Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1580
Heisann.

Byttet skjerm på min 5s for noen uker siden. Alt fungerte fint. Kjøpte nye skjermen fra ebay.

I dag skulle jeg bare åpne den og feste skjerm igjen, fordi den ikke sto helt på. Var sånn fra jeg originalt reparerte den, men orket ikke skru opp igjen bare for å feste plastikken skikkelig til selve telefonen.

Når jeg da åpnet den, festet plastikken rundt skjermen på telefonen igjen, sluttet plutselig digitizer på mobilen å fungere (touch). Jeg vet hvilken kabel dette gleder. Det er 3 kabler fra skjermen som festet i mobilen.
1 er til halve skjermbildet.
1 er til kamera, høyttaler og sensor.
1 er til halve skjermbildet og digitizer.

Den siste kabelen fungerer ikke som den skal. Det er lyse striper nedover skjermen. Disse er tykke, og tilsvarer halve skjermbildet. Og det er ingen respons i skjermen når jeg trykker.
Med bare den ene kabelen jeg vet er til KUN halve skjermbildet, så vises halve skjermbildet.

Trenger derfor ny skjerm, fordi kabelen er defekt på en eller annen måte.

På ebay er de latterlig dyre (550) for tiden, og det er opptil 4 uker levering.
Noen som vet om et sted på Østlandet hvor jeg kan få tak i en 5s skjerm (hvit) innen et par dager?

Takk!
Har kjøpt to 5S skjermer via finn.no. Den ene til 450 og den andre til 500kr. Sistnevte holder til på en av butikkene nede på Grønland T bane. Får ikke noe billigere, med mindre du vil vente en mnd på ebay.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Evt Mytrendyphone
De har mye på lager, om det ikke er tilfelle, så skaffer de innen et par dager fra fjernlager i Danmark.
De holder til i Oslo, men er relativt kjappe på å sende. Har brukt de ved et par anledninger ang hastesaker.

Merk at dette er Norske(stive) priser, men det er prisen man betaler når man skal ha det fort.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Evt Mytrendyphone
De har mye på lager, om det ikke er tilfelle, så skaffer de innen et par dager fra fjernlager i Danmark.
De holder til i Oslo, men er relativt kjappe på å sende. Har brukt de ved et par anledninger ang hastesaker.

Merk at dette er Norske(stive) priser, men det er prisen man betaler når man skal ha det fort.
Vis hele sitatet...

Dette var ikke så dyrt i forhold til ebay sine priser nå for tiden.
Takk skal du ha.

Edit: Med frakt ble det litt dyrt..
Sist endret av Claryn; 28. november 2015 kl. 21:46.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hmm, "Alle varene sendes fra Dannmark mva/toll kan forekomme" Jeg kan sverge på de hadde et lokalt lager før, vær OBS på dette om du skal bestille.