Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 5532
Sitat av ompapa Vis innlegg
Ville du syntes at det var ok om det var en samisk sjaman som kjørte og han stoppet for å foreta samisk sang og dans?
Vis hele sitatet...
Skal gjøre det enkelt for deg ved å si nei! Jeg hadde ikke synes det hadde vært ok om tidspresset var stort.

Meeeeen, om tidspresset hadde vært stort, ville det mest sannsynlig fortsatt vært min egen feil, da man vanligvis er litt nøye på tiden når man skal ut å fly.
Tidspresset spiller faktisk ingen rolle her. Sjåføren har en jobb å gjøre, da må han faktisk velge. Enten jobb eller bønn.
Han kan ikke gjøre begge deler. Sure, langtur til Gardermoen er gode penger. Men pengene for en slik tur betales jo for å gjennom en avtale. Avtale om frakt fra A til B. I den avtalen inngår ingen pauser til personlig tid. Det må taes mellom turene.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Nå må du slutte med dette tullet ditt. Ekkel magefølelse? Troller du? Mener du altså at det å være muslim er et skjellsord?

Muslimen stoppet jo fordi han var muslim, da må det gå an å kalle han det han var, altså muslim. Ingen vet hvilken religion professoren tilhører så da er det enklest å kalle hun professoren.
Vis hele sitatet...
nei, nå tuller du fælt. Men den ene personen omtales med yrke og den andre etter tro. Det er det jeg mener var galt. DET VAR PROFESSOREN OG TAXISJÅFØREN. Omtaler du etter yrke så får du holde linja.
Sist endret av random42099; 17. februar 2013 kl. 10:49.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
nei, nå tuller du fælt. Men den ene personen omtales med yrke og den andre etter tro. Det er det jeg mener var galt. DET VAR PROFESSOREN OG TAXISJÅFØREN. Omtaler du etter yrke så får du holde linja.
Vis hele sitatet...
Taxisjåføren det her gjelder er muslim, og han stoppet fordi han skulle be, så jeg ser ikke problemet med at han omtales som muslim. Han stoppet altså ikke fordi at han er en taxisjåfør, men fordi han er en muslim. Det eneste - dersom noen i det hele tatt gidder å bry seg - som var uvesentlig å nevne var at passasjeren var en professor. Hadde ikke sjåføren vært muslim, så hadde han ikke stoppet for å be, og da hadde det aldri blitt en sak ut av dette.

Når det er sagt så er de fleste muslimer i Norge inneforstått med at det kan være vanskelig å holde bønnetidene sine i det offentlige rom og når man er på arbeid. Derfor så er det ikke uvanlig å slå sammen bønn, eller å kun be de obligatoriske bønnene dersom tiden ikke strekker til. Det er vel svært sjeldent at muslimer i Norge bare kaster alt de har i hendene for å på sekundet kunne knele på bønneteppet. Er det ikke mulig, så er det ikke mulig, men man har iallefall prøvd, og det er det som er det viktigste iflg. religionen deres. Jeg skjønner derfor ikke hvorfor sjåføren ikke kunne ha ventet til den korte turen var over.
Sist endret av caperno; 17. februar 2013 kl. 12:18.