Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1018
Herro! Ehm. Første gang jeg har sittet med Illustrator lenger enn 10min å bare klødd meg i hodet!
Vi fikk oppgave om å lage logo, samt visittkort og brevpapir(med logoen på etc etc)
Logoen er ferdig(etter en del surring rundt i Illu =P skjønner serr fortsatt ikke en tødell) Men av en eller annen magisk grunn, sitter jeg nå igjen med noe jeg faktisk ble fornøyd med!
EN smuule uorginalt! Men! Som min lærer sa. "Man kan ikke finne opp kruttet hver gang!"

http://img269.imageshack.us/my.php?i...ogogogogi4.png

(Når jeg tenker meg om, er det sykt uorginalt...jaja)

Ønsker kritikk! Og gjerne tips av et slag om noe som bør endres. Har frem til torsdagen på meg før den skal bli levert!

EDIT: Oppgaven var som følger: Lag en logo som representerer deg selv. (Hvor vidt den skulle fortelle noe om deg selv, vet jeg ikke. Det sa ikke lærerne heller noe om=P)
Sist endret av t0g; 31. oktober 2006 kl. 14:10.
Hva er det logo for? eller er det bare en generell logo? Logoen bør si noe om hva bedriften\organisasjonen driver med, men det blir vel vanselig å finne opp. Ser ut som ett rørlegger firma eller noe, med tanke på det rennende vannet.
Du skaper blikkfang med tanke på svart\lyseblå, og TØG kommer ganske greit frem men kan forbedres (regner med dette blir å annse som et navn).
Det virker som om logoen fint tåler fint å bli forstørret, og den var fortsatt fin når jeg forminsket den i opera. Skriften blir bare litt vanskeligerre å få med seg.
Serlig orginal var den jo som du selv har sagt ikke, men det kan ikke du forvente utav 10 min uten serlig planlegging. Spessielt vist du ikke har noe konkret du skal lage logo for.
Vet ikke helt hva jeg skal si om blandingen av trekant, firkanter og rundinger, blir kanskje litt mye.
Ellers synest jeg det var en ganske fin logo.
Gleder meg til å se det ferdige resultatet.
Jeg vil gjerne se at det kommer bedre fram hva det er en logo for, akuratt nå ville jeg gjette på noen som heller maling på tegninger av Escher.
Synes også at "logoen" (les: Bokstavene) burde være større/tykkere eller plassert nærmere midten for å skape mer fokus på den. Malingfossen var det første og nesten det eneste jeg så, men totalt sett var den faktisk helt grei, til tross for all kritikken :P
t0g
t0g's Avatar
Trådstarter
Det er som du gjettet på andre forsøk - Bare en generell logo.
Og jeg tror ikke hensikten til lærerne var at vi skulle lage en logo for å selge oss selv(ikke på den måten=P).

Vel, jeg regner med at logoen skal kunne tåle et par forminskninger og forstørrelser - i og med at orginalen er vector-basert =P Skal jo ikke bruke PNG eller JPEG versjonen til no annet enn å vise frem over nett.

Hvor er trekantene? ^^. Vet ikke om jeg kommer til å beholde rundingene bak. Satte dem vel der egentlig bare for å prøve og få frem et litt mer "funky" preg! =P

Men takk for kritikken =)
Slenger opp den ferdige, så fort den blir ferdig=P hehe
Trekant, ikke trekanter. Tenkte bare på at firkantene er plassert i en pyramide fasong - trekant.
Men skipper du rundingene i bakgrunnen tror jeg det kan bli riktig så bra. kan eventuelt bytte dem ut med noe annet, men etter min mening ble det litt for mye. Lykke til.
Følte at hele logoen ble litt "overkill." Det er så mange forksjellige elementer at man føler at logoen dras ut i det uendelige. Selv om det ble ganske tøft, tror jeg den hadde vert behageligere å se på om du hadde strippet den ned litt, og sett på hvilke elementer som er nødvendige, og hvilke som "er der fordi du har lært noe nytt i illustrator." Men for all del, det er langt over mitt nivå.^^
Få vekk den rennende effekten på slutten, passer ikke i lag med de andre faste formene.
ble litt mye forskjellig der syns jeg :/ Prøv å se etter hva som er vesentlig, og hva som er dill, så fjerner du dillet, og forbedrer det vesentlige.

(hint: enten kubene, ELLER sirklene)
Sist endret av atomet; 1. november 2006 kl. 10:58.