Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 11796
Dere som sier dere ikke klarer å legge på dere/slanke, BULL

Spiser garantert for mye eller lite, skal du opp i vekt er spisingen en jobb, og da gjelder ikke en bagett i kantinen med en iskaffe som et måltid

Sitat av Lamefeed Vis innlegg
Personlig er jeg genetisk "uheldig" når det kommer til vekt spiser 1.8k - 2.2k kal daglig sjeldent at jeg spiser usunt og drikker ikke så veldig mye brus. Skulle gjerne beveget meg mer men for øyeblikket er det uaktuelt da jeg hav pådratt meg en lei skive utglidning i ryggen(det er uaktuelt fra legen sin side, blir kun turer ikke mer)
Vis hele sitatet...
Med ryggproblemer er tøying, gåturer og hopping nøkkelen, smør på med varmekrem og kjør på
Sist endret av Kong Grizzly; 20. februar 2014 kl. 09:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dillinger Vis innlegg
Folk liker deg grunnet personligheten din, ikke om du er feit, tynn, høy eller lav. De som sier nedrakkende ord til deg, på bakgrunn av din kropp, er nok bare misunnelig
Vis hele sitatet...
For en idyllisk verden du lever i da
Jeg var i mine yngre dager helt gjennomsnittlig høy (Tenker da rundt 7.-8.-klasse), men var ganske tynn. I 9.- og 10.-klasse begynte jeg å vokse noe sinnsykt, og så dermed nesten ut som et skjelett, og jeg ble daglig spurt om jeg ikke fikk mat hjemme fordi jeg var så tynn. Jeg la heller ikke på meg da jeg har en forbrenning av en annen verden, noe jeg fremdeles har den dag i dag. I de seinere årene har jeg tatt på litt vekt, da gjennom trening osv, og at jeg har sluttet å vokse, men er fremdeles veldig tynn, da jeg er 190cm høy og veier rundt 78-79 kilo.
Det viktigste er at jeg føler meg bra med meg selv, og ikke har noen problemer med å være tynn.
Folk som sier at de spiser "hele tiden" men ikke går opp i vekt overdriver så jævlig. Du tror kanskje at 2 brødskiver til frokost, 4 rundstykker til lunsj, middag kl 4 så 3 skiver til kvelds er mye men nei det er ikke det. Jeg gikk inn for å gå opp i vekt + muskelmasse. Så starter å trene 4 ganger i uka på studio + spise som et svin. Lå oppi 4000-5000 kals daglig, var et helvette å spise så mye, men gikk opp 15 kg på 4-5 mnd.

Da snakker vi weight gainer + prot pulver + 1 banan + 2 dl havregryn til frokost(0800). kl 1000 spiste jeg kyllingfilet og ris. 1200 var det pasta og kjøttdeig. 1600 var det middag. 1800 prot shake + banan. 2200 cashew nøtter og tunfisk. Spiste ikke det samme HVER dag, men er sånn ca sånne måltider jeg spiste daglig + trening 4 ganger i uka

EDIT: Prøvde å ikke la det gå max mer enn 3 timer før jeg fikk noe i magen
Sist endret av heihallohade; 20. februar 2014 kl. 10:27.
Sitat av emmma Vis innlegg
Min eks fikk mye hån fordi hun var for tynn. Hun prøvde konstant å legge på seg men får det fortsatt ikke til. Folk må bare lære seg at alle er forskjellige.

De som gjorde det var moren min, som er overvektig. Jeg gjetter av ren misunnelse. Det er ikke greit.

Slutt å kall hverandre ting. Se heller det vakre i det. Det at man ikke er fornøyd med seg selv kommer jo for det første av at folk skal absolutt rakke ned og komme med idiotiske kommentarer. Slutt. Så kanskje verden blir litt bedre.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i dette. Hvorfor slenge ut kommentarer i hust og flust? De fleste er da klar over dette fra før enten de kjenner det på kroppen, har en vekt/målebånd eller ser seg i speilet. I tillegg er det nå slik at samfunnet vårt sørger for å klistre på oss produkter eller dietter gjennom ulike medier. TV-program, plakater, magasiner og så videre. Det er nesten umulig å komme seg noen vei uten å lese de fete overskriftene [COLOR="Red"]"Antall søsken avgjør om du blir overvektig"[/COLOR], [COLOR="Red"]"Finn lavkarbo-dietten som passer for deg"[/COLOR]. "Tror du ikke jeg er klar over at jeg er overvektig?" - sitert fra en som sliter med fedme. Disse blir ofte spart for kommentarer da det er mer tabu men får snarere gjerne et blikk som tilsier akkurat det samme. Skulle det være noe annerledes for de som sliter med undervekt? "Jøss, så tynn du har blitt!" eller "Du har jammen blitt tynnere siden jeg så deg sist". Som med fedme og problemene menneskene under denne gruppen gjerne har gjelder gjerne det samme for undervektige. Har man hatt f.eks spiseforstyrrelser i mange år er det ikke lett å snu det enten om man har blitt frisk/friskere eller ei (det er et meget sårt tema). Det er regel rett demotiverende å få kommentarer om kroppen sin når man allerede er klinkende klar over sin egen situasjon. Man får lyst til å gi responsen "Har du sett at du tok på deg blå genser i dag?".

Nei, jeg liker ikke å få kommentarer om undervekt med mindre jeg selv ønsker å få råd, hjelp og støtte (noe jeg allerede får). Om vedkommende oppfordrer til å snakke ut om temaet er saken en helt annen. Kommentarer om kropp og utseende helt ut av det blå vil jeg personlig bli spart for. Det er faktisk minst like ubehagelig å bli kalt "for tynn" som å bli kalt "overvektig" (dog, dette er min personlige mening og det skal tas i betraktning at jeg aldri har vært overvektig). Jeg opplever også at mange tror det er "bare bare" å legge på seg som om det var den simpleste oppgaven mens overvektige får oppmuntringer og heiarop. Dog, slenger du deg ikke med på "bølgen" kan du ofte da bli stemplet som lat og udugelig. Jeg syns man skal reflektere litt over hvorfor vedkommende faktisk er undervektig/overvektig da det kan ligge dyptliggende årsaker bak som psykiske lidelser og annet. Er dette noe man vil rote borti uten av hun/han ønsker å ta det opp?

Nei, la slike kommentarer ligge. Først og fremst må vedkommende ønske å komme ut av det selv, og da vil det være natulig å oppsøke noen man stoler på. Deretter ta det opp videre med psykolog/psykiater/ernæringseksperter/helsepersonell og så videre. Kommentarer av denne sorten enten det gjelder overvekt eller undervekt er rene landeplagen. Har selv hatt en fettprosent på 14 da jeg veide 42kg (da spiseforstyrrelser virkelig tok et grep over psyken min) og har ikke hatt en BMI på 17, engang, på mange år. Det er trist å tenke på at jeg veier mindre nå enn jeg gjorde da jeg var seksten (45kg) og ikke minst at jeg gikk fra rundt 48kg da jeg var 17-18 år gammel til et nummer langt under 40kg til nå. Det bedrer seg men det tar tid og krever motivasjon samt styrke (med tanke på at man allerede sliter psykisk). Nå trener jeg enten det måtte være på helsestudio, hjemmetrening eller ute i naturen når det er en mulighet. Måltidene prøver jeg å legge opp strukturert slik at jeg får i meg nok og riktig næring iløpet av dagen samt at jeg velger ut sunne matvarer som gir best utbytte.

Kort sagt støtter jeg alle gruppene som sliter med tanker, følelser og atferd rundt mat, kropp og vekt som begynner å begrense livsutfoldelsen og forringe livskvaliteten. Det er ikke riktig å direkte eller indirekte "mobbe" (eller kommentere) noen generelt, og ei heller dømme når det kan ligge slike dyptliggende årsaker til problemene disse menneskene har som man ofte ikke har innsikt i.
Sist endret av Lucy In The Sky; 20. februar 2014 kl. 11:36.
Handler om vilje. Jeg går bare opp i vekt ved det som blir for meg (les. meg) ekstremt mye mat og mye trening. Har på mitt meste veid 75 kg, men så er jeg også 190, så var fortsatt det mange ville kalt veldig tynn. Min idle-vekt ligger på 64-67 ved det jeg vil kalle moderat mat-inntak, og ingen trening, spiser også masse potetgull og annen drit, drikker masse brus og sitter kun på ræva og ser tv eller spiller - det mest fysiske jeg gjør er å spille gitar. Vilje er dét det handler om.
For oss overvektige er hva folk kaller oss det minste problemet. Skulle gjerne kunnet spist 500g godteri og bli kalt "pipstilk".
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Spis gutta! SPIS
Sist endret av meaculpaUIO; 20. februar 2014 kl. 13:37. Grunn: anger
Jeg har alltid blitt klat for tynn selv. Men har aldri brydd meg noe særlig. Brødrene mine var også tynne, og nå som de trener og har blitt svære så er jeg den eneste i familien som ser ut som en stilk. Untatt søster og mor da. Men far og to brødre maser hele tiden om at jeg er så tynn og at det er flaut å se meg i singlet. At jeg må trene og bla bla. Men er ikke lett når man er ingeniørstudent. (Er egentlig det, men gir meg bedre samvittighet av å tenke sånn. Hehe)

Ble kalt for auswitchfange av en jente engang. Vurderte kalle hu feit, men da hadde nok Satan selv kommet og drept meg.

Anyways, så er jeg 1.90 og veier 75 kg. Chiller på kroppen min så er nok ikke der selvbildet blir trukket ned.
er selv veldig tynn så prøver å trene for å se relativt normal ut
Feite folk blir vel ofte sett på som en belastning for samfunnet. Det er generelt større plager med å være overvektig, de tar større plass, de svetter fortere, det tar lengre tid å vanske seg i dysjen, det er hardere å gå ned i vekt. Det kan ofte være en mye større forskjell mellom faktisk vekt og idealvekt hos overvektige sammenlignet med undervektig, f.eks en som er 1.80 m og veier 150 kg, da er det 70 kg i forskjell. En som er undervektig er kanskje bare 20 kg under idealvekt, ingen er 70 kg undervektig...
Sitat av Nexusone Vis innlegg
Feite folk blir vel ofte sett på som en belastning for samfunnet. Det er generelt større plager med å være overvektig, de tar større plass, de svetter fortere, det tar lengre tid å vanske seg i dysjen, det er hardere å gå ned i vekt. Det kan ofte være en mye større forskjell mellom faktisk vekt og idealvekt hos overvektige sammenlignet med undervektig, f.eks en som er 1.80 m og veier 150 kg, da er det 70 kg i forskjell. En som er undervektig er kanskje bare 20 kg under idealvekt, ingen er 70 kg undervektig...
Vis hele sitatet...
Så fordi feite er en belastning og tynne ikke, kan vi "mobbe" de tynne?
Sitat av Nexusone Vis innlegg
det er hardere å gå ned i vekt.
Vis hele sitatet...
Det er da veldig individuelt...
Å gå opp og å gå ned i vekt er akkurat det samme. En nå få kontroll på kostholdet og energibalansen sin for så å være disiplinert og handle ut ifra det. Grunnen til forskjellen er nok både tynnhetsidealet og det faktum at det er så sykt mange feite folk. Flere folk gir mer tyngde (haha) i forming av normene.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Har BMI på såvidt over 20, noe som er optimal vekt i forhold til høyden min (1.79 og veier 67kg). Allikevel får jeg høre hele tiden at jeg er så tynn, at jeg må spise/legge på meg litt. Føler dette som litt diskrimenerende. Hvis jeg hadde sagt til en person at han/henne er litt for tjukk blir jeg sett på som satan sjøl. Hva kommer dette av? Hvorfor er det godtatt og kalle slanke folk for tynne og ikke kalle folk for tjukke?
Vis hele sitatet...
Hvis du er gutt kan du ikke ha mye muskler når du veier så lite. Du burde begynne å løfte litt vekter og spise mer mat.

Selvfølgelig er det ikke noe forskjell på å si til en som er tynn at han er det vs en som er tjukk
1. Hvis man ikke har noe positivt å si om utseendet til mennesker burde man holde kjeft. Måtte det være "Å gud så bleik du er" eller "å gud så tynn du er" eller "å gud så grått hår du har".
2. Hvis jeg fikk velge, så hadde jeg valgt tynn igjen anytime. Jeg spiser så mye jeg vil og kan gi faen.

Følgende er litt off topic, men jeg tror det er relevante poeng for folk som er i denne situasjonen:
Før trente jeg fem ganger i uka, spiste som en hest og gikk på weight grainer. Fikk i meg ca 3* dagsbehov av protein, karbohydrat og fett. Jeg økte i vekt som bare fy, men kun muskler, og jeg ser i ettertid at jeg var egentlig litt uproporsjonert med min lange og tynne hals.

Jeg har kommet til et punkt der jeg gir faen. Nå spiser jeg normalt, jogger på fjellet en gang i blant og går til jobb. I dag er jeg 182 høy og veier mellom 55 og 60 et sted. Tidlig i 20årene når det er sagt.

Nå får jeg aldri lenger kommentarer på at jeg ser for tynn ut, selv om jeg fikk høre det HELE TIDEN før. Hvis jeg skal tippe er det fordi jeg kledde meg helt dust før. For store t-skjorter, ikke fitted bukser med alt for lange belter, store skatesko.

Sørg for å ha klær som PASSER, og da ser du ikke helt anorektiker ut. Husk at de i butikken ikke alltid har peiling. De vil bare selge. Har gjort vanvittig mange bomkjøp i butikker som dressmann og jack & jones. "JOA PASSER DET DER" sier de når den passer sånn ca. på halsen og resten av skjorta er et telt. Lær deg å finne klær som passer eller få hjelp av noen i samme situasjon som kler seg bra.

Key: Slim fit chinos/jeans, skjorter som passer i livet (tuck it in, bitch), genser eller sports coat/blazer/cardigan (da får du litt ekstra skulde også) og kledelige sko. Lær deg å få fargene til å stemme.
Sitat av Metakognitiv Vis innlegg
En tråd som omhandler mobbing generelt burde startes!
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php...53#post3087153
Sitat av kaan921 Vis innlegg
Off-topic: Har noen tips til hvordan man kan legge på seg? Er 178 og veier 53. Spiser og spiser, men det nytter ikke! Burde jeg starte med weightgainere?
Vis hele sitatet...
Med weightgainere, mener du proteinpulver?
Mitt tips er hvertfall å alltid spise før du blir sulten. Å spise en brødskive mer til lunsj vil gjøre nada. Spis hvertfall 4 måltider om dagen (helst 6) med stort energiinnhold. Dvs mindre salat og grønnsaker og mer fullkornbrød, fisk, kjøtt osv. Drikk melk eller andre ting enn vann til maten. Jeg sliter selv med å spise ofte nok. Veide selv litt over 60 for noen år siden (var ca. 185 høy). Nå er jeg 75-77kg og 190 høy, men prøver fortsatt å legge på meg. Sett på alarm på telefonen med 3 timers mellomrom hvis det hjelper deg å huske på når du skal spise. Hvis du begynner å føle deg sulten så har det gått for lenge. I starten kommer du til å være stappmett hele dagen lykke til

Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Burde lage en egen tråd for hvordan å gå opp i vekt egentlig. Og jeg lover deg: det er lett hvis du faktisk prøver ærlig å gjrøe det.
Vis hele sitatet...
Det er lett å gå ned i vekt også hvis du faktisk "prøver ærlig å gjøre det". Både det å gå opp i vekt og det å gå ned krever en livsstilsendring som ikke alle er forberedt på eller har motivasjon eller viljestyrke til å gjennomføre.
Sitat av Nexusone Vis innlegg
Feite folk blir vel ofte sett på som en belastning for samfunnet. Det er generelt større plager med å være overvektig, de tar større plass, de svetter fortere, det tar lengre tid å vanske seg i dysjen, det er hardere å gå ned i vekt. Det kan ofte være en mye større forskjell mellom faktisk vekt og idealvekt hos overvektige sammenlignet med undervektig, f.eks en som er 1.80 m og veier 150 kg, da er det 70 kg i forskjell. En som er undervektig er kanskje bare 20 kg under idealvekt, ingen er 70 kg undervektig...
Vis hele sitatet...
Det som irriterer meg mest er at jeg må betale ekstra for for 1kg ekstra bagasje på fly.. mens dundra på hundre ved siden av meg har med en god del "ekstra bagasje" gratis :P
Sitat av kaan921 Vis innlegg
Off-topic: Har noen tips til hvordan man kan legge på seg? Er 178 og veier 53. Spiser og spiser, men det nytter ikke! Burde jeg starte med weightgainere?
Vis hele sitatet...
Jeg er også 178 og veide for et år siden 59 kilo. Jeg spiste som en hest, ingen av kompisene mine skjønte hvordan jeg ikke klarte å legge på meg, ettersom jeg spiste 2-3 ganger så mye som dem. Lå på 6000 kalorier hver dag en uke i strekk og gikk heller ned i vekt.

Det jeg gjorde var å trene samtidig som å spise MYE, gikk dermed fra 59 kilo til 79 kilo på 6 måneder!
Tipper du er en ectomorph som meg, som da sliter mye med å legge på deg fett og muskler. Prøv å spis masse junkfood (det jeg levde på), og så skal du se at du går opp i vekt. (Husk at du må gi ALT på trening, ikke spar på kreftene dine)
Vil jo ikke anbefale å spise så usunt som jeg gjorde, men det var hva jeg gjorde for å øke 20 kilo. Brukte heller ingen weightgainer.
Sitat av Kailua Vis innlegg
Det som irriterer meg mest er at jeg må betale ekstra for for 1kg ekstra bagasje på fly.. mens dundra på hundre ved siden av meg har med en god del "ekstra bagasje" gratis :P
Vis hele sitatet...
Syns jeg leste en artikkel om at overvektige må i fremtiden betale ekstra for å fly
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Syns jeg leste en artikkel om at overvektige må i fremtiden betale ekstra for å fly
Vis hele sitatet...
Mente jeg leste det samme et sted, men var ikke det aprilsnarr eller noe sånt?
Sitat av Xernox Vis innlegg
Så fordi feite er en belastning og tynne ikke, kan vi "mobbe" de tynne?
Vis hele sitatet...
Ingen burde mobbe noen, men det er muligens mer sårende å bli kalt feit da folk synes det er "ekkelt" å sitte ved siden av en feit person på bussen eller flyet.
På fly er det jo ganske ubehagelig å havne midt mellom to feite personer, det er varmt, trangt og veldig upraktisk når man skal på do, eller når den innerste skal på do. Hadde det vært to undervektige som satt ved siden av deg, så ville ikke det vært noe problem. Derfor synes jeg det kanskje er verre å bli kalt feit, da dette ofte er bundet til flere hemninger og at andre mennesker synes det er "ekkelt" med en feit person, mens en tynn person ikke ville blitt assosiert med de samme negative tingene.

Sitat av henrikxt Vis innlegg
Det er da veldig individuelt...
Vis hele sitatet...
Det er sant. Hvis du hadde lest neste linje, så begrunner jeg det der.

Avviket fra idealvekten til en person kan være mye høyere ved overvekt enn ved undervekt. En undervektig person må aldri legge på seg mer enn 50 kg, selv ikke i helt ekstreme tilfeller.
Mens det er ikke usannsynlig at en overvektig person må slanke bort 60-80 kg i ekstreme tilfeller.
Sist endret av Nexusone; 20. februar 2014 kl. 19:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av haakz Vis innlegg
Jeg er også 178 og veide for et år siden 59 kilo. Jeg spiste som en hest, ingen av kompisene mine skjønte hvordan jeg ikke klarte å legge på meg, ettersom jeg spiste 2-3 ganger så mye som dem. Lå på 6000 kalorier hver dag en uke i strekk og gikk heller ned i vekt.
Vis hele sitatet...
Vær så snill å oppsøke nærmeste forskningsinstutisjon.

DU min venn er faktisk unik, analyse av metabolismen din vil være sensasjonelt.

...Med mindre du har et abnormt aktivitetsnivå (løper marathon daglig eksempelvis).

Må bare legge til at det er helt sinnsykt at grunnleggende fysiologi og ernæring enda ikke har kommet seg inn i grunnskolen. Folk har så liten forståelse for metabolisme, genetikk, fettlagring - ja kroppen generelt - at det er skremmende.
Sist endret av Tøffetom; 21. februar 2014 kl. 02:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
*insert tittel her*
Sitat av Nexusone Vis innlegg
Ingen burde mobbe noen, men det er muligens mer sårende å bli kalt feit da folk synes det er "ekkelt" å sitte ved siden av en feit person på bussen eller flyet.
På fly er det jo ganske ubehagelig å havne midt mellom to feite personer, det er varmt, trangt og veldig upraktisk når man skal på do, eller når den innerste skal på do. Hadde det vært to undervektige som satt ved siden av deg, så ville ikke det vært noe problem. Derfor synes jeg det kanskje er verre å bli kalt feit, da dette ofte er bundet til flere hemninger og at andre mennesker synes det er "ekkelt" med en feit person, mens en tynn person ikke ville blitt assosiert med de samme negative tingene.



Det er sant. Hvis du hadde lest neste linje, så begrunner jeg det der.

Avviket fra idealvekten til en person kan være mye høyere ved overvekt enn ved undervekt. En undervektig person må aldri legge på seg mer enn 50 kg, selv ikke i helt ekstreme tilfeller.
[COLOR="Red"]Mens det er ikke usannsynlig at en overvektig person må slanke bort 60-80 kg i ekstreme tilfeller[/COLOR].
Vis hele sitatet...
Jeg tror vel ikke man er det en kaller "Overvektig" da. da er man vel rimelig sykelig om man må slanke bort 80 kg.

Det jeg egentlig syns er værst er når slanke 15 år gamle jenter klager på at de er feite, når de har ei veninne som er bælfeit som de sier er tynn....
Det i forhold til for tynn og for tykk er jo veldig lett å finne ut av.

Måle cm rundt livet, det finnes en standardmal på hva som er vanlig her.
Jeg tror i forhold til å være for tykk kontra det å ligge på normalen er 90cm for menn rundt livet og 80 cm rundt livet for kvinner.

BMI er også en grei sak å bruke.

I tillegg så har man såkalte Tanitavekter som måler muskelmasse, fettprosent, vannprosent og muskelmasse i kroppen.
Her er det også mulig å måle om du ligger innenfor normalen.

Det kan også være greit å ta utgangspunkt i om du spiser såkalt normalkost. Det finnes jo uendelig med ulike dietter o.l. men i hovedsak så bør man heller ikke ligge for lavt eller for høyt på næringsopptak.

Jevnlige måltider morgen,lunsj, middag og kvelds.

Og så må man jo ha en følelse av om man har nok energi til å komme gjennom dagen, klarer man i det hele tatt en treningsøkt, er man ofte syk osv?

Noen mennesker er spedbygd. De ser syklig tynne ut, men de er kanskje bare bygd slik.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Vær så snill å oppsøke nærmeste forskningsinstutisjon.

DU min venn er faktisk unik, analyse av metabolismen din vil være sensasjonelt.

...Med mindre du har et abnormt aktivitetsnivå (løper marathon daglig eksempelvis).

Må bare legge til at det er helt sinnsykt at grunnleggende fysiologi og ernæring enda ikke har kommet seg inn i grunnskolen. Folk har så liten forståelse for metabolisme, genetikk, fettlagring - ja kroppen generelt - at det er skremmende.
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt om folk som har problemer med fordøyelsessystemet ved at næring ikke tas opp i kroppen. Da kan man spise så mye man vil, uten at man legger på seg. Dette er en feil i systemet og kan i noe grad reguleres ved bruk av medikamenter.
Sist endret av geir78; 21. februar 2014 kl. 09:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fordi den gjennomsnittlige nordmann er lubben, når vi ser på folk i bra form så føler vi å snakker deretter.
Jeg var alltid veldig veldig tynn, sånn sykelig tynn og lege truet med tvangsinnleggelse. Følte jeg spiste " som en hest", og unnskyldte hele tiden med at, uansett hva jeg prøvde så gikk jeg bare ikke opp i vekt. Jeg spiste mye usunt, så venner osv var av inntrykk av at jeg var en av de som "bare ikke klarer å legge på seg". Fikk veldig mange kommentarer, ble kalt spikern, planken ( er jente) , og jeg utviklet ganske store komplekser for det, så hver gang noen kommenterte det var det ganske kjipt.

Jeg traff ernæringsfysiolog, og fikk beskjed om å veie opp maten til hvert måltid. Det var da jeg skjønte hvor lite mitt " mye" var. Har gått opp nesten 20 kg, siden jeg var 14 ( var ferdig utvokst da) så det går an! Er fremdeles litt for mye på tynnsiden, men hvis noen kommenterer det nå bryr jeg meg ikke. Er heldigvis sånn at man blir mer sikker på seg selv med alderen!
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Nei flysetene og bussetene og nesten alt sånn trenger å bli større. SORRY at jeg ikke er en jente på 1.60. Jeg er en ekkel hårete kraftig mann på 1.90 som veier 95 kilo. Det er NORMALT for å være sånn. Hvis du skal taksere overvektige så vil det vel bli KILOPRIS på snart, og da vil alle kraftige høye menn bli taksert for å være mann

En ting er at det er OK å være 1.80 høy og veie 60 kilo. Men hvis du er mann og tror det er normalt, da trenger du å sjekke statistikk for vekt alder og høyde.

https://www.ssb.no/helse/artikler-og...ige-opp-i-vekt

Vernepliktige (majoriteten her er menn) veier i snitt 16 kilo mer enn deg som nittenåringer

På den andre siden kan man vel argumetnere for at jeg er litt overvektig. Men det jeg vil frem til at alt under 70 kilo for en mann etter fylte 19 år vil være på den tynne siden av byen

Litt avhengig av høyde selvfølgelig
Sist endret av meaculpaUIO; 21. februar 2014 kl. 14:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
dem som kommenterer andre er misfornøyde med seg selv.. ellers kalle noen feit eller tynn er akkurat det samme.
Men det værste er jo at jeg er innenfor normalvekt. Har ikke "stilk" armer eller ben, er også gammel turner, drev på aktivt til 16-17års alderen og har fortsatt litt av den "figuren" igjen. Har til og med en bitte liten øl-vom. Og det å bli kalt for alt for tynn gjør meg litt forbanna siden de som ofte kommer med slike kommentarer er som oftest jenter med litt ekstra ballast. Har bestemt meg nå at neste gang jeg får en slik kommentar skal jeg si ; Klapp igjen du a tjukka!

Her om dagen faktisk så ble en kompis av meg kasta ut av en fest og trua med juling fordi han svarte tilbake til en "hval" av et kvinnemenneske som kalte han for et beinrangel. (Han kalte ho bare for "tønna", etter at ho slang med leppa først seff.)
Sist endret av A-tillah; 21. februar 2014 kl. 17:13.
Sitat av haakz Vis innlegg
Jeg er også 178 og veide for et år siden 59 kilo. Jeg spiste som en hest, ingen av kompisene mine skjønte hvordan jeg ikke klarte å legge på meg, ettersom jeg spiste 2-3 ganger så mye som dem. Lå på 6000 kalorier hver dag en uke i strekk og gikk heller ned i vekt.

Det jeg gjorde var å trene samtidig som å spise MYE, gikk dermed fra 59 kilo til 79 kilo på 6 måneder!
Tipper du er en ectomorph som meg, som da sliter mye med å legge på deg fett og muskler. Prøv å spis masse junkfood (det jeg levde på), og så skal du se at du går opp i vekt. (Husk at du må gi ALT på trening, ikke spar på kreftene dine)
Vil jo ikke anbefale å spise så usunt som jeg gjorde, men det var hva jeg gjorde for å øke 20 kilo. Brukte heller ingen weightgainer.
Vis hele sitatet...


http://news.bbcimg.co.uk/media/images/64697000/jpg/_64697145_bbc_graphic-1_christmas-calories.jpg
Sist endret av heihallohade; 21. februar 2014 kl. 17:30.
Kjenner meg forsåvidt litt igjen her selv. Fordelen er at med litt hardt trening så blir du jævlig markert om du i utgangspunktet er pinnetynn

Sitat av shittrønder Vis innlegg
Orker du, så skal du fint klare legge på deg muskelmasse og fett med trening over et års tid.
Vis hele sitatet...
2-3 mnd skal jeg love deg. Hvis du er litt dedikert.
med 3-5 treninger i uka. Skaff deg gjerne weight gainer pulver som du drikker I TILLEGG til masse mat.

Folk har en tendens til å dømme folk etter deres livsstil. Det at man er for tykk, betyr gjerne at man spiser for mye og trener for lite, dermed er man sapp, og folk tenker passivt inni seg "han der er jævli slapp". Er man for tynn, spiser man ikke nok (noen forbrenner det med en gang uansett, som meg), og trener heller ikke.

Du er på den ideele siden tho vil jeg si. Bedre å legge på seg enn å ta av seg !

Et fåtall har faktisk sykdommer som fører til at de er for tynne/tykke. De er det mer synd på...

Edit: Ombestemmer meg litt nå, det er mye vanskeligere å gå opp i vekt enn ned i vekt... Snakker egne erfaringer her ! Øker kanskje 40kg i benk, mens jeg går opp 1-2 kilo -.-
Sist endret av frø; 21. februar 2014 kl. 17:43.
Har jo vurdert å ta opp igjen turninga, men det er nok litt sent når man har rundet 28. Selv om det gikk mest i styrketrning og "tøying" Kan jo seff melde meg inn i turnklubben kun for å drive med styrke ala ringer og sånt , men men. Var en kløpper på bøylehest og svingstang (det ser lett ut på tv med kjempesleng osv , men det kan jeg love dere at det ikke er. 4-5 timer 4 ganger i uka. Kan fortsatt ta baklengs salto på flatmark og araber flikkflakk flikkflakk flikklakk osv. Var også faktisk krets mester i østfold når jeg var 14. Gull pokal og hele pakka.

Ja så neste gang noen kaller meg for spinkel skal jeg dra en baklengs salto og si; klar det du!

samt gå på henda så lenge jeg vil

Og når man er på stranda og slår en araber flikkflakk sitter de fleste damene og måper, beste sjekketrikset ever!

Det og gå på henda!
Sist endret av A-tillah; 21. februar 2014 kl. 20:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Har jo vurdert å ta opp igjen turninga, men det er nok litt sent når man har rundet 28.
Det og gå på henda!
Vis hele sitatet...
Det er aldri for seint! Hvis du begynner å trene bra nå tenk hvor bra du kommer til å se ut i midten av 30-årene! Å si at det er for seint er bare en dum unnskyldning