Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  104 9790
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hitler var mørkhåret. Italierne som var Tysklands allierte hadde som regelt mørkt hår og gjerne brune øyne. Tyskland var også alliert med muslimer om jeg ikke tar helt feil.
Vis hele sitatet...
Du bør lese Mein Kampf. Kven Hitler var allierte med under krigen vart i stor grad avgjort av kven som var venlegsinna og ikkje. I bokverket sitt er han imidlertid rimelig klar på kven som er undermenneske som bør utryddast.

I tillegg var Hitler sitt mål eit stortyskland, med livsrom, og italia var ikkje del av det livsrommet, og fedrelandet. Det landet hitler ville sikre seg var sentraleuropa og dei områda der det budde tyskarar - gjerne på bekostning av mindreverdige folkeslag som slavarar.

Når det gjeld det du kallar muslimske allierte så går eg utifrå at du siktar til Irak, som i 1941 slåst mot britane sin okkupasjon og innflytelse i Midtausten. Det var vel strengt tatt meir eit opprør mot Stor-Brittania enn støtte til Tyskland. Imidlertid var tyske styrkar i Midt-Austen og Nord-Afrika også i krig med britane, så det vart eit slags samarbeid mellom Irak og Tyskland der, men det kan vel kanskje ikkje kallast ein allianse?

Som vanleg verkar det som om du prøver å forsvare Hitler i ein kvar debatt, ofte med overfladisk kunnskap som du har høyrt...
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg tror faktisk det kunne blitt veldig mye bedre... Ikke forstå meg feil, jeg støtter ikke nazismen på noen måte, men en verden der alle hadde samme tro og var av samme rase hadde nok ikke vært så gale. Tro og rase og ideologier er faktisk den største grunnen man har til krig idag. Hvis man tenker at verden hadde gått gjennom noen generasjoner med nazistisk styre, og alle faktisk hadde begynt å tenke likt, verden var et eneste stort land, istedenfor mange. Det hadde ikke blitt mange kriger da. Kanskje en del terrorister som var uenige i tankegangen, men ellers tror jeg faktisk at en verden der alle hadde samme ideologiske tankeganger, samme etnisitet og samme religion vært et bedre sted å leve. Nazismen er faktisk ganske fin hvis man ser bort ifra at den vil drepe alle som ikke er arisk.
Vis hele sitatet...
Tanken din er sikkert OK, men det tar nok mer en noen generasjoner før folk evt. tenker likt, og ønsker det samme.... Tenk på alle de ulike folkegruppene, ulike kulturer og sist men ikke minst de ulike religionene ( som er roten til det meste f....).... Tror nok dette hadde tatt svært lang, om ikke evig tid....
Da går du også utifra at folk ikke vil skape seg nye ulikheter ettersom de gamle blir vasket ut. Man får ganske enkelt ikke mennesker til å tenke likt. Det nærmeste man kommer er å drepe alle som stiller spørsmål, men det er slitsomt arbeid i lengden og har en tendens til å balle på seg.
@Boo-Boo:

Om du ønsker å oppleve det på kroppen hvordan det ville vært å bo i et land der alle tilnærmet har den ideologiske tankegangen, samme etnisitet og samme religion, kan jeg anbefale Cuba som det stedet med størst likhet til din tankegang. Hvorfor jeg ikke har tatt med meg land som f.eks. Saudi-Arabia, er fordi de enes om religionen, men jeg er veldig usikker på om de enes med ideologien, og enda mer usikker på om de alle er av samme etnisitet. Men på Cuba er de veldig tilnærmet når det gjelder ideologi, etnisitet og religion, hvis jeg ikke tar helt feil.

Lykke til på Cuba, og røyk en sigar for meg! Det tells ikke om du er der som turist, da opplever du ikke Cuba på kroppen - du må bli borger! Men som turist får du allikevel et nyansert innblikk, selv om det ikke stemmer identisk overens med realiteten, da..
Sist endret av paranoy; 19. juni 2009 kl. 01:46.
"Germania" ville ha vært verdensmakten som russland er i dag.