Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1002
Ja nå har det seg sånn at min gamle lille Pc' som har gått og gått i år og dag trengte en opppussing.
Jeg tok og satte i ekstra ram, og en ny Harddisk.

Men hva skjer? Jeg slår pc'en på, for og formatere min skjønnhet. Å allt virker normalt.
Men da, skjermen står der og blinker, for å signalisere at den er påslått. Men den viser ingen bilde.

Jeg blir sint. jeg bytter skjerm. Men samme problem. Skjermen viser ikke tegn til at det er en pc kobla til den. Jeg bytter skjermkort og tester igjen. Samme problem. Jeg bytter til den andre skjermen, og samme problem der også?

Så her er spørsmålet!
- Hva kan være problemet?
- Det kan vell ikke ha noe med ram og Hd innsetningen?
- Trenger svar fort!
prøv å ta ut rammbrikken, fint mulig den gjøre at du ikke får bilde.
Mcmak's Avatar
Trådstarter
Prøvde dette nå, enda ingen svar fra skjermen min =/

Dvs: Ram-brikken gjorde at pc'en lagde rare lyder ved oppstart. Noe som forsvant nå.
Så det var jo positivt =)
Sist endret av Mcmak; 20. mai 2007 kl. 00:30.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Vel, standard feilsøk imo, ta ut alle komponenter untatt hovedkort\skjermkort\ram\cpu\strømforsyning, booter den nå ?
Mcmak's Avatar
Trådstarter
Prøvde det..
Men fortsatt ingen skjermbilde..
Regner med det er hovedkortet som er fucked da.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hm, skal ikke se bort ifra det, har du prøvd et annet skjermkort ? eller annen RAM?
Prøvd å reseate CPU\RAM?
Prøvd å cleare CMOS?

Du har ikke diagnoseleds\counter på hovedkortet?
Mcmak's Avatar
Trådstarter
¨Har prøvd annet skjermkort..
Har tatt ut og veksla mellom forskjellige RAM ja.

Hvordan reseate CPU da?
Hvordan cleare CMOS?

Diagnoseleds har jeg ikke nei..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Reseat = Ta ut og sette inn igjen.

Cleare Cmos gjøres normalt sett ved å flytte på en jumper på hovedkortet og\eller ta ut batteriet fra hovedkortet med strømkabelen ute.
Om AtXbYeA(vanskelig nick) sitt tips ikke funker og du mistenker det er hovedkortet, lån et hk med en venn og prøv.
Det er vel ikke verre enn det.
Sikker på at rammen er satt inn i riktige slot da?
Mcmak's Avatar
Trådstarter
Rammen er i riktig slot så klart.
Har tatt ut og satt inn igjen prosessoren..

Fortsatt ingen bilder.
Mirakel medisin: ta inn ut ram mange ganger rot på litt avhvert restart mange ganger, det gjorde eg på en annen maskin etter mange omstarter virket den :P Det kalles MirakelMedisin for pc

Edit: Ja vi gjorde det fordi vi tok ut en ram brikke har en venn som har hatt samme problem nylig, kan høre om han har fått det fikset eg ga han mirakel medisinen får høre ka han har gjort
Sist endret av siggen_; 20. mai 2007 kl. 21:32.
Mcmak's Avatar
Trådstarter
Så du mener jeg skal flytte ram, ta den ut og inn. Veksle mellom ram slots.
Og restarte en haug med ganger?

Flott flott flott
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hm, flere gode feilsøkingstips har jeg egentlig ikke på lager, her er det prøv og feil og bytt en og en del som teller videre
Mcmak's Avatar
Trådstarter
Hmm.. Jaja, jeg for se hva jeg får til
Takk for all hjelpen ihvertfall
kreativ nerd
devotio's Avatar
Regner med du har prøvd med å sette maskinen tilbake med samme oppsett som du hadde da den virka?
Mcmak's Avatar
Trådstarter
Jess, har gjort det også.
sjekka om kontakter har kortslutta? Hadde AKKURAT samme problem på en kompis sin maskin, rota litt inni kabinettet og fant at en av molex-ledningene hadde en løs strømkabel inn i molex. Fiksa molex-kontakten og alt funka perfekt!
Mcmak's Avatar
Trådstarter
Hvor finner jeg denne molex kontakten?
Evt. bilde?
molex-kontakten er ofte den som leverer strøm inn i f.eks harddisken din.
fra wikipedia;

http://en.wikipedia.org/wiki/Molex

edit: dog det kan jo være andre kontakter som har kortslutta, men føler at molex-kontaktene er de av dårligst kvalitet. Jeg rota i kabinette og feilsøkte i 3 timer eller noe sånt før jeg fant den lykke til!
Sist endret av slickflick; 20. mai 2007 kl. 23:23.
Mcmak's Avatar
Trådstarter
Aaah.. Jeg tok utav den når jeg holdt på inni pc'en.
Kanskje noe har fucka seg der når jeg satte den inn igjen
Thanks!
Skal teste det