Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 4590
Sitat av tor88
Jeg mener at alle burde få adopter så lenge de kan gi barnet en trygg og naturlig barndom. Så kan man diskutere til verdens ende om hva som er naturligt.
Man kan også diskutere helt til verdens begynnelse.
Vis hele sitatet...
Ja fortell oss da, hva er det som er en naturlig barndom?

Edit: Og mener du da at enslige lesbiske/homofile bør få adoptere, selv om de farter rundt i alle verdens gayparader med rosa fjær og strap-on i panna, oppfører seg såkalt "skrullete" mot alle de møter og bedriver "homofil lobbyvirksomhet" som du så vakkert kalte det.
Sist endret av Sot-Jo; 12. juli 2007 kl. 15:57.
Når du sier at du er imot at homofile skal få lov til å adoptere, er det fordi du har ett problem med homofili generelt?
Er forresten intet problem å få adoptert som homofil i dag, det medfører bare en haug unødvendige byråkratiske ulemper: Single kan adoptere, så man kan adoptere en unge og så offisielt inngå partnerskap eller whatever med den man er forelska i. Ser ikke helt poenget med å ikke tillate homofil adopsjon når man uansett kan gjøre det, men med større eventuelle problemer for barna, siden de ikke adopteres av begge og dermed juridisk sett har en forelder.
Sitat av Laurentius
tor88: Støtter deg. Det er bedre at barn råtner på et barnehjem i Russland, enn at de får komme til Norge og leve med homofile foreldre. Må være mye værre det!
Vis hele sitatet...
det er en replikk som kommer helt oppe sammen med ting som at Holocaust ikke har skjedd og at evulusjon ikke er virkelig. hvis du noen sinne møter noen med bakrund fra et dårlig barnehjem i Russland håper jeg du forteller dem det høyt og tydelig, og står nærme nok til og høre entuelt føle reaksjonene. hvis det innlegget var sarcasme så beklager, men det finnes folk som vil si sånt.

for og adoptere et barn må man gjennom masse testester får og sjekke at du er skikket som forelder, rulleblad, rus, bopel, jobb, utdanning, inntekt, partner osv. disse tingene tar så enormt med tid og krefter at hvis ikke du er dedikert vil du aldri holde ut til du får godkjenningen din. i motsetning til oss hetorfile (de av oss som fungerer 100% nedentil) som kan drikke oss fulle glemme kondomet og så er vi igang. hos hvem tror du det er størst sjanse for at de har det som skal til for og gi et barn en trygg og sun oppvekst?

At homofili ikke er naturlig er jo et merkelig konsept av flere grunner.
Det ene er at homofili er en ting man blir født med og kroppen vår den er 100% naturlig når vi blir født ikke sant?
Den andre tingen som er pussig er jo den forskningen som er gjort på homofile dyr, dem er det nemlig mange av, mange dyr parer seg for så å si hade bra og å tilbake til et homofilt forhold, er de lesbiske så får ofte begge parter barn eller egg og samarbeider om oppdragelse og stell, hvis de er av en art som blir med avkommet vel og merke.
Så er det jo det at hvis man skal kalle teknologi og mer avansert sosiale ting unaturlig så er det lite i vår verdag som er naturlig.

Jeg kjenner et lesbisk par som har to barn en gutt på 6 og en jente på 4. disse er et resultat av en donor ikke adopsjon. Denne familien kommer fra USA hvor det desverre er mang flere folk som tor en det er i Norge. Til tross det var ingen tegn til at de var hadde det noe dårligere en andre barn.
Sist endret av rar; 12. juli 2007 kl. 19:30.
Sitat av meitemark
Jeg ser nå at du bare er generelt homofob (ikke noe galt i å være det)
Vis hele sitatet...
Feil! Å være homofob er galt. Man viser null toleranse for at det finnes folk som er forskjellige. Ved å vise slike tendenser er man med på å bryte ned den rettigheten vi alle har til å være forskjellige og til å være den vi er!

...men nok om det!

Tor88:
Jeg kikket på profilen din. Det står at du er 21 år, hvis det er korrekt les følgende;
Nå er jeg grundig lei dårlige argument og en homofogisk holdning. Vær så snill å voks opp!

Hvis du mot all formodning ikke er en voksen mann, men en bortskjemt fortiss;
Ta grunnskolen på nytt, voks opp, og begyn å bekymre deg for virkelige problemer, istedet for å hakke ned på folk med en annen legning, og prøve å ta fra dem retten til å adoptere barn bare fordi du tror at du er så mye bedre enn dem!
Sist endret av Blomsen Jr.; 12. juli 2007 kl. 19:46.
Ministry of Love
sptz's Avatar
www.sija.no bør kanskje nevnes i denne samenhengen? Håper tor skriver under her

Om homofili er noe man er født med eller om det er pga miljø har jo vært et oppildnet tema lenge. Nå mener del fleste som forsker på området at det er med født. I naturen så har homofile menn få sjanser til å få barn. dvs de har faktisk ingen. Likevel ønsker vi mennesker å gi dem denne sjansen. Er det rett?

Selv mener jeg at det er viktig for et barn å få impulser fra begge kjønn igjennom oppveksten. Likevel så er det mange barn som går gjennom oppveksten med bare en av foreldrene. Er det rett?

Jeg har kommet til den konklusjonen at oppveksten i det moderne Norge er så profesjonelt (barnehager, skoler, SFO osv.) at vi har tilpasset oss en oppvekst der det ikke lenger er like viktig at de nærmeste omsorgspersonene har forsjellig kjønn. Impulsene får man uansett i stor grad fra de profisjonelle omsorgspersonene. Av den grunn så hadde jeg ingen kvaler ved å skrive under på www.sija.no

EDIT: tor88 hvorfor du lett kan bli knyttet til nynasistiske miljøer kommer ganske enkelt av nicket ditt.

Tor er som kjent en kraftfull gud fra norrøn tid. Desverre har nynasistiske miljøer en forkjærlighet for det norrøne. De bruker derfor symboler og ord fra denne tiden.

88 er et nynasistisk symbol som står for HH eller Heil Hitler. H er den åttende bokstaven i alfabetet.
Sist endret av sptz; 12. juli 2007 kl. 20:40.
Sitat av tor88
kristne fundamentalister (de som tror på hva bibeln sier)
Vis hele sitatet...
Så nå heter det ikke "å være kristen" lenger? Nå er alle kristne innenfor begrepet "fudamentalist"?
I like turtles
Skyfex's Avatar
tor88: Det virker som om du har oppfatningen at homofili ikke er naturlig. Nå har det seg faktisk slik at homofili er veldig utbrett i naturen, ikke bare blant mennesker. Jo mer sosial/intelligent en art er jo mer blir sex en sosial handling og ikke bare en måte å reprodusere. Derfor er det helt naturlig for sosiale dyr (og mennesker) å ha sex med et individ av samme kjønn.

Når det gjelder om homofile skal kunne oppdra barn vil jeg bare ha sagt: Ja, barn som blir oppdratt av homofile vil sannsynligvis bli litt annerledes enn det gjennomsnittlige barn... Men svar meg, når ble det et problem å være anormal? Ja, barn som viker fra normalen kan ha en større tendens til å bli mobbet. Men mobbing er en svikt på skolesystemet og foreldrene til barna som mobber, så det er ingen verdens grunn for at homofile ikke skulle få oppdra barn bare fordi barnet kanskje kan bli mobbet.

En siste personlig observasjon: de jeg kjenner som var litt annerledes på min skole (inkludert meg selv) har i flere tilfeller gjort det mye bedre i senere tid enn de som ble regnet som mer normale.
At folk bruker "homo" som et slengord, skal jeg ikke nekte for. men jeg har en som jeg gikk i klasse med, og faren hans var homofil. selv om du tenker at du sier "homo" til folk, så er ikke det noe du sier til denne personen som er det/har foreldre som er det.
her hvor jeg bor, blir denne personen respektert, og sett på som normal uansett. han lever et normalt liv. folk har såpass respekt for medmennessker, at de ikke mobber på slikt grunnlag.
Sitat av Blomsen Jr.
Feil! Å være homofob er galt. Man viser null toleranse for at det finnes folk som er forskjellige. Ved å vise slike tendenser er man med på å bryte ned den rettigheten vi alle har til å være forskjellige og til å være den vi er!

...men nok om det!

Tor88:
Jeg kikket på profilen din. Det står at du er 21 år, hvis det er korrekt les følgende;
Nå er jeg grundig lei dårlige argument og en homofogisk holdning. Vær så snill å voks opp!

Hvis du mot all formodning ikke er en voksen mann, men en bortskjemt fortiss;
Ta grunnskolen på nytt, voks opp, og begyn å bekymre deg for virkelige problemer, istedet for å hakke ned på folk med en annen legning, og prøve å ta fra dem retten til å adoptere barn bare fordi du tror at du er så mye bedre enn dem!
Vis hele sitatet...
Du snakker mye om toleranse ovenfor andre, men har ikke mye toleranse for meningene til tor88. Hva med å droppe de nedlatende kommentarene og heller konsentrere deg om å argumentere for saken din?

Sitat av rar
(...) hvis det innlegget var sarcasme så beklager, men det finnes folk som vil si sånt.(...)
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig var det en sarkastisk kommentar. Hvis jeg skulle argumentert mot felles ekteskapslov hadde jeg ikke dratt inn et av argumentene for loven.

Til tor88: KRF er også imot felles ekteskapslov.

edit: Til Blomsen Jr.: Du argumenterte jo litt, men poenget er at du ikke overbeviser noen ved å kalle dem fjortiss og drittunge.
Sist endret av Laurentius; 12. juli 2007 kl. 21:51.
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
La no folk få være det de er!
Det bor en liten homo i oss alle faktisk,så det så!
tor88 sa:
Slik blir de trodd
De homosexuelle lobbygruppene genomfører en målbevist strategi
Den bedrives i presse og andre media og målet er å hjernevaske almennheten.

Hitler sa:
Slik blir de trodd
De jødiskelobbygruppene genomfører en målbevist strategi
Den bedrives i presse og andre media og målet er å hjernevaske almennheten.
å sammenligne han med hitler blir feil. Om han har et annet syn på en kjønnsnøytral ekteskapslov så slipper det å ha noe med homofobi å gjøre. Det kan ha mange andre "humane" årsaker som krf ville kalt det.

Grunnen til at jeg er imot homofile ekteskap og adopsjon er belastningen på barnet. Og at ved en kjønnsnøytral lov så kan homofile ektepar nærmest bli tvangsviet i kirken. Jeg mener forandringen bør skje om et par år da homofili er mer sosialt akseptert.Og at lovendringen bør skje når kirken er klar for det. Et annet problem som mange her glemmer i forhold til homofile er innvandrermiljøet vårt. Var en sak på nyhetene om en homofil 19 åring som ble tvangsgiftet med en 12 år gammel jente. Det er saker som dette og ikke den skeptiske Ola Nordmann som bør fokuseres på i forhold til homofile nasjonalt og internasjonalt. Om vi har en ekteskapslov eller ikke så bør forholdene legges til rette slik at homofile som lever i et samboerskap skal ha nesten alle rettighetene som et gift heterofilt par har.
Til tor88: hvis du ikke liker virid elle er (ny)nazist er det (som nevnt foer) forholdsvis taapelig aa kalle seg tor88 naar tor er et sterkt nynazistisk symbol og 88 naar det er nazihokuspokuskode for "heil hitler" og du er foedt i 1986

Du nevner at mobbing av homofile barn er et faktum. det stemmer ikke viser all serioes forskning. Les litt her: Homofile Familier

Ogsaa en del snakk om at homofili er unaturlig. Og siden de fleste dyreraser har homofile individer vil jeg gjerne vite hvorfor du mener det er unaturlig Homofile Dyr

Et tips til deg: gi opp, folk som mener det samme som deg slutta som regel med det rundt 1945...
Sitat av |24/\/\0
å sammenligne han med hitler blir feil. Om han har et annet syn på en kjønnsnøytral ekteskapslov så slipper det å ha noe med homofobi å gjøre. Det kan ha mange andre "humane" årsaker som krf ville kalt det.

(1) Grunnen til at jeg er imot homofile ekteskap og adopsjon er belastningen på barnet. (2) Og at ved en kjønnsnøytral lov så kan homofile ektepar nærmest bli tvangsviet i kirken. (3) Jeg mener forandringen bør skje om et par år da homofili er mer sosialt akseptert.Og at lovendringen bør skje når kirken er klar for det. (4) Et annet problem som mange her glemmer i forhold til homofile er innvandrermiljøet vårt. Var en sak på nyhetene om en homofil 19 åring som ble tvangsgiftet med en 12 år gammel jente. Det er saker som dette og ikke den skeptiske Ola Nordmann som bør fokuseres på i forhold til homofile nasjonalt og internasjonalt. (5) Om vi har en ekteskapslov eller ikke så bør forholdene legges til rette slik at homofile som lever i et samboerskap skal ha nesten alle rettighetene som et gift heterofilt par har.
Vis hele sitatet...
1. Belastningen ved å ha homofile foreldre er nok mindre enn belastningen ved å vokse opp på et barnehjem i Asia eller å vokse opp på gata i Brasil.
2. Kirken bestemmer selv om de vil vie homofile. Sannsynligvis vil de ikke det. Her kan debatten om statskirken dras inn, men det kan vi ta en annen gang.
3. Så vidt jeg vet er homofili akseptert i dag.
4. Problemet med tvangsgifting har da ingenting med en kjønnsnøytral ekteskapslov å gjøre?
5. Og den greieste måte å gi homofile de samme rettighetene er ved å la dem gifte seg. Vi kan selvfølgelig utvide partnerskapet, men hadde jeg vært homofil selv tror jeg at jeg hadde foretrukket å si at jeg var gift. Det hørres ikke like kult ut å si at man er partner.

Videre synes jeg det er idiotisk å flame folk fordi de har andre meninger. Man overbeviser ingen ved å sammenligne dem med Hitler.
Sitat av Laurentius
1. Belastningen ved å ha homofile foreldre er nok mindre enn belastningen ved å vokse opp på et barnehjem i Asia eller å vokse opp på gata i Brasil.
Vis hele sitatet...
Dette må vel bli sett i en Norsk målestokk. har blitt fortalt om da jeg gikk i andre klassen og ei jente i klassen hadde ei lesbisk tante. Hun ble visst grenseløst mobba i klassen sin og etter flere holdningskampanjer fortsatte mobbingen. Dette kan være nok til å gi ei lita jente på 8 år plager og nedsatt funksjon i skolehverdagen. Her må alt bli sett i Norsk målestokk. Det ideelle hadde vært å hjulpet barna der de var igjennom ordninger som plan o.l. Husk at det er ingen menneskerett å få barn (selv om jeg har forståelse for at de som ikke kan få det på andre måter gjerne vil adoptere)
Sitat av Laurentius
2. Kirken bestemmer selv om de vil vie homofile. Sannsynligvis vil de ikke det. Her kan debatten om statskirken dras inn, men det kan vi ta en annen gang.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet kan den statsråden som er ansvarlig for kirken som et statlig organ overprøve kirkerådet ved hjelp av likestillingsombudet selv om det sjelden har blitt gjort. (Er ikke helt sikker på denne , men mener det var det som gjorde at enkelte prester måtte starte å vie folk som var blitt gift før. Kilde: Morfar, vet ikke helt hvor trygg den er.)
Sitat av Laurentius
3. Så vidt jeg vet er homofili akseptert i dag.
Vis hele sitatet...
Ja homofili er sosialt akseptert i de fleste miljøer i dag. Allikevell er homofile overrepresentert på selvmordstatistikken. Det motsatte av kjærlighet er ikke hat , men likegylidghet og folk som har sterke meninger om homofil legning som opptrer likegyldige ovenfor de homofile blir vel opplevd jævligere enn de idiotene som oppfører seg uhøflig.
Sitat av Laurentius
4. Problemet med tvangsgifting har da ingenting med en kjønnsnøytral ekteskapslov å gjøre?
Vis hele sitatet...
Problemet med tvangsgiftning er at folk har en tendens til å skylde på kirka i slike saker når flere andre religioner som vokser i Norge er mindre åpne enn kristendommen for slike ting.
Sitat av Laurentius
5. Og den greieste måte å gi homofile de samme rettighetene er ved å la dem gifte seg. Vi kan selvfølgelig utvide partnerskapet, men hadde jeg vært homofil selv tror jeg at jeg hadde foretrukket å si at jeg var gift. Det hørres ikke like kult ut å si at man er partner.
Vis hele sitatet...
Så assimilering er løsningen? vil heller satse på en løsning der man utvider rettighetene i partnerskapet og lar ekteskapet være forbeholdt for mann og kvinne ved å vise hensyn til avkom.

Til slutt vil jeg avslutte med å si at jeg på ingen måte er homofob.
Sitat av |24/\/\0
Dette må vel bli sett i en Norsk målestokk. har blitt fortalt om da jeg gikk i andre klassen og ei jente i klassen hadde ei lesbisk tante. Hun ble visst grenseløst mobba i klassen sin og etter flere holdningskampanjer fortsatte mobbingen. Dette kan være nok til å gi ei lita jente på 8 år plager og nedsatt funksjon i skolehverdagen. Her må alt bli sett i Norsk målestokk. Det ideelle hadde vært å hjulpet barna der de var igjennom ordninger som plan o.l. Husk at det er ingen menneskerett å få barn (selv om jeg har forståelse for at de som ikke kan få det på andre måter gjerne vil adoptere)
Vis hele sitatet...
Det nytter ikke med en anekdote for å bevise noe når mer vitenskaplige undersøkelser har blitt lagt frem her. Forøvrig: Mobbet på grunn av tanta? Da bør vi nesten forby tanter å bli homofile. Det er tusen ting barn kan bli mobbet for - kanskje vi skal forby prøverørsbefruktning og fruktbarhetsbehandling for foreldre som er svaksynte eller overvektige? Begge deler er ofte genetisk og er langt mer sannsynlig å bli mobbet for enn homofile foreldre. En annen ting er at barrierer fort brytes ned når det kommer til samlivsformen til barns foreldre: For bare noen få år siden kunne man bli mobbet for å ha skilte foreldre, eller være barn av enslig forsørger. Og igjen - homofile kan fint adoptere fordi enslige kan adoptere: Det er bare et spørsmål om å omgå byråkrati og dette gir barnet dårligere rettigheter hvis en forelder (den som står som adoptivmor/far) skulle dø. Akkurat hva er det som gjør to foreldre av samme kjønn så mye verre enn bare en forelder? For aleneforsørgere har rettigheter homofile ikke har.

Sitat av |24/\/\0
Såvidt jeg vet kan den statsråden som er ansvarlig for kirken som et statlig organ overprøve kirkerådet ved hjelp av likestillingsombudet selv om det sjelden har blitt gjort. (Er ikke helt sikker på denne , men mener det var det som gjorde at enkelte prester måtte starte å vie folk som var blitt gift før. Kilde: Morfar, vet ikke helt hvor trygg den er.)
Vis hele sitatet...
Så lenge staten betaler hele gildet til kirken er det rimelig å anta at de følger det som er av bestemmelser. Hvis de synes frihet i forhold til å tolke Guds ord er viktigere enn en deilig pengestrøm får de ta initiativ til skille mellom kirke og stat. Men det skjer ikke - av en eller annen grunn.

Sitat av |24/\/\0
Ja homofili er sosialt akseptert i de fleste miljøer i dag. Allikevell er homofile overrepresentert på selvmordstatistikken. Det motsatte av kjærlighet er ikke hat , men likegylidghet og folk som har sterke meninger om homofil legning som opptrer likegyldige ovenfor de homofile blir vel opplevd jævligere enn de idiotene som oppfører seg uhøflig.
Vis hele sitatet...
Det kan tenkes at homofile kanskje er overrepresentert på selvmordsstatistikken fordi de blant annet oppdager at de har et lovverk som kan tolkes dithen at de blir sett på som annenrangsborgere i en del spørsmål. At likegyldighet er verre enn hat synes jeg er en av de mest idiotiske klisjeene som folk drar fram og jeg ser ikke helt poenget i at alle drar fram den setningen hele tiden. Likegyldighet ovenfor andres livsførsel er et av de viktigste prinsippene i sosialliberalisme: Jeg lar deg leve ditt liv slik du vil, og du lar meg leve mitt liv slik jeg vil. Lovverket gir oss begge like rettigheter. Forresten har folk med epilepsi har mye høyere selvmordsrisiko enn oss andre? Kanskje vi bør stanse dem fra å adoptere!

Sitat av |24/\/\0
Problemet med tvangsgiftning er at folk har en tendens til å skylde på kirka i slike saker når flere andre religioner som vokser i Norge er mindre åpne enn kristendommen for slike ting.
Vis hele sitatet...
Det finnes stadig kritikk mot Islam og den manglende kulturelle aksepten av homofile der - men det er nå engang sånn at det er en statskirke og ikke en statsmoske vi har, og dermed blir det ganske tydelig hvor man må starte.

Sitat av |24/\/\0
Så assimilering er løsningen? vil heller satse på en løsning der man utvider rettighetene i partnerskapet og lar ekteskapet være forbeholdt for mann og kvinne ved å vise hensyn til avkom.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Du er klar over at ekteskapet er en borgerlig affære og at det dermed kanskje bør være tilgjengelig for alle borgere? Kirken har også vigselsrett, men den skjer med tillatelse fra det offentlige, og å ha to forskjellige samlivsformer som er likestilt høres ganske unødvendig byråkratisk ut.

Til slutt vil jeg avslutte med å si at jeg på ingen måte er homofob.
Vis hele sitatet...
Du mener at homofile er likeverdige mennesker, de er bare ikke like skikket til å ta seg av barn? Eller et bedre alternativ som foreldre enn barnevernsregla? Neida, tviler på at du egentlig er homofob, men det er ofte skam som får folk til å skrive sånne ting på slutten eller starten av innleggene sine. "Jeg er ikke rasist... men nå er jeg lei av at negre knivstikker hvite!"
er det så sunt at eksempel en gutt vokser opp med 2 gutter som er homofile da??stor sjans for at han og kanskje blir det da?
Sitat av cannabis-manndi
er det så sunt at eksempel en gutt vokser opp med 2 gutter som er homofile da??stor sjans for at han og kanskje blir det da?
Vis hele sitatet...
Det er ingenting som tyder på at homofili er smittsomt. Det som derimot kan skje er at gutten vokser opp med en tro på at mennesker er likeverdige, og at det i universal sammenheng spiller liten rolle hvem man forelsker seg i, og det er neppe det verste.
Det er fare for at barnet da vokser opp med to foreldre som er skikkelig glad i han, og at foreldrene lærer han toleranse og empati... Har hørt det er smittsomt.
Sitat av cannabis-manndi
er det så sunt at eksempel en gutt vokser opp med 2 gutter som er homofile da??stor sjans for at han og kanskje blir det da?
Vis hele sitatet...
Les de to innleggene over. Jeg skulle si det, men jeg vil også føye til en ting:
Hvorfor i alle dager sier du gutt/gutter? Vet du at det finnes lesbiske mennesker også? Eller er det bare at du syns det ikke er så farlig fordi "det er penere å se på"?
Jeg hater begge deler like mye.
Hva er det du hater? Du bør begrunne deg når du bruker et såpass sterkt ord som "hater".
Jeg har ikke så mye og argumentere med her, men jeg kan legge til 1 ting.

Min onkel er homofil, det visste jeg ikke. Jeg har alltid trodd at han bare var min "Sprøe og kule onkel" pga at han har syk humor og gjør veldig mye rart. Han er den onkelen av mine onkler jeg liker best. Jeg fikk vite for 2 år siden at han var homofil, og jeg ble selvfølgelig sjokert, men jeg fant ut at, Ha det var jo ikke noe galt med det. Det jeg vil frem til, er det at hverdagslige mennesker du møter på gata, kan likeså være homofile som heterofiile.

Legger også til at han er doktor i Tromsø, veit ikke av hvilken grad, men hans legning blir tolerert.
Så lenge du har foreldre som er glad i deg, passer på deg og er gode forbilder for deg, er det da samma faen om de er to gutter, to jenter eller "litt tå kvart" som vi sier der jeg kommer fra. Tor88, du må bare innse at dette kommer du ingen vei med, og at homofili er greit nå, for folk flest. Og homofile par kommer til å få lov til å offisielt adoptere barn, med tiden.

Jeg kan ikke skjønne hva folk har imot homofili? Jeg har mange homofile venner, og de er så normale som det går ant å få det, du kan ikke sammeligne homofile du ser på homsepatruljen på tv3, med "vanlige" homofile du møter i hverdagen.
tv program som homsepatruljen etc.. skaper fordommer spesielt hos den eldre garde
Husk på at det ikke er lenge siden toleransen var helt annerledes.
Våre foreldre voks jo opp i et samfunn, nesten uten: invandrere, homofile, bare mager, etc.
Det er ikke mer enn 35 år siden man fikk lov å bo sammen med noen man ikke var gift med (Konkubinatparagrafen).
Og det er ikke mer enn 30 år siden du kunne ha sex med en fra samme kjønn, uten å risikere fengsel. Straffeloven § 213.
Og vi bor i ett av de mer tolerante landa.
Husk at det er fremdeles mange, særlig av de eldre, som har fordommer mot homofile, og det kan være litt vanskeligere å bli oppdratt av to fedre, eller to mødre.

Å se noen av dere hakke på Tor, og kalle han nazist, pga. nicket hans, er som å sparke dere selv i baken. Det er jo dette som har blitt gjort mot mørkhudede og homofile de siste hundrede årene?

Ser ut for meg som om noen tror de er åpensinnet bare fordi dere klarer å akseptere homofile.


Min personlige mening, hvor viktig den enn er, er at homofile bør få adoptere barn.
Sist endret av Emptyy; 13. juli 2007 kl. 10:56.
Sitat av Propaganda
KRF og FRP.
Men du har fakta imot deg, gutten min. Jeg har selv en kamerat som har homifl(e) foreldre, og det er et ikke tema og mobbe han. Foreldrene er ikke dumme og det kommer ikke to menn på klassetur. Folk er nok mer opene enn du trur. Dette er år 2007

Edit: Du er vel klar over at homofile offisielt ikke får adoptere og at det ikke er noen måte å hindre det på siden de bare ikke kan ingå ekteskap og vips så er de ikke offisielt registrert som homofile?
Vis hele sitatet...
Har verden forandret seg selv om vi påstår at verden er mer åpen i 2007?!?
Jeg venter på den dagen vi får banantrær fra gulrotfrø.
Sist endret av fxxked; 13. juli 2007 kl. 13:25.
Min bror sto fram som homofil i år.
Han har ikke blitt mobbet i det heletatt. Det var en dud som kalte han et eller anna dritt på byen. Men da bare sparka han han i testikulærene og gikk:P
en i klassen min har homofile foreldre.. ingen mobber han liksom..
Er i mot jeg og, men du er jo helt nazi mot homoer Tor, helt på jordet også.
Sitat av Archj
Er i mot jeg og, men du er jo helt nazi mot homoer Tor, helt på jordet også.
Vis hele sitatet...
Tror vi setter en strek der. tor88 har ikke vært innom forumet siden jeg svarte han på det spørsmålet han spurte, og alt denne tråden bidrar til er å lage en lang lang liste over folk jeg ønsker å sende på "ferie".