Da var min tur kommet på ny.
Det ble nummer fire og jeg har ikke noe dårlig samvittighet.
Jeg var ikke litt stein engang.
Det var ganske nøyaktig 19timer siden siste inntak.
Den sitter klart i minne fordi jeg så på klokka for å vurdere om det var trygt å kjøre på butikken.
Jeg hadde ikke røyket fast i tiden før så jeg tenkte at 19timer burde jo være innafor når man ikke er innrøkt og likevel
ble resultatet en promille 1.3.
Altså fengsel fordi jeg røyka i går.
Dette har skjedd meg fire ganger nå, første ble målt til 2.4% og det er den eneste gangen jeg faktisk har vært påvirket i gjerningsøyeblikket.
Jeg prøvde virkelig å lære av mine feil, ikke røyke å kjøre - veldig enkelt?
Det hjalp svært lite.
De siste var to dager før 0.7%, dagen før 1.2% og nå siste også dagen før 1.3%.
Legens konklusjon for alle kjøringene - personen fremstår ikke som påvirket.
Straffet over hau og ræv likevell.
Jeg har og en episode hvor jeg ikke hadde røyka på en uke, 0.18% og det var på håret at førerkortet reddet seg.
En uke etter siste inntak var det snakk om 0.02% for å være over straffegrensen, hvem er det som er stein i en hel uke etter siste inntak?
Jeg vil gjerne ha tilgang til cannabisen det menneske har, for det menneske finnes tydeligvis etter Norsk Lovgivinig.
Jeg ser nå at feilen min var at jeg tok førerkort igjen.
Så lenge disse reglene står så må jeg bli tatt for kjøring uten gyldig førerkort mer enn 20 ganger før det blir økonmisk forsvalig av meg å ta førerkort igjen.
Dette vet jeg fordi jeg er også tatt for kjøring uten gyldig førerkort flere ganger, her har Politiet på det meste klart å ta meg tre ganger på et år.
Grovt regnet så kan jeg kjøre nesten 7år uten førerkort og bli tatt gjentatte ganger før bøtene overstiger det jeg allerede har brukt på førerkort.
Nei, det er ikke noe jeg har lyst å gjøre, men jeg ser ikke poenget i å gjøre noe annet.
Jeg har brukt 120k på nye førerkort og like mye i bøter, nærmere 250k har det kostet meg å ha førerkort.
12år på veien uten ulykker, det er ingenting som tilsier at jeg er farlig i trafikken.
Akkurat denne delen av regelboka klarer jeg ikke respektere lenger, det trengs en lovendring her.
Når man vet at cannabis og alkohol ikke virker på samme måte, hvorfor skal man straffes likt?
Gruppesøksmål som tittelen sier, er det i det hele tatt en ting i Norge?
I så fall, hva må jeg gjøre for å få denne ballen til å rulle?
Om alle i Norge (jeg tipper det er noen tusen mennesker) som har mistet førerkort på thc og føler det likt som meg.
Hva skulle til for å få alle sammen representert av samme advokatfirma?
Med tanke om å utfordre lovverket til en endring - enten ved grenseverdier,
eller hvorvidt det er riktig å bruke alkohol som målestokk.
Jeg mener staten begår justismord når det kommer til cannabis og kjøring, vi straffes alt for hardt.
Det ble nummer fire og jeg har ikke noe dårlig samvittighet.
Jeg var ikke litt stein engang.
Det var ganske nøyaktig 19timer siden siste inntak.
Den sitter klart i minne fordi jeg så på klokka for å vurdere om det var trygt å kjøre på butikken.
Jeg hadde ikke røyket fast i tiden før så jeg tenkte at 19timer burde jo være innafor når man ikke er innrøkt og likevel
ble resultatet en promille 1.3.
Altså fengsel fordi jeg røyka i går.
Dette har skjedd meg fire ganger nå, første ble målt til 2.4% og det er den eneste gangen jeg faktisk har vært påvirket i gjerningsøyeblikket.
Jeg prøvde virkelig å lære av mine feil, ikke røyke å kjøre - veldig enkelt?
Det hjalp svært lite.
De siste var to dager før 0.7%, dagen før 1.2% og nå siste også dagen før 1.3%.
Legens konklusjon for alle kjøringene - personen fremstår ikke som påvirket.
Straffet over hau og ræv likevell.
Jeg har og en episode hvor jeg ikke hadde røyka på en uke, 0.18% og det var på håret at førerkortet reddet seg.
En uke etter siste inntak var det snakk om 0.02% for å være over straffegrensen, hvem er det som er stein i en hel uke etter siste inntak?
Jeg vil gjerne ha tilgang til cannabisen det menneske har, for det menneske finnes tydeligvis etter Norsk Lovgivinig.
Jeg ser nå at feilen min var at jeg tok førerkort igjen.
Så lenge disse reglene står så må jeg bli tatt for kjøring uten gyldig førerkort mer enn 20 ganger før det blir økonmisk forsvalig av meg å ta førerkort igjen.
Dette vet jeg fordi jeg er også tatt for kjøring uten gyldig førerkort flere ganger, her har Politiet på det meste klart å ta meg tre ganger på et år.
Grovt regnet så kan jeg kjøre nesten 7år uten førerkort og bli tatt gjentatte ganger før bøtene overstiger det jeg allerede har brukt på førerkort.
Nei, det er ikke noe jeg har lyst å gjøre, men jeg ser ikke poenget i å gjøre noe annet.
Jeg har brukt 120k på nye førerkort og like mye i bøter, nærmere 250k har det kostet meg å ha førerkort.
12år på veien uten ulykker, det er ingenting som tilsier at jeg er farlig i trafikken.
Akkurat denne delen av regelboka klarer jeg ikke respektere lenger, det trengs en lovendring her.
Når man vet at cannabis og alkohol ikke virker på samme måte, hvorfor skal man straffes likt?
Gruppesøksmål som tittelen sier, er det i det hele tatt en ting i Norge?
I så fall, hva må jeg gjøre for å få denne ballen til å rulle?
Om alle i Norge (jeg tipper det er noen tusen mennesker) som har mistet førerkort på thc og føler det likt som meg.
Hva skulle til for å få alle sammen representert av samme advokatfirma?
Med tanke om å utfordre lovverket til en endring - enten ved grenseverdier,
eller hvorvidt det er riktig å bruke alkohol som målestokk.
Jeg mener staten begår justismord når det kommer til cannabis og kjøring, vi straffes alt for hardt.
Sist endret av Lyd-Same; 13. juli 2023 kl. 03:55.