Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1759
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Hei! Mobilen min ble stjålet i dag, hva er sjansen for at den blir funnet? kan politiet evt skaffe overvåkningsfilm fra utestedene jeg var innom?

Prøvde å ringe den men fikk beskjed om at den var avskrudd. Har sperret mobilen nå...
Sjansene er dessverre veldig små. Politiet har rett og slett ikke kapasitet til å følge opp alle mobil-tyveri sakene som blir gitt til dem. Så om du oppretter en sak, vil denne bli henlagt ganske raskt.

Beste sjansen du har, er om du forhører deg selv med de som var med deg, og høre om de så noe. Utenom det vil jeg bare si at mobilen din er borte for alltid. To never be seen again.
Sist endret av Abaways; 15. juli 2013 kl. 23:40.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Men har jo forsikring, må ikke politiet gjøre litt innsats for at forsikringsselskapet skal godta at den er sjålet? Har det noe å si hva slags lomme telefonen var i?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Men har jo forsikring, må ikke politiet gjøre litt innsats for at forsikringsselskapet skal godta at den er sjålet? Har det noe å si hva slags lomme telefonen var i?
Vis hele sitatet...
Absolutely diddelisquat shit.

Den telefonen er tapt.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Absolutely diddelisquat shit.

Den telefonen er tapt.
Vis hele sitatet...
Det jeg tenkte på var mtp. forsikringssaken. Regner med det blir dekket men hva i all verden skal jeg si når jeg snakker med forsikringen? Har hørt at de er kjappe på å ta deg om man sier noe feil... Hva slags lomme den var i etc...
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Det jeg tenkte på var mtp. forsikringssaken. Regner med det blir dekket men hva i all verden skal jeg si når jeg snakker med forsikringen? Har hørt at de er kjappe på å ta deg om man sier noe feil... Hva slags lomme den var i etc...
Vis hele sitatet...
Nope, det eneste som har noe og si (i enkelte situasjoner) er om du la den fra deg på ett bord elns.

Bare ring inn og si at du har blitt frastjålet mobil, og svar deretter ærlig på spørsmålene.
Vær ærlig når du snakker med forsikringsselskapet. Det er bedre å ikke få igjen på forsikringen enn å bli anmeldt for svindel. Har du oppført deg som et normalt menneske og tatt vare på verdisakene dine, så tar det en uke eller to, så har du en ny mobil av samme type, en tilsvarende modell om den ikke finnes mer, eller verdien av telefonen idag.
Fikk selv note 2 stjelt forrige helg på 31 bussen i oslo. Var å hentet bekreftelse på annmeldelse og det er sendt til forsikringselskapet, nå venter jeg bare på svar fra dem.

Du kan annmelde det på nettet, forså hente bekreftelse på lokale politstasjonen.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Okay takk for hjelpen, forklarte for politiet at jeg var innom tre utesteder og etter det var den borte. Håper ikke det tar lang tid!

Tror dere politiet i det hele tatt sjekker overvåkningskameraene fra utestedene?
Sist endret av bamsegutt; 15. juli 2013 kl. 23:54.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Okay takk for hjelpen, forklarte for politiet at jeg var innom tre utesteder og etter det var den borte. Håper ikke det tar lang tid!

Tror dere politiet i det hele tatt sjekker overvåkningskameraene fra utestedene?
Vis hele sitatet...
Nei, tror saken forblir på papiret inntil den blir henlagt.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Okay takk for hjelpen, forklarte for politiet at jeg var innom tre utesteder og etter det var den borte. Håper ikke det tar lang tid!

Tror dere politiet i det hele tatt sjekker overvåkningskameraene fra utestedene?
Vis hele sitatet...
Hallais! Politiet gjør nok ikke det! Eneste innsats jeg tror de gjør, er å prøve å spore den, og muligens sjekke anropslogg ( etter tidspunktet du selv melder den stjålet).

Skjedde med meg for et par uker siden:
Anmeldte tyveriet på mandagen og ringte forsikringsselskapet samme dag. De spurte om jeg hadde anmeldt, ''ja'', og de førte deretter 4000kr direkte over på min konto. Jeg er imponert over servicen, dette var EIKA
Ser endel skriver at telefonen er tapt og at politiet ikke gjør en innsats, dette stemmer ikke helt. Iphonen til en kompis ble stjålet for noen uker siden, og han sporet den via Find my Iphone. Det fikk han opp kart som sa hvor den var. Politiet rykket ut med en gang og fikk tak i telefonen hans iløpet av 10 minutter, selv på en lørdagskveld..

Så de gjør faktisk en innsats hvis de har noe å gå etter
Sitat av Uflaks Vis innlegg
Så de gjør faktisk en innsats hvis de har noe å gå etter
Vis hele sitatet...
Vell vell, alt etter omstendighetene. Bor man i Oslo tror jeg aldri det ville skjedd. Kapasitet og prioritering er nok stikkordene her.
Er snakk om Drammen, så er ikke så veldig langt unna oslo
Sitat av Uflaks Vis innlegg
Ser endel skriver at telefonen er tapt og at politiet ikke gjør en innsats, dette stemmer ikke helt. Iphonen til en kompis ble stjålet for noen uker siden, og han sporet den via Find my Iphone. Det fikk han opp kart som sa hvor den var. Politiet rykket ut med en gang og fikk tak i telefonen hans iløpet av 10 minutter, selv på en lørdagskveld..

Så de gjør faktisk en innsats hvis de har noe å gå etter
Vis hele sitatet...
Jeg bor nå i en by(såvidt) et lite stykke fra Oslo, så her hender det faktisk politiet gjør noe.
For et par måneder siden var det razzia hos en bekjent fordi han stjålet mobiler. Endte med at de fant 3 Iphoner og 1 Ipad som var stjålet. Usikker på om mobilene ble sporet via FindMyPhone appn, om han satt i simkort eller hva som skjedde.
Sist endret av KjemikalieX; 16. juli 2013 kl. 01:57.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Tror dere politiet i det hele tatt sjekker overvåkningskameraene fra utestedene?
Vis hele sitatet...
Nope! titegn
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Liten update, fikk bekreftelse på anmeldelse fra politiet, videresendte forsikringsselskapet og fikk beskjed om at jeg får ny telefon om 2-4 virkedager. Ser ut som de også har gitt opp håpet om å finne den telefonen.
Sitat av Klistermerke123 Vis innlegg
Vell vell, alt etter omstendighetene. Bor man i Oslo tror jeg aldri det ville skjedd. Kapasitet og prioritering er nok stikkordene her.
Vis hele sitatet...
Det skjer støtt og stadig i Oslo. Men har man ikke noen leads å gi videre til Politiet er sannsynligheten veldig så liten for at de bruker tid på det.
Henlagt, men det holder for forsikringsselskapet at du har anmeldt tlf. Når det gjelder 31 bussen i Oslo, SÅ PASS GODT PÅ LOMMENE DERES! Fikk selv min splitter nye HTC One stjålet opp av lommen min.

Pass på lommene på 31 bussen i Oslo.