Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 14227
Jeg har fått en del bit på kroppen som ser ut som myggbitt, de klør intenst hele tiden. Har kanskje 50 bitt forskjellige steder på kroppen. Fant ut at det er veggdyr. Jeg leste at de legger mellom 300-500 egg hver, suger blod i 5min og opptrer ofte i store grupper, jævlig med andre ord.

Kontaktet et skadedyrfirma som skal ha 12 000 for å fikse opp i dette. De skulle ta med sengen på et fryselager og ha den der i 5 dager, i tillegg til å spraye hele rommet(huset) med gift. Virket litt tungvindt med tanke på at jeg må finne et annet sted og sove i mellomtiden. Jeg fant ut at de ikke tåler ekstreme temperaturer, kan sitere fra wikipedia:
Veggedyrets aktivitet stopper etter hvert opp under 13-15 °C og under 10 °C legges ingen egg. Utsettes de for -18 °C i en time vil alle stadier dø. Veggedyret tåler heller ikke høye temperaturer, og alt ved 36-37 °C i fuktig luft vil mange dø. Den øvre temperaturgrensen de kan tåle er 44-45 °C. Alle stadier drepes ved å utsettes for 50 °C i et par timer.
Vis hele sitatet...
Så kan evt. fryse ned rommet ved -18 C eller varme det opp til 50 C. Tenker det vil være lettest å varme opp rommet, men jeg sjekket vifter på jernia og de sa at det ikke ville bli varmt nok. Hvordan kan jeg få det opp på såpass høye temperaturer over 3-4timer?

Er det noen andre som har erfaringer/tips ang veggdyr og hvordan man blir kvitt dem, mottas dette med takk!
http://img846.imageshack.us/img846/3671/bedbugbites.jpg

http://img190.imageshack.us/img190/660/bedbugcloseonskin.jpg

Er ikke bedbugs du har som plager deg da? I tilfelle er det noe vi alle har i senga. Sad but true.

Du har tydeligvis en plass der de liker seg svært godt, da du blir plaget av det.
Sist endret av stagg; 29. september 2011 kl. 16:35.
Dieselovn/Dieselbrenner? Brukte en sånn på et verksted jeg jobba på før.. Effektivt som F.. Lukter kanskje litt, men regner ikke med at du skal være der i 50 grader..
Eventuelt propanovn?
Det er faktisk en sånn en bare at den var stor, på størrelse med en liten maur. Jeg har fanget en, fant to på låret igår natt. Får bekreftet det imorgen, da kommer skadedyrkontrollen på gratis inspeksjon. Hvis det er noe alle har, hvorfor har jeg ikke merket det før nå da? Du tenker vel på midd.

Det ville ikke funket med 2-3 2000 watt varmevifter fra clas ohlson el.?
Sist endret av Heisenberg1; 29. september 2011 kl. 16:41.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bed_bug les litt her, så blir du sikkert litt smartere.

Bra du får gratis inspeksjon da.


Det kryr av livsformer i senga til alle. Tenk deg selv hvor mye "avfall" kroppen avgir iløpet av ei natt du ligger under dyna.
Alle har en liten koloni med livsformer i senga, spørs vel bare på hvor utsatt man blir. Vil tro det har med hygiene.
Sitat av Staggere Vis innlegg
Er ikke bedbugs du har som plager deg da? I tilfelle er det noe vi alle har i senga. Sad but true.

Du har tydeligvis en plass der de liker seg svært godt, da du blir plaget av det.
Vis hele sitatet...
Det er bedbugs/veggedyr han har. Og det er noe absolutt ikke alle har, heldigvis.

Burde ikke være så vanskelig å få tak i kraftige nok ovner.
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Det er bedbugs/veggedyr han har. Og det er noe absolutt ikke alle har, heldigvis.

Burde ikke være så vanskelig å få tak i kraftige nok ovner.
Vis hele sitatet...

Ser at det ikke er så utbredt som jeg trodde.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg drar opp igjen en gammel tråd.

Er i samme situasjon som trådstarter. Har noen fæle stikk som klør som bare det. I tillegg har krypene vist seg ved et par anledninger.

Heisenberg1: Fikk du fjerna kreka uten å ty til dyr skadedyrkontroll? Isåfall åssen?

Setter forøvrig pris på tips og triks fra andre som har hatt besøk av samme type sengegjester.
Veggdyr er et helvete å bli kvitt, tror ikke du kommer unna skadedyrfirma, men om du leier må kanskje huseier tA regninga
Kjenner det begynner å klø bare av å lese igjennom her! *yiæk*
Om du skal varme rommet opp mot 50 grader, tror jeg nok ovner ville gjort susen! Så lenge sikringene dine holder, og du har oversikt over brannfarene, vil jeg tro du kan klare å nå 50grader. Skriv en facebook status om planene dine, så kanskje du har noen frivillige som vil låne deg noen ovner! Skader ikke å prøve
Om du bruker en vifteovn bør denne være av metall, kanskje på 3600W for å få litt guffe.

Byggvifte av metall på 3600W?

Og så må du vel åpne den og kortslutte termostaten, er ikke sikkert den går påå til 50 grader.

Kanskje du kan spraye med rødsprit også? Er det noe som dreper bakterier?
Sitat av Tekniker2 Vis innlegg
Om du bruker en vifteovn bør denne være av metall, kanskje på 3600W for å få litt guffe.

Byggvifte av metall på 3600W?

Og så må du vel åpne den og kortslutte termostaten, er ikke sikkert den går påå til 50 grader.

Kanskje du kan spraye med rødsprit også? Er det noe som dreper bakterier?
Vis hele sitatet...

Byggvifte kan nok virke. Men husk at disse små jævlene krype rinn i sprekker og hull straks det blir dagslys. Så varmen må stå på lenge nok til at den trenger inn overalt. Inn bak panelet, etc.

Dette er ikke bakterier men insekt eller biller av noe slag. Hatt det på et hotellrom en gang. Når vi ble flyttet til et nytt hotell måtte vi kjøpe nytt tøy før vi fikk komme inn. Kofferter ble bragt i badstue først også på fryselager . Tror det tok 3-4 dager før vi fikk igjen koffertene.

Rødsprit er nok bare å glemme. Du klarer aldri å gjette hvor alle svina har gjemt seg. .De kan grave seg inn i madrassen din, eller en liten sprekk i sengen eller opp bak himlingen i taket.
Sist endret av frtoretang; 25. mai 2014 kl. 12:59.
http://www.biltema.no/no/Bygg/Vifte/Dieselvarmer-44400/

Dette er rette utstyret.

Bare å passe på å ikke ha noe som helst i nærheten av luften, da denne er VARM.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
http://www.biltema.no/no/Bygg/Vifte/Dieselvarmer-44400/

Dette er rette utstyret.

Bare å passe på å ikke ha noe som helst i nærheten av luften, da denne er VARM.
Vis hele sitatet...
Det er mulig å få leid slike byggtørkere. Feks Naboen ol.
Takk for svar. Den dieselbrenneren så ut til å kunne funke. Hybelen har gipsvegger, så det bør være begrensa med gjemmesteder for disse udyra.

Har sendt e-post til utleier, og kan nok forvente svar i morra. Våkna opp med nye stikk i dag. Tror jeg sover hos en kompis framover.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Husk å dusj og vask alt av klær og ting du tar med til kompisen din, slik at du ikke setter han i samme båt.
Sitat av Mr.Bango Vis innlegg
Takk for svar. Den dieselbrenneren så ut til å kunne funke. Hybelen har gipsvegger, så det bør være begrensa med gjemmesteder for disse udyra.

Har sendt e-post til utleier, og kan nok forvente svar i morra. Våkna opp med nye stikk i dag. Tror jeg sover hos en kompis framover.
Vis hele sitatet...
Få fatt i nye klær og stikk ut å ta deg et realt bad utendørs før du drar.
Ikke ta med noen ting over til kompisen eller så risikerer du å dra jævelskapen over til ham også.

Selv om det er gipsvegger er garantert små sprekker og hulrom noen plasser. De kan krype inn bak lister, en litt løs kontakt i veggen eller kravle inn under madrassen i senga, inn i ventiler eller hvor som helst ellers de kan gjemme seg. De liker ikke lys de svina. Og det klarer seg opp mot 18 måneder uten mat, så sørg for at varmen trenger inn overalt.

Husk at de kan ha flyttet seg fra soverommet til andre plasser i leiligheten.
Du burde uansett ringe til skadedyr firma og sjekke med dem. Kanskje dekker inboforsikringen din dette? Eller huseiers? Uansett bør du sjekke om du må varme opp alle rom i leiligheten etter tur.
Dette har jeg hatt et par ganger de siste 10 årene.

Kokvask sengeklær, overmadrass osv. Vask ned soverommet. Luft godt ut, heng ut dyner osv. Gjør du dette to dager på rad, er hvertfall jeg kvitt problemet.
Discotroopin'
RadioSlave's Avatar
Har hatt besøk av disse djevlene en gang, ikke verre at en gjest tok de med i kofferten og at de to uker senere biter deg i flere hundre stikk. Skikkelige jævler og noe av det absolutt verste å få bukt med. Det verste er den mentale tilstanden du havner i, hvor du fanatisk leter etter gjemmesteder med insektsspray. Det endte opp med å kvitte seg med alt av møbler(sofa spesielt) og klær som ikke var verdt å rense. Eggene deres tåler mer enn man skulle tro, og de sprer seg lett med klær, så ikke stikk til kompisen før du har kokvasket og dusjet deg selv.

Jeg selv endte opp med å punge ut 6000 spenn skadedyrbekjemping. Jeg kom til konklusjonen at det var verdt mot marerittet og psykosene om ha disse kravlende i sengen din. Men så lever jeg i et klima og omgivelser hvor jeg ikke kan tillate å fryse eller varme opp leiligheten. Lykke til iallefall, snakk godt med inspektørene, og prut på eventuelle regninger.
Sist endret av RadioSlave; 26. mai 2014 kl. 15:34.