Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 745576
Warz's Avatar
Trådstarter
Kristoffer Kochs bitcoin-eventyr har på kort tid fått internasjonal oppmerksomhet. Nå blir NRK-saken sitert verden over, og Koch har blitt kontaktet av blant andre BBC og CNN.
http://www.nrk.no/kultur/bitcoin-his...ndt-1.11327798
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Hva tenker folk om LTC? Har dere troen på at det kommer til å komme seg inn på MtGox?

Noen som har investert i det? Tenker å investere noen 1000. før det kommer seg inn på MtGox siden de vil forhåpentligvis øke mye når/hvis de kommer der.
Vis hele sitatet...
Jeg har investert over tre hundre tusen i litecoin, gikk inn senest nå på 0.0113 og 0.011.

Satser på at den vil doble seg neste måned. Det er høy risiko, for hvis prisen på bitcoin går opp har litecoin en tendens til å gå ned, men mtgox nyhetene veier opp for dette og jeg har stor tro på et rally snart. Det er ingenting som indikerer at mtgox har lagt planene på hylla da de i siste oppdatering nevnte andre digitale valutaer som en av de fremtidige planene. Men det skulle bli implementert for flere måneder siden, og denne utsettelsen har fått folk til å mistet trua, derfor har prisen sakte dalt nedover og blitt så lav som den er nå (+ at btc rallyet har dreven den ned).

Jeg kan se en mulig nedgang til rundt 0.005 hvis gode nyheter drøyer, men en oppside på minimum 0.02 og kanskje helt opp til 0.03 avhengig av hvor positivt det er.

Personlig er planen å dumpe flesteparten av litecoins hvis nyheten i november ikke innebærer noen dato for implementering og det likevel blir et rally. Dersom det er en dato for implementering blir det å holde til målet mitt på 0.02-0.03 er nådd. Jeg må vurdere hva jeg skal selge for når den tid kommer. Men jeg har ikke tro på litecoin ETTER at den er implementert hos mtgox, ser nemlig for meg at mange vil dumpe, så her gjeller det å være først til mølla.

Ikke glem at btcchina eies av broren til Charlie Lee, mannen som lanserte litecoin. Charlie Lee jobber også hos coinbase. Derfor ligger det også i kortene at begge disse exchangene vil implementere litecoin i fremtiden. 3 av de største kinesiske exchangene har allerede gjort det. Dette kan være meget bullish nyheter, men gox er fortsattt det store tror jeg.

Twitter-feeden til Mark Karpeles gir oss grunn til å tro at nyheter angående litecoin vil komme i november: http://i.imgur.com/A1DHQvz.png

Men han skriver "months", så her er det rom for tolkning... får bare krysse fingrene.
Warz, er det beskattning på uttak av penger som er relatert til bitcoins?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ajesto Vis innlegg
Warz, er det beskattning på uttak av penger som er relatert til bitcoins?
Vis hele sitatet...
Skattereglane i Noreg er rimelig teknologinøytrale, så svaret er jo åpenbart ja. Det vil vere kapitalinntekt, og samme skatteregler som f.eks. aksjer eller anna valutahandel.
Det frister ikke å sette litt bitcoin i edelmetaller, Warz? Gull og sølv går aldri av moten En monsterbox med "Silver Eagle" nå som sølvprisen er forholdsvis lav.
Sitat av Oddish Vis innlegg
Det frister ikke å sette litt bitcoin i edelmetaller, Warz? Gull og sølv går aldri av moten En monsterbox med "Silver Eagle" nå som sølvprisen er forholdsvis lav.
Vis hele sitatet...
Jeg er glad i gull og sølv, men tror ikke det er tid for å diversifisere på en stund. Vekstpotensialet til cryptocurrencies er så enormt, at å selge seg ut av bitcoin nå blir som å dumpe Apple aksjer på 80-tallet.
Regner med at du skal inn i eiendom om et par år nå som selv finansministeren har meldt om boligboble.
Vurderer å cashe ut nok til å kjøpe en leilighet/hus ved $1000, men får se. Synes bolig koster for mye i norge, så inntil videre blir jeg å være i utlandet. Men hvis boligboblen sprekker blir det jo fort mer fristende

På en annen side er det mange andre land som kan friste mer enn norge... mange valg
Sist endret av Warz; 1. november 2013 kl. 14:13.
Jeg tror Bitcoin gir mulighet for ny økonomi hvor de smarteste og mest engasjerte kan klatre høyere opp i pengetreet, og ikke kun de som har flest skoleår på papiret eller pendler med helikopter.
Til dere her som er programmerere så vil jeg anbefale denne artikkelen på det sterkeste:
http://bitcoinmagazine.com/7781/sato...raphic-bullet/

Den forklarer tekniske detaljer rundt public/private keys og hvordan satoshi har sikret bitcoin mot diverse svakheter.
Nå er vi kun 13% fra all-time high bitcoin verdi! God sannsynlighet for at vi slår den gamle rekorden innen en uke eller to.
Vi har faktisk nådd all time high marked cap Blir ikke overrasket om vi når ath på pris i løpet av uken. Latterlig lite BTC til salg.
Veldigt så det stiger nå!
Tror dere at det stiger fordi det har blitt mer populært, og mer omsatt? Eller tror dere at det snart faller like raskt. Hvilken verdi vil det stabilisere seg på?

Et mer konkret spørsmål da. Er det noen som kjøper bitcoins for bedre kurs enn sturle?
Sitat av cold Z Vis innlegg
Veldigt så det stiger nå!
Tror dere at det stiger fordi det har blitt mer populært, og mer omsatt? Eller tror dere at det snart faller like raskt. Hvilken verdi vil det stabilisere seg på?
Vis hele sitatet...
Tror vi er på begynnelsen av et nytt rally, da prisen stiger mer stabilt nå enn det som er typisk for noe som nærmer seg en peak. Tipper den kommer nært $300, om ikke over, før den faller til et sted rundt der vi er nå. Men alt er ren spekulering
Kommer vel ikke til å stabilisere seg på noen verdi i nærmeste fremtid. Men ser du noen år fremover har vi nok en høy, stabil pris!
Da tangerte vi $250 på Mt.Gox noen minutter over kl 16 idag.

Vi så også ved flere anledninger at Bitstamp var en smule høyere priset enn Mt.Gox
Er det noen måte jeg kan bruke kredittkort eller paypal til å kjøpe BTC/LTC på BTC-E ? Finner det ikke..

Noen som har en formening om hvor lurt det er å kjøpe seg inn mer BTC@current rate 260?
Burde jeg vente og se om den synker litt, eller vil den holde seg stabil og stige mer nå?
Sitat av kariii Vis innlegg
Er det noen måte jeg kan bruke kredittkort eller paypal til å kjøpe BTC/LTC på BTC-E ? Finner det ikke..

Noen som har en formening om hvor lurt det er å kjøpe seg inn mer BTC@current rate 260?
Burde jeg vente og se om den synker litt, eller vil den holde seg stabil og stige mer nå?
Vis hele sitatet...
Noe av cluet med å spekulere er at ingen vet sikkert, men om du liker å ta litt risiko så ville jeg kjøpt meg inn nå og håpet på at BTC får et gjennombrudd. Prisen kan stige til over 1000$ og mer om BTC etablerer seg mainstream.
Sitat av belisarius Vis innlegg
Noe av cluet med å spekulere er at ingen vet sikkert, men om du liker å ta litt risiko så ville jeg kjøpt meg inn nå og håpet på at BTC får et gjennombrudd. Prisen kan stige til over 1000$ og mer om BTC etablerer seg mainstream.
Vis hele sitatet...
Jo klart det, men alltid interessant å se hva andre mener om emnet
Vurderer å vente til i morgen, men har en mistanke om at den kommer opp mot 300 i morgen, og da blir jeg litt sur XD
Vet noen årsaken til at det plutselig begynte å stige så drastig i går og dag? Det har vært oppe i over 1600 nok, men har gått ned og så opp igjen veldigt mange ganger. Virker som hver gang prisen blir opp mot 1600-1650 så selger folk de store investeringene sine slik at verden synker ett par dollar, og etter en liten stund så stiger den igjen.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Aight, har bestemt meg for å handle en bitcoin nå.
Hvordan går jeg frem nå? Husker å ha lest om en Sturle som selger et sted?
Noen som gidder å gi meg en kjapp innføring?
Du kan kjøpe hos sturle her, ellers finnes det også en norsk exchange som heter justcoin

Sitat av kariii Vis innlegg
Er det noen måte jeg kan bruke kredittkort eller paypal til å kjøpe BTC/LTC på BTC-E ? Finner det ikke..

Noen som har en formening om hvor lurt det er å kjøpe seg inn mer BTC@current rate 260?
Burde jeg vente og se om den synker litt, eller vil den holde seg stabil og stige mer nå?
Vis hele sitatet...
Noen punkter fra denne videoen kan forklare litt av de siste ukenes økning i pris
http://finance.yahoo.com/video/bitco...213700257.html

SecondMarkets som jeg nevne tidligere har visstnok investert 13 millioner dollar i bitcoin. Hvis vi antar at de har kjøpt inn i intervallet $200-260 så betyr det at de har kjøpt ca 56k bitcoins. Disse er nå ute av markedet. Med tanke på at det kun er rundt 20k til salgs på mtgox sier det litt.

Og dette har skjedd i løpet av de få ukene etter lansering. Flere store investorer vil trolig slenge seg på og investere gjennom second market framover.

Kineserene har virkelig begynt å kjøpe for alvor, en av de kinesiske nettgigantene baidu integrerte nylig bitcoin og det har vært flere rapporter på kinesisk fjernsyn om bitcoin, mange svært grundig detaljert.

Nå er det en stor vegg på rundt 6000 bitcoins på 266.9, den har foreløpig satt en stopper for rallyet, det jeg personlig tror kommet til å skje er at disse bitcoinsene blir kjøpt og at prisen vil fortsette mot $300 i løpet av få dager.

Jeg kan se for meg $300 i løpet av en ukes tid. Videre er det ikke godt å si hva som vil skje, men jeg tror nok det er trygt å si at jeg vil få rett i min spådom om $1000 innen 4 april 2016, faktisk ser det nå ut som at jeg var alt for forsiktig og at vi vil nå $1000 allerede i 2014.

I såfall er det en mulighet til å få nesten 4-doblet pengene sine fra dagens kurs. Det er alltid en fare for kollaps i prisen, så skal du investere i bitcoin må du kunne ha en tidshorisont på noen år.
Prøvde justcoin.com for å se hva priser de kjøpte/solgte for, men må registrere meg og gjøre 3 "enkle" sikkerhets tiltak bare for å komme inn.

Det står at de bare har 0,5% gebyr. Sturle har vel sånn litt over 3% ?
Sitat av cold Z Vis innlegg
Prøvde justcoin.com for å se hva priser de kjøpte/solgte for, men må registrere meg og gjøre 3 "enkle" sikkerhets tiltak bare for å komme inn.

Det står at de bare har 0,5% gebyr. Sturle har vel sånn litt over 3% ?
Vis hele sitatet...
2,5% synes ikke det er så mye å klage på.
Jeg bryr meg ikke om at Sturle tar kun 3%, en trygg selger betyr mye. Og de prosentene hentes fort inn, jeg har kjøpt et par for å ha liggende, og på få dager var jeg i pluss.

Ps: du kjøper selvsagt ikke mer enn du har råd til å tape, son i all annen investering

Jeg kan se for meg $300 i løpet av en ukes tid.
Vis hele sitatet...
Alternaltivt nå, "Last price:$309.30000"

Edit: $321 nå.
Satan altså... Skulle kjøpt bitcoin i starten av sommeren da det lå på 100.. Er det for sent å begynne å legge penger i bitcoin nå?
Sitat av MadCroc Vis innlegg
Satan altså... Skulle kjøpt bitcoin i starten av sommeren da det lå på 100.. Er det for sent å begynne å legge penger i bitcoin nå?
Vis hele sitatet...
du vet aldri hva som skjer i fremtiden med BitCoins - den er særdeles ustabilt. For alt vi vet øker den til 1000$, men den kan og plutselig falle til under 100$. Så å investere nå er en stor rissiko - som selvfølgelig kan gi stor gevinst om du er heldig, men også et betydelig tap om du er uheldig. Alt som skal til denne positiviteten og forventingene om fremtidig stigning forsvinner slik at mange selger - så synker prisen fort.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av MadCroc Vis innlegg
Satan altså... Skulle kjøpt bitcoin i starten av sommeren da det lå på 100.. Er det for sent å begynne å legge penger i bitcoin nå?
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå at dette fortsatt er en svært lav pris i forhold til det som vil komme i framtiden, men det er såklart bare spekulasjoner.
Jeg er en av tullingene som kjøpte rundt 1500 bitcoin i 2010 og solgte det for dobbel profit å angrer nå som en hund :P

Men det jeg lurer på nå er: Tror (er ikke noen som vet nøyaktig hva som vil skje med kursen, derfor tror.) dere det vil lønn seg å eksempelvis kjøpe bitcoins for rundt 1000 kr i måneden som en investering/form for sparing?

Har selv tro på at den vil øke mye mer i løpet av de neste 5-10 årene. Noen tanker?
Nå som kursen går i været er det fort gjort å få dollartegn i øynene. Men bitcoin handler om så mye mer enn penger. Det handler om å kunne fortelle dine barnebarn at du tok del i revolusjonen, at du var en av de få som kjøpte bitcoin. At du tok del i en av menneskehistoriens viktigste kamper for frihet!

Det å vært del av noe så stort, å bli skrevet om i historiebøkene. Å ha vært en av heltene som gjorde verden til et bedre sted å leve. Det er verdt å ta del i.

Bitcoin begynner å koste en del nå, men kjøp i hvertfall 1 bitcoin. Alle nordmenn har råd til det. Det vil bare finnes 21 millioner av dem, men vi er 7 milliarder mennesker på jorda. Det vil komme en dag da folk flest ikke har råd til å kjøpe 1 bitcoin. Men ikke kjøp bitcoin bare for å tjene penger, kjøp det fordi du vil gjøre verden til et bedre sted, fordi du tror på ideene bak en desentralisert valuta. Støtt bitcoin fordi det gir oss frihet, ikke fordi du vil tjene noen raske kroner.

Så blir pengene du tjener en bonus og en gave for å ha kjempet for noe godt.

Alle her vet hva jeg tror om prisutviklingen så det er det ikke noe poeng i å gjenta. Ingen som kjøper bitcoin i dag vil ha tapt penger om 5 år.
Er justcoin.com en bra side å bruke? eller finnes det andre sider som er bedre?

Er helt ny på bitcoin men tenkte å handle litt hvis prisen gikk ned litt igjen, ser den klatret veldig de siste dagene.
Sitat av SJefen Vis innlegg
Er justcoin.com en bra side å bruke? eller finnes det andre sider som er bedre?

Er helt ny på bitcoin men tenkte å handle litt hvis prisen gikk ned litt igjen, ser den klatret veldig de siste dagene.
Vis hele sitatet...
Det spørs hva man mener med bedre. Den er i hvertfall veldig grei for nordmenn, pengene kommer raskt inn/ut. Men volumet er jo litt lavt da, skal du kjøpe for mindre enn 10k er det dog null problem.
Sitat av Warz Vis innlegg
Ingen som kjøper bitcoin i dag vil ha tapt penger om 5 år.
Vis hele sitatet...
Sjansen for at bitcoins kræsjer totalt (av ulike, uvisse årsaker) er ikke helt utenkelig, selv om det kanskje per dags dato er usannsynlig. At du med 100% sikkerhet kan si at bitcoins om 5 år er verdt mer enn idag er et ''calculated guess'' i beste fall.

Stilig er ideen bak bitcoins uansett, men (desverre?) blir bitcoins behandlet som et stort spekuleringsobjekt istedenfor en reell valuta.
Sist endret av Bombasa; 7. november 2013 kl. 19:00.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Det er to problemer med bitcoins jeg ser:

- Spekuleringsobjekt. Bare se på hvor mange her inne som tenker på å kjøpe, bare for å tjene noen raske penger. Husk at 90 prosent vil velge profitt før idealismen.

- Stoooore deler av bitcoinsene er vel hos kriminelle. Hvordan vil dette fungere om de plutselig blir verdt veldig mye?


Også har jeg et spørsmål: Hvordan ser dere for dere skatting? Er det i det hele tatt mulig?
Sitat av Olympic Vis innlegg
Det er to problemer med bitcoins jeg ser:

- Spekuleringsobjekt. Bare se på hvor mange her inne som tenker på å kjøpe, bare for å tjene noen raske penger. Husk at 90 prosent vil velge profitt før idealismen.

- Stoooore deler av bitcoinsene er vel hos kriminelle. Hvordan vil dette fungere om de plutselig blir verdt veldig mye?


Også har jeg et spørsmål: Hvordan ser dere for dere skatting? Er det i det hele tatt mulig?
Vis hele sitatet...
At det er et spekuleringsobjekt er ikke et problem - det er en fordel!

Hadde ikke bitcoins blitt spekuleringsobjektet det er i dag hadde det holdt seg på nivået det hadde før 2013, med en beskjeden verdivekst. Nå derimot hopper prisen mer enn noe annet du kan investere i, men med en trendlinje som fortsatt utvikler seg i positiv retning.

Med andre ord - avkastningen på kort sikt er uforutsigbar, på lang tid derimot har den utelukkende vært positiv. Uansett når man har kjøpt bitcoins har man pr i dag tjent penger dersom en selger. Med et konstant antall bitcoins og et økende antall som investerer vil denne trenden med all sannsynlighet bare fortsett.

Før det ble et spekuleringsobjekt var det først og fremst kriminelle som satt på bitcoins, det har du nok rett i. Den stabile verdien før årskiftet representerer vel den kriminelle markedsandelen. Den enorme veksten i år derimot er nok i hovedsak vanlige mennesker ute etter kjapp fortjeneste.

Kan jo nevne meg selv, 2000 kr investert i november, 12000 tatt ut, 30000 igjen.

Og en ting til: Alle "ekspertene" som har rådet folk å kvitte seg med denne valutaen har tatt feil, alltid.

Gleder meg til jeg kan cashe ut et 6-siffret beløp en gang i ikke så distant fremtid
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
At det er et spekuleringsobjekt er ikke et problem - det er en fordel!

Hadde ikke bitcoins blitt spekuleringsobjektet det er i dag hadde det holdt seg på nivået det hadde før 2013, med en beskjeden verdivekst. Nå derimot hopper prisen mer enn noe annet du kan investere i, men med en trendlinje som fortsatt utvikler seg i positiv retning.

Med andre ord - avkastningen på kort sikt er uforutsigbar, på lang tid derimot har den utelukkende vært positiv. Uansett når man har kjøpt bitcoins har man pr i dag tjent penger dersom en selger. Med et konstant antall bitcoins og et økende antall som investerer vil denne trenden med all sannsynlighet bare fortsett.

Før det ble et spekuleringsobjekt var det først og fremst kriminelle som satt på bitcoins, det har du nok rett i. Den stabile verdien før årskiftet representerer vel den kriminelle markedsandelen. Den enorme veksten i år derimot er nok i hovedsak vanlige mennesker ute etter kjapp fortjeneste.

Kan jo nevne meg selv, 2000 kr investert i november, 12000 tatt ut, 30000 igjen.

Og en ting til: Alle "ekspertene" som har rådet folk å kvitte seg med denne valutaen har tatt feil, alltid.

Gleder meg til jeg kan cashe ut et 6-siffret beløp en gang i ikke så distant fremtid
Vis hele sitatet...
Bitcoin er en valuta, ikke et spekuleringsobjekt selv om det er det folk bruker det til.
For at folk skal begynne å behandle bitcoin som en reell valuta så må verdien stabilisere seg og holde seg stabil over en lang periode, noe som igjen gjør at spekulantene takker for seg og interessen for bitcoins vil synke til det minimale sammenlignet med idag. Verdien likeså.

Bitcoins er morsomt, men per idag er det ikke annet enn et eneste stort spekulasjonsobjekt og ikke den nye vidundervalutaen som Warz hevder, med mindre du handler dop. Da er det en ganske kul valuta å ha.
Sist endret av Bombasa; 7. november 2013 kl. 20:47.
Bitcoin må bygges opp steg for seg og vi kan ikke forvente at den skal kunne fungere perfekt på alle områder med en eneste gang.

For å kunne fungere bra som et betalingsmiddel må vi først gjennom en spekulasjonsfase, her er det folk som kjøper og selger bitcoin i tro om at bitcoin i fremtiden vil fungere som et betalingsmiddel. Ironisk nok er det denne spekulasjonen som har gitt bitcoin verdi i utgangspunktet og som vil muliggjøre fase nummer to, nemlig oppbevaring av penger. Når folk begynner å lagre penger i bitcoin slik som de lagrer penger i gull eller skatteparadiser vil markedsverdien av bitcoin gå opp i taket. Dette vil skape stabilitet som er den siste brikken i puslespillet. Når denne brikken er på plass vil bitcoin også fungere som et betalingsmiddel.

Bitcoin fungerer allerede på alle 3 områder, men ikke i optimal grad, den grad som bombasa er ute etter. Men dette vil komme med tiden.
Sist endret av Warz; 7. november 2013 kl. 21:42.
Sitat av kariii Vis innlegg
Er det noen måte jeg kan bruke kredittkort eller paypal til å kjøpe BTC/LTC på BTC-E ? Finner det ikke..

Noen som har en formening om hvor lurt det er å kjøpe seg inn mer BTC@current rate 260?
Burde jeg vente og se om den synker litt, eller vil den holde seg stabil og stige mer nå?
Vis hele sitatet...
Så nettopp dette:
http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comm...based_company/

Har ikke prøvd det selv dog.

Jeg pleide å kjøpe med paypal via https://www.virwox.com før i tiden (kjøpe SLL og veksle til BTC) men usikker på om det fortsatt går, var en annen som sa de hadde sluttet å godta det.
Sitat av Warz Vis innlegg
Når folk begynner å lagre penger i bitcoin slik som de lagrer penger i gull eller skatteparadiser vil markedsverdien av bitcoin gå opp i taket. Dette vil skape stabilitet som er den siste brikken i puslespillet
Vis hele sitatet...
Høres jo mer ut for meg at dette vil skape en boble?

Folk begynner å spare i bitcoins, interessen stiger enormt, spekulantene hiver seg på med alt de har og prisen skytes til himmels. So far so good, men hvilke garantier har du på at kursen vil på et mystisk vis holde seg stabil der oppe og ikke kræsje i enda et bitcoin-crack? Hvorfor tror du at spekulantene eller de som sparer ikke kommer til å selge seg ut etter en såpass god stigning?

Men for debattens skyld, la oss si at bitcoin stabiliserer seg på et høyt nivå og holder seg stabil en periode.
Da vil jo spekulantene gå lei og heller finne andre, mer spennende ting og spekulere i. Interessen for bitcoins synker da få spekulanter vil kjøpe når prisen er såpass høy og folk prøver å selge.
Ender opp i synkene verdier og svingstangkurs, evnt enda et crack?
Sist endret av Bombasa; 7. november 2013 kl. 22:49.
Mining tiden er vel over både for btc og litt med tanke på dagens vanskelighetsgrad eller har jeg gått glipp av noe?
Spekulanter er de som fører til stabilitet i markedet. Tenk på det slik:
Når prisen er for høyselger spekulantene.
Når prisen er for lavkjøper spekulantene.

Spekulanter er løsningen på alle stabilitetsproblemer for jo flere spekulanter vi har jo flere er det som kriger om profitt og dermed minskes marginene helt til prisen ikke svinger noe særlig lenger. De bidrar også til stort volum noe som gjør det lettere å ta penger ut/inn uten store svinginger.

Vanlige folk som lagrer pengene i bitcoin vil kanskje tape noen få % til spekulanter når de tar penger ut og inn, men deres aktivitet skaper også stabilitet i markedet gjennom større volum. Dersom de kjøper for mye så begynner spekulantene å selge og motsatt. Spekulantene er utgjevnere. Det er derfor valutaer som EUR, USD, NOK er så stabile. De har store volum og mennesker som jobber fulltid med forex trading, der er målet å tjene penger på svinginger og det er knallhard konkurranse der kun de dyktigste spekulanter overlever.

Men bitcoin er en veldig liten valuta nå, med en marked cap på ~3 milliarder dollar, noe som er "ingen ting" sammenlignet med andre valutaer. Da må vi også regne med mer volatilitet

Sitat av svaart Vis innlegg
Mining tiden er vel over både for btc og litt med tanke på dagens vanskelighetsgrad eller har jeg gått glipp av noe?
Vis hele sitatet...
Ja, glem mining...
den er grei. Blir å gå i noen småkjøp over det neste året. Men hadde jeg hatt 300. 000 å investert hadde jeg nok gjort det. Det warz forklarer i løpet av hele denne tråden gir mening i mitt hode iallefall.
Jeg merker at det plutselig blir mye interesse rundt bitcoin hver gang prisen går opp. Dette er naturlig, men trikset er å kjøpe når ingen andre vil ha (tider med lav interesse) eller i begynnelse av et rally. Jeg har overhode ingen aning om hvor høyt vi vil gå denne gangen, men jeg kan fortelle deg at etter boblen i 2011 falt prisen fra 31 dollar og ned til 2 dollar. I hele denne nedgangsperioden var det negativ nyhet etter negativ nyhet og veldig mange mistet troa. Jeg firedoblet min investering i denne perioden. Så kjøp som en gal når ingen andre har troa, og litt mer forsiktig når det er mye hype. Det er i hvertfall mitt tips.

Det sagt, $300 er nok en veldig bra pris, gitt at du har en tidshorisont på 5 år.
Har iallefall ønsket meg cash til bursdagen min i morgen så dem blir å gå til litecoins tror jeg. Om mtgox tar den i ser jeg for meg at den vil øke. Sliter litt med å kjøpe litecoins da jeg ikke finner noen sted dem tar penger for det bare btc. Så blir nok å kjøpe btc gjennom sturle får så å echange til litecoins. Er vel letteste måte?
Ja, det er det du burde gjøre. Selv bruker jeg btc-e.com. Jeg gikk inn i litecoin nå sist på 0.011 og 0.0114, men solgte litt over halvparten på 0.014 for et par dager siden, sikret meg en fin gevinst på det. Grunnen er at prisen har gått mye opp uten nyheter fra mtgox.

Jeg har fortsatt 10k litecoins sånn i tilfelle en nyhet skulle komme, men jeg er også åpen for at kursen kan falle igjen. Veldig vanskelig å si akkurat nå, derfor er jeg sånn ca 50/50. Faller prisen kjøper jeg, går den videre opp uten nyheter blir jeg tvunget til å selge. Kommer nyheten om implementering og de gir oss en dato er det bare å ride kursen hele veien opp til 0.02-0.03 og selge seg ut tenker jeg.

Trading av alt coins er forøvrig en fin måte å tjene noen ekstra bitcoin på. Kan anbefales. Bare ikke la deg lede av trollboxen og få panikk he he Hvis du ser at jeg skriver i boksen så ikke stol på noe jeg sier
Satt inn 20000 nok på 260$.

Vurderer å sette inn mer, kanskje smart og vente litt, får se.
Tror kanskje det kommer en liten down snart, kanskje greit å sette inn evt 100000 da.

kjøpe når det er på alltime high er kanskje ikke det smarteste
Sist endret av Ajesto; 8. november 2013 kl. 00:08.
Sitat av Ajesto Vis innlegg
Satt inn 20000 nok på 260$.

Vurderer å sette inn mer, kanskje smart og vente litt, får se.
Tror kanskje det kommer en liten down snart, kanskje greit å sette inn evt 100000 da.

kjøpe når det er på alltime high er kanskje ikke det smarteste
Vis hele sitatet...
En annen mulighet hvis du har en exchange du stoler på er jo å legge inn pengene, men i stedet for å kjøpe plasserer du bids et stykke under markedspris, slik at du får kjøpt når/hvis det dumpes (er riktignok innstilt på en videre ferd til over $400 snart selv, men hvem vet).

Selv selger jeg nesten ingen bitcoins, men det lille jeg har solgt har jeg en enkel strategi på: med en gang jeg har solgt så casher jeg ikke ut pengene, men setter opp bids langt under markedspris. Skulle det da bli en kollaps i prisen er det en mulighet for at mine ordre vil gå igjennom og jeg vil sitte igjen med flere bitcoin.

Hvis prisen forlater meg for alltid så er det jo greit det og siden jeg stort sett bare selger bitcoins når jeg har planer om å cashe ut, da er det bare å ta ut pengene som planlagt. F.eks hvis jeg selger på $100 og prisen går til $1000, da kan jeg innse at jeg neppe vil få kjøpt meg inn igjen og heller ta ut pengene. Det blir på en måte en ekstra sjanse til å få flere bitcoins samtidig som du gevinstsikrer. Nå gjelder vel ikke akkurat dette deg, men bare et sånt generelt tips til de som etterhvert planlegger å selge.

En annen ting som vi alle bør vurdere er å kjøpe ting for bitcoins i stedet for å selge på en exchange. Det er det beste, så lenge du finner en leverandør som tar bitcoin.
Sist endret av Warz; 8. november 2013 kl. 00:32.
Blir nok til at jeg kjøper hver gang jeg har penger, og tenker langsiktig.
Hvis ikke for prisøkningen, så blir det ihvertfall en form for sparing, med relativt stor sjangse for avkastning.

Skulle ønske jeg fant en exchange som godtok paysafe cards, da kunne jeg virkelig printa paysafe cards, men det ser dårlig ut gitt.
Høres ut som en god ide, du vil tjene på det over tid. Har du mange paysafe kort tilgjengelig kan du jo sette opp en nettside der folk kan kjøpe dem, tror det er det eneste du kan gjøre for å få noe særlig volum... skal jo litt til å stole på random folk i forum, lettere å stole på en nettside. Men om det er noe særlig etterspørsel etter slike kort vet jeg ikke.
Per nå har man jo www.yunacard.com og www.neteller.com som godtar paysafe cards, så det fungerer vell, da får man det i cash mot 5 og 10% fee. Blir vell kanskje ikke noe bedre enn det
http://www.nrk.no/okonomi/bitcoin-mo...der-1.11344916

Helt latterlig. Helt latterlig....

«Bitcoin representerer en bemerkelsesverdig konseptuell og teknisk nyvinning som det kunne være mulig for de eksisterende finansinstitusjonene å bruke. De kunne utstede sine egne bitcoins, eller regjeringer kunne selv gjøre det», heter det blant annet i rapporten.
Vis hele sitatet...
Har det ikke gått opp for dem hva bitcoins er? De kan jo ikke utstede en algoritmisk valuta som dannes av en algoritme. Hvis regjeringer o.l. hadde sluttet å være så forbaska arrogante...





Og jeg har fortsatt ikke kjøpt BTC siden jeg ikke kjøpte når de var 20$. (Jeg har ikke skutt meg enda, nei.)
Sist endret av uaexed; 8. november 2013 kl. 10:30.