Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2955
Hei!

Har en TomTom XL GPS som jeg sliter litt med å få til å henge på frontruten. Den faller bare av. Jeg kjøpte meg en ny holder fra Komplett og det var en annen type og den henger enda dårligere! Noen som har noen gode tips for å få den til å henge på frontruten? Har prøvd å fukte den, men det hjelper ikke. Den ser ut til å henge på når jeg starter, men når jeg har kjørt et stykke faller den av. Kanskje noen har noe "kjerringråd"?
Sist endret av Stesolidhode; 26. mai 2014 kl. 19:28.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Heisann!
Jeg tror nok at det er at frontruten din enten er skitten eller at du har festen den på en plass som ikke er helt rett/bein.
Jeg synes du skal prøve å vaske den plassen du skal feste GPSen. Prøv med jif, vinduspuss, negllakkfjerner eller kanskje noe sprit?
Lykke til
Hei

Jeg kjøpte en gang en slik billig sak på ebay. Den satt riktig så dårlig, vaska ruta, fukta sugekoppen, pressa hardt mm.

Det som hjalp var å legge sugekoppen varmt vann en god stund. Glovarmt vann fra springen. Da blei sugekoppen mykere og da satt den greit lenge.
s u p e r l i m .. funker som bare d
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
s u p e r l i m .. funker som bare d
Vis hele sitatet...
Det slår deg ikke at det er utrolig upraktisk å gni superlim over frontruta?
Vask ruta skikkelig. Ett tynt lag med hvit vaselin pleier å gjøre susen.
Om ikke vanlig oppvaskmiddel gjør susen, bruk et syrlig ett. Bla drikken Coca cola er effektiv
Har ikke dette noe med temperaturen å gjøre? Hvis du fester den når det er kalt, så utvider luften seg når den blir varmet opp, og derfor faller den av. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Rødsprit er tingen å vaske med!

Neglelakkfjerner er en blanding av lakserolje og aceton, så da får du fett på ruta. Ellers er aceton så sterke saker, at det er ikke sikkert, at gummi og plastikk er slik det var etterpå.

Ellers så synes jeg at varmt vann virker som en god idé.

Ellers husker jeg vi brukte mellim i gamledager. Du barer rører hvetemel i vann til en grøt, og kliner på. Men det er absolutt ikke sikkert, at denne limen hefter til gummi og glass. Men det holder med lunkent vann, når en skal vaske det vekk.