Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 39651
Hei, er det noen som veit om noen sider man kan kjøpe snus på? og går det gjennom tollen så jeg får regning etterpå?
http://msorensen.no/

Eneste siden. Resten er utenlandske, og sender med svenske/engelske advarsler, noe som vil gjøre at de blir stoppet i tollen, og du ikke får varen din.
Pga avgiftene er det bare dumt å handle snus fra utlandet. men mindre du har interesse for en helt spesiell snus, er det billigere å handle i norge.

Bestilte et tårn for noen år siden, alt i alt kom dette på rundt 1200 - 1300 kr..(fant ikke snusen noe annet sted)

Er det ikke lov å handle i det hele tatt? Fra utlandet.
Sist endret av Yorke; 18. januar 2012 kl. 19:01. Grunn: sp.mål
Trådstarter
11 0
Må jeg da hente dette på postkontoret eller kommer det hjem i postkassa? waffaz
Jeg har ikke bestilt derfra selv, så null peiling. Regner med at det kommer på postkontoret og at du må vise legitimasjon for å hente det ut.
Trådstarter
11 0
Må vell ikke være 18 år for og hente det ut? er 16 skjønneru
Sitat av Macela Vis innlegg
Må vell ikke være 18 år for og hente det ut? er 16 skjønneru
Vis hele sitatet...
Hadde vært logisk, i og med at det er 18 år på tobakksprodukter i Norge. Men er du heldig så får du det uten, men er litt skeptisk til det.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Hadde vært logisk, i og med at det er 18 år på tobakksprodukter i Norge. Men er du heldig så får du det uten, men er litt skeptisk til det.
Vis hele sitatet...
Men vet de som leverer ut på posten hva innholdet er da? (er noob )
Trådstarter
11 0
Det jeg også lurte litt på Azarat
Sitat av Azarat Vis innlegg
Men vet de som leverer ut på posten hva innholdet er da? (er noob )
Vis hele sitatet...
Vinmonopolet merker pakken med f.eks ID 20 år tror jeg. Regner med de gjør noe lignende..
http://www.posten.no/produkter-og-tj...ver-netthandel

Du kan sikkert sende den til postkassen din.

Da slipper du å vise legitimasjon. Jeg tror neppe postmannen står og venter ved postkassen din

Edit: eller det kan jo hende han 'må' ringe på dersom pakken er merket med noe...
Sist endret av Azarat; 18. januar 2012 kl. 19:25.
Jeg har prøvd to ganger.
Begge ble tatt i tollen.

200 spenn wasted
Sitat av dead_rat6 Vis innlegg
Jeg har prøvd to ganger.
Begge ble tatt i tollen.

200 spenn wasted
Vis hele sitatet...
Siden som jeg linket, som det ble spurt om, er norsk. Det er Sørensen som har butikk i Bergen. Den blir sendt fra Norge. Dog, det er nok ikke så mye billigere enn å kjøpe i butikk med mindre man kjøper slike refill-poser.

http://msorensen.no/
Står det på hentelappen fra posten hva jeg har bestilt?
Ikke kjøp snus fra nettet, har gjort det 3 ganger, av alle 3 gangene har snusen blitt stoppet/kostet mer enn snus du kan få tak i Norge. Det er noe dritt! Kjøpte snus på nettet sendt til hong kong, 28kr per boks.
Sitat av Macela Vis innlegg
Må vell ikke være 18 år for og hente det ut? er 16 skjønneru
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd å kjøpe sigarer fra msorensen før, det funket ikke særlig bra for å si det sånn.
Jeg er 16 og de ba om bildet ID, så jeg sendte inn ett photoshoppet bildet, men det endte med at de spurte om du kunne sjekke med banken, og da sa jeg bare at ikke gadd å vente lenger og ville ha pengene tilbake.
▼ ... over et år senere ... ▼
Eg har kjøpt snus og cigaretter siden jeg var 15 år
Sitat av burning_wheels Vis innlegg
Eg har kjøpt snus og cigaretter siden jeg var 15 år
Vis hele sitatet...
Så kul du er, kan du lære meg alle dine triks?
Sist endret av Tænman; 21. januar 2013 kl. 23:19.
Sitat av burning_wheels Vis innlegg
Eg har kjøpt snus og cigaretter siden jeg var 15 år
Vis hele sitatet...
Gratulerer?
Sitat av Waffaz Vis innlegg
http://msorensen.no/

Eneste siden. Resten er utenlandske, og sender med svenske/engelske advarsler, noe som vil gjøre at de blir stoppet i tollen, og du ikke får varen din.
Vis hele sitatet...

Du glemmer en annen og ennå billigere norsk nettside som selger snus og sender i posten. http://billig-snus.no/?page_id=1466
Det er de som lager den pure-nordic snusen.

Se feks på denne, det er refill-snus. 299 kr for samme mengde som en rull. Som sagt de er norske og sender fra norge så du får varene rett i postkassen.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Du glemmer en annen og ennå billigere norsk nettside som selger snus og sender i posten. http://billig-snus.no/?page_id=1466
Det er de som lager den pure-nordic snusen.

Se feks på denne, det er refill-snus. 299 kr for samme mengde som en rull. Som sagt de er norske og sender fra norge så du får varene rett i postkassen.
Vis hele sitatet...
Har noen prøvd å bestille fra denne siden? Ekstremt mange skrivefeil, ser nesten ut som om det er google translata fra engelsk.
Sitat av Frityrgryta Vis innlegg
Har noen prøvd å bestille fra denne siden? Ekstremt mange skrivefeil, ser nesten ut som om det er google translata fra engelsk.
Vis hele sitatet...
Tenkte jeg skulle teste en nå, men så så jeg at det ble 50 spenn i frakt, så da tenkte jeg. "Meh, kan like gjerne kjøpe i butikken da."
Sitat av Frityrgryta Vis innlegg
Har noen prøvd å bestille fra denne siden? Ekstremt mange skrivefeil, ser nesten ut som om det er google translata fra engelsk.
Vis hele sitatet...
Har en kompis som har bestilt fra de flere ganger. De er kjapp på levering.
Det er også skrevet flere artikler i avisene om denne mannen feks http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10075757.

Denne snusen finnes også å få kjøpt i endel kiosker og butikker på det sentrale østlandet. Siden er legit.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har bestilt min snus fra www.snuskiosk.se fungerer det fint
Sist endret av Svensoo; 29. mars 2013 kl. 11:47.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Logisk sett så skulle varen koste produksjonskostnad + selgers fortjeneste + mva + avgifter. Ved import skal jo svenske avgifter inkl. svensk merverdiavgift trekkes fra utsalgsprisen før norske tollere deretter legger på norsk mva og særavgift og denne er jo en standardsats og dermed skulle jo totalsummen bli billigere enn ved kjøp over disk i Norge selv etter fortolling av forsendelsen.

Noe sier meg at den svenske selgeren ikke trekker fra svensk mva og evt. andre svenske utgifter (som selger ikke trenger å betale til den svenske stat og dermed sitter igjen med en solid fortjeneste. Så pass på dette, fortoll varen selv på nettet og du har billigere snus enn i Norge.

Er det noen her som har erfaringer med disse refillpakkene som selges hos Sørensen/Pure Nordic?
Hva er styrken? (mg nikotin / g snus)
Hvordan er konsistensen?
Ser de skriver pakka er på 120g og skal tilsvare ti bokser, men en boks inneholder jo normalt 50g så skjønner ikke helt regnestykket. Rett nok så skal det tilsettes vann, men dog ikke 3,8 dl regner jeg med...
Sist endret av Simplex; 5. mars 2014 kl. 01:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.