Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2002
Har en 3com basestasjon og har tenkt å stjele internett fra noen folk opp i lia her. Finner tråløsen med en tråløs antenne og får da internett alene, men får ikke delt den med de andre på nettverket her(bor på internat). Har da som sagt en 3com basestasjon og vil prøve å motta signal fra de. Er det mulig? Eller kan en basestasjon bare sende ut signal? Er det noen her som har noen erfaringer med det. Hvis det er noen som har testet det ut, gi et lite vink..
I like turtles
Skyfex's Avatar
Det finnes jo repeatere som kan forsterke signalet for deg. Om det er mulig å*sette basestasjonen i et slikt modus kommer vel ann på*basestasjonen. Men om den ikke kan det må du kanskje skaffe ny basestasjon eller bruke en gammel PC med WiFi kort til å ta imot signalet
Så lenge du får din maskin til å koble opp mot aksesspunktet, så kan du dele forbindelsen gjennom din trådløse ruter. Dette krever riktignok at din maskin er oppkoblet hele tiden.
sorry å måtte legge til ett sånt lame innlegg men kunne ikke la være å tenke på det. En fyr oppi lien sliter med å komme seg på nett fordi det sitter f.eks 7 studenter or watheva å laster ned pron og div for harde livet litt lengre nede. Huff, synes synd på den fyren som opplever slikt når han ikke vet bedre.
Ontopic: enig med enquiry, men det er litt tungvindt da.
Oddgeirf's Avatar
Trådstarter
Vi veit at det kanskje er litt kjipt for den fyren som har internettet, men vi har blitt enige om at vi skal bare surfe om dagen og når vi vil eventuelt laste ned skal vi gjøre det om natta. Og vi laster ikkje ned så ekstremt mykje. Og enquiry: det er det som eg nevner er problemet. At vi finner det trådløse nettverket med en antenne, men det går ikkje an å dele det. Pc'en til han fyren i klassa er fucka da og ikkje får delt internetten så vi prøvde med basestasjonen/routeren. skal teste litt meir.
3com routere har (ialle fall min har) en funksjon som heter WDS.

Sakset fra routerens hjepefunksjon:
WDS (Wireless Distribution System) is comprised of a bridging and/or a repeater mode. Wireless bridging is where the WDS APs communicate only with each other to bridge together 2 separate networks (without allowing for wireless clients or stations to access them). Wireless repeating is where the WDS APs rebroadcasts the received signals to extend reach and range (at the expense of half or more of the throughput).
Enabling the WDS will enable wireless repeating.
Vis hele sitatet...
Hadde det vært min linje så hadde jeg kommet og skam banket dere
Oddgeirf's Avatar
Trådstarter
Hehe, hvis du har merket det ja. Skal teste det du sa Øby. Så noe med WDS'en ja på innstillingene på routeren ja. Får håpe det funker. Er vanskelig dette her. Er det noen funksjon på innstillingene som ser hvem eg er koblet til med. Syns eg så noe, men vet ikkje helt hva det var for noe. SKal teste og teste, men nå er eg heime så eg for gjere det på søndag. Men takk folkens for innspill og hjelp.
Vel om dere laster ned noe forjævelig saker så er det vel han som får pes, hans internett .

Mulig jeg tar feil men detta virker jævelig kjipt ut spør du meg...
når han ikke vet bedre enn å sette på en puslete liten WEP-key en gang så kan han vel egentlig ha det så godt.
Oddgeirf's Avatar
Trådstarter
VI får tilgang til 2 tråløse internetter på skolen vår som ikkje er kryptert. Ganske greitt egentlig. Får internett hele døgnet istedenfor å sitte på datarommet på skolen og det stenger klokka 23. Han er jo ganske dum om han merker at det er folk som har tilgang til internetten hans og han ikkje setter på kryptering. SKulle nesten ha gått borft til de og ledd de opp i trynet.
Litt offtopic:

Sånn moralsk sett: Jeg synes det er helt greit å bruke andres nett når de ikke er kryptert. Men jeg synes også man bør vise en smule folkeskikk og ikke bølle med det nettverket man får tilgang til.

Om du skal portscanne eller hacke eller gjøre andre ting som ikke er helt på den riktige siden av loven bør du vel kanskje bruke nettverket til et bibliotek eller noe? Eller en skole, som du Oddleif har tenkt til.
Utnytt, men ikke føkk med privatpersoners usikrede nett.
Sitat av Lundern
Hadde det vært min linje så hadde jeg kommet og skam banket dere
Vis hele sitatet...

Så leng nettet er åpen og du ikke trenger å bryte deg inn på noen måte er det faktisk helt lovlig...
I alle fall er regelen slik at når signalene til et ukryptert WLAN kommer inn på din eiendom, gjør du hva du vil med det. Finner selv opptil flere nettverk hjemme.
Oddgeirf's Avatar
Trådstarter
froskenfredrik: Bølle med nettverket? Hacke?
Vet ikkje noe om eg bryter noen lov når jeg bare mottar signal fra noen og nesten bare bruker nettet til å surfe?
Kan ikkje noe for at signalene bare kommer til oss. Hvis det er så gale for dem at vi bare "låner" nettet litt av og til er det bare å gå inn på instillingene og kryptere heile greia. SÅ enkelt. Ser ikkje ut som de bryr seg. Og hvis vi suger så mye av linja har de merket det og kryptert det.
Og forresten, heter ikkje Oddleif!
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Det er fremdel innbrudd hvis noen bryter seg inn i et hus med åpen dør. Så det må vel være slik med nettverk og.
Kan ikke sammenlignes tep0sen. Dette er signaler som personen sender inn på din eiendom uten å krypetere. Han bryter seg jo ikke inn, han bare går rett på nett. Hadde han sniffet til seg et eventuellt passord hadde saken vært en annen.
Oddgeirf's Avatar
Trådstarter
Du har forsått det du, hehe
Gjør egentlig ikkje noe ulovlig. Får sjå om vi får til denne basestajsonen da.