Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2394
Heisann!

Har sittet å hørt litt på EVP's for tiden. Og jeg finner dette veldig interesangt.
Jeg har veldig lyst å prøve ut dette, for å se om jeg får tatt opp noe.
Så, jeg lurer på om dere har noen guider på -norsk- eller har lyst å skrive en rask
framgangs måte på dette.


Hva er EVP?

EVP står for Electronic Voice Phenomen.
Det er et fenomen hvor man tar opp lyd med en lyd opptaker inne i et stille rom
f.eks. der man spørr et spørsmål, også venter litt. Så gjøre det et par ganger.
Og noen ganger skal man kunne høre åndene snakke til deg.
Men, man kan desverre aldri høre snakkinga live, men man må få tapen innpå en pc
og spille av derifra.

Lydene kommer som oftest som hvisking og er noen ganger veldig vansklig å høre hva som blir sagt.


Noen av de som har gjort mest inntrykk på meg

1.
G.I.S. Member Barbara recorded this when she was investigating an old pioneer cemetery. Since she recorded this voice, she has looked at every headstone in that cemetery, but there is not one there with that name on it. No one in the G.I.S. is named that, so what or who the ghost is referring to is a mystery. "Near Mark Wood "


2.
G.I.S. Member Barry and Barbara had been walking into a reportedly haunted house when this voice was recorded. They had asked would anyone like to talk when this voice replied "My House "
Interesting note Barbara and Barry both use an AIWA TP-M920 recorder and had been standing three or four feet apart at the time this voice was recorded, however only Barry recorded the voice


ellers finner man mange på http://www.ghostpix.com/gis/E.V.P.html




også funnet mange guider på engelsk. Men, ettersom jeg ikke er så veldig god i engelsk
så går det litt dårlig. Så, vil gjerne ha en finfin guide på norsk<3
Sist endret av oom; 8. september 2007 kl. 21:17.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det slår meg at dersom du får dette til så blir du rimelig kjapt 1M dollar...
Wow... LAWOLOWALOALOAWLAOWLAO AWSUM
Har sett dette en del ganger på programmer som åndenes makt etc. Og det spøkelseprogrammet som går om kvelden på Discovery channel. De hengte en bånd opptaker rundt halsen på hver person, også stilte de spørsmål. Når de hørte på tapen i ettertid så fikk de en lav hviskende stemme som svarte de.
Så jeg vil tro at det bare er å slå på en opptaker i et rom hvor du tror det spøker, også prøve å stille spørsmål.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Olav
Har sett dette en del ganger på programmer som åndenes makt etc. Og det spøkelseprogrammet som går om kvelden på Discovery channel. De hengte en bånd opptaker rundt halsen på hver person, også stilte de spørsmål. Når de hørte på tapen i ettertid så fikk de en lav hviskende stemme som svarte de.
Så jeg vil tro at det bare er å slå på en opptaker i et rom hvor du tror det spøker, også prøve å stille spørsmål.
Vis hele sitatet...
Som sagt, kan du gjenta det i kontrollerte former, så har du $1M fra James Randi Educational Foundation på flekken. Det faktum at ingen har brydd seg om dei pengane, og at det virkelig blir hevda å vere så enkelt som du framstiller det, får meg til å tru at det gjerne er litt etterprosessering av lydtaper involvert.
oom
mlm
oom's Avatar
Trådstarter
Det er nok en god del etterprosseseromg av lyden etterpå ja.
Men, allerede fått tak i en av de programmene de bruker, som jeg har testet litt med etc.
Veldig spennende!

Tror jeg skal opp på fretex i morgen å se om de har en slik båndopptaker
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av OoM
Det er nok en god del etterprosseseromg av lyden etterpå ja.
Men, allerede fått tak i en av de programmene de bruker, som jeg har testet litt med etc.
Veldig spennende!

Tror jeg skal opp på fretex i morgen å se om de har en slik båndopptaker
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at det er svindel fra ende til annen. For dersom du virkelig kan vise til et paranormalt fenomen, så har James Randi utlovd premie på en million amerikanske dollar til den som kan gjenta det paranormale fenomenet foran andre. Og det der er definitivt paranormalt.
oom
mlm
oom's Avatar
Trådstarter
Så du mener alt dette er en stor svindel?
Altså, alle disse gruppene og alle de lyd opptakene er rein svindel?
Jeg støtter ikke helt denne teorien din.

Men, det at James Randi har lovd en 1 million dollar til den som gjentar det er jo ikke noe slags
bevis for at det må være svindel?
Er jo bare at slike ting som dette skjer sikkert ikke så altfor ofte. og er vanskelig og gjøre mens det er andre mennesker der?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tygg på dette:

Nå lever du et trygt, forhåpentligvis godt og harmonisk, liv.

Hvorfor vil du da begynne å "påvise" paranormalitet?

Har du ikke tenkt på hva konsekvensene kan bli dersom du faktisk klarer å oppnå kontakt med en enhet som ikke er av denne verden? Hvordan vet du dens energi (positiv/negativ) på forhånd? Hvis du klarer å høre/fornemme den/lage en kommunikasjonskanal mellom dere, tror du ikke den kan gjøre det samme med deg? Hvis du skulle angre på en eventuell kontakt med en slik enhet, hvordan tror du du kan avslutte "forholdet"?

Poenget mitt er: Hvis du virkelig tror at noe slikt finnes, hvorfor vil du da i det hele tatt ha kontakt med det, når du ikke vet hva det er eller hvordan det oppfører seg?? For alt du vet, kan det dreie seg om fortapte sjeler som er på tokt fra Helvetes Gap...

Har du ikke hørt om de stakkars folka som oppnådde kontakt via ouija-brett, f.eks? Jeg holder meg ihvertfall LANGT UNNA. (Men jeg tror definitivt IKKE på Åndenes Makt, bare så det er sagt, hehe!)
▼ ... flere år senere ... ▼
Bury me in Smoke
3 0
man kan ta opp evp på selv en mobiltlf. åpne i vlc, og still lyden opp i programmet. har selv tatt evp på denne måten.
kan selvfølgelig ikke ta hver lyd som paranormal. men om et svar kommer etter et spm, er det kanskje mer enn tilfeldighet.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Vi trenger ikke bedrive nekrolofi av tråder her selv om du tror på spøkelser. Stengt.
Sist endret av m0b; 20. august 2013 kl. 10:09.