Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 961
ja, det er vel det samme som over :P noen som vet om et video redigerings prog, skal lage en cs film
Det finnes mange videoredigerings programmer. Jeg vet om et par også.

Selv bruker jeg Sony Vegas 7.0 og syns dette er herlig.

Forresten; Har du benyttet deg av søkefunksjonen før du lagde denne tråden? (vedder en tier på at du ikke gjorde det )
Regner med du bruker Windows siden du spiller CS.

XP har innebygd videoredigeringsprogramm (<-- sånn man skriver det forresten.) Det heter Windows Movie Maker og ligger i start menyen din. Vil anbefale deg det, tror Vegas blir for avansert for deg. Om du vil ha noe proft ville jeg anbefale Avid for Windows eller Final Cut Pro for Mac OS X.
Trådstarter
28 0
ja har søkt, og ja har prøvd det men fikk det ikke til :P kunne ikke klikke ellers så er det meg som suger :P
Pinnacle Studio brukte jeg. Du kan jo også bruke Vegas som nevnt ovenfor. Å bruke Windows Movie Maker suger maks.
Vegas er lett å lære, siden det er CS du sakl lage film av mistenker jeg deg for å ha en brukerkonto på Catch-gamer sine sider, de har en egen moviemaking forumdel og en guide del, ligger en til vegas 6.0 der som funker knall, mye det samme som i 7.0
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Her er en liste over div. videoredigeringsprogrammer:

Sony Vegas 6.0 / 7.0
Pinnacle Studio
Windows Movie Maker
Avid
Final Cut Pro (Mac)
Movie maker 2
adobe premier
Pinnacle Liquid Edition
Ulead Video studio
iMovie

Håper du i allefall kan søke etter disse navnene og finne ut mer om de.
Ta også en titt på noen linker jeg fant til deg når jeg søkte:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...1&page=1&pp=20
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=79898
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=71234

- Thoryllo
Sist endret av Thoryllo; 1. april 2007 kl. 10:36.
Trådstarter
28 0
oki ( for kort tekst :P)
For å lage en csmovie må du òg ha et program for å lage .avi filer. Får ikke gjort stort med råmateriale (.dem) fra cs i et redigeringsprogram uten å gjøre noe med det først. Anbefaller Fraps ( veldig enkelt ) eller Videomach ( litt mer rotete, men bedre kvalitet for mindre mb) til dette.

Men som sagt før: søk på www.catchgamer.no. Mye mer info der. Eller /msg solanj på qnet
Sist endret av solanj; 2. april 2007 kl. 16:39.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Sitat av devotio
XP har innebygd videoredigeringsprogramm (<-- sånn man skriver det forresten.)
Vis hele sitatet...

Sorry... men siden du måtte rette, må nesten jeg rette litt på deg...
Er vel ikke helt lovlig med dobbel M i slutten av ord???
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hei.. eg trenger å dele opp ein fil i flere parter.. noen som har noen tips til ett bra prg
Limited edition
Moff's Avatar
For å dele opp en fil så åpner du den i Notepad, marker halvparten, klipper ut og limer inn i et annet Notepad-vindu. Da har du to deler.

For å dele opp en film så kan du importere den til Adobe Premiere og sette arbeidsområdet (den gule baren på tidslinja) til den delen du vil ha for seg selv. Så eksporterer du (pass på at du eksporterer arbeidsområdet, ikke tidslinjen).

Forøvrig er det mange bra forsøk på å stave ordet "program" her. Korrekt svar er "PROGRAM", om noen er i tvil. Det tar ikke så forferdelig lang tid å skrive hele ordet. Hvis det virkelig er så slitsom så kan dere bruke copy-paste. Det går faktisk enda raskere enn å skrive "prog" og "prg". Med en liten skrivefeil er vi nede på "rpg" og da skjønner plutselig ingen hva du prøver å si. Det finnes faktisk en eller annen regel her på bruket som sier noe om å skrive lettfattelig norsk.