Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 8353
Kan dessverre ikke si jeg følte magien på denne filmen. Konseptet var veldig bra. Kan ikke si hva som ikke fikk den til å funke, men jeg satt ikke "omfg hva så jeg nå?" etter filmen som jeg har gjort på f.eks. Avatar og andre store filmer.
Sitat av malware Vis innlegg
Til dere som ikke har sett Inception enda, GLED DERE! Dere blir ikke skuffet :P
Vis hele sitatet...
Jeg ble ihvertfall skuffet. Passe kjedelig film, med flere logiske brister (jeg liker ikke slike).
Kjempe film. En natt for noen dager siden drømte jeg flere drømmer i ett, når jeg våknet opp tenkte jeg "hmm... inn-plantning xD"
Sitat av byp4ss Vis innlegg
Jeg ble ihvertfall skuffet. Passe kjedelig film, med flere logiske brister (jeg liker ikke slike).
Vis hele sitatet...
Logiske brister som "det er ikke mulig å gå inn i andres drømmer"? Du drar på kino for å se dokumentarer du eller?
Kanskje jeg er helt på jordet..

Men jeg tror Hele handling kun var en drøm av Cobb. Fordi Cobb og kjæresten var i det dypeste drømmestadiet Limbo. de ville vekke fra drømmen, så de tokk selvmord, og satte seg på togkinnene. Vis jeg Husker rett. må man våkne opp fra hvert stadie, for å komme til Virkeligheten. Altså, først våkne fra Limbo, så fra drømme nivå 2 til 1 også til slutt virkeligheten.

Men rett etter Cobb og kona " døde " seg ut av Limbo. Var de i "Virkeligheten." vis dere skjønner hva jeg mener.

så det kan jo være godt mulig at hele filmen kun var en drøm av cobb. hvor ingen av de andre var Virkelige. men kun objekter i Cobbs drøm.

hmm, hva tror dere?
Sitat av Sunny-Den-Lille Vis innlegg
Kanskje jeg er helt på jordet..

Men jeg tror Hele handling kun var en drøm av Cobb. Fordi Cobb og kjæresten var i det dypeste drømmestadiet Limbo. de ville vekke fra drømmen, så de tokk selvmord, og satte seg på togkinnene. Vis jeg Husker rett. må man våkne opp fra hvert stadie, for å komme til Virkeligheten. Altså, først våkne fra Limbo, så fra drømme nivå 2 til 1 også til slutt virkeligheten.

Men rett etter Cobb og kona " døde " seg ut av Limbo. Var de i "Virkeligheten." vis dere skjønner hva jeg mener.

så det kan jo være godt mulig at hele filmen kun var en drøm av cobb. hvor ingen av de andre var Virkelige. men kun objekter i Cobbs drøm.

hmm, hva tror dere?
Vis hele sitatet...
Humm, det gir jo egentlig ikke sens. Det er det du sier der som er spørsmålet ved slutten av filmen. Til vanlig så våkner man hvis man dør i en drøm/limbo, men under heavy sedation vil man gå enda dypere i bevisstheten sin hvis man dør i drømmen. Når Cobb møter den gamle asiateren i limbo rekker asiamannen hånda mot pistolen sin, og det neste vi får se er alle karakterene som våkner i flyet. Både vi og Cobb er usikre på om dette er virkeligheten, eller om han har falt enda dypere inn i bevisstheten sin fordi han ble drept i limbo.

Det er noe av det creepyeste ved filmen. Hvis slutten av filmen var en drøm, vil det si at han kan tilbringe mange hundre år i den virkeligheten før han _endelig_ våkner på flyet. Og i tillegg, hvis han dør i det dype drømmestadiet vil han komme enda dypere i underbevisstheten sin, og der vil han være i enda flere århundrer før han _endelig_ våkner igjen. Og da vil han mest sannsynlig være bittelitt sinnsyk x) Også kan han dø igjen, og igjen..
Sitat av Toaru Vis innlegg
Logiske brister som "det er ikke mulig å gå inn i andres drømmer"? Du drar på kino for å se dokumentarer du eller?
Vis hele sitatet...
Nei? Ting som dette:
Sitat av Morbo1993 Vis innlegg
Det var noen ting jeg ikke forsto, som for eksempel det at når de i første drøm var vektløse, så var de også vektløse i den andre drømmen, men ikke i den tredje. Jeg forstår at effekter fra den første drømmen vil ha mindre effekt i den tredje, men de vil fortsatt ha den samme vektløsheten fra den andre. Samtidig så vil jeg også tro at sånn som den bilen hoppa rundt og rulla ned den bakken ville ha funka som ett kick... Jeg elsket filmen, men det var noen sånne uregelmessigheter
Vis hele sitatet...
Freak Trooper
Joey's Avatar
Det med at dei ikkje vakna når bilen rulla forsto eg kom av det sedativet dei tok før dei byrja heile greia. Cobb sa jo det at det ikkje var nok med å ta sitt eiget liv for å vakne sida det stoffet var så sterkt.

Det med gravitasjonen stussa eg også på, men er glad det var slik det var. Hadde ikkje vore bra viss alle nivåa hadde vore vektlause. Eg svelgjer ein kamel og tenkjer at det er heilt greit.
Sitat av Joey Vis innlegg
Det med at dei ikkje vakna når bilen rulla forsto eg kom av det sedativet dei tok før dei byrja heile greia. Cobb sa jo det at det ikkje var nok med å ta sitt eiget liv for å vakne sida det stoffet var så sterkt.

Det med gravitasjonen stussa eg også på, men er glad det var slik det var. Hadde ikkje vore bra viss alle nivåa hadde vore vektlause. Eg svelgjer ein kamel og tenkjer at det er heilt greit.
Vis hele sitatet...
Litt bumping og risting i bilen mens den rulla osv er jo et mye svakere kick enn når bilen kræsjer i vannet, eller når eksplosjonen dytta heisen. Bilen rista jo kjempemasse når han kjørte rundt og skøyt folk, og det oppfattes kun som et lite jordskjelv i den neste bevisstheten.

Angående gravitasjonen synes jeg ikke det er så rart at den ikke følger med til neste nivå. Som vi har fått vite ganske ofte, så skal det veldig mye til for at man faktisk får overført følelser, lyder og andre ting til den neste bevisstheten. Det eneste som skurrer er at de blir såpass vektløse som de blir i hotellrommet, for der er jo gravitasjonen akkurat den samme som i verdenen "over". Men så igjen er jo den vektløse tilstanden på hotellrommet grunnmuren for hele hotellromsplottet, samt en sinnsykt kul slosscene, så derfor er det tilgitt fra min side. Til og med den skadede japaneseren er ikke så skadet lenger i den neste verdenen, fordi bare en liten brøkdel av hva du opplever i forrige bevissthet følger med deg til den neste.

MEN noe som irriterer meg litt mer er at de har med det ørlille faktumet at du kan føle smerte i drømmen. Altså, dette vet vi jo alle at ikke stemmer med ekte drømmer. Ah, nå kom jeg på grunnen til at de føler smerte i drømmene i filmen: I virkeligheten bruker vi klype-i-armen metoden for å sjekke om vi drømmer. Hvis det ikke gjør vondt, er det en drøm. Det er flere situasjoner i filmen hvor personen trenger å være overbevist om at det er virkelighet mens det egentlig er en drøm. Hvis personen bare trenger å klype seg i armen for å ta en reality-check, hadde dette også ødelagt for plotet flere steder.

Alle logikkbrister i filmen er der for at storyen skal kunne gå videre, og det takker jeg Gud/Nolan for! Finnes ikke en bedre måte å filmatisere spørsmålstegnsetting av virkeligheten på.. :')
Toaru: Alt du skriver er typisk fanboy bullshit. Du prøver bare å forsvare filmen av en eller annen grunn, og halvdelen av det du skriver er bare dumt.
Sist endret av TanteSpiker; 9. august 2010 kl. 16:23.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Viss det er det som er fanboy, så greit, då er eg fanboy. Eg likte filmen. For meg gjer det ingen ting at det var nokon logiske brister. Den var verd kvar krone. Kvar sin smak og meining.
Sitat av byp4ss Vis innlegg
Toaru: Alt du skriver er typisk fanboy bullshit. Du prøver bare å forsvare filmen av en eller annen grunn, og halvdelen av det du skriver er bare dumt.
Vis hele sitatet...
Og alt du skriver er typisk pretensiøst bullshit. Jeg føler oppriktig talt at alle som "misliker" denne filmen gjør det kun fordi det er "populært" å like den.

Flamewar!!


[edit]
Dessuten er det der for faen ikke fanboyish Jeg sier meg jo enig i at ting skurrer, men filmen kunne ikke eksistert uten logiske brister, men det driter vi i. Lykke til med livet ditt!
Sist endret av Toaru; 9. august 2010 kl. 21:01.
Jeg så filmen, fikk herlig underholdning. Anbefaler andre å se den, om de liker den eller ikke har jeg ingenting med.

Jeg syntes ihvertfall den var dritkul, og ingen kan nekte for at det baserer seg på et dritkult konsept.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Ein kompis av meg fant den her på youtube. Vil sei det var ein artig detalj.

http://www.youtube.com/watch?v=UVkQ0C4qDvM
nok en gang leverer C. Nolan varene. bra film
Jeg likte at filmen tok opp et så innviklet tema på en smart og forståelig måte!
De kunne ha rotet det til og blitt sært... Det kunne blitt "Cube" aktig.
Fet film! Anbefaler å se den på kino nå som man har sjangsen.