Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 979
litt interresert i falsk legg osv. så tenkte at det hadde vært interesant å se om noen her viste noe om hvordan man kunne endre/forfalske elektriske ID kort og hvor man eventuelt fikk tak i utstyret til og gjøre det. også eventuelt hvis sikringene er for gode kan man nulle ut elektronikken slik at det ser ut som at avleseren ikke funker og de må avhenge av de fysiske.

hvis alt dette er idioti så unskylder jeg meg med at jeg ikke kan noe om data.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
De fleste elektroniske pass baserer seg på RFID teknologi iallefall.
AtXbYeA: Det sa ikke meg så mye, kan du utdype litt?

Ellers har jeg ikke noe særlig greie på dette selv, jeg vet at man kan lage både magnetstriper og strekkoder med produkter som bl.a. Evolis selger. Man skal også kunne anskaffe lesere og lese av verdien på kort, teoretisk sett så skal man da kunne lese av disse verdiene, og legge de til når man lager et nytt kort.
Det visuelle ved ID-kort er iallefall ikke noe problem å gjenskape, når man kjøper plaskort-printere så får man med en software til å designe kortene.
rar
Trådstarter
26 3
nei det vissuelle er ikke noe problem men det er snakk om kort som har begge deler hvis man da kan få det til og se ut som om elektroniken svikter (hvis den ikke kan fakes) blir de nøtt til og se på det fysiske.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
RFID, er en radiosender. Dvs, passet ditt kan bli lest av lesere fra en viss avstand. Dataene er sikkert krypterte. Og her snakker vi ikke lightweight kryptering som md5 og sha1 m.flere.

Så tror du er godt på jordet, men "rfid reader" på google gjør nokk jobben.
vet ikke så grådig mye om dette med E-ID og hvordan man skal fake det.
Men RFID-brikker er det relativt lett å sette elektronikken ut av spill. [1]
Eventuelt så gjør en tur i mikrobølgeovnene susen.
Hvordan man evt forfalsker slike det avhenger vel litt av typen RFID-brikke og hvordan systemet er basert.
De fleste e-id kortene som jeg har vært borti er dog basert på smart-kort og disse baserer seg ofte på kryptografiske algoritmer som DES og RSA. Så disse er det ganske vanskelig(umulig?) å forfalske med mindre du finner noen svakheter i implementasjonen av algoritmene..
Men de fleste nye smartkort er utstyrt med "antitampering" mekanismer, som ødelegger brikken så det burde jo gå ann å sørge for at dette ikke funker.


NÅ skal det sies at jeg ikke har så mangen kilder for hånden her og skriver etter minne og utsagn fra andre, så google litt på smartkort og rfid så finner du mye

[1]: https://events.ccc.de/congress/2005/static/r/f/i/RFID-Zapper(EN)_77f3.html