Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1625
Hallo. Er helt fersk her, men har noen spørsmål til dere, har vært inne og lest litt, og skjønner at en del her har peiling :-)

Jeg lurer på om potten min har begynt å råtne, den er blitt brun, smuldrer lett opp og lukter dritt. Hadde en pose med ca 10 g, og må ha glemt den, men har røkt ca halve, og oppnår en lett virkning, helt ok, men dårligere en vanlig. Hvorfor?? Dessuten lurer jeg på hvorfor jeg fortsetter å røyke når jeg vet det er bedre å vente ca 2 uker mellom hver gang, får mye bedre effekt da.. Har akurat kjøpt nye 10 g pot, og så tråden om å fryse ned dette, og skal definitivt gjøre det :-) gidder ikke at det også skal råtne.
En helt annen ting, har røkt pot/hasj i ca 4/5 år, men har ALDRI likt å gjøre det sammen med folk. Noen som har det sånn? Blir stressa og greier ikke slappe av, så nå gjør jeg det kunn alene, dessuten har lættisen aldri vært det helt store for meg. Fikk det de første gangene da jeg var yngre, men ikke nå, kan bli gira og kanskje litt happy, men dette er kunn alene. Hva skylles dette? Noen som har peiling.

Dette ble langt, men hadde mye på hjertet og håper på svar..

Big K
Pot blir fortere dårlig enn det hasj gjør. Grunnen til at du ikke får lættis er kanskje pga at du sitter alene. Jeg får aldri så syke lættiser alene som jeg får når jeg røyker med gode kompiser.
Det med lættisen er nok settingen din. Det bedre å le med andre, enn med seg selv
Prøv å røyke med folk du stoler helt på i utgangspunktet og sett dere å se en film du syns er hysterisk morsom i utgangspunktet, å følg med i det den når nye høyder

Poten blir alltid dårligere fortere enn tjallen, og du kan ikke ha den liggende for lenge. Å kjøpe 10 g av gangen er egentlig litt teit, men du kan jo fryse den ned, og da bør det vel funke.
Jeg syns det er mye bedre med folk jeg, får liksom god stemining etc.

Men prøv og gjøre som Gest sier, røyk med en du stoler på og se hvordan det går!
Hvordan oppbevarer du shiten? viktig og skifte ut luften regelmessig, fra f.eks klipsposer, ellers kan weeden begynne lukte høyaktig(høy, gress, halm)
"dessuten har lættisen aldri vært det helt store for meg. Fikk det de første gangene da jeg var yngre, men ikke nå, kan bli gira og kanskje litt happy, men dette er kunn alene. Hva skylles dette?"


"har røkt pot/hasj i ca 4/5 år"
Mener du 4-5 år ? eller fire femtedels år ? regner med du mener mellom 4 og 5 år

Og som du sier, røyker du det oftere enn en gang hverannen uke.

Jeg tror en av faktorene i det tilfelle kan være at du har røyka så lenge \ jevnt .. om du venter noen måneder før du fyrer deg en feit en, ligger det sikkert en lættis i lufta.

Og som folk sier, prøv å fyr med en kompis som fyrer, ikke er stressende og du stoler på, fyrte ofte alene selv men likte det best med kompiser.
Jeg mener man kan få lættiser uansett hvor ofte og mye man røyker. Jeg røykte flere gram hver dag i ca 5 mnd for en stund siden og jeg fikk like mye lættis hver gang.
Har også en del venner som har røykt vær dag i lengre periode enn meg og får enda lættiser..
lattiser er bestemt av settingen rundt en, rett og slett. Jeg har røyka hver dag veldig lenge og får lattis viss jeg vil kan man si :-) it's a fun world, keep on laughing
Vel, de jeg kjenner som har røyka en stund får aldri lattiser lenger.

Dette trodde jeg var common knowledge, Jeg sier ikke at dere lyver, men av de 5-6 jeg kjenner som har røyka lenge får bare ikke lattiser lenger, og for meg slutta jeg vel å få det etter ett år med fyring. Noe galt med meg \ oss ?


Jeg kan sefølgelig le litt, men ikke noe mer enn jeg gjør nykter. Helt i begynnelsen husker jeg kunne få latterkrampe som varte i mange minutter av bare helt tåpelige ting, når jeg steinet de site 3 årene (slutta mandag) var jeg bare "normal" når jeg var stein og deppa når jeg var nykter. men de siste 3 årene har jeg røyka hver forbanna dag og da.
Jeg flirer mye når jeg er nyktern uansett hvordan form jeg er i.. Jeg og mine kompiser snakker mye drit og flirer av mye bullshit uansett om vi er nyktern eller stein, så kan ha noe med det å gjøre
Angående lagring, vet jeg om fler som har det i kaffekanner og andre lufttette beholdere, skal vist funke veldig bra.
Da jeg bor langt unna faste leveranser, må jeg kjøpe stort hver gang. Har hatt grønt liggende i opp til 3 mnd i et slikt glass med lokk og strikk (norgesglass). Det holdt seg greit, men det er klart effekten minsker etterhvert. Da ligger det i zip lock poser inne i glasset.
Ellers så støtter jeg alenerøyking. Lite hassel med å dele og man holder røykingen på et personlig plan og blir ikke presset til å fyre opp ekstreme bomber for å holde seg synkronisert på rusen hele tiden.
Lættisen er et tilbakelagt stadium. Men det kan være at man har fyret for lenge.
Det beste er imidlertid å sitte i båten på stille sjø og se på solnedgangen med fiskestanga ute.... Gleder meg til sommeren.

Det jeg sliter mest med er etekick. Mister all viljestyrke og bare må fråtse i mat og det som finnes av snop i huset.
Er det noen som har noen tips om hvordan man kan redusere dette behovet?


Ellers så er jeg også ergelig på meg selv når det gjelder hvorfor man røyker hver dag når man som du sier vet at det blir mye bedre av å vente 14 dager mellom hver gang. Nå har jeg ventet i snart to uker, TØRKE!!!!, og ser virkelig frem til helgen!! Har ikke vært plaget av søvnløshet eller nattesvetting, men lunta mi har vært svært kort.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ang. oppbevaring så legger B-Man frem det beste her; oppbevar i luftett beholder, aller helst i et mørkt og kjølig miljø. Har du flere slike beholdere så lønner det seg å legge de du ikke bruker av i frysen.
Sitat av Tias
Ang. oppbevaring så legger B-Man frem det beste her; oppbevar i luftett beholder, aller helst i et mørkt og kjølig miljø. Har du flere slike beholdere så lønner det seg å legge de du ikke bruker av i frysen.
Vis hele sitatet...
Når man legger andre grønnsaker i frysen, så blir de gjerne litt "slappe". Det er jo ikke til å unngå at det også finnes grønt der ute som ikke er tilstrekkelig tørket. Veldig surt om godsakene skulle bli ødelagt i fryseren. Er dette en utbredt og "anbefalt" metode?

Angående grønt: vil det bli noe særlig effekt av å røyke bare bladene? Altså uten noe innblanding av buds?
Sitat av B-Man
Det jeg sliter mest med er etekick. Mister all viljestyrke og bare må fråtse i mat og det som finnes av snop i huset.
Er det noen som har noen tips om hvordan man kan redusere dette behovet?
Vis hele sitatet...
Haha der er vi to! Jeg går lett noen kilometer uansett hvor fjern jeg er bare for og få kjøpt meg godter og brus! Er blitt Avhengig av det når jeg fyrer
For en stund siden når jeg fyrte hver dag i 4-5mnd bestilte jeg og kompisen min pizza opptil 4ganger i uken!
munchies ja...
kan være jævlig til tider
spiste et halvt brød(tørt å jævli) med smør å jordbærsylt fordi jeg ikke hadde penger

men ang. dette så vil jeg si at tacopizza med jallapnos(vet det er feil skrevet men vet ikke hvordan skrivemåten er på det ordet) er som å være i himmelen...

det er ubeskriveligt god i mine øyner

hvis du ikke liker sterk mat så ikke spis dette!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av B-Man
Når man legger andre grønnsaker i frysen, så blir de gjerne litt "slappe". Det er jo ikke til å unngå at det også finnes grønt der ute som ikke er tilstrekkelig tørket. Veldig surt om godsakene skulle bli ødelagt i fryseren. Er dette en utbredt og "anbefalt" metode?

Angående grønt: vil det bli noe særlig effekt av å røyke bare bladene? Altså uten noe innblanding av buds?
Vis hele sitatet...
Er vel bare å tørke det mer før du fryser det, da. Jeg har bare opplevd at det har blitt enda tørrere, og ikke mer fuktig, men så har jeg alltid vært veldig påpasselig med at det er skikkelig luftett.
Jeg har lagret alt fra 5g til 2kg i en periode over 8 måneder, ingenting ble hverken dårligere eller luktet rart, dette er da uten fryselagring. Alt har med hvordan plantene blir høstet og hvor de blir lagret. For mer information om dette skriv på den nye tråden jeg har lagt ut."groguide". Vil forklare alt hvis noen er interresert.
Hm... Det er skjeldent jeg har opplevd at poten råtner og blir brun og lukter, jeg har fått brun pott før, vet selv ikke hva det kommer av.
Syns egentlig det er litt synd at du ikke røyker sossialt med venner osv, da får du en helt annen oppfattning av effekten, jeg syntest hvertfall det er noe helt annet å røyke med venner en å røyke alene, jeg røyker skjeldent alene, kun når jeg skal legge meg så røyker jeg noen ganger en nattings, men lættisen kommer mye lettere om du røyker med andre en deg selv!!!
prøv å se en film, trenger ikke være en film du egentlig syns er noe særlig bra, jeg ler godt av dårlige drama filmer osv... hhe he!! Lykketil