Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 23289
Om det er så fult av knarkere, dealere og faenskap langs denne elva, hvorfor setter ikke politiet inn en styrke på dette? Ikke for å gå helt offtopic, men det høres jo ut som et mekka for kriminelle.
Politiet klarer jo ikke å hanskes med de som dealer i fullt dagslys og åpenhet rundt jernbanetorget, så da tviler jeg på at de gidder å forsøke seg på et miljø som er bittelitt skjult rundt Anker.

Det har pleid å vært spanere i det området rundt juletider, men det virker som politiet er mest opptatt av å bøtelegge kjøpere for å øke oppklaringsstatistikken før budsjettåret er omme.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har selv bodd der. Prismessig var det gunstig den gang da med tanke på hva som var inkudert i husleien. Men hva som rører seg i gatene rundt er ymse. Mens jeg bodde der var det faktisk en jente som ble drept i oppgangen ved sidenav. Brannalarmen gikk av støtt og stadig. Stort sett falske alarmer. Ganske slitsomt når det er midt på natten.

Men det er et sentralt sted. Trikk og buss rett utenfor. Et praktisk sted å bo. Og har man vett i hodet og faktisk tenker på hvor i byen man er så går det bra. Men hold deg/dere unna baksiden mot akerselven på natterstid. Da er det mye rart ute å går.
Stedet sliter med dårlig rykte. Jeg har bodd der to perioder noen uker, som sommerleie, mens jeg ventet på å overta leilighet jeg skulle leie, i 2006 og 2008.
I 2008 hadde de fått vektere som patruljere området, pluss de skulle få kameraovervåkning for å bedre situasjonen. Jeg opplevde aldri problemer der, foruten å se noen dealere som vanket gaten rett utenfor.
Mulig det var en del roligere da jeg leide, siden det var sommer og mindre studenter som bodde der.
Som andre har nevnt, det kan være en del støy med leilighet ut mot gaten, spes. mot legevakten, dersom de bruker sirenene på nattestid.
Ellers var pris og standard helt ok.
Jeg bor der nå, og jeg har bodd her ett år nå, og det har minket med utlendinger og økt med norske studenter som bor her, da føler jeg meg litt tryggere (det er fortsatt et lass med utlendinger - ikke at jeg har noe problem med utlendinger generelt sett). Samtidig er det også vektere som patruljerer titt og ofte.
Som sagt går brannalarmen titt og ofte, som medfører full evakuering av hele bygget. Og den jævla brannalarmen uler noe inni helvette. Første gang brannalarmen gikk skjønte jeg ikke hva i helvette som foregikk.. skulle tro det var flyalarm som sier at vi blir invadert av nord-korea.

Vekterne passer stadig mer på, og dealerene har blitt skubbet vekk til torggata (like ved).
Det er ikke unormalt å ha trekant-sex mitt i parken i midten for alle å se heller.

Men likevel er det ikke så ille som jeg får det til å høres ut. Jeg har bodd her ett år, og skal nok bo her lengre (har fornyet kontrakten). Det er billig, jeg betaler i underkant av 5000,- i mnd og har inkludert strøm, TV og internett, samt eget bad. Jeg har vært på IKEA(lol) og handlet slik at det ser mye bedre ut på rommet mitt enn det ville gjort med de jævla stygge standardmøblene du får(som jeg har satt i en garasje hos en tante). Det er også sentralt, selv har jeg gangavstand til skolen, og trikke/busstoppet er rett utenfor, så jeg tar trikken til jobb.

Det er ikke noe særlig problem, og føler meg sjelden redd når jeg beveger meg rundt på området. Det er som regel masse folk her, så jeg merker aldri at det skjer noe særlig galt.
Ja, du kommer til å bli spurt om du vil ha hasj eller kokain, men det er ikke værre enn å si nei.

Jeg har vært heldig og bor på innsiden, så jeg har ikke vindu ut mot trafikken, så det er ikke konstant støy - men det som irriterer meg noe inn i skinnhelvette er at de skal tømme søppel-containerne klokka 6 om morgenen elns og det bråker som faen, og lenge.

Digg med en joker butikk som har åpent til midnatt da, det må jeg si (også på søndager)

Flytt hit så kan vi bli venner å passe på hverandre okej?
Kan ikke en av dere som bor der ta opp lyden av brannalarmen neste gang? Fikk lyst til å høre den igjen, hehe. For en jævlig lyd! (Mot at dere faktisk har mulighet da, hehe.)
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Kan ikke en av dere som bor der ta opp lyden av brannalarmen neste gang? Fikk lyst til å høre den igjen, hehe. For en jævlig lyd! (Mot at dere faktisk har mulighet da, hehe.)
Vis hele sitatet...
Hehe, den gikk i går kveld. Lenge også, jeg rakk å gå ut, suge i meg en røyk, gå på butikken og komme tilbake igjen, og brannalarmen gikk enda.

Neste gang skal jeg trykke record på PCn før jeg evakurerer, just for you
Sist endret av Pagle; 18. august 2012 kl. 14:09.
Tusen takk! Den er helt forferdelig, hahah. Værste er vel at 70% av gangene den går av så er det uhell, og alle kan gå inn igjen.
Sist endret av Bruskork1; 18. august 2012 kl. 18:35.
Bodde på Anker Studentbolig for noen år siden. Huset jeg bodde i hadde nødutgang og hostell i førsteetasje slik at alle som var på hostellet kunne gå inn i enhver etasje oppover.
Opplevde at noen seriøst hadde driti i en pose på felleskjøkkenet.
Og en nabo fikk uvedkommede inn i leiligheten på natterstid.
Ta vare på sakene dine dersom du deler noe, og lås for all del døra di, så slår det nok å sove på gata.
Flytta inn på onsdag, har ikke så mye å klage over enda. Bare den jævla søppelbilen og dusjforheng som er altfor kort. :P

Bor heldigvis på "innsiden", med vindu mot parken. I går natt våknet jeg av stønning rett utafor vinduet. Tror seriøst en stod og runka utafor rommet mitt! Orka ikke stå opp og sjekke.

Fortsatt ikke merket noen brannalarm.
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 19. august 2012 kl. 09:08.
Beroligende! Skal flytte inn i morgen, og denne tråden skremte meg litt :P
Sitat av BeautyBear Vis innlegg
Beroligende! Skal flytte inn i morgen, og denne tråden skremte meg litt :P
Vis hele sitatet...
Det går nok bra skal du se. Overlevde drøye to år der selv. Mye ulumskheter, men høres jo ut på de som bor der nå at det har blitt bedre.

Lykke til alle sammen. Dere får slå dere sammen å lage en liten anker-freak klubb Om man er skeptisk til stedet er det greit å være flere sammen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
^
This - jeg bor her og har bodd her i 1 år nå.
Send gjerne PM med skype brukernavn så kan vi allieres :]

Eller kanskje starte en Anker Freaks facebook gruppe
Har to venninner som deler leilighet der nå og de trives godt. Ved unntak av en kveld de skulle ha studentfest og naboen og sikkerhetsvaktene kom dundrende inn døren og truet med å kaste de ut fordi de spilte høy musikk like etter tolv Kanskje litt drøyt men ellers ganske forståelig, men naboen er ganske så forbanna fortsatt.

Gleder meg til vi skal ha bursdag og innflytningsfest der i september
Dere som bor der.
Hvor store leiligheter/hybler har dere? Og hva ligger prisene på nå?


Jeg hadde selv 36 kvm tror jeg det var. Perioden jeg bodde der innebar oppussing også, så måtte flytte mellom etasjene mens hybelen min ble pusset opp. Små ting gjør stor forandring.
Jeg bor på en knøttliten 18 kvadrats hybel :P
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Kan ikke en av dere som bor der ta opp lyden av brannalarmen neste gang? Fikk lyst til å høre den igjen, hehe. For en jævlig lyd! (Mot at dere faktisk har mulighet da, hehe.)
Vis hele sitatet...
http://soundcloud.com/erik-saebj-rnsen/anker-brannalarm
Er det fremdeles såpass 'skummelt' å bo der, som man hører og leser rundt om?
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Er det fremdeles såpass 'skummelt' å bo der, som man hører og leser rundt om?
Vis hele sitatet...
Nei .

Sitat av Pagle Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Anker brannalarm logic:

Evakuer? Nei
Gå til PCen og ta opp brannalarmen? Ja

Sist endret av Pagle; 17. november 2012 kl. 20:09.
Sitat av Pagle Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hahahah, nydelig! Takk!
Flere som opplever at vaktmesterne bare låser seg inn i hyblene uten å varsle på forhånd? Skjedd meg tre ganger nå. Neste gang bytter jeg lås på døra og politianmelder forholdet.
Sitat av Kamma Vis innlegg
Flere som opplever at vaktmesterne bare låser seg inn i hyblene uten å varsle på forhånd? Skjedd meg tre ganger nå. Neste gang bytter jeg lås på døra og politianmelder forholdet.
Vis hele sitatet...
Ja det gjør de, du skrev helt sikkert under på at de hadde lov til dette da du flyttet hit.
Sitat av Pagle Vis innlegg
Ja det gjør de, du skrev helt sikkert under på at de hadde lov til dette da du flyttet hit.
Vis hele sitatet...
Nope. Står at de har lov, men at de skal varsle først. Med mindre det er fare for at inventar eller hybelen blir ødelagt, at de må inn der og da.

Ingen som har lov til å låse seg inn uten å varsle, selv om de har nøkkel. Dette er misbruk
Sitat av Kamma Vis innlegg
Nope. Står at de har lov, men at de skal varsle først. Med mindre det er fare for at inventar eller hybelen blir ødelagt, at de må inn der og da.

Ingen som har lov til å låse seg inn uten å varsle, selv om de har nøkkel. Dette er misbruk
Vis hele sitatet...
Godt å vite, opplevde at vaktmesteren låste seg inn mens jeg lå og sov(midt på dagen seff)
Det var noe galt med trykket i vannet ellernoe så han skulle inn på badet å sjekke.
Han banket jo på først selvfølgelig, men jeg rakk jo ikke å stå opp å kle på meg før han låste seg inn, jeg måtte jo bare rope "ett øyeblikk" da jeg hørte nøkkelen i døra..

Før de skal inn synest jeg de kan si ifra på sms eller mail som de gjør med andre viktige meldinger..
Sist endret av Pagle; 24. november 2012 kl. 02:14.
Når det er noe galt med trykket på vannet, og man ikke finner ut hvorfor, så roper varsellampene ganske fort, og jeg vil tro de har lov til å låse seg inn hos folk hvis det er mistake om lekkasje.
Sitat av Pagle Vis innlegg
Godt å vite, opplevde at vaktmesteren låste seg inn mens jeg lå og sov(midt på dagen seff)
Det var noe galt med trykket i vannet ellernoe så han skulle inn på badet å sjekke.
Han banket jo på først selvfølgelig, men jeg rakk jo ikke å stå opp å kle på meg før han låste seg inn, jeg måtte jo bare rope "ett øyeblikk" da jeg hørte nøkkelen i døra..

Før de skal inn synest jeg de kan si ifra på sms eller mail som de gjør med andre viktige meldinger..
Vis hele sitatet...
Akkurat det samme skjjedde hos meg. De skulle sjekke om jeg hadde varmtvann.. Rakk ikke å kle på meg før vaktmesterne kom inn. Bra jeg ikke dusja eller satt på dass og dreit. Pleier å ha baderomsdøra åpen :P
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Skal flytte inn til Anker studentbolig i august. Har det skjedd noe positivt i år?
Sitat av Betty Boop Vis innlegg
Skal flytte inn til Anker studentbolig i august. Har det skjedd noe positivt i år?
Vis hele sitatet...
Meh, det er som det alltid har vært.
Den dagen det skjer noe positivt rundt det strøket tipper jeg du ser det på TV2-nyhetene..
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Ligger ikke disse boligene i Grünerløkka, nedenfor Sofienberg kirke?

Jeg må sikkert ha gått fordi Anker Studentboliger hvertfall 3-4 ganger (så skiltet fra veien). Fra gata så ser studentboligene ut som om de har veldig grei standard(type vanlig boligblokk), men er dette noe nytt tilbygg eller egentlig _ikke_ studentboligene og heller vanlige blokker? ...

...Fordi det *jeg* så minte lite om nesten ghettotilstandene som vi prater om her.
Sist endret av aeon_illuminate; 29. juni 2013 kl. 12:44.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Ligger ikke disse boligene i Grünerløkka, nedenfor Sofienberg kirke?

Jeg må sikkert ha gått fordi Anker Studentboliger hvertfall 3-4 ganger
Vis hele sitatet...
Ikke samme sted. Anker Studentboliger ligger på det gamle Ankertorvet, mellom Nybrua og Eventyrbrua (som egentlig heter Ankerbrua). På 1950-tallet lå Norges største sigøynerleir der.
Sist endret av Ramaskrik; 29. juni 2013 kl. 13:10.
Bor selv på Anker i Trondheimsveien atm, har bodd begge steder. Og jeg syns det er helt ok, det er ikke så ille som alle tror. Men hvis du er redd for alt og alle bør du styre unna.
Sitat av Betty Boop Vis innlegg
Skal flytte inn til Anker studentbolig i august. Har det skjedd noe positivt i år?
Vis hele sitatet...
jeg er like nysgjerrig som deg. Kommentarene på denne siden har virkelig skremt vettet av meg..

Jeg har blitt godt skremt av å lese denne tråden. Jeg har hybel fra august, uheldigvis..

[quote=studentioslo;2944158]jeg er like nysgjerrig som deg. Kommentarene på denne siden har virkelig skremt vettet av meg..
Jeg har også fått tilbud hos Anker (Storgata hus 5, noen som vet om plasseringen er bra?). Etter å ha lest mange erfaringer, er jeg også ganske put-off av tanke på å bo der, men jeg har ikke så mange andre alternativer. Alt på SIO.no ser ut til å være opptatt, er det noen som har forslag? Er en introvert som så å si alltid er alene, så Anker hadde ikke vært det beste stedet for meg etter hva jeg har hørt.
Sist endret av Heartlust; 1. juli 2013 kl. 18:40.
Sitat av Heartlust Vis innlegg
Jeg har også fått tilbud hos Anker (Storgata hus 5, noen som vet om plasseringen er bra?). Etter å ha lest mange erfaringer, er jeg også ganske put-off av tanke på å bo der, men jeg har ikke så mange andre alternativer. Alt på SIO.no ser ut til å være opptatt, er det noen som har forslag? Er en introvert som så å si alltid er alene, så Anker hadde ikke vært det beste stedet for meg etter hva jeg har hørt.
Vis hele sitatet...

Hvis du er heldig får du tilbud om hybel fra SIO litt etter skolestart. Mange som ikke møter opp/ombestemmer seg osv.

Jeg fikk plass ca. 3 uker etter studiestart.