Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1468
http://search.msn.no/

Skal liksom ta google nå, nederst på siden ved søk siterer de med «Norges største søkemotor»

Jeg synes ikke at MSN er bra, det er heller *vanskelig* å legge til sin egen hjemmeside der. Samtidig det ikke er mulig å søke på filtyper som i Google.

BOI-KOT?!
Jeg ser ikke at det står Norges største søkemotor!

Google har et merkevarenavn (om man kan kalle en søkemotor det), så jeg tviler på at msn søk klarer seg veldig bra. På den andre siden lurer MS stadig inn MSN toolbar i omtrent alt du installerer... (Jeg har foreløpig takket nei til alt det!)
Grunnen til at det er norges største søkemotor er fordi folk som bruker IE ikke skifter oppstartside.
klart du kan kalle google et merkenavn, det er tilogmed et jævlig verdifullt og solid merkenavn. tror ikke gutta på google har noe å frykte, men dere burde alle være litt bevisste.

rent prinsipielt sett vil jeg ikke at et stort firma med hemmelige agendaer og andre underliggende økonomiske interesser skal være første og beste løsning når man skal hente ut informasjon fra nettet.
Bah! De slår aldri google uansett. Det er en grunn til at det å "google" har blitt et verb I alle fall nesten.
Men det nye søket lanseres vel ikke før i morgen, og da er det bare en "test" , kan ikke gå utifra utganspunktet som ligger der nå i allefall da
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Microsoft har en stor fordel i kampen mot Google, og det er at 90% av alle som har pc bruker Windows. Derfor kan dem integrere en link til msn søkemotor, og som en annen her sa så får man linken inn i Messenger allerede..
Så vi får se hvordan det ender. Å konkurrere mot Google blir nok en hard kamp, uansett så er det opp til brukerne hva de vil bruke.
Voyage's Avatar
Trådstarter
Er noe dumt at MS bundler Messenger med dette. Folk som glemmer eller ikke krysser av får dette inn automatisk.

Grunnen til at MSN.no er en av Norges største startsider er nettopp på grunn av dette. Det er jo ingenting å se på msn.no!

tror google holder tett uansett, kan laste ned fix til IE på www.google.com/google.reg som bytter ut MSN søk fra adresselingen.
Google har jo reagert på dette nå og fordoblet antall indekserte sider dem søker igjennom - fra 4 til 8 milliarder.

MSN kommer nok ikke til å klare å frarøve Google sin markedsposisjon. Google er for nettsøk det Windows er for operativsystemer - et synonym på folkemunne.
Sist endret av lsf; 12. november 2004 kl. 05:37.
Voyage's Avatar
Trådstarter
Fordelen med Google er å søke i bilder og filtyper. Men define: funksjonen er bra, i tillegg til kalkulatoren. Google legger vekt på å være nyttig mens Microsoft skal ha alt kommersielt.

Det er nesten umulig å legge til en nettside i MSN. Google tar alt raskt, og indekserer det riktig.

http://search.msn.no/results.aspx?FO...-p13ni&q=warez
Voyage: Du prøvde jo å søke igjennom 'Nyheter' (dropdown box), velger man 'Hele Internett' så får man desto flere og bedre resultater.
Google har surret litt i det siste, se også http://www.google-watch.org/ for snusk og slikt.
Opprinnelig postet av mongeland
Bah! De slår aldri google uansett. Det er en grunn til at det å "google" har blitt et verb I alle fall nesten.
Vis hele sitatet...
"To google" har faktisk blitt et fullstendig annerkjent engelsk verb, tro det eller ei.
Loeve: Google ønsket ikke at det skulle bli et akseptert verb, da det ville bety at de mistet noe av kontrollen over varemerket sitt.
go go go google
Jeg kommer ALDRIG til og bruke msn sin søkemotor!
Er så godt fornøyd med google, at jeg skifter ikke nå! :P
Er ikke snakk om skifting, det er det at Microsoft bundler MSN Toolbar med denne søkemotoren til IE i MSN Messenger, og dermed vil det enkleste for de som bruker IE og ikke huker av for toolbaren og bare bruke MSN Søk.
Voyage's Avatar
Trådstarter
MSN er dårlig, er bare slik. Synd at folk ikke har vett til å fjerne krysset før de installerer. I særlig grad blir de rammet de som bruker MSN Explorer som er bundlet i Windows XP.

Kanskje det er bedre med MAC så slipper en disse programmene til Microsoft.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Grunnen til at søkemotoren er så stor er det at folk som bruker ie bruker den automatisk hver gang de skriver feil url.
Voyage's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Delusional
Grunnen til at søkemotoren er så stor er det at folk som bruker ie bruker den automatisk hver gang de skriver feil url.
Vis hele sitatet...
Det er sant, derfor bør alle installere Google RegFix slik at MSN ikke får flere treff.
hm..
Google er igrunn ganske heftig. 30 minutter etter at jeg hadde fått domenenavn.no/forum/ (et standard phpBB forum opp) på en nettside var crawleren til google innom. Og nei, nettsiden var helt ny (ikke linket til noe sted) og forumet var heller ikke linket til fra selve nettsiden..).

Jeg er veldig enig med Voyage, og skal legge inn den reg-greia i IE på pappas maskin, her går det uansett bare i Opera. Dessuten ville jo nå pappa gå over til FF, dette blir bra..
På mitt nettsted er crawleren til MSN oftere innom enn Google sin da.