Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1376
Hei!

La merke til denne artikkelen nettop http://www.tu.no/industri/2013/09/12...n-en-asteroide

Og kom til å tenke på, hva med å bare fange inn et par asteroider, legge de i bane rundt jorden og krasje de inn i "angripende" asteroider når vi skulle fått bruk for de?

Følte jeg måtte skrive det før jeg glemte det, og la det like gjerne her.
Vill gjetning: Man risikerer vel at asteroidene brytes opp i mindre biter når de kolliderer. (Noen av) disse bitene kan deretter treffe oss.
Sist endret av Zabbath; 13. september 2013 kl. 05:25.
Og jeg tror at dersom en annen asterodie krasjer i den som er i bane, får vi jackpot på biljardbordet!
Sitat av EnUkjent Vis innlegg
Hei!

La merke til denne artikkelen nettop http://www.tu.no/industri/2013/09/12...n-en-asteroide

Og kom til å tenke på, hva med å bare fange inn et par asteroider, legge de i bane rundt jorden og krasje de inn i "angripende" asteroider når vi skulle fått bruk for de?

Følte jeg måtte skrive det før jeg glemte det, og la det like gjerne her.
Vis hele sitatet...
Hadde vært spennende, og skulle de kollidere og komme mot oss kan man jo bette hvem/hva de treffer. Vet om et par ting/enkelte jeg kunne tenkt meg at de skulle truffet..
Da er nok den som er på kollisjonskurs for nærme til at vi kan endre dens bane før den treffer, tror jeg.

Den store effekten har vi i å endre dens bane bare med en liten frasksjon, når den er langt, langt unna. Det er nok til å redde verden.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Da er nok den som er på kollisjonskurs for nærme til at vi kan endre dens bane før den treffer, tror jeg.

Den store effekten har vi i å endre dens bane bare med en liten frasksjon, når den er langt, langt unna. Det er nok til å redde verden.
Vis hele sitatet...
Og mye mer energi effektivt enn å hooke inn en hel masse enorme asteroider og lirke dem i bane rundt oss.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Da er nok den som er på kollisjonskurs for nærme til at vi kan endre dens bane før den treffer, tror jeg.

Den store effekten har vi i å endre dens bane bare med en liten frasksjon, når den er langt, langt unna. Det er nok til å redde verden.
Vis hele sitatet...
Vi kan også flytte jorda litt, gjerne litt lengre mot solen så vi kunne fått litt lengre sommer i dette landet her. Slår vi to fluer i en smekk, redder verden og får det varmere.
▼ ... noen uker senere ... ▼
bra at du tenker, men dette vil resultere i det samme som om vi sendte atom missiler mot astroiden. Det vil bare dele astroiden i mindre biter og det vil gjøre ting værre. På små astroider kan dette fungere, hvis bitene brenner opp i atmosfæren, men det er ikke de astroidene vi er mest bekymret for.
Sitat av wopah Vis innlegg
Vi kan også flytte jorda litt, gjerne litt lengre mot solen så vi kunne fått litt lengre sommer i dette landet her. Slår vi to fluer i en smekk, redder verden og får det varmere.
Vis hele sitatet...
haha, det blir sikkert folka nærme ekvator jævla fornøyde med :P