Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1904
Er på jakt etter overvåkningspakke for et bygg. Trenger 3 inne kamera og 1 utekamera. Ser dette bra ut ? Må være Bevegelsessensor. Har ingen erfaring med overvåkningskamera, så håper det er noen smarte sjeler som kan assistere meg!

http://gdx.no/nvr-sett-m-4-hd-kamera.html
Elendig kamera det der.
Får det garantert på ebay til 1/10 av prisen..

I hvilken sammenheng skal kameraene brukes? Hvilken kvalitet skal det være?


Sats også på PC til overvåkning og opptak. Istedet for en liten ekstern boks du ikke har kontroll over.
Her er spesifikasjonene for dette kameraet: IPC-HFW1000S

Så har du noe å sammenligne med.
Dette er til en leiegård. Må være av god kvalitet, har mulighet for å ha en Pc på 24x7 for overvåkning. Hva ville du da anbefalt? Trenger ;

3-innekameraer
1- Utekamera

Må være av god kvalitet, og hele overvåkningsystemet må helst ikke overstige 10-12,000kr. Det må ta opp ved bevegelse

Tusen takk BlackKoz! Der ser man, er ofte lurt å diskutere med smarte folk

Takk til deg også Turbolego for hjelpen!
Jeg kjøpte meg YianTime 5060L utendørskamera på dx.com for 350kr. Faktisk bedre enn to kamera kjøpt i Norge til 2500kr og 3500kr, som jeg også har satt opp nylig. Så kamera sparer du utrolig på ved å kjøpe fra f.eks. Hong kong.

Det som også har fasinert meg er at fleste kamera som selges på f.eks. Komplett og Dustin er av type noname-produkt. Ofte merket med navn og logo fra en eller annen importør. Utendørskamera kjøpt på Dustin til 3500kr, fant jeg igjen på alibaba-ekspress for noen hundrelapper.

Når det kommer til software har f.eks. YianTime en egen som fungerer veldig bra, men har ikke testet den med noen andre merker. Så uvisst om den fungerer kun mot YianTime. Ellers har jeg brukt iSpy en del, men er ikke sånn kjempefornøyd.

Sjekk evt. dette innlegget som jeg skrev for en liten stund siden: http://robertan.com/home/2014/09/07/...ning-hjemme-2/
Var litt lite informasjon om kameraet, annet enn litt lav lysfølsomhet. Men mulig IR-lysene gjør opp for det når det blir mørkere.

Er BNC-kamera, noe som både er en fordel og ulempe.
Fordelen er at de er direkte koblet til opptaker, og du ikke vil få noen problemer der.
Ulempen er at du må forholde deg til medfølgende opptaker. Eller måtte legge penger i en dyrere opptaker om den medfølgende ikke fungerer godt nok.


Verd et forsøk. Lovverket beskytter deg såpass godt at det bare er å sende i retur om kamera og opptaker ikke er tilfretsstillende.
Så test kameraer og funksjon før du monterer det =)
Så den pakken er verdt pengene ?