Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3870
i går flyttet jeg lit på pcn min,når jeg skrudde på å skulle fyre opp winampe'n så var det noe rart med lyden,er som at diskant tonen ikke kommer fram + at bassen er veeeldi skurrete! har prøvd med flere sett med høytalere jeg vet funker! noen som hvet hvordan jeg kan fikse dette? har et integrert lydkort hovedkorte er av typen : ASRock!

vist det er noen opplysninger jeg har glemt å nevne så er det bare å skrive så kan jeg prøve å finne de ut! er det noe feil her så i stede for slette tråden kan admin sende meg PM heller

Takk for alle svar

Mvh Christian.!.!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom du bare har flyttet den vil jeg tippe at du har koblet ledningene i feil hull.

Ellers kan det være et tips å reinstallere driverne (Dog ville det forundret meg om det fungerte):
Tviler på at det her er tilfellet, men; Når jack-plugger begynner å bli gamle og slitte, så pleier de å miste bass + diskant, med mindre man vrir på ledningen og holder den i nøyaktig possisjon. Har skjedd med flere mp3-spillere jeg har hatt gjennom tidene.
Kan være "hullene" på lydkortet som er løse/defekte? Det var mine.. Men garantien fixa det :P
Holmen's Avatar
Trådstarter
er 100% sikker på at koblingen er i riktig men høytalerne funket rett før jeg flytta pcn,så kan det være kortsluttning?
ja.. Var vel egentlig kortslutning jeg hadde.. Ekke sikker :P
Holmen's Avatar
Trådstarter
hehe,noen flere tips?? jeg er desperat need musikk liksom lei av radio fuck shit mafacka
Sitat av christian.!.!
hehe,noen flere tips?? jeg er desperat need musikk liksom lei av radio fuck shit mafacka
Vis hele sitatet...
Brenn deg en CD og fyr den opp i en CD spellar ellerno
Avinstaller lydkort driverne
Last ned nye drivere
Installer de nye driverne

Det kan jo hende det funker, skjedde 3 ganger med meg når jeg brukte intern-lydkortet før.
Holmen's Avatar
Trådstarter
ok,jeg har nå noen drivere som heter realtek hd sound effect manager! noen som har erfaringer med det? eller hvet om det er noen andre drivere som er bedre? takker for brae svar,skal teste noe av dette i morgen
I går sluttet plutselig driverne mine å virke... lasta ned nye og da funka det. Har du også Creative?
hvordan behandler du pc'en din når du flytter den? har brendt meg på det alt for mange ganger før.

Legger en knapp på at det kan være jack-pluggen som er gåen, annet enn det vet jeg ikke.
Holmen's Avatar
Trådstarter
jeg flytter den som offtest veldi roligt men i går var det et helvettes te gnål på muttern + 0 snus så vart kansje lit aggro på pcn men jack pluggen funker fjell for jeg har prøvd 2 set med høytalere og 2 headsett,og alle funker akkurat likedan! og jeg har ikke creative tror jeg,er integrert lydkort så er ikke 100% sikker

Edit:skriveleif's
Sist endret av Holmen; 29. august 2007 kl. 22:41.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvordan i helvete vet du at jacken fungerer bra da? Hvis alle settene fungerer like dårlig er det tydlig at problemet er på maskinsiden.

Problemet er enten fysisk :

- Jackinngangen er skadet \ defekt
- Kortet er skadet \ defekt

Eller drivermessig :

- Last ned siste drivere (www.realtek.com.tw)
- Start opp en linux liveCD og se om problemet vedvarer

Derimot er det større sjans for et fysisk problem mtp at du har flyttet den og drivere merker ikke om du flytter maskinen.
Holmen's Avatar
Trådstarter
må jeg bruke linux live cd? og hvor får jeg tak i den?
Google

Eller:

Google søk

Personlig anbefaler jeg Ubuntu eller Knoppix som du finner litt lengre nede i søketreffene.

(Du må brenne ut med Nero eller lignende.) (ja .iso fil kan brennes på CD'er, men med egnete programmer)
Holmen's Avatar
Trådstarter
kan du forklare meg hva jeg skal gjøre? må jeg bruke linux shittn for å legge inn nye drivere?

sry for min dumhet
Du kan prøve og spille av en nett radio i Firefox som er innebygd i de fleste Linux distroer.
Om lyden er like fucked der så har du et Hardware problem. Er den helt fin, har du et software problem.

Feilsøking 101
Holmen's Avatar
Trådstarter
ok,takk for super hjelp,skriver vist jeg ikke får det til jeg

Edit:er like sucky lyd i nettradio,så da er det nokk drivern min?
Sist endret av Holmen; 30. august 2007 kl. 14:55.
Holmen's Avatar
Trådstarter
instalert driverne på nytt men er like dårlig lyd!
så da er det nokk hardwaren min!
Noen som hvet om et bra men billigt lydkort jeg kan sette i pcn? orker ikke å lage ny tråd bare pga det!
takk for al god hjelp
mvh Christian.!.!
Sist endret av Holmen; 30. august 2007 kl. 16:17.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Fra lave priser @ komplett \ datakjeden.
Holmen's Avatar
Trådstarter
hvordan kan jeg finne ut at det er selve lydkorte som er fucka?
gidder ikke å bruke flerfolidge kr på noe jeg hovedsaklig ikke har bruk for!
sry for mange spørsmål,håper noen tar seg tid til å hjelpe meg
det ER lydkortet som er fucka . om du har gjort alt vi har tipset deg om, og lyden fortsatt er fucka, så bare godta at det er ødelagt.

laptop eller stasjonær?
HAr muligens ett lydkort som er 2 år gammelt liggenes.. skal sjekke hva jeg finner
Sitat av christian.!.!
instalert driverne på nytt men er like dårlig lyd!
så da er det nokk hardwaren min!
Noen som hvet om et bra men billigt lydkort jeg kan sette i pcn? orker ikke å lage ny tråd bare pga det!
takk for al god hjelp
mvh Christian.!.!
Vis hele sitatet...
de fleste vanlige lydkort duger.
Du kan enkelt finne ut om det er lydkortet som mer eller mindre er defekt.
Det eneste du trenger er 2 stasjonære PCer, ta lydkortet ut fra den ene PCen og ta den i den andre. og sjekk om det funker på den pcen
det er en stasjonær pc!
spelley:lit vanskeli og ta ut et integrert lydkort
men nå fant jeg et gammelt lydkort i pc skrotet mit,så nå funker det tusen takk for bra hjelp