Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 3580
Som tittelen sier så er jeg ute etter et prog. som kan avslutte andre program på den andre maskinen i nettverket her, eller et eller annet som gjør så jeg kan stenge porter til de programmene som f.eks µTorrent og Limewire bruker som tar en god del av linja vi deler på her i huset.
Vet ikke om det spiller noen rolle med ruteren, men det er iallefall en Sitecom wl-114 v2.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja, du kan jo bare sette deg selv om administrator på den andre maskinen og koble til via "tjenester" og drepe tjenester som du selv vil.
Sitat av AtXbYeA
Tja, du kan jo bare sette deg selv om administrator på den andre maskinen og koble til via "tjenester" og drepe tjenester som du selv vil.
Vis hele sitatet...
Forklar litt bedre er du snill.
Jeg er admin på min maskin, hvordan finner jeg fram til "tjenester" da?
Edit; Kommer det foresten på samme hvilken maskin jeg er admin på?

Andre forslag folkens?
Sist endret av Christian; 12. mai 2007 kl. 15:29.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
kontrollpanel -> administrative verktøy -> tjenster -> koble til annen maskin -> skriv inn maskinnavn -> voila du ser alle tjenester som kjører på den andre maskinen hvis din bruker er administrator på den maskinen -> du kan drepe hvilke tjenester du vil.
Sitat av AtXbYeA
kontrollpanel -> administrative verktøy -> tjenster -> koble til annen maskin -> skriv inn maskinnavn -> voila du ser alle tjenester som kjører på den andre maskinen hvis din bruker er administrator på den maskinen -> du kan drepe hvilke tjenester du vil.
Vis hele sitatet...
Hvis du gir meg en ganske så enkel newbie-forklaring på hvordan jeg finner navnet på den andre maskinen skal jeg love deg at du har gjort meg en stor tjeneste!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
vet du ikke hvordan du finner navnet på en maskin tviler jeg sterkt på at dette gjør deg noen nytte.
Start -> Kjør -> cmd -> net view



Evt. kan du høyreklikke på min datamaskinen på den andre pc-en, velge egenskaper og se på datamaskinnavn.
AtXbYeA & kyrre12 : Glemte og nevne at den andre maskina er Windows 2000.
Hvordan blir det da? Et screenshot hadde foresten ikke gjort meg noe for jeg har sett innpå der kyrre12 henviser meg til men ingen av navnene vil godtas i administrative verkøy.
Sist endret av Christian; 12. mai 2007 kl. 16:17.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har ingentig å si, det er akkurat det samme.
Har prøvd alt av navn jeg har funnet, men ingenting vil funke. Får feilmeldinga "The RPC server is unavailable" googlet etter den og fant en løsning på Microsoft sine sider, men står fortsatt fast.
Noen andre forslag, da?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
rpc server is unavaliable = brannmur\antivirus som blokker skulle jeg tro, så lenge dere er på samme lan segment.
Sitat av AtXbYeA
rpc server is unavaliable = brannmur\antivirus som blokker skulle jeg tro, så lenge dere er på samme lan segment.
Vis hele sitatet...
Brannmuren er ikke på, og det er ikke noe antivirus heller.
Hvis du bruker Windows kan du laste opp et screenshot og vise meg nøyaktig hva det er jeg skal skrive inn?

Og jeg spør fortsatt etter flere forslag folkens.
Sist endret av Christian; 12. mai 2007 kl. 17:10.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sånn som det her.

Men hvis RPC tjenesten er utilgjengelig så vil det si at

1. Du er ikke på samme lan segment
2. Det er noe som blokke for tilkobling på den maskinen
3. Du er ikke registrert som administrator på den maskinen.
Sitat av AtXbYeA
Sånn som det her.

Men hvis RPC tjenesten er utilgjengelig så vil det si at

1. Du er ikke på samme lan segment
2. Det er noe som blokke for tilkobling på den maskinen
3. Du er ikke registrert som administrator på den maskinen.
Vis hele sitatet...
Men jeg lurte på hva jeg skal skrive inn fra dette bildet, det det er sensur på?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nei, du skal skrive inn det som står på "computer name" DOH!

eller IP-adressen til maskinen fungerer også.
Fant navnet nå, men funket ikke.
Da er det vel en av de 3 grunnene som ødelegger for meg.
Tviler på at det er noen andre program/muligheter... ?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja, kan bruke f.eks dameware, men da må du installere en service på den andre maskinen og kjøre dameware ntutilities på din maskin f.eks.
Sitat av AtXbYeA
Tja, kan bruke f.eks dameware, men da må du installere en service på den andre maskinen og kjøre dameware ntutilities på din maskin f.eks.
Vis hele sitatet...
Glemte og nevne at det er såklart Freeware jeg er ute etter.
Dameware var ikke det, så orker ikke og sette meg inn i det.
jeghar ikke koble til annen maskin eller select computer men jeg får opp Akkurat samme som screensshoote hva må je trykke på for å skrive maslin navn?
Sitat av FaLcOn
jeghar ikke koble til annen maskin eller select computer men jeg får opp Akkurat samme som screensshoote hva må je trykke på for å skrive maslin navn?
Vis hele sitatet...
Ser du rett over ser du jo et punkt det står "Local computer" på, der skal du trykke.
har ikke den heller på tjenester
Siden det ser ut til at det er noe veldig enkelt du ser etter, hvorfor ikke bruke en public trojaner? som f.eks sub7
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Slenger meg på denne..
Går det å gjøre omvendt og slå på programmer på stasjoner pc fra en bærbar i samme nettverk fks.?
Sitat av Acin
Siden det ser ut til at det er noe veldig enkelt du ser etter, hvorfor ikke bruke en public trojaner? som f.eks sub7
Vis hele sitatet...
Når dette er et så lite problem (men som allikevel plager meg skikkelig) tror jeg ikke jeg orker og styre med noen trojaner for og få fikset det.
Jeg har forresten skrevet ett program i vb.net som kobler til en pc med net use kommandoen og bruker så shutdown kommandoen til å slå av pcen. Det fungerer veldig sjelden på hjemmenettverk, men det fungerer ofte på domener. Men hvis noen er interessert så kan jeg kanskje laste det opp til en googlepagesside.
Sitat av Acin
Jeg har forresten skrevet ett program i vb.net som kobler til en pc med net use kommandoen og bruker så shutdown kommandoen til å slå av pcen. Det fungerer veldig sjelden på hjemmenettverk, men det fungerer ofte på domener. Men hvis noen er interessert så kan jeg kanskje laste det opp til en googlepagesside.
Vis hele sitatet...
Post det opp, du. Ingenting og tape på og se litt på det, og det vil jo sikkert hjelpe noen her med mer skills enn meg.
Du kan laste det ned fra denne siden

PS: Programmet har sikkert noen småfeil og annet siden jeg ikke er så veldig god i vb.net enda.
Du trenger forresten .net framework 2.0
Sist endret av Acin; 12. mai 2007 kl. 19:33.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hva med å bare kjøre remote desktop?
Sitat av Ond^Sofa
Hva med å bare kjøre remote desktop?
Vis hele sitatet...
Meg du henviser deg til? Isåfall, hvordan fungerer det, og er det freeware?
Edit; Holder på og ser litt på det på denne siden nå.
Sist endret av Christian; 13. mai 2007 kl. 16:24.
det føler meg windows. så ja, gratis =)
Du finner det på start menyen
- Skriv inn IP til maskinen (eller navn)
- logg inn med brukernavn og passord. DU får da skjermbildet til den andre maskinen og styrer den som om du satt på den.
Sitat av etse
det føler meg windows. så ja, gratis =)
Du finner det på start menyen
- Skriv inn IP til maskinen (eller navn)
- logg inn med brukernavn og passord. DU får da skjermbildet til den andre maskinen og styrer den som om du satt på den.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg fant nettop ut at det var med til Windows fra før. Men hvor i start-menyen finner jeg det?
Edit; Jeg finner det ikke i beskrivelsen som Microsoft beskriver. Som da altså er, Start, All Programs, Accessories, Communications, Remote Desktop Connection.
Sist endret av Christian; 13. mai 2007 kl. 16:42.
Neutral Good
Mith's Avatar
Hva med å prøve å løse feilene som AtXbYeA påpeker?
Kjør en ping fra din maskin (start -> kjør -> cmd -> skriv inn følgende "ping ipentildenandremaskinen" (uten " ")) mot den andre.

Får du ikke svar, skru av firewallen på begge maskinene og prøv igjen.
Funker det så sørg for at du er administrator på begge maskinene og prøv det som AtXbYeA skriver i post #4


Rdp finner du ved å skrive mstsc i start -> kjør
Sist endret av Mith; 13. mai 2007 kl. 17:08.
Sitat av Mith
Hva med å prøve å løse feilene som AtXbYeA påpeker?
Kjør en ping fra din maskin (start -> kjør -> cmd -> skriv inn følgende "ping ipentildenandremaskinen" (uten " ")) mot den andre.

Får du ikke svar, skru av firewallen på begge maskinene og prøv igjen.
Funker det så sørg for at du er administrator på begge maskinene og prøv det som AtXbYeA skriver i post #4


Rdp finner du ved å skrive mstsc i start -> kjør
Vis hele sitatet...
Hm, jeg prøver ikke og løse feilene som AtXbYeA påpeker enda, da jeg er nærmere og få det gjort ved hjelp av Remote Desktop.
Men når jeg skriver den andre maskinens IP kommer dette:
The client could not connect to the remote computer.

Remote connections might not be enabled or the computer might be too busy to accept new connections.
It is also possible that network problems are preventing your connection.

Please try connecting again later. If the problem continues to occur, contact your administrator.
Vis hele sitatet...
Jeg er administrator på min maskin, og administrator er på på den andre maskinen.
I skrivende stund har vi heller ikke noe problem med nettet, og vi holder ikke på med noen andre nye tilkoblinger som feilmeldinger påpeker.
Må fortsatt minne dere på at den andre maskinen er Windows 2000, og når jeg skrev "mstsc" i Start -> Kjør på maskinen som kjører Windows 2000 fikk jeg melding om at det ikke finnes.
Neutral Good
Mith's Avatar
Det er fordi du ikke har aktivert rdp på windows 2000 maskinene din. Det er heller ikke mulig uten et 3.parts program.
Du kan med andre ord ikke koble deg til en windows 2000 maskin med rdp uten å legge inn et program (hvis det i hele tatt finnes)
Du kan derimot gå fra windows 2000 maskinen til xp maskinene hvis du aktiverer rdp på xp maskinen, men først må du laste ned rdp klienten til windows 2000. Den finner du på microsoft.com

Problemet med å gjøre dette over rdp i stedet for å stenge servicen slik som AtXbYeA sier, er at med rdp blir brukeren som sitter på pcen låst ute når du kobler deg til.
Sist endret av Mith; 13. mai 2007 kl. 18:25.
Sitat av Mith
Det er fordi du ikke har aktivert rdp på windows 2000 maskinene din. Det er heller ikke mulig uten et 3.parts program.
Du kan med andre ord ikke koble deg til en windows 2000 maskin med rdp uten å legge inn et program (hvis det i hele tatt finnes)
Du kan derimot gå fra windows 2000 maskinen til xp maskinene hvis du aktiverer rdp på xp maskinen, men først må du laste ned rdp klienten til windows 2000. Den finner du på microsoft.com

Problemet med å gjøre dette over rdp i stedet for å stenge servicen slik som AtXbYeA sier, er at med rdp blir brukeren som sitter på pcen låst ute når du kobler deg til.
Vis hele sitatet...
Men vil ikke rdp bli aktivert på Windows 2000 maskinen hvis jeg laster ned klienten fra Microsoft sine sider heller?
Kan du foresten gi meg den linken jeg laster ned det fra?
Sist endret av Christian; 13. mai 2007 kl. 18:59.
Neutral Good
Mith's Avatar
Nei, du kan ikke koble til windows 2000 maskinene etter at du har lastet ned klienten. Tror ikke det er mulig å koble til windows 2000 via. rdp. Det kan du google etter sjøl, men jeg har ikke funnet noen måte.

Klienten finner du ved å skrive windows 2000 rdp client i google.
msrdpcli.exe heter filen iirc
Sitat av Mith
Nei, du kan ikke koble til windows 2000 maskinene etter at du har lastet ned klienten. Tror ikke det er mulig å koble til windows 2000 via. rdp. Det kan du google etter sjøl, men jeg har ikke funnet noen måte.

Klienten finner du ved å skrive windows 2000 rdp client i google.
msrdpcli.exe heter filen iirc
Vis hele sitatet...
Da trenger jeg ikke dette, da det er Windows 2000 jeg skulle ha hatt kontroll over fra Windows XP maskinen.
Men flere newbie-forslag er godt motatt.
Sist endret av Christian; 13. mai 2007 kl. 19:40.
Neutral Good
Mith's Avatar
Da sitere jeg meg selv: Se post #32, #13 og #4. Det er den beste løsningen.
Evt. kan du sjekke ut vnc på google, og se om du blir noe klokere.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Er 99% sikker på at du IKKE får kjørt opp en RDP-server for Windows 2000.
Kløna med det ganske lenge selv, la inn XP til slutt.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg går fortsatt for remote services administration dog.
Mith: Hva er nå vnc? Lastet det ned og så litt på det, men forstod ikke stort. Hvordan kan dette hjelpe meg?

AtXbYeA: Forklar litt mer om hva jeg skal gjøre i Remote Services Administration så skal jeg prøve og sette meg dypt i det imorgen så vi kanskje endelig får en slutt på denne tråden.
Sist endret av Christian; 14. mai 2007 kl. 00:15.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Chouse : Bli skillz på NT-domener så forstår du \o>

(eller bruk google)
Sitat av AtXbYeA
Chouse : Bli skillz på NT-domener så forstår du \o>

(eller bruk google)
Vis hele sitatet...
Første treff er jo utrolig brukbart, men les nederst...

APPLIES TO
• Microsoft Windows 95
• Microsoft Windows 98 Standard Edition
• Microsoft Windows 98 Second Edition
Vis hele sitatet...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Torstein : RDPserver kjører iallefall ikke by default i windows2000, så man har ingenting å koble til.

Poenget var vel uansett å kunne drepe services på en annen maskin, dersom man går inn med RDP blir det vel litt bortkastet da andre ser hva du gjør.
Hva er det som funker da? :S

Feil melding komme opp på "tjenester" PRC server er ikke tilgjengelig.