Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1552
Hei! Jeg ble stoppet sent en tirsdagskveld av politiet. De hadde avsluttet en promillekontroll i sentrummen og jeg skulle kjøre fra en venninne, da jeg kjørte fra henne sto de i en avkjørsel rundt boligfeltet hennes og jeg kjørte forbi og ante ingen fred og fare. Det var mørkt og jeg så heller ikke at det var politiet før jeg hadde kjørt forbi. Jeg kjører forbi og ser at det er politiet. Kjører fint og plustelig kommer blålysene på. Jeg blir stoppet og må da ta spyttprøve. Det gir utslag på kokain og amfetamin og de tar to spyttprøver for å være sikker. Gir utslag begge testene. Jeg nekter på at jeg har tatt noe og blir tatt med til legevakta for å gjennomføre noen tester og ta blodprøve. Legevakta konkluderte med at jeg var lettere påvirket av sentralstrimulerende stoffer da jeg ikke besto alle de forskjellige testene, selvom jeg ikke var noe påvirket engang. Så de bestemte seg med samråd med lege at jeg skulle få kortet mitt midlertidlig beslaglagt. Jeg hadde avhør i bila, og jeg samtykket desverre til midlertidlig førerkortsbeslag, fordi jeg ikke viste helt hva det innebar( jeg sendte mail og angret på at jeg samtykket og fortalte at jeg følte meg presset)
Jeg hadde ikke tatt noe på en hel uke før jeg tok den ene lille linern med coke søndag kl:04:00, og ble stoppet av politiet tirsdag ca kl 22.00. Får ikke svar på blodprøve før om ca 2 uker men tror dere jeg er safe? Da det hadde nesten gått 3 dager siden jeg tok en liten liner med coke (coken er cutta så derfor det ga utslag på amf)
Men de ser vell kun på blodprøve? Noen venner av meg mener at det ikke kommer til å vises på blodprøve da coke sitter lengre i spytt enn i blod. Så håper virkelig at blodprøven kommer tilbake rein
Må også legge til at jeg er på prøvetid.
Håper på svar! tusen takk!
Sist endret av Kittykatt00; 17. desember 2023 kl. 08:37.
Ingen bekymringer labprøven kommer du til å klare med glans, liten liner etter 3 dager dette er sporløst, spyttprøver slår ofte ut på feil positiv derfor kan det ikke brukes som grunnlag til noe straff, er dog nok til å få deg på legevakta men that's it. Neste gang må du ikke stresse så mye når du snakker med politiet, opplyse dem hyggelig at maskinene deres indikerer ofte feil og at man er edru. De merker fort når du er nervøs ergo inbiller de seg at man har noe å skjule, men folk flest blir bare stresset når onkel fyrer blå lys. Peace.
De.finner ikke noe, det dumme er at du samtykket til førerkort beslag.Da har de mye lengre tid på seg i saken enn om.du ikke hadde godkjent førerkortbeslag.Er de rasshøl kan du være uten førerkort lenge
Anonym bruker
"Harm Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kittykatt00 Vis innlegg
Hei! Jeg ble stoppet sent en tirsdagskveld av politiet. De hadde avsluttet en promillekontroll i sentrummen og jeg skulle kjøre fra en venninne, da jeg kjørte fra henne sto de i en avkjørsel rundt boligfeltet hennes og jeg kjørte forbi og ante ingen fred og fare. Det var mørkt og jeg så heller ikke at det var politiet før jeg hadde kjørt forbi. Jeg kjører forbi og ser at det er politiet. Kjører fint og plustelig kommer blålysene på. Jeg blir stoppet og må da ta spyttprøve. Det gir utslag på kokain og amfetamin og de tar to spyttprøver for å være sikker. Gir utslag begge testene. Jeg nekter på at jeg har tatt noe og blir tatt med til legevakta for å gjennomføre noen tester og ta blodprøve. Legevakta konkluderte med at jeg var lettere påvirket av sentralstrimulerende stoffer da jeg ikke besto alle de forskjellige testene, selvom jeg ikke var noe påvirket engang. Så de bestemte seg med samråd med lege at jeg skulle få kortet mitt midlertidlig beslaglagt. Jeg hadde avhør i bila, og jeg samtykket desverre til midlertidlig førerkortsbeslag, fordi jeg ikke viste helt hva det innebar( jeg sendte mail og angret på at jeg samtykket og fortalte at jeg følte meg presset)
Jeg hadde ikke tatt noe på en hel uke før jeg tok den ene lille linern med coke søndag kl:04:00, og ble stoppet av politiet tirsdag ca kl 22.00. Får ikke svar på blodprøve før om ca 2 uker men tror dere jeg er safe? Da det hadde nesten gått 3 dager siden jeg tok en liten liner med coke (coken er cutta så derfor det ga utslag på amf)
Men de ser vell kun på blodprøve? Noen venner av meg mener at det ikke kommer til å vises på blodprøve da coke sitter lengre i spytt enn i blod. Så håper virkelig at blodprøven kommer tilbake rein
Må også legge til at jeg er på prøvetid.
Håper på svar! tusen takk!
Vis hele sitatet...


Kokain- long gone
Amf- long gone
Spyttprøve- sikkert ubrukelig.

Men, di kan finne benzoylecgonin (nedbrytnings produktet til kokain- dette kan påvises opptil 7 dager). men finner det bare om di i det hele tatt vurderte det (noe jeg tviler på) etter som det er inaktivt og ofte avgort som falsk positiv.

tok du urinprøve hos legen da?

Regner med det bare var spytt og blod ettersom det handlet om du var påvirket eller ei.
Hei. Tok bare blodprøve ja
Anonym bruker
"Harm Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kittykatt00 Vis innlegg
Hei. Tok bare blodprøve ja
Vis hele sitatet...
Da skal det gå helt fint, amf ligger i urin mye lenger enn det gjør i blod- så det var bra at du ikke måtte ta UP og

Lykke til med svar og det å få lappen tilbars!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tusen takk! Har gått snart tre uker, men har trukket tilbake samtykke av førerkortbeslag. Jeg skal nå i rettsak 8.januar men enda ikke fått svar på blodprøve. Kommer til å ringe nå til uken og jeg skal ha svar på blodprøve før jeg evt skal i rettsak. Er blodprøven rein så skal jeg ikke i noe rettsak. Men om blodprøven ikke er rein, burde jeg skaffe meg avdokat til rettsaken? Må vite mine rettigheter.
Alltid advokat! Blir svært overrasket om blodprøven blir positiv. Hva sa du til politi eller lege med tanke på positiv spyttprøve? Innrømmet du bruk av kokain på søndagen?
Nei. Jeg innrømmet ikke bruk av noe, sa at det måtte være en feil og ay jeg hadde ikke rørt noe. Okei da skaffer jeg advokat