Trek og 2001: A Space Odyssey.

I hovedsak handler spillet om å styre og utvide en romstasjon. Men for å få alt til å gå rundt, så må man ansette noen av de besøkende på stasjonen, dette er bortimot den eneste måten å kontrolere dem på (men de kan velge å slutte når det passer dem).
Oppdragene dine varierer fra å nå et økonomisk mål, til å helberede et gitt antall pasienter i sykehuset ditt, eller å ta over hele romstasjonen med makt osv.

Jeg vil jo selvfølgelig anbefale dette spillet på det varmeste til alle her på nFF
legend of zelda-ocarina of time (Nintendo 64)


trenger jeg si mer?
▼ ... over en uke senere ... ▼
- Spillets tittel.
- Fly For Fun (FlyFF

- Spillets kategori/sjanger.
- MMORPG

- Hva slags plattform.
- PC (BEST)
- Xbox 360
- Nintendo DS

- Hva din mening er om spillet.
- Spillet er helt suverent, Gameplayen er bra og grafikken også, Men et stort minus er det at hvis man vil bli ri fort, må man kjøpe ting ifra Cash Shopen, der det koster i USD. Men et stort luss er at spillet er gratis.

- Hva spillet går ut på?
- Spillet går ut på at man skal drepe forskjellige monstre og få EXP (Experience), å når du har fått 100%, så kommer du opp en lvl. Kan virke veldig vanskelig i starten, men man får det til. Man må ha en såkalt RM (Ringmaster) til og "buffe" og "heale" deg. Veldig moro er det å ha to pc'er ved siden av hverandre og ha en RM som du selv er, da vil treningen bli mye mere vellykket. Man får den første "joben" i level 15 (Acrobat, Assist, Mercant og Mage) og den andre i level 60 (Ranger, Jester, Ringmaster, Billposter, Blade og Knight), assist sees på som den beste joben for nybegynnere. Mens Knight er den som er aller best og vanskeligs å trene opp til.

-jspr95
- Spillets tittel.
Wolfenstein 3D
- Spillets kategori/sjanger.
First-person
- Hva slags plattform.
Pc

- Hva din mening er om spillet.
Utrolig bra spill fra 90-tallet! første i sin sjanger. Går aldri ut på dato!

- Kanskje litt om hva spillet går ut på.(?)
Du starter opp med en kniv, på en fengel celle, i nazi-tyskland. Før du vet får med deg hva som har skjedd har du drept din første nazist. Spillet har 9 "labyrinter" du må jobbe deg igjennom. Det er deg mot alle. Da du kommer til bane 9, skal du bekjempe selveste Hitler. Spillet er i flere episoder, så det er mer enn bare 9 baner.

Enjoi.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Knights of the Old Republic
RPG
PC og XBox
Etter min mening den beste star wars filmen noensinne laget.

Historien utspiller seg i mellom 4000 og 3000 år før star wars episode 1. Spillet går ut på at du skal finne ut hvem du egentlig er. Du starter med ingen hukommelse eller noen som helst referanser til hvem du er og hva du har gjort for nye. Gjennom spillet lærer du statig mer og mer om deg selv og hvem du egentlig er blir nok en overalskelse for de fleste når hemmeligheten blir oppdaget.

Spillet er full av forskjellige valgmuligheter. Alt du gjør har en invirkning på hvordan historien i spillet utspiller seg senere. Ble utgitt i 2003 og mottok også prisen for "Game og the Year" det samme året. Skulle bare mangle.
Navn: God of War [18+], 2005

Kategori: Third-Person-Platformer (?)

Plattform: PlayStation 2

Mine meninger: De Positive sidene:
Dette er et utrolig flott PS2-spill! Skulle tro de hadde presset egenskapene til maskinen over det maksimale, grafikken er nydelig, kontrollene gode, og mulighetene til SYKE Comboer er uendelige.

De dårlige sidene: Kort historie, av og til dårlig kameravinkel, tror ikke jeg kommer på mer

Hva spillet går ut på:
Antikkens Hellas, Spartanderkrigeren Kratos søker hevn på krigsguden Ares for å fått Kratos til å drepe sin egen familie og mange uskyldige.
I dette eventyret blir Kratos Ledet ut i episke, blodige slosskamper fra Athen til Pandoras Tempel.

Men dette er ikke et spill BARE for den som er interresert i Gresk Mytologi, blodig action fra start til slutt, og en del episke kamper!

Vet ikke hva mer jeg skal skrive her

ABSOLUTT ANBEFALT!

Mvh,
Deadlock Radium
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Max-Mekka Vis innlegg
Vel. Er enig at det spillet er bra, men du har en del feil her.

1. Spillet går ikke ut på å skyte hverandre, det går ut på å plante eller desarmere en bombe. En stor del av spillet er også taktikker og teamplay.

På counterstrike 1.6 er det stort sikte? Har du hørt om å skru ned resolution til 800*600 f.eks? Siktet blir mye mindre, samt at du kan stille på det i options. Blir bedre av å spille 1.6? Hva er det fornoe? Det er jo to forskjellige spill? Man blir bedre i hva? Aime? Teamplay? Lettere å få bra score? (tåpelig, fordi det er like lett for alle, noe som gjør det vanskelig plutselig). Man blir bedre av å spille 1.6 av å spille 1.6, og man blir bedre i source av å spille source. Og man blir bedre i starcraft av å spille starcraft.

Edit: hva har du egentlig gitt terningkast til? 1.6, eller source? Fordi det er to forskjellige spill.
Vis hele sitatet...
Takk gud for at du lagde det innlegget, eller så hadde eg lagd ein post full av banneord.

On Topic.

Navn: Metal Gear Solid.

Plattform: Playstation 1, PC.

Kategori: Stealth Action

Min meining: Konge spel der alt er konge, etter mi meining er det verdens beste spelet nokon gong laga.

Det spelet går ut på: Snika deg rundt i alaska og drepa bad guys.
Du skal og... nei bare drepa bad guys.

Eg gir det 11 av 6.
Battlefield 2

Platform:

PC

Sjanger:
krig, 1. persons skytespill

Mening:
Jeg liker BF2 fordi det er et spill hvor man låser opp nye våpen etterhvert som man får poeng og stiger i gradene. Selve spillet er et lagspill med to lag der man kjemper mot hverandre og prøver å ta over baser. Man kan ha forskjellige "kits" som for eksempel "Sniper", "assault", "anti-tank" og "medic". Jeg synes det er bra at man kan samarbeide styre litt.
Age of Empires 3
Platform: PC
Sjanger: RTS
Min mening om spillet: Ligner jo mye på andre rts spill som aoe2, men micro (hvordan du styrer unitene i kamp) har plutselig en enda større rolle, og det er helt vilt hvor godt de beste behersker dette. Det er utallige strategier man kan velge, både for teamgames og 1vs1.
Det er et bra klanmiljø i Norge, med to gode klaner: NSH og KoN, pr dags dato er det desverre litt dårlig aktivitet, grunnet at Ensemble Studios kommer til å legges ned, og dermed er det sannsynligvis slutt på nye patcher, noe som fører til at mange mister litt piffen.
Spillet går ut på: hmm. det vet dere vel?! Som vanlige strategi spill, bygg base knus motstandere, eventuelt bli knust selv. Funker i 1v1, 2v2 - 4v4 og FFA med opptil 8 personer.
Tittel: Freelancer

Sjanger: RPG/Sci-Fi (Singleplayer og online)

Plattform: PC

Utgitt: 2001

Mening:
Jeg mener dette er en av de feteste Sci-Fi RPGene som finnes!

Det hele utspiller seg i rommet, hvor du er en Freelance pilot som stadig støter på problemer. Du må gjennom en heftig historie, som kan virkelig gi et lite kick om det er et spill som faller i smak.

Håper mange får fatt på dette spillet, og spiller online..
PC
Counter strike 1.6 - Counter strike source - Call of duty 4 og 5

Xbox 360
Fallout 3
Sist endret av EideN; 18. november 2008 kl. 08:42.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Carmageddon

Blood splatter bil spell

PC

Meget bra, hvem liker ikke å kjøre rå biler, knuse biler og kjøre over irriterende fotgjengere.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Warcraft 3 Regi Of Chaos og The Frozen Throne!
Strategi spill til PC!

Utrolig fett spill med mange tusen forskjellige mini games online!

Orcs, nightelf, undead og human sloss om makt med sine heroes, units og spells! =D

Konge spill som passer for alle!
Tittel:
Gears of War 2

Sjanger:
Tredjepersons action

Plattform:
Xbox 360

Hva spillet går ut på:
Du inntar rollen som Marcus Fenix, en hardbarka soldat som kjemper for menneskerasens overlevelse under angrepene av de utenomjordiske Locust. Spillet fortsetter rett etter eneren, og setter terskelen hakket høyere innen blod og massakre. Enkelte nye funksjoner har også blitt implementert, som for eksempel motorsagdueller (for dere som ikke har spilt spillet, ja, standardgeværet har en motorsagbajonette) og å kunne bruke fienden som meatshield.

Hva undertegnede synes om spillet:
Personlig har jeg gledet meg til spillet helt siden jeg gjennomførte eneren, og det svarer til forventningene til de grader. Mye av grunnen til at jeg digga eneren var den geniale kontrollen, den dystre stemningen og det faktum at man løper rundt og er mann med stor M. Det er lenge siden jeg har hatt det så gøy foran tven, da det også har kommet inn nye våpen, nye fiender og alt eneren ikke hadde. Man kan si hva man vil om spillet, men ingenting slår det øyeblikket man klarer en perfekt headshot med sniperen og formelig blåser Locustens hode av.

For min del synes jeg dog storymodusen ble for kort, da jeg brukte rundt 9 timer på å gjennomføre det hele. Selvfølgelig kan spillet spilles gjennom flere ganger, både for achievementenes skyld og hvis man er hypp på å ha en kompis med på laget. De har også lagt til en ny modus kalt Horde som alt i alt går ut på å slakte mest mulig, så man blir ikke lei med det første! Live-delen er også mer gjennomført enn på det forrige spillet, noe jeg priser meg hellig for.

Dette spillet vil garantert tilfredsstille actiontørsten din, og jeg anbefaler det på det varmeste.

9/10
Det blir vel Left 4 Dead jeg gamer mest nå da :P
- Spillets tittel.
Left 4 Dead

- Spillets kategori/sjanger.
Tactical FPS (First Person Shooter for dere som ikke vet det)

- Hva slags plattform.
PC og XBOX, tror det skulle komme til PS3

- Hva din mening er om spillet.
Mener det er et helt utrulig spill, utrulig bra gameplay, altid noe nytt som at de "farlige zombiene" finner du sjeldent på samme plass, det er stor varriasjon fra Easy til expert, easy kan du nesten tåle 100 slag, på expert tåler du så vidt 10, og syntes det er så genialt at zombiene bare tåler 1-3 skudd eller noe, ikke sånn som andre spill der du må skyte hundrevis av kuler på en zombie for å drepe.

Stort pluss er Versure mode, der du kan spille som survivor OG zombies

- Kanskje litt om hva spillet går ut på.(?)
Er enkelt, det er 4 "Survivors" som skal komme ser fra A til B, mens de blir angrepet av hundrevis, for ikke å nesten si tusenvis av zombier


Det er vel det hele
Tittel: Pacman

Kategori: Arkade

Plattform: Arkademaskiner, Nettet, Mobilspill

Min mening: Min mening er at dette spillet er det beste spillet noen gang. Det eneste spillet som var i nærheten var Super Mario 64. Spillet er unikt, ikke på grunn av overveldene grafikk, men heller det ekstremt morsomme gameplayet.

Handling: Pacman går ut på å styre den lille gule rundingen med munn rundt i en labyrint for å spise "dottene" som ligger rundt i labyrinten. Samtidig må du unngå spøkelsene som vil drepe deg. Du kan samle forskjellige "powerups" som frukt som gir mere poeng og spesielle dotter som gjør spøkelsene blå og spiselige. Når du har spist alle dottene kommer du til neste nivå. Målet med spillet er å få mest mulig poeng før du dør.

Til slutt: Jeg vil avslutte med å si at Pacman er et genialt, kanskje episk spill som fortjener en plass i hjertene til denne generasjonen også.
Og for alle dere der ute som ikke har spilt Pacman, prøv det her.
Sist endret av sky_king; 15. desember 2008 kl. 17:00.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Crysis, battlefield vietnam og call of duty4 mw.

Crysis: Skytespill til pc,
En komet har "landet" i korea og kjemp deg bort til den. Kjemp deg inn "kometen" som viser seg å være et skip fylt med skumle og skvettende støgge aliens. Verdens beste grafikk, gjør hva du vil hvor du vil. Enjoy.

Battlefield V.: Skytespill til pc.
Detre er spillet somer laget etter den kjente krigen mellom nord og sør vietnam, innblandet med amerikanere. God grafikk til å være fra 2004. Kjør alle maskiner og opplev vietnam.

Call of duty 4 Modern Warfare: Skytespill til pc, ps3 og xbox 360, (muligens wii.)
Kjemp deg gjennom Russland og Asia og prøv å få tak i Al-Ashad. Her er det atom bomber på spill. God grafikk og bra online spilling.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Far Cry 2

Ps3 - first person

dette spillet er sykt bra, grafikken er vill og gameplay er fett. storyen er også til å skryte av, man blir liksom aldri lei av å game det
noen små bugs og vil si at "npc'ene" oppfører seg litt merkelig til tider.

spillet handler hovedsaklig om 2 personer, deg (hovedpersonen) og "slemmingen" The Jackal. The Jackal er en våpen dealer som selger våpen til 2 milits grupper som er i strid. ditt oppdrag er å eleminere han, men han overumpler deg hver gang og mer og mer blir du som han.
- Spillets tittel.
The last remnant

- Spillets kategori
Rollespill / RPG

- Utvikler
Square Enix (Final Fantasy++)

- Hva slags plattform
XBOX 360 (Kommer til PS3 og PC)

Handling/Plot
Handlingen starter når vår hovedperson, Rush Sykes søster blir kidnappet. Han er bestemt på å finne å få tilbake søsteren og setter ut på en lang ferd. På sin vei møter han mange skapninger som er, for å si det mildt fantasifulle. Når historien utvikler seg forstår man at dette er ikke bare en simpel kidnapping for løsepenger, men at både Rush og søsteren er biter i et mye større puslespill.

Gameplay
Når man ferdes rundt i spillverdenen foregår spillet i tredjeperson og det er enkle og få kontroller. I motsetning til dette, er kamp systemet både dypt og avansert. I kamp har man flere ”unions”, som er grupper satt sammen av flere krigere. I begynnelsen av spillet er alle disse laget for deg, men etter hvert som du kommer lengre kan du bestemme alt selv og her er det mye å ta hensyn til. Alt fra formasjon, utstyr og balansering av styrker og svakheter må man regne med. Kampene foregår i turbasert form. For de som ikke vet hva dette er, så vil det si at du velger hva dine krigere skal gjøre og så gjør de det uten at du må trykke infernalsk på alle mulige knapper for å få til supre komboer. Square Enix har lagt til en ekstra funksjon mens slåssingen foregår også for at det ikke skal bli for ”kjedelig”. Når en av dine soldater unngår fiendens sverdslag kan du noen ganger ha muligheten til ett ”counter-attack” ved å trykke på riktig knapp til riktig tid, dette gjør at du ikke bare kan bestemme hva krigerne dine skal gjøre for å så slappe av mens kampene utspiller seg.

- Hva din mening er om spillet.
Jeg synes dette var et underholdene spill fra begynnelsen av. Historien er litt tynn, men jeg syntes at kampene kompenserer greit for dette. Det er mye å sette seg inn i og mange nye ord og uttrykk som man må lære seg. Dette kan se veldig håpløst ut i starten, men etter hvert så kan man det på rams. Kampene er såklart det det er lagt mest vekt på i dette spillet. Viss du ikke liker turbaserte kamper, er dette ikke spillet for deg. Selv om kampene er mesteparten av spillet, er det mange andre småting som gjør at det blir en morsom, utfordrene og spesiell spillopplevelse.

Min karakter: 5/6

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=XUkAsfgP-XQ

Kampsystem: http://www.youtube.com/watch?v=Y8mnpD-l3t0
- Spillets tittel.
Warcraft 3, Reign of Chaos

- Spillets kategori/sjanger.
Strategi

- Hva slags plattform.
PC

- Hva din mening er om spillet.
Sinnsykt bra strategi spill som du kan utvikle deg selv med enorme fremskritt.
En av de få spill med helt genial story campaign og online game med orginale multiplayer matcher, men også spill som andre har laget.
Er den samme storylinen som hele Wow og jeg ville tro at man ville ha MYE større glede av wow hvis man spilte både Reign of Chaos og Frozen Throne før du spilte wow. Følger også med world editor så du kan simpelt lage egne baner.

- Kanskje litt om hva spillet går ut på.(?)
Drepe fienden på forskellige vanskelighetsgrader mens man nyter den evig bra storylinen! <3333

=D=D
▼ ... over en uke senere ... ▼
- Spillets tittel.
Space Quest serien

- Spillets kategori/sjanger.
Eventyr, strategi

- Hva slags plattform.
PC (dos er best)

- Hva din mening er om spillet.
Hehe, grafikken er vel kanskje ikke sitt beste nå lenger :P ellers er det spillbarheten, humoren og den fantastiske ironien som går igjen i hele spillet som gjør at jeg liker det ennå.

- Kanskje litt om hva spillet går ut på.(?)
Spillet/ene handler i grove trekk å redde universet fra trusler fra utenomjordiske vesener. Du spiller med en karakter som heter Roger Wilco (vaktmester) som klarer på mirakuløse vis å redde verden gang på gang. Dette klarer du ved å skrive inn kommandoer (open door, take puzzle osv. osv.) som Roger utfører og du tenker deg frem til riktig løsning på problmene (for de er det mange av!) Kunne streve i flere uker på å komme videre i spillet...

Roger Out!
STAR WARS Jedi Knight: Jedi Academy

PC.

Action

Hva det går ut på:

Spillet følger en historie der du har en del velgfrihet. Du velger hvilke oppdrag du vil ta og hvordan du skal se ut. Du kan også velge om du vil være god eller on og hvilke force krefter du vil ha.
Du kan kvele folk, drenere liv fra motstanderen og samtidig gi deg selv liv og du kan "electrecute" folk.

Du har også muligheten til å lage tid eget lasersverd og bestemme farge og om du vil ha singel, dobbel eller en i hver hånd.



Min mening:

Dette er et utrolig morsomt spill, men det som gjør det ekstra bra er multiplayer delen og muligheten til å modde spillet. Det er utrolig enkelt i legge inn nye skinns og andre mods til maps og laserserd.
Det er mange forskjellige baner og spille på og det er ikke bare "FFA" eller "Capture the Flag". Det er også "Duel" og "Power Duel" (2 mot 1).

Alt i alt et fantastisk spill som man alltid kan komme tilbake til.
Sist endret av sixfeetunder; 20. januar 2009 kl. 19:31.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Call of duty 4 modern warfare!

Xbox 360

Spillet går ut på å redde verden fra terrorister som vil sprenge den til helvete, men alle call of duty spillane er jo best live
Sist endret av Zerico; 28. januar 2009 kl. 20:04.
Favoritten min er nok fortsatt bf2.. Når det er noe lagarbeid vell å merke.

Spillet er en FPS, hvor du sloss mot opp til 63 andre spillere på baner som kan være godt over 100 ganger større enn CSS sine maps, hvor du flyr med påde jettfly og helikopter. kjører biler av forskjellige slag, tanks, PPK'er, og også båter, selv om disse ikke gjør så mye skade som regel..

Spillet er gitt ut til PC, men det finnes også en versjon til ... en eller annen platform..

Spillet er veldig lagbasert, og hvis du prøver en mod kaldt project reality, blir behovet for dette enda sterkere, noe jeg ser på som en bra ting.
Denne modden er en jeg unner alle å prøve
http://www.realitymod.com/

Spillet i seg selv er veldig bra, selv om flyene er litt for kraftige, og det fortsatt er en del som jukser der

Spillet i seg selv går enkelt nok ut på å slå det andre laget, og det er mange måter å gjøre det på. Den mest effektive måten, er å la dem blø ut tickets, som det kalles, men dette er noe mange glemmer.

På en dag hvor du spiller på et lag hvor alle jobber sammen, slår det hvilket som helst spill i hele verden lett, men når alle driver med TK for å få fly/heli, og ingen gidder å gjøre en innsats, hadde det blitt slått av spill som dette..
http://www.gamespot.com/pc/driving/b...rr/review.html
▼ ... noen uker senere ... ▼
- Spillets tittel.
Assassins Creed

- Spillets kategori/sjanger.
Action-adventure, Sandbox, Third-person-Stealth

- Hva slags plattform.
PS3

- Hva din mening er om spillet.
Beste spillet jeg har spilt til ps3. Utrolig detaljert gameplay, med variasjoner jeg ikke trodde var mulig å få til på et spill. Har sittet i flere dager å spilt spillet, og jo mer jeg spiller det jo mer hekta blir jeg. Man kan klatre på ALT, mye våpen, kule "bevegelser" og handlinger, og alt du gjør har en konsekvens på hvordan spillet vil utarte seg. Anbefales!

- Kanskje litt om hva spillet går ut på.(?)
Man spiller snikmorderen Altaïr, som er medlem av Hashshashin (?). Oppdraget i spillet er å stoppe krigføringen ved hjelp av alle tilgjengelige midler. For hver person du dreper finner man ut at det er noe mer enn bare krigføringen som gjelder, og du vil få muligheten til å reise igjennom tre store byer, Damaskus, Jerusalem og Acre.
Spill: Combat Arms
Platform: PC
Sjanger FPS(blanding av Halo, cs og BF)
Pris: GRATIS, google "combat arms europe" gratis beta.

Utrolig morro spill, der du tjener xp og penger ved å spille, ved å tjene disse og øke i rank får du tilgang til flere våpen som du kan kjøpe. Mange forskjellige combat modes og nok servere.
Egen server lages i deres egen klient.

Et problem i det siste har vært en økende andel cheatere, og ser ikke ut til å være noe combat arms prioriterer desseverre.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Uten at jeg gidder å skrive en lang avhandling av spillet(Counter Strike Source) må jeg bare si at det er genialt spill. Er totalt avhengig av det og rett og slett elsker å spille det. Spiller seff på Hellfragger sine servere
▼ ... over en uke senere ... ▼
Commander and Conqer Generals Bra strategi spill. BTW er det noen som har link til demo til det spille? Ny pc og har ikke cden her. Litt off topic sorry Men cczh er et spill man burde prøve. Sterk anbefaling fra min side om du liker strategi.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Counter Stike 1.6, Guildwars, Obvillion, Quake 1-4.
Oblivion (The Elder Scrolls 2)
http://prisguide.hardware.no/product...oduct_id=22848
Vis hele sitatet...
Oblivion er ikke Elder Scrolls 2, men nr 4 i serien.
Bubble Bobble på NES.
-Tittel
Mirror's Edge

-Kategori/sjanger
FPS/Eventyr

-Plattform
PC, XBOX 360, Playstation 3

Veldig bra spill. Det er lett å lære seg kontrollene, og du har ganske stor frihet til å gjøre hva du vil.

Du spiller som Faith, en kvinnelig innbygger i en dystopisk storby. Målet med spillet er å komme seg rundt omkring i byen gjennom å utøve parkour. Selv om spillet baserer seg på løping og hopping, inneholder det litt vold.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tittel: Black&White

Kategori: Strategi/++

Pro= Klassiker fra 01, elektronisk heroin, Nydelig spill.

Con= Noe bugs.



www.planetblack&white.com
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tittel:
Sniper Elite

Sjanger:
tactical shooter

Plattform:
PC, Xbox, PS2

Hva spillet går ut på:
Historien i spillet utspiller seg i slutten av 2. verdenskrig, og du inntar rollen som en amerikansk snikskytter med kallenavnet Eagle Watch som har får i oppdrag å stoppe Stalin fra å få tak i atombombeteknologien til Hitler. Spillet har med mye av de tingene som er viktig for en snikskytter, der du blant annet må ta hensyn til pulsen og vindrettningen når du skal skyte noen fra lange avstander. Dessuten så vil kulen dale mer viss avstanden mellom riflen og målet er lengre, og viss du skulle være så heldig å treffe fienden i hode, så vil det komme man kunne se kulen i slow motion. Det er også mange andre våpen man kan bruke viss man skulle gå lei av å ligge å vente det rette tidspunktet for å skyte noen.


Personlig mening:
Sniper Elite er muligens det beste sniper spillet som er. Spillet ble lansert i 2005, så grafikken er dessverre ikke helt på topp lenger. Spillet leverer mange ting som jeg savner i andre spill der man kan bruke en sniper rifle som for eksempel pulsen og vindretning, og ikke minst den slow motion effekten de har brukt når man treffer med riflen. Dette er et spill som bare må prøves av de som liker denne typen spill. Skulle likt å sitt dette spillet med nyere grafikk, og muligens en nyere tid også.

9/10
Sist endret av Chaos117; 9. juni 2009 kl. 10:45.
Tittel
Metal Gear Solid Serien

Sjanger
Stealth Action

Hva det går ut på
Spillene går ut på at du skal bruke kløkt og forsiktighet for å utføre oppdrag. I motsetning til vanlige action spill hvor du skal drepe alle du kan se, skal du her prøve å fullføre oppdragene dine helst uten å bli sett eller merket i det hele tatt. Det er mulig å velge mellom flere måter å spille, og du kan velge om du skal snike deg forbi vaktene, eller drepe alle (dog det kan bli vanskeligere).

Min mening
Metal gear solid serien er i min mening det ypperste innen snikespill. det er alltid flere måter å utføre oppdrag (i motsetning til f.eks. Splinter Cell), og det er mye humor og satire innvolvert. Spillene har utrolig utdypende historie, noe jeg liker.

Terningkast

MGS - 5+
MGS2 - 6
MGS3 - 6
MGS4 - 6

MGS Portable Ops - 5
MGS Touch - 3+
Tittel
Empire, Total War

Sjanger
Taktikk/Strategi

Hva det går ut på
Spillene går ut på at du skal spille som et land i flere tidsepoker. Det kreves både gode allierte og gode taktikker for at du skal kunne klare å få Amerika opp på føttene og knuse franskmennene. Spillet har noe av det heftigste grafikken jeg har sett på pc og har utrolig mange taktikkmuligheter.

Min Mening
Min mening er at spillet er utrolig godt laget med mange muligheter i spilltyper. Spillene har ikke mye historie, men dog sillet funker! Et spill som er absolutt vardt og prøve!

Terningkast:
5+
Empires (Mod. HL2)

FPS/RTS
PC

---Hva går spillet ut på?
To lag kjemper mot hverandre.
Hvert lag har en "Commander Vehicle" som er kongebrikken.
Kampen ender ikke før enten kjøretøyet er ødelagt, eller laget utslettet.

---Hva er bra?
For en HL2-MOD, så er det mye fantastisk man kan ordne på.
Kommandøren for laget velger hva som skal forskes (Motor, panser, våpen, kanontårn, masse saker)
Så kan man faktisk velge selv hva man skal legge på kjøretøyet, hvor mange kanoner, hvor mange lag med panser, så her er det mange ting som spiller inn, dreiemoment, varmeutvikling, maksfart osv.
Banene er store og fyldige.
Mange av de som spiller henger på IRC (#empiresmod @ irc.gamesurge.net)
Forumet er aktivt.

---Hva er dårlig?
Det er jo såklart åpent for misbruk, som å stjele kommandørkjøretøyet og styrte den ned i et vann, men det er mange servere som har greid å lage scripter for å unngå dette.
Det er mange nybegynnere i spillet, men lærekurven er god. For min del så kom jeg rett inn i alt.

Før så var denne modifikasjonen bare for Battlefield, men er nå flyttet over til Half Life 2.
Spillet utvikles hele tiden, fly skal legges inn om ikke så alt for lenge.
Jeg har hatt usannsynlig mye moro i dette spillet, og skulle ønske jeg filmet halvparten av det.
Favotiritt Spill.


Garrys mod Og css!
Sitat av Ter3 Vis innlegg
Empires (Mod. HL2)

FPS/RTS
PC

---Hva går spillet ut på?
To lag kjemper mot hverandre.
Hvert lag har en "Commander Vehicle" som er kongebrikken.
Kampen ender ikke før enten kjøretøyet er ødelagt, eller laget utslettet.

---Hva er bra?
For en HL2-MOD, så er det mye fantastisk man kan ordne på.
Kommandøren for laget velger hva som skal forskes (Motor, panser, våpen, kanontårn, masse saker)
Så kan man faktisk velge selv hva man skal legge på kjøretøyet, hvor mange kanoner, hvor mange lag med panser, så her er det mange ting som spiller inn, dreiemoment, varmeutvikling, maksfart osv.
Banene er store og fyldige.
Mange av de som spiller henger på IRC (#empiresmod @ irc.gamesurge.net)
Forumet er aktivt.

---Hva er dårlig?
Det er jo såklart åpent for misbruk, som å stjele kommandørkjøretøyet og styrte den ned i et vann, men det er mange servere som har greid å lage scripter for å unngå dette.
Det er mange nybegynnere i spillet, men lærekurven er god. For min del så kom jeg rett inn i alt.

Før så var denne modifikasjonen bare for Battlefield, men er nå flyttet over til Half Life 2.
Spillet utvikles hele tiden, fly skal legges inn om ikke så alt for lenge.
Jeg har hatt usannsynlig mye moro i dette spillet, og skulle ønske jeg filmet halvparten av det.
Vis hele sitatet...


Hva skal du søke på for å få det spille ?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tittel: Heroes Of Might And Magic 3
Sjanger: eventyr, turbasert, rollespill, strategi, 2D
Utgitt: 1999

Hva syns jeg?
Spillet er en klassiker og inneholder alle hjelpemidler for å få deg hekta; helter, slott, skills, artifacts, magi, creatures

http://img132.imageshack.us/img132/650/76807739ca3.jpg
Oversikt over verden, det er 3 hovedsyn: Overview, Townview og warview
Shenmue I og Shenmue II til Sega Dreamcast.

Aldri spilt bedre spill. Må prøves.
En herlig blanding av alt det morsomme, gode personer, god historie, fantastisk musikk, genial blanding av action, quest og diverse småspill.
Sitat av Dennise Vis innlegg
Hva skal du søke på for å få det spille ?
Vis hele sitatet...
Det står der, Empires! (trykk på)
Eller du kan søke den på www.moddb.com eller www.google.com
Får ta med en screenshot jeg og da:
http://www.multiplayergames.com/wp-content/uploads/2007/12/empiresmod_tank.jpg
Sist endret av Rolsen Royce; 19. juli 2009 kl. 03:08.
▼ ... noen uker senere ... ▼
The Sims 3 og 2. Ville blitt enda bedre om de fikk "Pets" expansion pack på den 3