Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 3526
Hei og god kveld

For noen helger siden så var jeg og 4 andre ute og drakk, når vi skulle hjem så knuste vi vi rutene rundt en mini bank og slo ned noen lys.
Det jeg lurer på er at : Jeg knuste ett lys, dem andre knuste resten. Total skade ble på 10000 - 15000 kr. Må jeg betale for rutene dem knuste? elle skal jeg betale for lyset?

En kammerat var på avhør sist tordag, han gjor ingen ting skade når vi knuste.
Vi ble tatt p.g.a han kammeraten var så smart at han sjekket kontoen før dem andre begynte og knuste, det var derfor vi ble tatt, alt ble jo filmet, men vi andre hadde hetter på oss. Skal jeg bare si hva jeg gjor, for jeg gidder ikke betale for det dem andre gjor.
Du kan nok regne med at politiet gir en blank F. Tror nok de går etter: "Knuste du noe?" Ditt svar er ja, og derfor medskyldig på lik grad med kompisene dine.
Sitat av Wiggles
Du kan nok regne med at politiet gir en blank F. Tror nok de går etter: "Knuste du noe?" Ditt svar er ja, og derfor medskyldig på lik grad med kompisene dine.
Vis hele sitatet...
Argh... dem hadde bilder av når vi knuste. Men etter dem andre knuste første gangen, så stakk vi til en statoil, og reiste tilbake 45 minutter etterpå p.g.a vi skulle bli hentet der. Det va da jeg knuste det lyset. Er ikke sikkert dem har bilde av det?
jeg vil anbefale deg å nekte avhør, og nekte et evt. forelegg...de skal ha ganske sterke beviser før de kan sett opp en rettsak.
Sitat av pimp
jeg vil anbefale deg å nekte avhør, og nekte et evt. forelegg...de skal ha ganske sterke beviser før de kan sett opp en rettsak.
Vis hele sitatet...
Problemet er jo at han som var inne på avhør på torsdag sa alle navnå
Sitat av Bob_marley
Problemet er jo at han som var inne på avhør på torsdag sa alle navnå
Vis hele sitatet...
Javel? Greit at han sa du var der, men sa han at DU deltok i hærverket?

Stor forskjell det..
Sitat av DarkStaar
Javel? Greit at han sa du var der, men sa han at DU deltok i hærverket?

Stor forskjell det..
Vis hele sitatet...
Purken spørte sikkert om hvem som deltok i hærverket? Han sa alle navnå, åsså når han kom hjem så skulle vi andre ringe til ham og hørre med ham når vi skulle inn i avhør.
Sist endret av Bob_marley; 18. september 2006 kl. 21:58.
Sitat av Bob_marley
Purken spørte sikkert om hvem som deltok i hærverket? Han sa alle navnå, åsså når han kom hjem så skulle vi andre ringte til ham og hørre med når vi skulle inn i avhør.
Vis hele sitatet...
OK, da var han jo ganske dum som nevnte navna deres. Det burde jo ikke være så vanskelig å si at "Jeg var full, og husker ikke en shait" ?

Jeg hadde klikka max :P
dere er jo kjempetøffe dere da, som knuser ting.. skikkelige helter
hva med å si hvordan det var, så blir du behandla bedre enn om at du først nekter, men de finner ut av det likevel
Sitat av DarkStaar
OK, da var han jo ganske dum som nevnte navna deres. Det burde jo ikke være så vanskelig å si at "Jeg var full, og husker ikke en shait" ?

Jeg hadde klikka max :P
Vis hele sitatet...
Ja han hadde faren med seg p.g.a han ikke er over 18, var sikkert redd :P Shit happens.
Poenget var egentli om jeg måtte betale like mye som di andre. Sliter ikke med penger, men måtte bare hørre liksom
mest sannsynlig får dere alle en bot på x antall kroner hver og 'slipper' å betale erstatning for knuste ruter.
Sitat av mr_burn
dere er jo kjempetøffe dere da, som knuser ting.. skikkelige helter
hva med å si hvordan det var, så blir du behandla bedre enn om at du først nekter, men de finner ut av det likevel
Vis hele sitatet...
Nei vi er ikke tøffe, poenget er jo at vi føler oss drid når vi bler tatt for sånn piss. Vi skal jo alle si hvordan det var? Men det jeg lurte på var om jeg måtte betale for rutene dem knuste? Vist ikke du har svar på det, så kan du slutte og skrive nå?
Moralen i historien er vel at det å knuse ting ikke er spesielt lurt, samt utrolig barnslig...

håper dere må betale, så har dere kanskje lært noe....
Hvis du ikke "sliter med penger" så ser jeg ærlig talt ikke problemet :P
Vet ikke om jeg oppfattet helt, men politiet skal bare gi boten. De gidder ikke å etterforske på hvem er ansvarlige og hvor mye skylden enhver bør betaler. Og de har bedre ting å gjøre enn å bli lurt av folk som ikke vil betale eller strekke ut tiden.

Boten blir levert til en av dere (gjerne den hovedansvarlige). Da er det opp til dere fem å bli enige om hvem skal betale hvor mye...
Sist endret av marsboer; 19. september 2006 kl. 01:07.
Sitat av marsboer
Vet ikke om jeg oppfattet helt, men politiet skal bare gi boten. De gidder ikke å etterforske på hvem er ansvarlige og hvor mye skylden enhver bør betaler. Og de har bedre ting å gjøre enn å bli lurt av folk som ikke vil betale eller strekke ut tiden.

Boten blir levert til en av dere (gjerne den hovedansvarlige). Da er det opp til dere fem å bli enige om hvem skal betale hvor mye...
Vis hele sitatet...
Ja sant det det gikk godt på avhør, politiet har jo faktisk for lite og gjør da :P
Du meinar politiet har for lite og gjere altså? Då er jo det flott at det finst folk som dykk då. Som kan bidra til at det blir meir aktivitet på politikontoret! Dette her var verkeleg unødvendig gjort. Håpar bota blir høg!
Sitat av Grinder
Du meinar politiet har for lite og gjere altså? Då er jo det flott at det finst folk som dykk då. Som kan bidra til at det blir meir aktivitet på politikontoret! Dette her var verkeleg unødvendig gjort. Håpar bota blir høg!
Vis hele sitatet...
Ja dem har lite og gjør Bota ble ikke så mye, siden vi alle sa hva som skjedde, og at vi angra Bler rundt 2000 på hver.
Hvorfor gjorde du noe så idiotisk? En bank er jo en av de sikreste stedene og de dummeste stedene å gjøre hærverk på.
Hvorfor knuste dere rutene og det egentlig? Hvor gammel er du/dere?
Sitat av Shibbster
Hvorfor knuste dere rutene og det egentlig? Hvor gammel er du/dere?
Vis hele sitatet...
18, 18, 18, 17, 16 ikke spørr meg hvorfor dem knuste rutene.
FUCK THE SYSTEM!

dere får helt sikkert lik straff, hvis du ikke nekter alt da
Sitat av frekkmann
FUCK THE SYSTEM!

dere får helt sikkert lik straff, hvis du ikke nekter alt da
Vis hele sitatet...
Ja han sa vi fikk lik straff, nytter ikke nekte når han som var på avhør på torsdag sa navna på dem som var med men nå er jo avhøre ferdigt.
haha, snakk om tåpeligheter.
Sitat av Bob_marley
Hei og god kveld
En kammerat var på avhør sist tordag, han gjor ingen ting skade når vi knuste.
Vi ble tatt p.g.a han kammeraten var så smart at han sjekket kontoen før dem andre begynte og knuste, det var derfor vi ble tatt, alt ble jo filmet, men vi andre hadde hetter på oss.
Vis hele sitatet...
Det var dere som var så forbanna smarte at dere knuste ting, ikke den smarte kameraten som sjekka kontoen. Dere er helt idioter i hodet når dere knuser ting bare for morro, og dere får ta straffens om det kommer. Om du knuste en lampe eller hele bygda er det ingen forskjell på.
Sitat av Golder
Det var dere som var så forbanna smarte at dere knuste ting, ikke den smarte kameraten som sjekka kontoen. Dere er helt idioter i hodet når dere knuser ting bare for morro, og dere får ta straffens om det kommer. Om du knuste en lampe eller hele bygda er det ingen forskjell på.
Vis hele sitatet...
Ja sant det, sier heller ikke at vi var smarte og gjor det heller. Var ikke spørsmålet heller? Om dere sier hvor domme vi var, så gir vel jeg blanke **** i det.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Bob marley, ja du må betale for skadene på lik linje som kameratene dine. Det er en grunn til at vi ahr noe som heter medskyldig... Min mening er at han som nevte alle som var med, gjorde noe riktig. Er du så dum at du går rundt og knuser ruter osv, er det jo ingen grunn til at du skal komme unna med det...
Slutt å gjer hærverk, det er verkern lurt eller kult. Så slipper du sånt.
Sitat av Stickyshift
Bob marley, ja du må betale for skadene på lik linje som kameratene dine. Det er en grunn til at vi ahr noe som heter medskyldig... Min mening er at han som nevte alle som var med, gjorde noe riktig. Er du så dum at du går rundt og knuser ruter osv, er det jo ingen grunn til at du skal komme unna med det...
Vis hele sitatet...
Endeligt godt svar Har vært på avhør, han sa at vi måtte betale alle sammen, men hvorfor må han som sjekka kontoen ikke betale? Han var jo like mye med på det, han stod jo og lo.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sitat av Bob_marley
Endeligt godt svar Har vært på avhør, han sa at vi måtte betale alle sammen, men hvorfor må han som sjekka kontoen ikke betale? Han var jo like mye med på det, han stod jo og lo.
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi han nevte navnene? eller at han ikke var filmet at han gjorde noe. Eller kanskje han har det, men ikke tørr å inrømme dette?
Sitat av Stickyshift
Kanskje fordi han nevte navnene? eller at han ikke var filmet at han gjorde noe. Eller kanskje han har det, men ikke tørr å inrømme dette?
Vis hele sitatet...
Nei han knuste ingen ting, han stod og så på. Han sa alle navna fordi vi alle sa han skulle gjøre det. Men en kammerat sa at han var liga mye med på det som oss, og nå hadde purken ringt til han og sa han måtte komme inn igjen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Golder
Det var dere som var så forbanna smarte at dere knuste ting, ikke den smarte kameraten som sjekka kontoen. Dere er helt idioter i hodet når dere knuser ting bare for morro, og dere får ta straffens om det kommer. Om du knuste en lampe eller hele bygda er det ingen forskjell på.
Vis hele sitatet...
Og dette kommer fra moderatoren av Undergrunnsforumet, JEG ER SJOKKERT
Sitat av St.Vitus
Og dette kommer fra moderatoren av Undergrunnsforumet, JEG ER SJOKKERT
Vis hele sitatet...
Jasså? Du er sjokkert over at en moderator har noen som helst form for COMMON SENSE?
Sitat av Bob_marley
Nei han knuste ingen ting, han stod og så på. Han sa alle navna fordi vi alle sa han skulle gjøre det. Men en kammerat sa at han var liga mye med på det som oss, og nå hadde purken ringt til han og sa han måtte komme inn igjen.
Vis hele sitatet...

Det var jo ihvertfall det beste man kunne finne på. Hvorfor i svarte sa han siste at han som bare så på var med like mye som dere andre. Arghh
Husk at det er politiet som skal bevise noe, ikke omvendt.
Sitat av Bob_marley
Ja han hadde faren med seg p.g.a han ikke er over 18, var sikkert redd :P Shit happens.
Poenget var egentli om jeg måtte betale like mye som di andre. Sliter ikke med penger, men måtte bare hørre liksom
Vis hele sitatet...
Jeg synes det virker som om det er noen andre som er redde her også jeg
Hva er egentlig problemet/dilemmaet ditt? Å faktisk stå for det hærverket du gjør?
Ser du skriver i et innlegg litt lenger ned, at du "ikke sliter med penger", og jeg tolker det dithen at du liksom har såpass god råd at det ikke er noe pes for deg. Da hadde jeg tilbudt meg å betale hele sulamitten, mot at eieren av det dere knuste trekker anmeldelsen. Det er det lureste dere kan gjøre. Da slipper dere at det står noe om hærverk på rullebladet osv. Det er liksom noe av det kuleste man kan komme med når man f.eks skal søke jobb. Hærverk og vold er ting som blir lagt merke til på en Politiattest!

Tøffinger, som ikke er redde for å knuse ting når dere har hette på Han kompisen din som var så smart at han sjekket minibanken var nok den lureste av dere, siden han da kan bevise hvem og hvor han var mens dere knuste andres eiendom.

Hadde det vært rett, så burde dere ha stått for opprydding og utbedring av skadene, til spott og spe for enhver som ville se!

Sitat av glowbug
Husk at det er politiet som skal bevise noe, ikke omvendt.
Vis hele sitatet...
De har vel gode bevis når de har video/bilder fra overvåknings kamera og logg fra minibanken, PLUSS at de har en uforbeholden tilståelse fra en av de involverte!
Da har de nok beviser til å kunne bøtelegge noen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
en liten historie først :

For en del år siden, så ville en kammerat vise hvor fett det var å loke rundt på et lokalt
``bil-opphuggeri / selge brukte bildeler - Sted``.
Det hørtes fett ut, så jeg blei med.
Da vi kom inn dit ( gikk igjennom et hull i et gjerde ) så gikk vi bare rundt å kjikka.
Så finner kammeraten min en bil hvor nøkkelen står i, han setter seg inn og begynner og kjøre.

Jeg spør om vi skal dra, for jeg vil ikke bli tatt for hærverk osv.
Han svarer : ja, vi drar straks, skal bare kjøre litt til. Så gir han full gass, og kræsjer i alt han ser.

JEG STÅR KUN OG SER PÅ.

Det ender med at eierene tar oss på fersk gjerning, og vi blir dratt inn på kontoret, og blir skremt av en vill skrikende mann med sneipen i kjeften og en batong han slår i veggene med.

Uansett, VI blei tatt på fersken, og VI måtte betale 1500 kr hver pga skadene.
men det var HAN (kammeraten min) som kjørte, det var HAN som gjorde skade,
JEG sto kun og så på.


Så det jeg prøver å si, er at jeg regner med at også du må betale, JA.

Ender vel opp med at alle må betale en viss sum som dekker alle skadene.
Dvs, gjorde dere skade for ca 10 000 kr, og dere var 4 personer, så må dere betale
ca 2500 kr hver osv.

tror jeg da...

Uansett er det jævlig dumt og gjøre hærverk, men det får bli en annen diskusjon.

Lykke til

EDIT :
ser at dere var mer enn 4 personer,
det lille regnestykket der oppe var bare for og vise hva jeg mente
Sist endret av Konflict; 8. oktober 2006 kl. 05:46.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vi måtte betale 15000 kr delt på 4 stk. Men er lita stund siden nå, vi har ikkje fått noe enda.Fikk en lapp sist uke om at det ble tatt opp i konfliktrådet. Jeg fant og en lapp der det står at jeg ikke får ta kjøretimer. På lappen står det.

ORIENTERING FØRERKORT.
Poltiet har mottatt henvendelse fra Stavanger trafikkstasjon hvor De er oppført som førerkortkandidat.
Poltiet har returnert henvendelsen til Stavanger trafikkstasjon med melding om at De for tiden ikke synes å oppfylle vegtrafikklovens krav til vandel for å kunne erverve førerkort, jfr. vegtrafikkloven 24,4. ledd, hvoretter den som skal få førerkort må ha tilfredsstillende vandel og/ eller edruelighet.

De må søke om tillatelse til å erverve førerkort ved særskilt søknad til poltitiet.
Sitat av Tobb
Moralen i historien er vel at det å knuse ting ikke er spesielt lurt, samt utrolig barnslig...

håper dere må betale, så har dere kanskje lært noe....
Vis hele sitatet...
Hvem er vel ute etter å få moral preknen? Han lurer på om han må betale like mye som de som gjorde mere hæreverk.



Sitat av Znyp
Hvis du ikke "sliter med penger" så ser jeg ærlig talt ikke problemet :P
Vis hele sitatet...
Hvis du har mye penger har du vel ikke lyst å bruke mere enn du må? Du kjøper ikke en bil til 50 000 hvis den er vært 5 000 selvom du har mye penger. Sløsing kalles det!


Sitat av Shibbster
Hvorfor knuste dere rutene og det egentlig? Hvor gammel er du/dere?
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Dumt spørsmål. De fleste som drikker vet godt hvordan det er, man tenker ikke alltid like klart. Du har kanskje aldri drikki før?



OnTopic: Du må sannsynligvis betale like mye som resten da politiet finner deg med skyldig.


Edit; Så ikke side 2
Sist endret av Sokkull; 16. november 2006 kl. 17:24.