Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  129 14103
Opprinnelig postet av z0py3r
Skal du drikke en halv liter melk når du er skikeli fylle sjuk tror jeg det kommer fort opp igjen...
Det som iriterer meg er at jeg aldri spyr etter jeg har drukket, blir bare sinnsykr dårli...
Derfor holder jeg meg kun til øl og PRØVER å ikke drikke for mye....
Vis hele sitatet...
Da har du heller ikke drukket nok
et enkelt tips.. IKKE DRIKK! ikke drikke = ikke bakrus
hvis man tar en allergipille før man begynner å drikke, skal det visstnok gå bra! tar ikke ansvar for noe, men en lege som anbefalte det fordi dama mi fikk så vondt i hue av å drikke rødvin...
har ikke prøvd det enda=)
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Trådstarter
Medisiner + alkohol = VELDIG lite smart
jeg prøvde alergipiller før jeg drakk en gang.
det som skjedde var at "rusen" varte lengre, og jeg ble dårligere morgenen etter.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av blender
et enkelt tips.. IKKE DRIKK! ikke drikke = ikke bakrus
Vis hele sitatet...
Hmmmm, dette var et av de dårligere tipsene i denne tråden
▼ ... noen uker senere ... ▼
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Nå har man hørt mye rare råd. personlig er den eneste kur 1,5 liter vann før man legger seg. heller i meg så mye vann som mulig, hvis jeg ikke er overdrita. Så sover man selfølgelig til klokka 4 når du våkner opp og er skamjevlig pissetrengt. funker bra på min hypofyse. du får prøve deg fram
▼ ... noen uker senere ... ▼
drekkerekkefølgehuskeregel:

øl+vin=>fin
vin+øl=>bøll
melk+sprit=>drit

bra drinker;
"snakebite": sterk cider + øl (50/50)
"colabier": gjett selv
Prøv: Hair of the dog that bit me, egg and pepper.
Bland skikkelig og drikk.
drikk en flaske farris, imsdal eller noe "naturlig vann" som skal være sunt. pleier og funke hvis du ikke drakk FOR mye
▼ ... noen uker senere ... ▼
"noen bra tips mot bakrus"

Ikke ta alergimedisiner det kan få uheldig utfall og du er fyllesjuk i 3 dager.

En overlege på SiA sa til meg en gang følgende:

Ta 2 stk Napren (tab mot menstruasjonssmerter) før du begynner å drikke. Det funker jævlig bra for meg.
Ps. Disse får du reseptfritt på apoteket.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
som de fleste av oss sikkert vet er alkohol vanndrivende.
Og det som er greit om du vil slippe tømmermenn dagen derpå, prøv å drikk like mye vann som du drakk alkohol. dette funker som bare juling, og er sikkert foreslått opptil flere ganger i denne threaden. men det skader ikke å høre det flere ganger.
Har også sett at det finnes en shop i London der de selger medikamenter ol. som skal funke på bakrusen, men vet ikke om det funker for sure.
Hørt at de bakrus pillene funker JÆVLIG BRA...
Men hva vet jeg... Drikker nesten aldri...
Har aldri vært full før så jeg har kanskje ikke så mye jeg skulle ha sagt, men: jeg så en dokumentar om fyll, og der handlet det mye om bakrus.

alkohol er som sagt jævlig vanndrivende, og når alkoholen har "tatt" mye av vannet i kroppen din begynner den på vannet i hjernen. det er fordi hjernen tørker ut at du blir fyllesjuk. hvis du som tidligere nevnt i threaden drikker mye vann, og serlig før du legger deg, hjelper det dritbra.
sånne piller vet jeg ikke noe om, men jeg regner med at det er som smertestillende: det gjør ikke vondt, men skaden er der fortsatt.
Opprinnelig postet av ezkild
hvis man tar en allergipille før man begynner å drikke, skal det visstnok gå bra! tar ikke ansvar for noe, men en lege som anbefalte det fordi dama mi fikk så vondt i hue av å drikke rødvin...
har ikke prøvd det enda=)
Vis hele sitatet...
Hmm, kan ikke si at allergi piller hjelper så mye, da jeg dytter de i meg til stadighet.. Derimot gikk jeg til legen, sa jeg ikke fikk sove.. dermed fikk man Imovane.. disse er ikke direkte søvntabletter men innsomnings tabletter.. Man blir dehydrert av de, men shit happens.. med disse sovner man ganske bra, vokner ikke og varer såpass lenge at man har sovet av seg den værste bakfyllan..

Ellers vis du smører riktig på hos legen får man utskrivd hyppre eller kanskje noe annet.. har ikke peil på legemidler, men leger går alltids an og lure ganske så lett..
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
beklager å måtte skuffe deg!

men du vil A-L-D-R-I få tilskrevet noe rohypnol på resept.. det er av den enkle grunn at de skal slutte å gi ut medikamentet fordi det er så mange misbrukere rundt om i dette lille land. Det er kun de som ALLEREDE går på dette medikamentet som vil få dette tilskrevet. ellers er det total stopp! så den neste generasjon vil nok bare se de russiske rohypnol'ene!som da er smuglet inn til norge av den spimple grunn(misbrukere)

Imovane er oppført som Benzodiazepiner! dette er jo ett helt greit legemiddel å få tilskrevet på resept, etter som at det IKKE er så enkelt som du skal ha det til, å få resept på sovemedisner her til lands!
Imovane er helt greit, uten at man får den DASS ånden av det, og at man spiser så inn i helvete mye av det. fordi man tror at det ikke fungerer...

Foresten: er man i Spania, kan man bare gå inn på apoteket og si : One pack of " Limovane " (limovan) please! da får man 30 stk, og man betaler ca 800 pesetas for det.(ca. 30 kr, altså 1kr pillen)

TRO MEG.. JEG gjorde denne tabben i sommer!!

-sp3q
Visste faktisk ikke at de skal slutte og selge rohypnol ..
Sant det at man får dass ånde av Imovane, det er sant.. men, kanskje jeg tok feil.. kanskje det ikek er så enkelt og få sove medesiner, men ifølge min lege virker det ikke så veldig vanskelig kan man si.. har blitt tilbudt, men dytter ikke i meg så mange sånne greier lengre..

Limovane, va pokker er det?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Muligens han legen din er litt mer liberal en hva andre leger er? ikke vet jeg, men det jeg vet er at det er STRESS å få tak i. Alt jeg har klart å få tak i er, Vallergan, og Phenergan, som er innsovnings medisin, men dog, JÆVLIG SVAK innsovnings medisin.

Limovan(e) er det samme som imorvane bare det ett annet navn på det i Spania. yess... med Hel flasker og en 30 pk med imorvane skal jeg love deg at kvelden kan bli minneverdig..(ihvertfall for de du er med) kanskje ikke for deg selv, siden du ikke husker en DRITT!!!

-sp3q
Var ute og herja villt i går i Bergen Tømte 3/4 av en helflaske kurant + litt drikke på byn. Nachspielet kubba i 5 tida, helte nedpå en liter vann før jeg sovna. Og i dag, er jeg helt fin, er ikke dårlig i det hele tatt, bortsett fra at jeg har jævla vondt i ryggen siden jeg måtte sove på gulvet...

...noen som har en kur mot det?

Opprinnelig postet av gEM
Var ute og herja villt i går i Bergen Tømte 3/4 av en helflaske kurant + litt drikke på byn. Nachspielet kubba i 5 tida, helte nedpå en liter vann før jeg sovna. Og i dag, er jeg helt fin, er ikke dårlig i det hele tatt, bortsett fra at jeg har jævla vondt i ryggen siden jeg måtte sove på gulvet...

...noen som har en kur mot det?

Vis hele sitatet...
Du er heldig du.. vis jeg hiver innpå en liter med vann før jeg sovner blir det som regel at jeg spyr som en gris.. I det siste har jeg begynt og avslutte mine sene kvelder på byen med noen 6cl White Russian som får dere som ikke vet består av Melk.. dette fixer dagen derpå.. kanskje et annet alternativ til dere som ikke eter piller..

Og ja, jeg har en kur mot vond rygg.. fysoterepaut..
Skulle gjerne hatt en kur mot hardt gulv...

Vann funker som regel bra for meg, men så holder jeg meg til sprit. Dersom en blander alt mulig rart, ber en jo om å bli dårlig.

det beste er en shot med jegermaster...eller en kald pils... funker godt for meg=)
▼ ... flere år senere ... ▼
Greit.. posten er veeeeldig gammel men uansett..

Det som fungerer best for min del er det å ikke legge seg snytt eller ape kanon for den saks skyld. Ellers fungerer det med med en liten matbit. Trenger ikke være varm mat.. Det har en tendens til å ha motsatt virkning. Brødskive og drikke som nøytraliserer syre er veldig bra.

Ting du kan gjøre før ei go fylle er å sørge for å ha mat i magen samt ta f.eks 1 tablett Zyrtec (allergimedisin). For enkelte kan dette ha feil effekt. Det kommer ann på om du tåler medisinen og hvordan kroppen din reagerer på bruk av medisiner + alkohol.

Når det gjelder vann så fungerer det utmerket når du skal legge deg. Men vent helst en liten stund med å legge deg til å sove etter å ha drukket vann da magen ofte blir litt urolig etter å ha inntatt vann når du har alkohol i magen.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Spis syrtecen før du legger deg, etter du har drukket. Uansett, det fins nyere tråder om samme tema.
Leste at noen sa at det å gå/bevege seg før man legger seg, hjelper for å få alkoholen ut av blodet. Det kan jeg bare avkrefte.
Man kan ikke gå av seg rus. Grunnen til dette er at det er leveren, som skiller ut alkoholen, jobber like fort uansett hvor aktiv man er. Å løpe på seg rus derimot, er mulig. For jo mer man beveger seg mens man drikker jo fortere går blodet rundt i kroppen og man får dermed tatt opp mer alkohol.

Når det gjelder triks for å unngå bakrus. Drikk mye før du legger deg, og ikke legg deg på stigende rus.
en zyrtec før du drikker, og to rett før du legger deg.
Masse vann og Ibux!
Drikk et stor glass melk før du tar kvelden! Det hjelper
trenger ikke og gjøre noen, blir aldri fyllesjuk! MOHAHAHA :P
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Eneste gangene jeg ikke blir fullsyk og jeg drikker egentlig ganske ofte er når jeg drikker vann/melk/juice av og til alle 3 har vi det, menne drikk godt med veske før du legger deg så blir du ikke så fullsyk.Jeg ble hele tiden fyllesyk før, før jeg fant denne utrolige metoden =p
Unngå bakrus - drikk mindre.
Unngå bakrus - drikk mye vann før du legger deg.
Har alltid fulgt disse rådene, veldig skjeldent hatt bakrus.

Merk: Kan ha sammenheng med HVA man drikker også:P
Hvorfor drar folk opp eldgamle tråder for å repetere noe som allerede er nevnt hundreogørten ganger?
Bitches.

Allergitablett før du legger deg, så er du i safe-zone.
Hold deg til lys sprit, som Vodka.
Forsøk å drikke det rent (f.eks med is), du får:
1. En bedre rus
2. Mye mindre sjanse for fyllesyke

Du bør også følge mange av de andre rådene som f.eks vann før du legger deg, gjerne med en tskje salt i.
Drikk oftere Russetiden har gjort meg imun mot bakrus.
da er nok du den eneste..
Sitat av drwho
da er nok du den eneste..
Vis hele sitatet...
nei, han er nok ikke det

russetiden har nok herdet meg også.

kan hende jeg lærte meg hvor mye kroppen tåler også da, men velger å tro at det er at kroppen er herdet som gjør meg hangover-fri
Spis 2 B-vitaminer før du drikker og 1 mens du drikker.
Er også bra å drikke ett par liter vann før man legger seg, selv om man som regel sovner før man tenker over det.
Sitat av Apelsinsatan
Drikk oftere Russetiden har gjort meg imun mot bakrus.
Vis hele sitatet...
Samme skjedde med meg, men bakrusen begynte å komme tilbake etter en stund igjen...
Noe jeg har lagt merke til er at jeg omtrent aldri blir bakfull hvis jeg har drukket to dager på rad. Blir ofte bakfull etter den første dagen, men etter den andre dagen pleier jeg aldri å bli noe bakfull i det hele tatt.
eller så går det jo ann å nevne disse "mystiske" KGB tablettene.. keen to get bether, jalla shit spør du meg, aldri prøvd det. Men som alle andre har man en venn som har en venninne som har en søster og bror og to onkler som driver med import av biler som kan få tak i det. Et hvitt pulver som man skal blande i drikken visstnok. Høres ut som voldtektsdop eller cocain spørrumæ.

Hvorfor ikke bare ta tømmermannbedriften som en gave fra de i litt høyere skylag med eneste hensikt; se på TV dagen lang med litt god mat og en cola
Offtopic: En gammel kollega av meg hadde blitt lurt til å selge de greiene der.
Han skulle ha meg til å pushe det for han.
Jeg testet det en gang, men det var ikke noe særlig futt i det.

Det skal liksom være produsert av KGB for agentene slik at de kunne drikke seg fulle på etteretningsoppdrag, men slippe fyllesyken.
Tygg cocablader
Sitat av el_bamso
eller så går det jo ann å nevne disse "mystiske" KGB tablettene.. keen to get bether, jalla shit spør du meg, aldri prøvd det. Men som alle andre har man en venn som har en venninne som har en søster og bror og to onkler som driver med import av biler som kan få tak i det. Et hvitt pulver som man skal blande i drikken visstnok. Høres ut som voldtektsdop eller cocain spørrumæ.

Hvorfor ikke bare ta tømmermannbedriften som en gave fra de i litt høyere skylag med eneste hensikt; se på TV dagen lang med litt god mat og en cola
Vis hele sitatet...
Du kan bestille disse KGB tablettene via nett også. Vet ikke hvor da men så sjefen min bestille di.

Sitat av snoopg
nei, han er nok ikke det

russetiden har nok herdet meg også.

kan hende jeg lærte meg hvor mye kroppen tåler også da, men velger å tro at det er at kroppen er herdet som gjør meg hangover-fri
Vis hele sitatet...
Hehe. Jeg tror det er det siste du sa der fordi jeg lærte ikke en dritt om grenser
sorry hvis noen allerede har skrivd dette.. (orka ikke lese mellom alt. hehe.)
(er ikke 100% sikker på om dette er sant) Men, grunnen til at du blir fyllesyk er pga at du blir dehydrert(kroppen har lite væske) så, det beste tipset jeg har hørt(aldri prøvd ;D) er : drikk en liter vann før du legger deg. og en del vann når du våkner.
Skjelden jeg er i bakrus. Drikker en del vann før jeg legger meg, og littegranne innimellom mens jeg er på vors feks. Da kan jeg drikke så jeg blir nesten dritings uten at jeg blir dårlig. Våkner jeg opp dagen etterpå med vondt i hodet hiver jeg bare innpå en migrenetablett og en del vann så er alt bra innen 30 min,heh
Unngå bakrus - Kast opp før du legger deg, men om dette er uaktuelt, ta et par allergitabletter FØR du kaster deg ut på fylla, en midt i drikkingen og en når du kommer hjem. Zyrtec gjør susen, (reseptfri på apoteket), jeg aner ikke om dette virkelig fungerer, men det er mange som har anbefalt det til meg.
Fikk høre nede på puben jeg er vakt på igår, at viss men merker man begynner å bli dårlig så hjelper en "drikk" som heter "Reperatøren"

Det er ei pils, tømmer litt ut (evt. drikker litt) så senker man en shot med "Jægermaister" ned i ølen (med bunnen først nedi glasset selvfølgelig). Da blander de seg litt og litt, ettersom hvor stor hellingen i glasset er.

Dette skal prøves en gang, ellers er Zyrtec bra før en går ut og drikker. Det reddet Russetiden min jallefall
Noctie: Jeg har aldri skjønt det med zyrtec FØR man drikker!
Jeg gikk på zyrtec i årevis, grunnet alergi, og jeg ble alltid dårlig når jeg drakk
i pollensessongen (dvs. når jeg hadde spist zyrtec).

Det ser jo imidlertid ut til å funke for en del andre da, så det er vel meg det
er noe galt med Men kaste opp med vilje er ingen god ide, etter min mening.
Kaste opp er noe kroppen gjør i ødstilfelle, ikke noe man skal fremkalle i tide og utide.
Human-Xit: haha, nei, det hjelper ikke. Gjør gjerne ting mye værre. Snakker av erfaring :P
Nå sitte rjeg og drikker vin og gin for at ikke bakrusen skal snike seg fram. det er jo bare en midlertidig løsning men det funker helt til man blir edru igjen.
Sitat av Darris
Human-Xit: haha, nei, det hjelper ikke. Gjør gjerne ting mye værre. Snakker av erfaring :P
Vis hele sitatet...
Nei nei, det vet jeg jo ingenting om, har aldri prøvd det. Men det var en bartender som sa det, men som sagt har ikke prøvd det. Det kan jo funke for noen, og det kan ikke funke for andre.