Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 883
Nå når jeg skulle slå på den eksterne hardisken som jeg har ALT av jobb på, begynte lyset i min Western digital og flimre! isede for å bare lyse fin "xbox" grønn farge!! :s

den står å flimrer hvis dere skjønner hva jeg mener! i det jeg plugger inn adapterne kommer det GODE grønne lyset på i 1 sek også begynner den å flimre!

HVA FAEN HAR SKJEDD! hvis den har godt til helvete er jeg i DEEEEEP shit!

jeg oppnår ingen kontakt med hardisken via laptopen!
Det samme har skjedd med meg egentlig. Tror ikke det er noe håp.
Fint å ha med til diskotek da.
Hører du noen lyder fra disken?

Med mindre den har dettet ned mens den har vært på er det nok ikke så farlig.

Ang. lysene så sier ikke det meg NOEN ting.
det er 1år sammenhengende jobbing som ligger på den!!

er ikke noe humør for 1 april spøker
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Ta det rolig. Alle smarte folk har backup
Send den inn til reprasjon og si alt hva som har skjed og be de prøve å få tilbake det som var på hardisken. Min klikket også en gang, jeg mistet 300gb med viktig stuff for meg. Heldig vis hadde jeg backup av 1/2 av innholdet.
Lykke til.
PS. Ikke "spam" i tittelen!
ingen lyder, det som plager meg litt også!!

dette er backupen min!! jeg begynner å GRINE!! hvis jeg får fikset dette!!
Sist endret av sw_gambler; 1. april 2007 kl. 22:54.
Åpn kabinettet, ta ut disken, sett den inn i en stasjonær PC, kopier ut data. Har du ikke stasjonær PC? Da kjenner du sikkert noen som har
skjønner hvor du skal henn sputch men det er siste utvei
Sitat av wkL
Vis hele sitatet...
Med mindre dataene hans er verd titals tusen er det ikke noen god løsning.

Jeg ville prøvd å sette disken på en annen maskin, om ikke dette går ville jeg tatt ut disken og koblet den til internt.
vi snakker å ta ut den disken i eksterne hardisken og sette den inn i en stasjonær også kopiere ut alt derifra ikke sant?!
Sitat av devotio
Med mindre dataene hans er verd titals tusen er det ikke noen god løsning.
Vis hele sitatet...
Sitat av sw_gambler
HVA FAEN HAR SKJEDD! hvis den har godt til helvete er jeg i DEEEEEP shit!
Vis hele sitatet...
Sitat av sw_gambler
det er 1år sammenhengende jobbing som ligger på den!!
Vis hele sitatet...
Koster som regel en del å redde seg ut av 'deep shit' - det er en drittjobb.
tro meg det vil lønne seg å for meg og betale for det jo!!
Filmet akkurat min eksterne hardisk med mobilen. Noe ala dette som skjer?

Filmen
egentlig tror jeg det er adapteren?! for når jeg prøver å plugge i den adapteren fra laptopen går dette flimmere saktere!!
Sitat av sw_gambler
vi snakker å ta ut den disken i eksterne hardisken og sette den inn i en stasjonær også kopiere ut alt derifra ikke sant?!
Vis hele sitatet...
Yes, det er akkurat det vi snakker om. Hvis du ikke hører noe fra disken syns jeg det er merkelig at den er totalt ødelagt. Men som sagt, prøv i en annen datamaskin. Om dette ikke funker og du ikke vil ta den ut av kabinettet er IBAS en løsning (Det finnes andre firmaer som gjør det samme, sjekk litt rundt for pris)
omtrent samme skitten ja! skal se om ikke jeg får laget en film som dere kan se!

hvordan kan dette skje?! boksen ligger stille for par dager også plutselig KLIKK?! hva er årsaken?!?!
gir liksom ingen mening:S
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av sw_gambler
tro meg det vil lønne seg å for meg og betale for det jo!!
Vis hele sitatet...
I så fall gir du faen i å prøve meir sjølv og sender den til IBAS så snart som mulig. Jo meir du prøver, jo større sjans er det for at dei ikkje får til å redde data. Ring 810 10 100 no, og snakk med dei. Tar eg ikkje heilt feil har dei døgnvakt...
Sitat av sw_gambler
egentlig tror jeg det er adapteren?! for når jeg prøver å plugge i den adapteren fra laptopen går dette flimmere saktere!!
Vis hele sitatet...
Altså... Hvis disse dataene betyr så mye for deg så ikke gjør ting du er usikker på. For å måle om AC-adapteret til harddisken din er defekt bruker du et multimeter, og jeg håper for din del du har sjekket at laptopens AC-adapter gir samme spenning som harddiskkabinettet skal ha. Å få hjelp av en "halvveis datakyndig" kamerat koster deg ikke mer enn en tjeneste, hvis du syns det er for usikkert betaler du noen profesjonelle for å gjøre det.

Jeg syns det er rart at du skriver at det er verdt å betale tusenvis av kroner for å få dette fikset, men så driver du å leker med å finne feilen selv. Ikke gjør ting verre enn det er
jo mer du leiter/ prøver selv, jo fjernere blir muligheten å få infoen igjen!