Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1911
Hei.

Har i dag en iPhone 4S 64GB som jeg er relativt fornøyd med.
Ønsker likevell å prøve noe nytt.

Det jeg legger vekt på hovedsaklig er:

• 4G
• Kjapp og responsiv
• Bra kamera
• Har bra app-utvalg
• Skjermstørrelse & oppløsning
• Lagring (om det er minnekort eller integrert spiller ingen rolle)
• Batteritid

Hvilke av disse vil dere anbefale?
• HTC One
• Samsung Galaxy S4
• LG G2
• Sony Experia Z1

Si gjerne ifra om det er noen andre modeller dere heller anbefaler.
Ønsker også at dere forteller litt om hvorfor dere anbefaler det dere anbefaler slik at det er lettere å ta stilling til anbefalingen deres.

God helg
Jeg har 2 stk HTC One, og dette er den definitivt mest stabile telefonen jeg har hatt..

Så det er mitt forslag
Sitat av jojonei Vis innlegg
Jeg har 2 stk HTC One, og dette er den definitivt mest stabile telefonen jeg har hatt..

Så det er mitt forslag
Vis hele sitatet...
Men hvis du har 2, så er vel den ikke så stabil?

Xperia Z1 er vel per akkurat nå den heftigste telefonen av de nevnte, og i tillegg tåler den vann og smuss, som er utrolig greit.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Men hvis du har 2, så er vel den ikke så stabil?

Xperia Z1 er vel per akkurat nå den heftigste telefonen av de nevnte, og i tillegg tåler den vann og smuss, som er utrolig greit.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du vie at den ikke er stabil selv om han har 2? Han kan jo bli frastjålet den ene eller miste den en plass.
Samsung S4 for hyppigst bugfixes/software updates, samt mest støtte til tilbehør/Samsung-produkter (og erfaringsmessig minst feil på). Prismessig lik som S4, men anbefaler S4 basert på disse tingene.
Alternativt Z1 om du trenger en vanntett variant.
Styr unna LG.
Byttet ut Z til Z1 idag. utrolig fornøyd med den. Bra kamera og god skjerm. Ganske rask også.
Z1 eller 5S vil være de naturlige valgene slik markedet er idag.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Byttet ut Z til Z1 idag. utrolig fornøyd med den. Bra kamera og god skjerm. Ganske rask også.
Vis hele sitatet...
Men ingen av de har verken IPS eller Amoled skjerm...
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Men ingen av de har verken IPS eller Amoled skjerm...
Vis hele sitatet...
Fortsatt god skjerm på den. Også er den vanntett!
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Men ingen av de har verken IPS eller Amoled skjerm...
Vis hele sitatet...
Ingen av mobilene kan trylle eller flyge heller... Men hvem bryr seg nå virkelig?!?
Venter på nexus 5. Synes den virker lovende. Ikke minst burde man kunne kjøre ubuntu på den.

Så får håpe iPhone 4s'en fungerer til nexus5 kommer på markedet.
Sitat av nightLook Vis innlegg
Styr unna LG.
Vis hele sitatet...
Hvorfor bør man styre unna LG?
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10127078
Nye Nokia Lumia 1020 er jo en kul telefon som får bra tilbakemelding.
Hvis jeg skulle ha hatt ny tlf nå ville det vært denne eller Nye S Xperia Z1(om du trenger vanntett/støttsikker)
Sitat av junkpal Vis innlegg
Hvorfor bør man styre unna LG?
Vis hele sitatet...
Fordi det alltid er tull med softwaren! LG lager solide mobiler, men det hjelper lite når de aldri klarer å oppdatere mobilene så de blir fulle av bugs.

Og Windows Phone er det bare å holde seg langt unna.

http://www.dinside.no/923241/fra-and...-windows-phone


Kjør på med Z1 du! tips; stikk på en elektro/mobil-sjappe og prøv å hold den i hånda. En overgang fra 3,5 til 5" kan bli litt for brutalt.
Sist endret av Darko; 5. oktober 2013 kl. 15:23.
Sitat av junkpal Vis innlegg
Hvorfor bør man styre unna LG?
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke. Jeg har Nexus 4, den er laget av LG, men driftet av Google
Nexus 5 blir også laget av LG sist jeg visste.

Z1 er den beste telefonen på markedet. Samsung kan gå og ta seg en bolle med den hersens plastikkdritten sin.
Sitat av Darko Vis innlegg
Fordi det alltid er tull med softwaren! LG lager solide mobiler, men det hjelper lite når de aldri klarer å oppdatere mobilene så de blir fulle av bugs.
Vis hele sitatet...
No er det da Google som står for software for nexus mobiler, og nexus mobiler får alltid dei nyaste oppdateringane først.

Nexus 5 skal også ha snapdragon 800, som er same som Z1 har, samt 2gb minne, som også Z1 har. Einaste forskjellen er kor hyppigt telefonen får oppdateringer, som nexus 5 vinner, men så har Z1 "betre" kamera, samt er ip67 sertifisert.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
No er det da Google som står for software for nexus mobiler, og nexus mobiler får alltid dei nyaste oppdateringane først.

Nexus 5 skal også ha snapdragon 800, som er same som Z1 har, samt 2gb minne, som også Z1 har. Einaste forskjellen er kor hyppigt telefonen får oppdateringer, som nexus 5 vinner, men så har Z1 "betre" kamera, samt er ip67 sertifisert.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker om LG-mobiler som er crap. Nexus blir noe annet da det er et samarbeid med Google og det kjører deres android som faktisk får jevnlige oppdateringer. Men er ikke det slik med Nexus-mobilene at det ikke er mulig å bygge ut minnet?
Sitat av Darko Vis innlegg
Jeg snakker om LG-mobiler som er crap. Nexus blir noe annet da det er et samarbeid med Google og det kjører deres android som faktisk får jevnlige oppdateringer. Men er ikke det slik med Nexus-mobilene at det ikke er mulig å bygge ut minnet?
Vis hele sitatet...
På Nexus 4 var/er det ihvertfall tilfelle. Litt irriterende med bare 13gb minne.
Sist endret av uaexed; 5. oktober 2013 kl. 17:37. Grunn: Post nr. 2000 repper Google... Oo
Nokia Lumia 925 eller 1020, evt. iPhone 5s. Android-telefonene ser ofte bra ut på papiret, men bruksopplevelsen står etter min mening ikke i samsvar med maskinvaren. Både Windows Phone og iOs er langt bedre valg, hvis du ikke har et veldig behov for mod/hack/skreddersøm.

Sitat av Darko Vis innlegg
Og Windows Phone er det bare å holde seg langt unna.

http://www.dinside.no/923241/fra-and...-windows-phone
Vis hele sitatet...
Dinside.no har bestemt seg for å legge Windows Phone for hat. Leser du omtaler av Windows Phone på et hvilket som helst annet teknologi-nettsted, f.eks. også norske amobil.no vil du finne en mye mer nyansert omtale av operativsystemet, som i alle fall har blitt min klare favoritt. Jeg har hatt både iPhone og flere Android-telefoner, men har aldri vært så fornøyd som jeg er med min Nokia Lumia

Det er litt skralt med apper. Du finner ikke hundrevis av forskjellige fartbuttons og lommelykt-apper å velge mellom, men utvalget er helt ok. Utvalget av spill er faktisk ganske bra. Det eneste jeg egentlig savner er en offisiell snapchat-klient. "Swapchat" er litt så som så.
Sitat av Judaz Vis innlegg
Nokia Lumia 925 eller 1020, evt. iPhone 5s. Android-telefonene ser ofte bra ut på papiret, men bruksopplevelsen står etter min mening ikke i samsvar med maskinvaren. Både Windows Phone og iOs er langt bedre valg, hvis du ikke har et veldig behov for mod/hack/skreddersøm.



Dinside.no har bestemt seg for å legge Windows Phone for hat. Leser du omtaler av Windows Phone på et hvilket som helst annet teknologi-nettsted, f.eks. også norske amobil.no vil du finne en mye mer nyansert omtale av operativsystemet, som i alle fall har blitt min klare favoritt. Jeg har hatt både iPhone og flere Android-telefoner, men har aldri vært så fornøyd som jeg er med min Nokia Lumia

Det er litt skralt med apper. Du finner ikke hundrevis av forskjellige fartbuttons og lommelykt-apper å velge mellom, men utvalget er helt ok. Utvalget av spill er faktisk ganske bra. Det eneste jeg egentlig savner er en offisiell snapchat-klient. "Swapchat" er litt så som så.
Vis hele sitatet...
Man kjøper enkelt og greit ikke Windows Phone.
iPhone kan man kjøpe hvis man liker å være amputert for armer og bein.

Android kjøper man hvis man har lyst å ha en personelig telefon, ikke en svindyr fjortis telefon.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Man kjøper enkelt og greit ikke Windows Phone.
iPhone kan man kjøpe hvis man liker å være amputert for armer og bein.

Android kjøper man hvis man har lyst å ha en personelig telefon, ikke en svindyr fjortis telefon.
Vis hele sitatet...

Det var da voldsomt.
Jeg har vært iPhone-bruker siden 3g men gikk for et par uker siden over til Android (note2). Har også trykket en del på Windows Phone.

For en som ikke er interessert i å knote vil jeg si iOS og Windows Phone er de beste valgene. Alt er lett forståelig og ganske brukervennlig.

Android mener jeg er best for oss som liker å knote. Jeg koser meg med å roote og tilpasse telefonen akkurat sånn som jeg vil ha den.

Jeg har noen teknologisk retarderte kolleger (damer 40+) som stadig ber meg om hjelp med duppedittene sine. De som har iPhone spør aldri om hjelp til noe som helst.

Å si at noen av de tre store er dårlige blir bare feil.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Man kjøper enkelt og greit ikke Windows Phone.
iPhone kan man kjøpe hvis man liker å være amputert for armer og bein.

Android kjøper man hvis man har lyst å ha en personelig telefon, ikke en svindyr fjortis telefon.
Vis hele sitatet...
Fantastisk gode argumenter du kommer med der for hvorfor man ikke skal velge Windows Phone. Har du i det hele tatt prøvd en Windows-telefon skikkelig? Jeg skal innrømme at det tok et par dager før jeg var frelst, men aldri i verden om jeg bytter tilbake nå. Jeg skjønner at det er litt smak og behag, men påstanden din er rimelig meningsløs.

Jeg vil forøvrig si at toppmodellene til viss koreansk teknologiprodusent er minst like mye fjortistelefon som eple-telefonene. Dyre er de også

http://www.amobil.no/artikler/test-n...000/konklusjon

Tror ikke amobil har for vane å gi terningkast 6 til mobiler "man enkelt og greit ikke kjøper"
Sist endret av Judaz; 5. oktober 2013 kl. 19:47.