Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 7858
Hvert år flommer Internett over av tilsynelatende gode nyheter som bare er ren løgn. Jeg synes det er kjipt å lese saker som er akkurat det viser seg som; for godt til å være sant.
Man kan i utgangspunktet ikke stole på noe man leser på denne datoen.

Er det bare jeg som har sett meg lei på denne tradisjonen, eller er det flere der ute?
Jeg er ikke lei av aprilsspøkene.
Jeg er lei av at alle skal diskutere dem. "De beste aprilsspøkene" "Hvordan lure andre 1. april" "list opp dine beste aprilsspøker" "aprilsspøkens historie" osv blir OVERKILL - spesielt når alle avisene driver med det. før, på og etter den magiske datoen.

Hadde spøken kunne blitt utført i de mediene som bestemmer seg for det, og ingenting mer hadde det vært greit. Men sånn som det har vært i år blir det bare for mye!
Jeg er også lei av dette, men av andre grunner enn deg. Mest fordi godt over halvparten av "nyhetene" man leser om i "avisene" like godt kunne ha vært aprilspøker. Avisene er fylt med så mye lort at aprilspøkene forsvinner i mengden av tøvet som står der fra før.
For min del synes jeg aprilspøkene er en fin måte til å lære leserne litt kildekritikk.

Og ikke minst, det er utrolig morsomt når nettavisene går på hverandres aprilspøker.
Jeg er litt lei av aprilspøker. Eller, som tifligere nevnt her, poster som omhandler aprilspøker.
Er såklart morsomt, men spørs hva de spøker om. Folk burde jo og skjønne at det er spøk.

Forøvrigt enig i overkill'en.
Ble emo jeg når jeg fant ut at jeg ikke var månedens medlem!
Verste med aprilspøker er at folk bestandig skal avbryte en noenlunde vettug diskusjon, som denne, med å spørre hva som er den beste aprilspøken andre har blitt utsatt for.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Eneste aprilspøken jeg fikk med meg var nFF sin, og den var jo faktisk av de bedre. Så synd det dere som hadde tenkt å lure meg!

Kansje ingen tenkte på det =O
dere syter bare fordi dere ikke skjønte dem, og nå prøver dere å heve dere over dem ved å si at dere er lei av dem. Aprilspøker über alles!
Jeg er lei av dårlige aprilspøker som man vet er falske på en mils avstand.
Men f.eks. gamer.no og en del andre gaming-sider hadde en koslig en i fjor.
De hadde gått sammen og skrevet at det skulle bli en norsk versjon av GTA.
Siden det var så mange sider som hadde gått sammen klarte de å lure en god del folk.
Originalt mener ihvertfall jeg
Jeg likte best denne (sakset fra vg):

Bergens Tidene hadde en vellykket aprilspøk i 1987 da de skrev at det var gjort et beslag på 10 000 liter smuglervin som skulle deles ut til bergensere som møtte opp på vinmonopolet den dagen. Da polet åpnet stod flere personer klare utenfor med flasker og bøtter for å kreve sin del av smuglervarene.

Hvor dum går det an å bli?
Jeg er lei aprilspøker, men det er fordi de aller aller fleste av dem SUCKER så jævlig at det nesten er for godt til å være sant.

Årets nFF-spøk er et meget sjeldent unntak. Den var genialt bra. Fjorårets også. Props!
Sitat av ninja5000
Jeg er lei aprilspøker, men det er fordi de aller aller fleste av dem SUCKER så jævlig at det nesten er for godt til å være sant.

Årets nFF-spøk er et meget sjeldent unntak. Den var genialt bra. Fjorårets også. Props!
Vis hele sitatet...
Nå fikk ikke jeg med meg nFF spøken fra i år. Noen som vil fortelle?

edit: hahaha. fet aprilspøk nso creds Men jeg vil nok utnevne Norbits sin til den beste i år.
Sist endret av thomaseh; 3. april 2006 kl. 12:13.
Nso lagde en artikkel om "månedens medlem".
Hver enkel person som gikk inn på den fikk nicket sitt som måndens medlem..

http://www.freakforum.nu/index.php?p=vis&nid=63279
Ganske bra spøk, var visst mange som gikk på den.
Man har 364 andre dager å være seriøse på. La nå aprilspøken leve! Riktignok kan det bli for meget, tidligere referert som overkill.

-> og kanskje det er som trådstarter sier, det finnes ingen ekte gode nyheter 1. april.
Hvorfor må en bestemt dag få lov til å spøke? Jeg spøker når jeg vil - jeg venter ikke i et år på å spøke. Aprilspøken er lite bra for jeg stoler ikke på noen den dagen :P selv om de kan ha snakket sant
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Er spent på hva spøkefuglene rundt om i landet finner på i morra. Kommer til å våkne opp med en heidundranes hodepine og fylleangst. Kan bli spennende...:P
o shit waddup
Sitat av crangaz
Er spent på hva spøkefuglene rundt om i landet finner på i morra. Kommer til å våkne opp med en heidundranes hodepine og fylleangst. Kan bli spennende...:P
Vis hele sitatet...
Det er så mye sannhet i det du skriver.
Sitat av thomaseh
Nå fikk ikke jeg med meg nFF spøken fra i år. Noen som vil fortelle?
Vis hele sitatet...
Nå satt jeg her å leste uten å sjekke ut datoer, og plutselig kom jeg til å tenke "Å faen? Har 1. april vært!?"
Flaks pcen har slike dato-greier man kan sjekke, aka. kalender
April spøker er noe av det beste av året.

Man har et helt år på seg til og planlegge en spøk, og den har mulighet til og bli så utrolig bra.
Min mening er at det er den beste høytiden i året......
http://itpro.no/art/10505.html avgiftssjokk på windows vista? Spøk eller har stoltenberg tilta over?

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/04/01/496696.html denne håper jeg er spøk

blir egentlig litt lei av spøker sånn... kan fint kødde med venner selv, men jeg vet hvor grensa deres går. første april må jo være verdens verste dag for paranoide? de kan jo trøste seg med at det er PLANLAGT ihvertfall, er ikke sånt at det plutselig blir 12. mai vi kan lure folk. alle vet jo datoen, og at det kan skje faenskap.

Likevel syns jeg avisene gjør sitt beste for å skrive de mest seriøse sakene, de kan vel heller kjøre på slik Haugesunds avis gjorde et år : bilde av krokodille som ble funnet et sted . At det bare er morsomt fra man leser saken.
Sist endret av Lille My; 1. april 2007 kl. 10:05.
Itavisen.no sin spøk: Apple gir bort Bunad-iPod til 17. mai.
Dinside.nos spøk: Ip-logg av alle som sjekket skatten din i fjor.
Nrk.no sin: Miljøfilter stopper skadelig strøm

Og jeg håper inderlig at Dagbladets nyhet om at Dan Børge overtar for Skavland!
Sist endret av froskenfredrik; 1. april 2007 kl. 10:52.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Her er et par aprilspøker jeg har kommet over: Aftenposten
Kingsize.no


Ser også frem til en times glaning på humørspredern Børge hver fredag fremover.
Froskenfredrik og Bravehammer: der har du sånne jeg mener! at man skjønner fra første setning at det er bare BS, bunad-Ipod liksom... ingen kan tro at det er ekte, heller ikke 50 cent på norsk. Men saken om Vista med ekstra avgifter er fortsatt så tåpelig at det kan være sant


Edit: noo jeg vil ikke inn i nasjonale DNA-registeret for hunder . Jeg er da en ugle !
Sist endret av Lille My; 1. april 2007 kl. 11:14.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dyrt å droppe hundeposene
Lars Moe, rektor ved Veterinærhøgskolen, gleder seg til å få Lille My og resten av landets hunder skrevet inn i det nasjonale DNA-registeret. Til venstre veterinær Heidi S. Lund. ( Foto: JAN TOMAS ESPEDAL )
Vis hele sitatet...
Hurm, det er faktisk et godt forslag, som hadde redusert problemet mykje. Eg har sjølv argumentert *for* det tiltaket på ei e-postliste, i fullt alvor, så eg håper det ikkje er aprilspøk, sjølv om det nok ser mørkt ut.
Likte Aftenpostens om ubemannede tog

AVIS2 sin:

Forbyr elektronikk på fly
Fra 1. mai må MP3-spilleren og laptopen forbli utenfor fly. Nye regler endrer mye.

http://www.avis2.no/reise/11197
hvorfor skal staten gidde å betale masse penger for dna testing av hundelort? Hadde ialefall aldri levert blodprøve av min hund Garantert spøk.

mvh Leif motorvei TaralltidoppmøkkapåturmedsinkjærehundMocca
Kingsize sin er helt klar den beste! ahahahahah, "50cent slipper album på Norsk"
Sitat av Agronomoen
Likte Aftenpostens om ubemannede tog
Vis hele sitatet...

Greit om du har med link: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1719328.ece

Og ang det med at elektronikk ikke er lov på fly.. den er et godt eksempel på de jeg mener ikke er morsomme... den er like teit som Vista-saken, og den kan være sann. Sånne "spøker" irriterer bare folk, de får dem ikke til å le.
Noen som har sett den nye spøken til gmail da? Jeg tror hvertfall det er en spøk. www.gmail.com . "Gmail Paper" at de skal printe ut en mail og sende den til deg i posten. Virker hvertfall som en spøk.
jeg synes det blir for dumt for man tenker jo ikke åssen dag det er
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Gisse
Noen som har sett den nye spøken til gmail da? Jeg tror hvertfall det er en spøk. www.gmail.com . "Gmail Paper" at de skal printe ut en mail og sende den til deg i posten. Virker hvertfall som en spøk.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at gmail vart lansert 1. april 2005? Ja? Og at google sin aprilspøk det året var Google Lunar?

Så akkurat den der er eg villig til å bite på!

OK! Google TISP er dagens aprilspøk, så gmail på papir? Might come in true!

Google TiSP
I Guild Wars bytter de kjønn på spillere. Monken min er blitt en mann. Jeg vil ikke ha en halvnaken mann
Sitat av vidarlo
Du er klar over at gmail vart lansert 1. april 2005? Ja? Og at google sin aprilspøk det året var Google Lunar?

Så akkurat den der er eg villig til å bite på!

OK! Google TISP er dagens aprilspøk, så gmail på papir? Might come in true!

Google TiSP
Vis hele sitatet...
Fortsatt ser jeg ingen "Paper Archieve" knapp i min gmail, men kan vel være at det kommer. Jeg tror det ville vært mest sansynelig at det hadde blitt implementert når de annonserte det, men men. Kan jo hende de har to aprilspøker?
En dårlig aprilspøk fra tronderavisa.no..

I påsken kan du ikke fyre opp vedovnen i hytter som ligger høyere enn 400 meter, uten at du har kjøpt et ozon-kvotekort til 100 kroner.
Vis hele sitatet...
Min favoritt hittil idag: http://www.tattooyourtoddler.com/

(pluss at jeg klarte å få den ene hybelnaboen min til å svette litt på morgentimene idag når jeg sa at jeg hadde lest at selskapet han hadde kjøpt aksjer i for 50000 i forrige uke var slått konkurs; han satt og søkte gjennom nyhetene på dn.no febrilskt i nærmere 10 minutter før han skjønte tegninga).
Sitat av vidarlo
Du er klar over at gmail vart lansert 1. april 2005? Ja? Og at google sin aprilspøk det året var Google Lunar?

Så akkurat den der er eg villig til å bite på!
Vis hele sitatet...
Is it free?
Yes. The cost of postage is offset with the help of relevant, targeted, unobtrusive advertisements, which will appear on the back of your Gmail Paper prints in red, bold, 36 pt Helvetica. No pop-ups, no flashy animations—these are physically impossible in the paper medium.

Sitat av Lille My
Greit om du har med link: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1719328.ece

Og ang det med at elektronikk ikke er lov på fly.. den er et godt eksempel på de jeg mener ikke er morsomme... den er like teit som Vista-saken, og den kan være sann. Sånne "spøker" irriterer bare folk, de får dem ikke til å le.
Vis hele sitatet...

Aftenposten 2 nå ? :P

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1719329.ece
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ivioyner
Is it free?
Yes. The cost of postage is offset with the help of relevant, targeted, unobtrusive advertisements, which will appear on the back of your Gmail Paper prints in red, bold, 36 pt Helvetica. No pop-ups, no flashy animations—these are physically impossible in the paper medium.

Vis hele sitatet...
Det hørest for meg ut som ca. like sannsynlig som følgande hørtest ut i 2005:
"Ja, vi har laga et webmailgrensesnitt som er så bra at du vil gi dæng i å bruke en egen e-postklient. Ja, det er raskt, har mange features, og 1GB plass!"
Sitat av dosky
Vis hele sitatet...
Er veldig vanlig at avisene har 2-3 spøker hver, slik at alle kan gå på en av dem sikkert . Og Bravehammer har allerede nevnt den spøken der forresten. Hater navnet på den stygge bikkja i artikkelen der forresten
Sitat av Agronomoen
Likte Aftenpostens om ubemannede tog
Vis hele sitatet...
Sitat av Lille My
Greit om du har med link:
Vis hele sitatet...
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1719328.ece

se tidspunktet denne ble laget..

nå kan alle se at denne linken er postet før, skulle bare presisere at den ble laget velldig tidlig, derfor ganske openlyst at den er en spøk.
Sist endret av tha man; 1. april 2007 kl. 16:53.
Sitat av tha man
Vis hele sitatet...
http://www.aftenposten.no/nyheter/i...icle1719328.ece fiks linken din .

dårlig at folk poster samme spøkene her 2 ganger kan ikke folk lese alt det er linket til før de poster nytt?
Sist endret av Lille My; 1. april 2007 kl. 16:47.
Jeg tipper FreakTorrent også er en aprilsspøk, eller?
Nei. Har invite der, funker fett.
haha.. koslig det da... er jo ikke lov å LINKE til torrent-sider her inne engang
WOW - Hellfire Invasion

Det må vel vera ein aprilspøk?
Sitat av Seigmann
WOW - Hellfire Invasion

Det må vel vera ein aprilspøk?
Vis hele sitatet...
Du fant ut det helt av deg selv altså?
Faen ass. Nå begynner jeg å lure her typical. Jeg syns det er litt rart at de kommer med en ny funksjon 1.april når de veit at det aldri kommer til å bli tatt seriøst. Men jeg skal sjekke det ut jeg.