Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 752
jaG
Produktutvikler
Hallo

Jeg har et lite problem med LAN.

Jeg har internett og alt, men når jeg skal prøve å finne andre datamaskiner på nettverket så finner jeg verken meg selv eller andre.
Har kjørt Network Setup Wizard endel ganger, men til ingen nytte. Når jeg sjekker datamaskinens navn og beskrivelse, ser jeg bare maskinens navn og arbeidsgruppe og får ikke endret datamaskinens beskrivelse

Nettverkskort: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få til LAN igjen ?

Takker for hjelp=)
(sorry vis dette er tatt opp før, men fant ikke noe lignene her på forumet)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. Meld deg inn i en annen arbeidsgruppe enn MSHOME.
2. Siden du neppe har en WINS-server på ditt nettverk kan det være praktisk å installere NETBios protokollen på ditt nettverkskort.
husk å legg til IPX protokollen da! Mange som glemmer det.
Det kan også være brannmurer som stenger for "Network Neighborhood". Sjekk instillingene i sikkerhetsprogramvaren din. (Norton er grusom på det der).
jaG
Produktutvikler
Trådstarter
Sitat av nobels
husk å legg til IPX protokollen da! Mange som glemmer det.
Vis hele sitatet...
Gjort glemte det med en gang ja.

Sitat av Thedeeq
Det kan også være brannmurer som stenger for "Network Neighborhood". Sjekk instillingene i sikkerhetsprogramvaren din. (Norton er grusom på det der).
Vis hele sitatet...
Jeg kjører ikke norton, bare vanlig windows brannmur. Skal se når jeg kommer hjem om windows branmur har blokket fildeling
Du har ikke rettigheter med den bruker du er innlogget som. Man må ha admin rettigheter for å forandre arbeidsgruppe eller datamaskin navn....Log deg inn som administrator

Du trenger kun TCP/IP protokollen. IPX er novells protokoll. Wins ble brukt for windows98 platformen.Netbios er endel av tcp/ip protokollen-