Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1526
Heisann, jeg har et lite(stort) problem med iPhone 4s'en min, dette har pågått en stund nå, men har blitt merkbart verre over tid.

Om dette hører hjemme på Apple delen av forumet, er det bare for mod/admin å flytte tråden.

Problemet mitt er at den lader bare når den vil, dvs jeg kan plugge i laderen og den lader bare på ett av 50 forsøk, det er ganske tilfeldig, noen ganger lader den på 1,3 eller 20. forsøket, andre ganger kan jeg sitte i en halvtime og prøve, før den tar i mot lading.

Har prøvd med flere kabler og adaptere, uten noe revolusjonerende hell, så jeg vet det er selve ladekontakten på telefonen som er problemet (tror jeg, evt hovedkort?), har rensket den for støv og smuss, men det ser ut som det har begynt å eire litt på kontakten.

Det jeg gjør nå for å lade den, og slippe å ta den inn og ut hundrevis av ganger, er å "rugle" pluggen litt opp og ned, frem og tilbake, til den til slutt tar i mot lading. Venter egentlig bare på at den en sorgtung dag skal dø helt.

Telefonen begynner å bli litt gammel nå, men nekter å kjøpe ny før den er 100% død, det er egentlig på høy tid, men det er en prinsippsak!

Det jeg lurer på, er det noen som har noen bra forslag til hva jeg kan gjøre? Tror dere jeg kan prøve med elektrospray? Eller vil det ødelegge den? Har ikke lyst å drepe den før den dør av seg selv, men er åpen for idéer, om noen har vært i en lignende situasjon?


Og ikke begynn med noe "skift til samsung/android tlf", jeg har hatt begge deler, og bare hatt problemer med Samsung ihvertfall, så ikke no fanboy whining, takk
Dette høres for meg ut som en reklamasjonssak. Så sant ikke noe tilsier at du selv er skyld i problemet, (eks fuktskader) er vi veldig godt beskyttet av reklamasjonsretten her i Norge. Apple gir deg ett års garanti, men siden det er forventing om at en mobil skal holde intill fem år kan du fortsatt reklamere. Fant noe på forbrukerrådet sine sider: http://www.forbrukerradet.no/dine-re...og-reklamasjon

Du kan alltids begynne å herje med elektrospray selv, eventuelt bytte hele ladekontakten, men det er nok mer trøbbel enn det er verdt.

I første omgang syns jeg du skal ta kontakt med de du kjøpte mobilen av
Sitat av trauMa Vis innlegg
Dette høres for meg ut som en reklamasjonssak. Så sant ikke noe tilsier at du selv er skyld i problemet, (eks fuktskader) er vi veldig godt beskyttet av reklamasjonsretten her i Norge. Apple gir deg ett års garanti, men siden det er forventing om at en mobil skal holde intill fem år kan du fortsatt reklamere. Fant noe på forbrukerrådet sine sider: http://www.forbrukerradet.no/dine-re...og-reklamasjon

Du kan alltids begynne å herje med elektrospray selv, eventuelt bytte hele ladekontakten, men det er nok mer trøbbel enn det er verdt.

I første omgang syns jeg du skal ta kontakt med de du kjøpte mobilen av
Vis hele sitatet...
Glasset frempå er knust og biter av glasset har fallt ut da(nederst med hjem-knappen), en sprekk eller 3 over selve skjermen(ikke noe altfor forstyrrende), men dette skjedde etter problemet med ladingen begynte. Regner med de kommer til å skylde på at det har noe med saken å gjøre, og si det er min feil.

Har brukt å hatt med meg mobilen på jobb, hatt den i lomma, men den har blitt litt "duggete" til tider, jobber mye utendørs, så fuktskade er jo ikke umulig, iogmed det har begynt å eire. Har lyst inn i kontakten med lommelykt og sett at det er litt grønnaktig på en av kontaktstripene som skal være gullfarget.

Men du tror ikke elektrospray kommer til å drepe kontakten? er jo tross alt et lite trangt område.

Kanskje jeg prøver meg på reklamasjon, kan jo være verdt et forsøk, men vil helst slippe å måtte levere den inn og være uten (smart)telefon, før den dør.
Sist endret av Juliaan; 27. august 2013 kl. 02:27.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bumper denne! Ble det noen løsning på problemet? Merker at samme feil er i ferd med å utvikle seg på min iPhone 4S fra januar 2013.
det kan hende att det er erosjon på usb laderporten, det har en litt grønnaktig farge og kan bare skapes bort.