Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  94 8585
Jeg hater Slipknot noe helt grenseløst jeg også, alright, Joey Jordison er definitvt ikke noen dårlig trommis, men det finnes UTALLIGE mange trommiser som er myeee bedre, Mikkey Dee bla, finnes jo utrolig mange Tech-Death Metal bands som har trommiser som voldtar Joey Jordison tvers igjennom, feks trommisen i Suffocation(Kom på det i farta).
Jeaer's Avatar
Trådstarter
Det er mer en konkurranse enn kåring. De skulle visst bedre enn å kalle en publikumsbestemt kåring for "verdens beste trommis". All respekt til Joey, god på det han gjør, men.. Verdens beste?
Sist endret av Jeaer; 31. august 2010 kl. 22:24.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Nå har ikke jeg vill peiling på trommeslagere så dette kan kanskje høres dumt ut, men er ikke Frost fra Satyricon regnet som en av de beste til å spille den typen musikk de spiller?
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Nå har ikke jeg vill peiling på trommeslagere så dette kan kanskje høres dumt ut, men er ikke Frost fra Satyricon regnet som en av de beste til å spille den typen musikk de spiller?
Vis hele sitatet...
Han er jo forsåvidt flink, men når vi er inne på de som er flinkest innen black metal tror jeg få kan slå Hellhammer.
Han som spiller i bandet du er fan er most likely verdens beste
The Rev f.eks.. De som er A7X fans sier (ofc) at han er verdens beste blablabla, men det er det alltid forskjellige meninger om. Skulle ikke forundra meg om han hadde vinni den avstemninga der om han hadde vært med.
Jeg har ikke noe imot the rev eller noe altså, han var dreven han, men verdens beste? Det kan diskuteres uansett.

Sitat av Taake Vis innlegg
Han er jo forsåvidt flink, men når vi er inne på de som er flinkest innen black metal tror jeg få kan slå Hellhammer.
Vis hele sitatet...
Stemmer nok det. Han har ganske syk speed ihvertfall!
Sitat av MCIRON Vis innlegg
Jeg hater Slipknot noe helt grenseløst jeg også, alright, Joey Jordison er definitvt ikke noen dårlig trommis, men det finnes UTALLIGE mange trommiser som er myeee bedre, Mikkey Dee bla, finnes jo utrolig mange Tech-Death Metal bands som har trommiser som voldtar Joey Jordison tvers igjennom, feks trommisen i Suffocation(Kom på det i farta).
Vis hele sitatet...
Noen gidder ikke å lese igjennom hele tråden før de poster?
Han i Suffocation er sinnsyk.

The Rev hadde sinnsyk teknikk. Det kan man høre på City of Evil-skiva, hvor f.eks. Blinded in Chains har noen rå dobbelbasspartier. Mye rått på WtF-skiva også.
Sist endret av Husemann; 31. august 2010 kl. 22:56.
Sitat av Husemann Vis innlegg
Noen gidder ikke å lese igjennom hele tråden før de poster?
Han i Suffocation er sinnsyk.
Vis hele sitatet...
Klart at jeg har lest gjennom tråden, men fikk en trang til å presse inn Mikkey Dee inn i posten min
Trommisen i slipknot er jo ikke dårlig da, men synes ikke han burde blitt kåra til verdens beste. synes fks at Trommisen i Dimmu Borgir er bedre^^
travis barker FTW
Animal burde vinne spør du meg. Dreven kar.
Sitat av MCIRON Vis innlegg
Jeg hater Slipknot noe helt grenseløst jeg også, alright, Joey Jordison er definitvt ikke noen dårlig trommis, men det finnes UTALLIGE mange trommiser som er myeee bedre, Mikkey Dee bla, finnes jo utrolig mange Tech-Death Metal bands som har trommiser som voldtar Joey Jordison tvers igjennom, feks trommisen i Suffocation(Kom på det i farta).
Vis hele sitatet...
Kalte du akkurat slipknot ett death metal band?!

Jeg ler!
Nei han gjorde ikke det.
tech-Death Metal bands som har trommiser som voldtar
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke at man kan misforstå det?
Noe som jeg synes virker litt rart med denne tråden er tittelen.
Det virker som du har noe imot folk som går med masker. Mener du det er useriøst?
Sitat av RydEN Vis innlegg
Noe som jeg synes virker litt rart med denne tråden er tittelen.
Det virker som du har noe imot folk som går med masker. Mener du det er useriøst?
Vis hele sitatet...
Tittelen på tråden er den samme som Dagbladets tittel
Sitat av toxicity Vis innlegg
Tittelen på tråden er den samme som Dagbladets tittel
Vis hele sitatet...
Okei.. Unnskyld meg
Ikke en kjent dude, men han er drøy: Yæmæn
Sitat av Husemann Vis innlegg
Skjønner ikke at man kan misforstå det?
Vis hele sitatet...
Han mente at Tech death metal trommiser som Mario Duplantier voldtar joey
Sitat av Space-Time Vis innlegg
Han mente at Tech death metal trommiser som Mario Duplantier voldtar joey
Vis hele sitatet...
Ja, men jeg skjønner ikke hvordan han kunne misforstå det? Det er jo ikke mulig å ikke skjønne hva som blir sagt
Vil i grunn se Lars Ulrich på lista, den litt yngre Lars Ulrich. Han har tapt seg betydelig for å være ærlig, men han er fortsatt en god trommis. Hvis denne lista er om hvem som er best i akkurat dette øyeblikket, så skal han vel ikke være der, men om det er mer om hvem som har vært best etc, så hører han hjemme på lista.

Edit: Ja, jeg hadde ikke lest artikkelen.. *facepalm*
Men i dette tilfellet syns jeg han burde være der.. : p
Sist endret av maling; 2. september 2010 kl. 17:08.
Sitat av maling123 Vis innlegg
Vil i grunn se Lars Ulrich på lista, den litt yngre Lars Ulrich. Han har tapt seg betydelig for å være ærlig, men han er fortsatt en god trommis. Hvis denne lista er om hvem som er best i akkurat dette øyeblikket, så skal han vel ikke være der, men om det er mer om hvem som har vært best etc, så hører han hjemme på lista.

Edit: Ja, jeg hadde ikke lest artikkelen.. *facepalm*
Men i dette tilfellet syns jeg han burde være der.. : p
Vis hele sitatet...
Er han? Alle fills på de gamle sangene er 50% forenklet, triplets kan han rett og slett ikke lenger, Dyers Eve klarer han ikke, og skipper dobbelbassen. Dette har utviklet seg siden Woodstock 94', vil jeg tørre å påsta. Siden han gikk ned i størrelse på settet sitt. Han ble mer og mer lat ut i Madly in anger with the world-turneen. Han trener ikke dobbelbass lenger. Det er en grunn til at sangene på Magnetic-skiva har mye simplere tromming enn det han gjorde på St Anger. Jeg har selv spilt sanger fra begge album, og St Anger har noen råe partier.
Da jeg så dem live i 2007, virket det som om alt var på plass. Alle konserter jeg har hørt med dem siden 2008, har vært nedtur. Mye studiotid og lite øving på det han trenger gjør Lars til en dårlig trommis. Sånn er det, dessverre. Hører forresten på No Remorse fra 2008 - Nurnburg akkurat nå. Tromminga er ENDA latere enn den var i 2003 - Roskilde.
Selv om han hørtes jævla bra ut på S&M-skiva, har han nok hatt en liten nedtur de 10 siste årene.

Martin Lopez (OPETH) burde hatt en plass på den lista.
I mine noe skjeve hornhinner står Jordison ganske langt bak i brødkøen av metaltrommiser. Selv om Slipknot er milevis unna hva jeg liker å høre på, må jeg innrømme at fyren hadde noen kule grooves på "Sub3-Vol-et eller annet" skiva.

Hva heter trommisen i Behemoth? Hørte på nyeste album her om dagen og fikk, etter første salme, inntrykk av at den karen hadde spilt opp til dans før.
Dette er som følge av at folk fra byggfag har tilgang til internett!
Har ikke noe med bare trommis å gjøre, det er bandet - kombinasjonen!

Jeg synest at Slipknot er et supert band!
Dere liker kanskje Bieber, kanskje ikke, men Slipknot, Dimmu, KoRn, Delain osv slår alt!

http://www.youtube.com/watch?v=t9TYQVM9SSA

INGEN kan si at han ikke vet hva han driver med på 0:35!!
Sist endret av I ChiiSSii I x; 8. september 2010 kl. 23:26.
Hva faen??!!

Tré Cool er ikke på lista engang, en skam for de som har laget lista....
Sitat av olaPola Vis innlegg
Hva faen??!!

Tré Cool er ikke på lista engang, en skam for de som har laget lista....
Vis hele sitatet...
Men det er jo faen green day,wtf?!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Selv om dere er uenig i lista har det ikke kommet noen regel imot at dere kan høre på hvilket band eller hviken trommis dere vil.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ingen som har nevnt Nicholas Barker ? Skuffet.
Ett navn: Danny Carey.
DETTE er verdens beste trommis. Basta.


EDIT: spol til 0:40
Sist endret av Fanz44; 24. oktober 2010 kl. 17:06.
Keith Moon var ikke på lista. Neil Peart var ikke på lista. Joey Jordison var nummer 1.

Lista er tydeligvis ubrukelig.
Folkevalgt Engel
Hallejuwa's Avatar
Hvor var Kenneth Kapstad og Andreas Kjøl Berg!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Har bare lyst til å legge til en begrunnelse for hvorfor jeg nevnte Mario Duplantier!

Se her!
Timmy Lee sier bare jeg!
Ingen har noensinne slått, eller kommer noensinne til å slå, John Bonham.
Regner med at grunnen til at ingen her har nevnt Tony Allen er fordi ingen av dere har hørt om ham.
Denne nå 70 år gamle (!) nigerianske trommisen ble kjent sammen med Fela Kuti og regnes som en av grunnleggerne for Afrobeat, for mer enn 40 år siden. Så ham live i Bergen i sommer, en av de sykeste trommisene jeg har sett noensinne. Mannen sitter helt rolig og smiler mens han lirer av seg de sykeste rytmer. Vanvittig. Fant desverre ikke noen veldig gode youtube-klipp av ham, men denne forklarer litt om stilen hans. Dette klippet er også utrolig stilig - begynnelsen (han begynner ca 50 sekunder uti) er kanskje ikke så imponerende, men han bruker det for å illustrere et poeng litt senere.

Manu Katché er også en av mine favoritt-trommiser, han spiller utrolig mye variert. Han har spilt både på album og live med veldig mange kjente artister, blant dem Manu Chao, Marcus Miller, Sting og Peter Gabriel (fokuser på trommene), men i hans "solo"-prosjekt Manu Katché Band står han virkelig frem som jazz-trommis.

Forundrer meg at ingen har nevnt noen andre jazz-trommiser ennå, der snakker vi om ekte skills.
Sist endret av TeumessianFox; 23. november 2010 kl. 17:01.
Kan være enig med Gavin Harrison, den mannen kan spille trommer.
Men hvor i helvete er Danny Carey? Trommisen fra Tool? Trykk HER, så har du bevis nok på hvorfor han burde vært der. Mer dynamisk trommis finner du ikke. Helt klart min favoritt ivertfall.
HER er en versjon av samme sang bare ilag med bandet så du ser hvor bra alt sammen passer. (Hør ivertfall de 5 første minuttene)

Og hva med Thomas Haake? Den lista der er vota opp av slipknot shitkids som ikke har utvikla seg til å ha hørt noe bedre enn Joey. Sier ikkeat Joey er dårlig, men han fortjener virkelig ikke å liggepå første plass.

Er ikke noe stor Mike Portnoy fan, bare så det er sagt.
Sist endret av Sargath; 28. november 2010 kl. 03:33.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Sargath Vis innlegg
Kan være enig med Gavin Harrison, den mannen kan spille trommer.
Men hvor i helvete er Danny Carey? Trommisen fra Tool? Trykk HER, så har du bevis nok på hvorfor han burde vært der. Mer dynamisk trommis finner du ikke. Helt klart min favoritt ivertfall.
HER er en versjon av samme sang bare ilag med bandet så du ser hvor bra alt sammen passer. (Hør ivertfall de 5 første minuttene)

Og hva med Thomas Haake? Den lista der er vota opp av slipknot shitkids som ikke har utvikla seg til å ha hørt noe bedre enn Joey. Sier ikkeat Joey er dårlig, men han fortjener virkelig ikke å liggepå første plass.

Er ikke noe stor Mike Portnoy fan, bare så det er sagt.
Vis hele sitatet...
off topic:
er det han jeg har bilde av her en plass?

http://bildr.no/view/767163
Sitat av somnium Vis innlegg
off topic:
er det han jeg har bilde av her en plass?

http://bildr.no/view/767163
Vis hele sitatet...
Huh? Så tre personer på det bildet. Og det var?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Sargath Vis innlegg
Huh? Så tre personer på det bildet. Og det var?
Vis hele sitatet...
vel, det ene er Maynard James Keenan i Tool, trodde kanskje ett av de andre to var Danny. Har litt bilder av dem liggende sendt til meg av fotografen selv.
Sitat av somnium Vis innlegg
vel, det ene er Maynard James Keenan i Tool, trodde kanskje ett av de andre to var Danny. Har litt bilder av dem liggende sendt til meg av fotografen selv.
Vis hele sitatet...
Syns han ene ligna litt ja ^^, men jeg tror ingen av de der var Danny Carey. Var vokalisten, gitaristen og bassisten...ser det ut som i vertfall.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Sargath Vis innlegg
Syns han ene ligna litt ja ^^, men jeg tror ingen av de der var Danny Carey. Var vokalisten, gitaristen og bassisten...ser det ut som i vertfall.
Vis hele sitatet...
ok, takk, titegn osv
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Jeg er overrasket over at Soilwork's Dirk Verbeuren ikke var på lista en gang
Vis hele sitatet...
Henger meg på denne. Verbeuren er jo sinnsykt god.
Sitat av skjoldvall Vis innlegg
Keith Moon var ikke på lista. Neil Peart var ikke på lista. Joey Jordison var nummer 1.

Lista er tydeligvis ubrukelig.
Vis hele sitatet...
Neil Peart kom på 4. plass, står i første post..

Enig at Keith Moon burde vært der, kansje ikke den mest teknisk gode trommissen men han ga vanvittig mye av seg selv, er fantastisk å se de gamle live videoene av the who!

Jeg synes Simon Phillips absolutt fortjener en høy plassering på lista, fantastisk fyr!