Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1136
Anonym bruker
"Takknemlig Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjønner ikke helt dette med halveringstid. Det står 10-20 timer.

Bruker disse veldig sjeldent og har aldri før dratt på fest så tett på inntak.

Kun 1 tablett 1 mg ble tatt kl 17 idag. Er bedt på fest på nyttårsaften klokken 21.

Har lyst å drikke litt, eller først drikke til maten også dra på litt etterpå. Men hva tenker ekspertene? Har 6 halvlitere og en halv halvflaske cognac.

Normalt takler jeg den mengden helt fint. blir bare ekstra glad og ekstra pratsom.

Bør jeg stoppe etter en øl eller to eller tror dere det går fint å drikke i morgenkveld? Første øl blir ca klokka 21. Så tar jo middag fort halvannen time og kanskje to. Da er det brått nesten 30 timer siden inntak av lorazepam.

Ønsker ikke bli en tulling eller våkne opp med ukjente sykler rundt meg, det har jeg lest kan skje dersom en tar benzo også alkohol.
halveringstid er etter f.eks 10 timer så er det halvparten, så etter 10 timer til så er det halvparten av halvparten, og 10 timer til så er det halvparte av halvparten av halvparten osv til alt er borte.
Anonym bruker
"Takknemlig Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva tenker du i praksis? Når festen starter er det rett under 30 timer siden jeg tok 1 mg lorazepam. De er hurtigvirkende som en legger under tunga.

Tar aldri lorazepam for rus, kun etter legens anbefaling. Drikker kanskje 3-4 ganger i året. Nå har jeg veldig lyst på en fest, blir jeg en jamrende klengende apekatt eller vil det gå fint i kveld? Hva ville du gjort i min situasjon? Dratt på fest og drukket som normalt eller dratt på fest helt edru og litt kjedelig?
Vil gå fint. Halveringstiden har ikke noe å si fordi det vil bare ha effekt i 8 timer. Etter den tiden så vil alt som er igjen være såkalte inaktive metabolitter så vidt jeg vet.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Vil gå fint. Halveringstiden har ikke noe å si fordi det vil bare ha effekt i 8 timer. Etter den tiden så vil alt som er igjen være såkalte inaktive metabolitter så vidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
I dette tilfelle vil det mest sannsynlig gå bra, men du har misforstått ganske kraftig her. Vær forsiktig med å gi råd please.

Etter 1 halvering har du fortsatt halvparten av stoffet igjen i kroppen. Selvom du ikke har effekt av medisinen lengre, så er det fortsatt i kroppen din. Metabolitter er noe helt annet igjen.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
I dette tilfelle vil det mest sannsynlig gå bra, men du har misforstått ganske kraftig her. Vær forsiktig med å gi råd please.

Etter 1 halvering har du fortsatt halvparten av stoffet igjen i kroppen. Selvom du ikke har effekt av medisinen lengre, så er det fortsatt i kroppen din. Metabolitter er noe helt annet igjen.
Vis hele sitatet...
Gjør det noe om det fortsatt er i blodet visst man ikke lenger har effekt av medisinen?
Det vil fortsatt være sporbort i blod og urin, men det gjør vel ikke noe visst den ikke har effekt lenger?
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Gjør det noe om det fortsatt er i blodet visst man ikke lenger har effekt av medisinen?
Det vil fortsatt være sporbort i blod og urin, men det gjør vel ikke noe visst den ikke har effekt lenger?
Vis hele sitatet...
Den har fortsatt effekt. Greia er bare at man ikke merker effekten lengre.

Hvis man drikker seg opp til 1 i promille blir man ganske full. Hvis man drikker forsiktig og beholder 1 i promille i flere dager så merker man ikke lengre at man er full, fordi kroppen har tilvendt seg promilla. Det er fortsatt giftig å ha promille i kropen.

Det samme gjelder de fleste medisiner.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Den har fortsatt effekt. Greia er bare at man ikke merker effekten lengre.

Hvis man drikker seg opp til 1 i promille blir man ganske full. Hvis man drikker forsiktig og beholder 1 i promille i flere dager så merker man ikke lengre at man er full, fordi kroppen har tilvendt seg promilla. Det er fortsatt giftig å ha promille i kropen.

Det samme gjelder de fleste medisiner.
Vis hele sitatet...
Du har et poeng.
Anonym bruker
"Takknemlig Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nå er jeg allerede ferdig i dusjen og har lagt frem dress&slips og pusset sko. Har ikke vært på fest på flere år, engang før pandemien? Merker jeg har litt den samme følelsen som når man var tenåring og gledet seg til årets viktigste fest. Underlig for jeg er jo en gammel gubbe blitt. Siden jeg merker jeg nesten har overtenning av glede over denne festen skal jeg drikke sakte idag for sikkerhetsskyld, men jeg skal ikke stoppe drikkingen før slipset er rundt hodet.
Jeg ville ha drukket litt forsiktig og kjent litt etter, bare.
Anonym bruker
"Takknemlig Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ble en fantastisk fin fest. Masse glade mennesker, god mat, mye skåling og jeg tror ingen gikk hjem før kl 04 på morningen.
Tok det rolig i starten men når jeg kjente alt var ok så ble det kaffe avec og slik fortsatte natten. Våknet forøvrig helt uten fremmede sykler i leiligheten.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ble en fantastisk fin fest. Masse glade mennesker, god mat, mye skåling og jeg tror ingen gikk hjem før kl 04 på morningen.
Tok det rolig i starten men når jeg kjente alt var ok så ble det kaffe avec og slik fortsatte natten. Våknet forøvrig helt uten fremmede sykler i leiligheten.
Vis hele sitatet...
Fint å høre. Ingen fyllesyke heller?
Anonym bruker
"Takknemlig Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei ikke det grann. Våknet til vanlig tid etter bare et par timer på øyet og formen var topp. Spiste frokost og drakk kaffe også kom jeg på at heisann jeg skulle jo hatt kuppelhue nå. Føler meg som en tjueåring idag. Festet hele natten og null redusert.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei ikke det grann. Våknet til vanlig tid etter bare et par timer på øyet og formen var topp. Spiste frokost og drakk kaffe også kom jeg på at heisann jeg skulle jo hatt kuppelhue nå. Føler meg som en tjueåring idag. Festet hele natten og null redusert.
Vis hele sitatet...
Er nok takket være lorazepamen
Anonym bruker
"Takknemlig Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Er nok takket være lorazepamen
Vis hele sitatet...
Det betyr jo at jeg må gjøre det samme neste gang jeg skal feste. For jeg ankom festen helt edru, og var helt lugn og fin uten angst og praten gikk lett. Kanskje blir det en påskefest, eller i det minste en sommerfest. Skal ha en tablett i bakhånd.
Anonym bruker
"Takknemlig Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Om en også unngår kuppelhue så er jo lorazepam en dag før en fest verdt det for å slippe hodeverk.