Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  118 10404
Life's a bitch, then you die. Tenker ofte på hva som er meningen med livet jeg. "Gå på skole under hele oppveksten for så og jobbe resten av livet." Klart det suger når man ser det på den måten, men så utrolig mye kult som skjer iløpet av den tiden.
Før var jeg depressiv og negativ dagen lang (typ. 14-15 år).
Skjønte at religion suger og ble ateist.
Ser verden for hva den er, og hvor fantastisk den egentlig er.
Div. rare fohold gjør at jeg ikke bryr meg om kjæreste/flørting (16-21)
Blir livsglad og positiv (ingen hindringer)
Oppdager at jeg fortsatt kan føle noe for andre.
?????
For tiden utdanning som får hjulene til å gå rundt, digger høyere utdanning!
Mer livsglede

</Brainstorming for dagen>
Du er barn.
Begynner på skole.
Begynner å jobbe.
Du pensjonerer deg.
Så dør du.. thats life!

Man skal verdsette de små, men samtidige store tingene i livet som man normalt ikke tenker så ekstremt mye over at det gjør noe.
Jeg for eksempel eeeelsker jo bare å komme hjem etter skolen ta meg en snus, og game.
Ta kveldsturer om sommeren med kjæresten, lukter og minner som setter seg, det er dette jeg virkelig lever for!
Alle disse 'små-tingene' er jo kjempe viktig- prøv å verdsette de!

Sitat av Teg Vis innlegg
Life's a bitch, then you die. Tenker ofte på hva som er meningen med livet jeg. "Gå på skole under hele oppveksten for så og jobbe resten av livet." Klart det suger når man ser det på den måten, men så utrolig mye kult som skjer iløpet av den tiden.
Vis hele sitatet...
'Lifes a beach, and then you dive.'
Kanskje klisje, men ta deg en lang tur på fjellet, gå opp på en fjelltopp og se utover. Norsk natur, noe så vakkert.
Bare det gjør livet verdt å leve.
Har kun lest ditt første innlegg kimmag, men syns allikervel jeg kunne svare (mulig mye av dette allerede er sagt da, mtp at tråden er blitt hele 6 sider lang).

Sitat av kimmag
så ser jeg nesten ikke noe annet enn negative ting, narkotika, vold, krig(på nyhetene), selvmord osv...
Vis hele sitatet...
Hvis tilfelle er er at du ruser deg en del (enten det være alkohol, hasj, amf eller hva som helst) kan du gjøre lurt i å slutte eller ha et (meget) disiplinert forhold til det/de eventuelle rusmiddelet/ne. Så skal du se du begynner å få en mer "behagelig" hverdag (enn til vanlig hvertfall).
hermetegnene i behagelig er der kun av den grunn at jeg ikke finner et mer nøyaktig ord for øyeblikket.

Om du er rusfri må du prøve å "lete" etter eller gå inn for å få til ting som gir deg en positiv innvirkning, enten det er en nydelig jente, at ting går glatt eller hva som enn er din definasjon på lykke. Er kanskje vanskeligere gjort enn sagt. Men har full tro på at du skal klare å finne lykke (om ikke for alltid, kommer den nok igjen) om du virkelig går inn for å få deg utav ditt personlige helvete eller ditt mentale fengsel om du vil.
Nå baserer jeg litt på meg selv, så er ikke nødvendigvis allt jeg har skrevet og vil skrive angår deg. Men har forsatt full tro på at du vil føle lykke/din definisjon av lykke før eller siden.

Kort fortalt om meg:
Selv var jeg tidligere deprimert som jeg vil tro kom av min angst for andre mennesker som igjen gjorde at isolerte meg mye med kjipe tanker stortsett hele tiden. Så ikke andre muligheter der og da, men gikk heller ikke stort inn for forandring. Var (som jeg også fikk intrykk av at du er) lei det meste og klarte heller ikke å se lyst på stortsett noen ting som helst, med mindre jeg skulle fikse noe å røyke på eller eventuelt dra på party og dra streker eller finne på noe annet tull. Som igjen fører til at rus (les missbruk eller overdreven bruk) bare forverrer en slik tilstand.
Selv røyker jeg litt idag, i et meget moderat forbruk/mye strengere forbruk enn tidligere men jeg føler forsatt ting begynner å gå min vei. Og merker jeg begynner å kjenne smaken av naturlig lykke (er forsåvidt en smule fjern nå. Så vi skjylder på det om innlegget mitt var tungt å lese ).
Det er en nydelig følelse når du merker verden smiler til deg selv når du er edru!
Verden vil forsatt få øynene på deg og smile til deg også om du ikke ruser deg, men er deprimert kun av andre årsaker.

Igjen vil jeg nevne forandring kun av den grunn at dem sier forandring fryder.
For det er/kan være veldig sant! Du sitter gjerne med en tanke eller to hva det måtte være? Om det skulle ha seg slik at personligheten er en av de tingene tror jeg neppe det vil være lurt. Da går jeg utifra at du bare vil stresse deg eller få en dårlig utvikling av personligheten din.
Men å forandre på holdningen derrimot kan gjøre mirakler.

Føler jeg har glemt et par av de store poengene mine. Men det får heller være, siden jeg er forbi liggetid.

Før jeg sier godt natt vil jeg beklage for alle parantesene og hermetegnene mine som sikkert gjorde den allerede litt tunge teksten min ennå tyngre å lese

Håper hvertfall noe av det jeg skriver og det andre skriver går inn på deg (selvom jeg bare regner med at det er kommet litt dritt).
Og ønsker deg lykke til med å finne lykken! Vil igjen si jeg har full tro på at du vil få dette til!

God natt
Sist endret av MadPetter; 10. februar 2011 kl. 02:48.
Problemet er, sånn jeg ser det, at mange forventer å ha et problemfritt liv kun fullstappet av pur lykke. Men er man i stand til å gjenkjenne lykke om man ikke har noen vanskeligheter som kan nyansere bildet litt? Mange blir skuffet over at de må få motgang, og takler det dårlig av flere grunner. Jeg hadde en venninne som mente hun "ikke fortjente det", men hey... livet har vel aldri vært rettferdig?

For min del, så ser jeg ikke hva bra det fører med seg å tenke negativt. Jeg har tross alt et valg, og ettersom jeg har bestemt meg for at jeg skal leve, så ser jeg ikke poenget med å gjøre det kjipt å vanskelig for meg selv ved å fokusere overdrevent på det som ikke er så kult. Om jeg har en bra dag, så er det bare å lese en kreftblogg eller åpne avisen, så ser man at det ikke er så himla farlig om sjefen var litt sur i dag. Mulig det må oppleves en tragedie eller to før man setter mer pris på ting.

Greit å se litt lenger enn sin egen sfære og ikke gå å kjenne på absolutt alt tror jeg.
Sist endret av Helga; 10. februar 2011 kl. 21:36.
Sitat av SubKassyAssy Vis innlegg
jeg hater livet mitt
Vis hele sitatet...
Så gjør noe med det?

Vi blir idag dullet og sydd puter opp under armene på til langt oppi årene. Samtidig som vi lærer at vi kan "bli alt vi har lyst til" popstjerner,filmstjerner,fotballspillere og millionærer. Når man da har forlatt rede og får seg en smell og lærer hvordan livet virkelig kan være, er det ikke rart mange blir skikkelig deprimert. Man blir jo tross alt løyet til stort sett hele oppveksten, for ikke å snakke om julenissen og haren som kom med sjokolade til jesus. Men som jeg sier over, man er sin egen lykkes smed og du kommer aldri til å få noe gratis her i livet. Det kommer ikke jobb,penger, eller damer på døra mens du sitter og runker bort livet ditt og synes synd på deg selv.

Det kan være hardt, men GJØR NOE. Det vil alltid være verdt det, med innsats kommer avkastning og nye muligheter.

Avslutter med noen inspirerende ord :
http://img577.imageshack.us/img577/2285/1296889875496.th.jpg
Jeg skjønner ikke problemet! De sitatene trådstarter nevner er jo enkle ord ment fra en person til en annen, kun for å få motparten til å føle seg bedre. Vil du ikke at folk skal gi deg et klapp på skulderen når ting er kjipt, så ja, for du leve i din dystre boble alene. Tror ikke problemet er at folk ikke vet hvor mye jævlig som skjer rundt oss, for jo, tro det eller ei, så er ikke du den eneste som har sett på dagsrevyen, gått i skippergata og har vært borti miljøer man helst skal holde seg unna.. Hvertfall ser jeg ikke jævelskapen i at det er folk der ute som faktisk tar seg tid til å si til en: "Vær glad for at du lever" - (for å ta ditt eksempel) etter en laaang dag, og nyheter om sult i afrika whateverzimbabwe... En ting til: "Klarer ikke folk innse at verden ikke er så perfekt som man har blitt lært til å tro?" - Jeg lurer på hvem som har lært deg at verden er perfekt?
Sist endret av stehal; 10. februar 2011 kl. 22:33.
Så trist å ikke like livet sitt. Hva med å ta tak og gjøre noen endringer? Passe tafatt og sitte hjemme og grine over at livet suger, når det eneste du gjør dag ut og dag inn er å gå på skolen og sitte hjemme og game.

Jeg er glad i livet på grunn av verdens beste kjæreste, familie og venner. Jeg har alltid noen jeg kan prate med, noen jeg kan besøke og finne på gøyale ting med. Dette har ikke alltid vært tilfellet, men gjett hva? Jeg gjorde noe med det.
Jeg går på et studium som jeg brenner for, og tar fag som jeg behersker godt og møter masse hyggelig mennesker hver dag på forelesning.

Jeg går turer, trener yoga og løper, og kjenner at jeg får fremgang. Jeg jobber frivillig, møter masse kule mennesker, drar på konserter og fester. Jeg forlanger ikke stort mer i livet mitt på dette tidspunktet, men ingenting av dette har kommet av seg selv. Ingen kommer noensinne til å gjøre livet ditt perfekt FOR DEG. Jeg fatter ikke at det er så vanskelig å forstå. Kanskje er ikke dine mål for et godt liv de samme som mine, men jeg LOVER deg at ingenting blir bedre av å sitte hjemme og /wrist og surmule.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Omaha Vis innlegg
.

Avslutter med noen inspirerende ord :
http://img577.imageshack.us/img577/2285/1296889875496.th.jpg
Vis hele sitatet...
Jeg ble helt ærlig blind i 15 min av bildet.
Livet er noe alt er, og om det er godt eller vondt er opptil deg sjæl. Verden i dag er temmelig fucked up, med mye vold og kjipe vibber, ser den!. Men jorda idag, er liv. Men, alt handler om perspektiv.
Det du prater om idag, nå. Skaper ringvirkninger av det rundt deg nå. Du kan hele tiden ta et valg om hvordan du velger og se på ting, historien formes akkurat nå, den ble aldri satt, var det aldri, vil aldri bli det.
Er glasset halvfullt, eller halvtomt?
Alt er liv, som lever, dette er vakkert )?(. Du er vakker, AlT er vakkert. Fordi jeg velger å se deg, livet flowen av liv. Mens flowen av død, som vi går hånd i hånd i er trist (?), er den en like naturlig del av livet som døden (så hvorfår er naturlig død trist?, industriell er kjipt, "systemet er problemet", hvor er systemet???), det er fakka!, -det lever temmelig destruktivt uten medfølse og nestkjørlighet, da føler man seg urettferdig behandla, det blir KJIPT...
Før slakta man selv får å spise, idag er tingenes tilstand litt annerledes. B) Men, selvom ting forandrer seg hele tiden er det ikke nødvendigvis negativt. At folk dreper og vil dø, at folk fucker opp fordi de "ikke veit bedre". TULL OG TØYS! Vi kan alle velge vårt språk og våre tanker, utifra våre følser(her og nå, hva føler du?). Jeg anbefaler meditasjon! Se hva som skjer, alt er verdt å prøve om det ikke gjør det noe verre! SHEER UP BROTHER!
Dette har sikkert blitt sagt tidligere i tråden (orket ikke å lese igjennom alle sidene), så jeg får understreke det.

Si meg, om du har en negativ holdning til verden, vil ikke dette igjen føre til at du blir deprimert? Da vil du jo ikke være annet en en del av dritten. Hvor er selvstendigheten i dette? (Noe som du sikter til ved å ha et "riktig", altså negativt, verdensbilde?). Mann dere opp og se verden fra et selvtilfreds perspektiv.

Jeg har det vanskelig for å tro at noen som er deprimerte selv setter pris på denne sinnstilstanden. Hvorfor ikke prøve å dra seg selv ut av dritten? Man høster det man sår!
Folk har positive holdninger for å bli glade. Glade mennesker lever gode liv. De hjelper også andre ved å spre glede
Sitat av CyberJesus Vis innlegg
'Lifes a beach, and then you dive.'
Vis hele sitatet...
Den likte jeg!


Tenker ofte på meningen med livet egentlig er, og jeg har kommet fram til at det er opp til en og hver av dere!

Skjønner at man blir irritert over folk som elsker alt og alle, og jeg gjør også det. Man bør være litt realistisk og. Men det er selvfølgelig ingen grunn til å drite i alt og synes synd på deg selv. Hater du livet ditt, så gjør noe med det!

Dagens oppmuntring
jeg er delvis enig med deg, men en ting som i hverfall er viktig for meg er at du "lever" mens du er i livet. lev hver dag som om det var det siste du gjorde. nå tenker jeg ikke på at du skal springe ut foran en buss bare fordi du har lyst. men det er bedre å brekke en fot fordi du gjorde noe enn og angre for at du ikke gjorde noe mens du hadde sjansen
Som Nordmenn bør du/vi se hvordan det er å ikke ha noen/noe, se hvor dritt det er.

Når jeg var i Etiopia, da verdens 3. fattigste land, var det jaggu mye faenskap og dritt men folk kom seg gjennom uten å ta piercing være over emosjonel og synes synd på livet sitt...
Mange blir også deprimert av hvordan de ser ut eller sånne ting også, hvorfor bry seg om folk syns du ser rar ut?
Jeg har også mistet nære venner og familie, men det gjør meg ikke deprimert av den grunn. Jeg har heller ikke bra kropp eller noe sånt. Noen som ikke er fornøyd med utseende sitt (snakker da mest om gutter her), tror de heller ikke kan skaffe seg dame. Det hjelper å ha en spesiell du kan tenke på og som også tenker på deg Har du selvtillit og kan spøke om enten det er vekten din eller noe annet ved utseende ditt klarer du det du vil klare.
Som nevnt tidligere, ta deg en lang gåtur i den norsk villmarka. Ta med deg fiskestanga og sov ute i naturen en stund. Bringer deg vekk fra alt stress du kan finne i hverdagen. Dette hjelper, tro meg..

Jeg er ikke feit, jeg er bare sjarmerende avrundet og sixpacken hører hjemme i kjøleskapet.
Dessverre er det ikke fullt så enkelt som å bare "slutte å være depressiv" eller "tenk på barna i Afrika". Hadde det vært så enkelt, hadde man ikke hatt behov for psykiatere eller psykologer, SSRI preparater, you name it.

Hvor får dere det fra? At man bare kan knipse i fingrene og si; Hei! Det ekke vits å være depressiv liksom? Bare slutt å vær det. Nei, niks, sorry. Depresjon er en diagnose som helst bør stilles av en person som er kvalifisert til det.
Man er jo ikke nødvendigvis depressiv bare fordi man har en generell negativ holdning til livet, ikke har den evnen til å se hvorfor andre kan glede seg over sitt liv.

Er depresjonen mer eller mindre kronisk, da ofte snakk om bipolare lidelser, så kan man ikke bare be den personen slutte å være som han eller hun er.
Fint at noen klarer å komme seg ut av en depresjon ved å bare 'tenke' seg ut av den, men det er dessverre ikke tilfellet for alle.

De som hevder det, kan jo evt lese litt om hvordan hjernen først og fremst fungerer, dens struktur osv, så finner man fort ut at dette ikke noen greie som man kan tenke seg ut av.

Depresjoner er jo gjerne et resultat av vrangforestillinger, serotonin-mangel etc, ubalanse i hjernen osv. Det kan for eksempel være uforklarlige somatiske symptomer som forårsaker tilstanden. Man kan rett og slett ikke alltid si med sikkerhet.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg er en person som lett klarer å nyte småtingene i livet.

Finner en stratos i skapet som noen har glemt igjen og jeg smiler som ei sol - Gratis stratos!
Vis hele sitatet...
Hahadet samme skjer med meg når jeg tar opp snusen fra lomma hver gang
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Som Nordmenn bør du/vi se hvordan det er å ikke ha noen/noe, se hvor dritt det er.

Når jeg var i Etiopia, da verdens 3. fattigste land, var det jaggu mye faenskap og dritt men folk kom seg gjennom uten å ta piercing være over emosjonel og synes synd på livet sitt...
Vis hele sitatet...
Kanskje vi alle skulle hatt en 6mnd periode hvor vi var i et sånt land og hjulpet til.