Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1795
Hei,

Noen her har garantert peiling på dette.
Skal sette opp Autoflower nå, tenkte jeg.

Spørsmål:

Kan jeg bruke en og samme pære til vegg og blomst?
Skal disse ha lys 24\7?

Takk for svar
En av de enkleste "setupene" er samme pære og 20/4 syklus.
Du kan alltid bruke samme pære til vekst og blomst, men hvitere lys er bedre til vekst og omvendt (enkelt forklart).
18-20 timer lys i døgnet er fint for autoflower.

Hvorfor auto, forresten? Ser ikke helt fordelen med det..
Sitat av fetter Vis innlegg
Du kan alltid bruke samme pære til vekst og blomst, men hvitere lys er bedre til vekst og omvendt (enkelt forklart).
18-20 timer lys i døgnet er fint for autoflower.

Hvorfor auto, forresten? Ser ikke helt fordelen med det..
Vis hele sitatet...


Pga jeg er student og må dyrke i en trist komode jeg har gjort om til growbox.

takk for svar.
har du kjøpt inn noe utstyr enda? (lys, frø osv.)
Skjønner ikke hvorfor du gidder autoer innendørs. Hvis du røyker en del, så er marijuana altfor mildt i seg selv.

Kjøp en hurtigblomstrende variant istedet (Cinderella 99 - Mosca, Hash Plant - Sensi Seeds, NL etc). Da kan du evt. kjøre 12/12 fra frø/klone.

24/0 eller 20/4 anbefales
Sist endret av sonmarak; 24. august 2012 kl. 19:57.
Sitat av sonmarak Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor du gidder autoer innendørs. Hvis du røyker en del, så er marijuana altfor mildt i seg selv.

Kjøp en hurtigblomstrende variant istedet (Cinderella 99 - Mosca, Hash Plant - Sensi Seeds, NL etc). Da kan du evt. kjøre 12/12 fra frø/klone.

24/0 eller 20/4 anbefales
Vis hele sitatet...
Å kjøre 12/12 fra frø vil resultere i en 10-15cm høy plante med en lite bud på, som tørker inn til 1-2 gram 3-4 uker for 2 gram? dårlig deal.
En jeg kjenner sier at med en NL-plante, knallhard LST og ikke minst ScrOG, 12/12 fra frø og homebox mini (60 cm, ca samme høyde som en kommode vel?) kan komme opp i 20 gram yield...

http://forum.grasscity.com/absolute-...ml#post1970770

Ifølge han her funker 12/12 fra seed godt med NL, men kan gi elendig utbytte med andre frø. Han sier alle plantene på bildet var over en oz, altså over 28 gram.

Greit å ta med en klype salt, spesielt hvis du er amatør (som meg) for hvis lyset (styrke, type, plassering), vanningen, pottene, næring, ph osv osv ikke er optimalt blir det mindre og mindre, men mer enn 2 gram tror jeg det blir

Dessuten oppgir han høyden på plantene, regner med det er fra jorda og opp (altså, ikke fra bunnen av pottene):

30.5 cm
40.5 cm
43 cm
58.5 cm

Så vet vi sånn ca hvor mye høyde vi trenger, den siste der ville blitt for høy for mitt oppsett, men igjen, det går an å være nådeløs på low stress training da... bruke strips for å unngå at disse 58.5 cm går rett opp, men heller litt i sirkler osv.. samme plantelengde, mindre ren vertikal høyde
Sist endret av tlien; 28. august 2012 kl. 13:58.
Mulig jeg overdrev, poenget var at det er mye ressurser og tid til for minimalt med utbytte..
Ok. Ja, klart, hvis man kjenner noen som selger god kvalitet, eller har mulighet til å gro høye planter i stort telt, klart det er bedre, men når OP skriver at han skal gro i en gammel kommode regner jeg med han ikke har så mange alternativ

Hvis han klarer å gro 3 planter av gangen.. blir jo.. ja la oss si 50 gram da. Er da et godt utbytte det. Hva koster det å kjøpe 50 gram? Har aldri kjøpt selv. Koster det ikke 150 kr pr gram i disse tider? Blir jo 7500 kr.

Kan kjøpe frø, lamper, minitelt, kullfiltrert vifte (dette må du ha, OP, for å unngå lukt...), potter, jord osv osv for mindre enn 7500, og man kan starte ny grow med en gang etterpå.

Synes det virker som en god deal jeg. Mulig 3 planter av gangen er urealistisk, jeg har ikke dimensjonene på denne kommoden
Sitat av tlien Vis innlegg
Ok. Ja, klart, hvis man kjenner noen som selger god kvalitet, eller har mulighet til å gro høye planter i stort telt, klart det er bedre, men når OP skriver at han skal gro i en gammel kommode regner jeg med han ikke har så mange alternativ

Hvis han klarer å gro 3 planter av gangen.. blir jo.. ja la oss si 50 gram da. Er da et godt utbytte det. Hva koster det å kjøpe 50 gram? Har aldri kjøpt selv. Koster det ikke 150 kr pr gram i disse tider? Blir jo 7500 kr.

Kan kjøpe frø, lamper, minitelt, kullfiltrert vifte (dette må du ha, OP, for å unngå lukt...), potter, jord osv osv for mindre enn 7500, og man kan starte ny grow med en gang etterpå.

Synes det virker som en god deal jeg. Mulig 3 planter av gangen er urealistisk, jeg har ikke dimensjonene på denne kommoden
Vis hele sitatet...

Hei. Virker som du har peiling på dette

Skal bestille lys nå og lurer på hva du tror om dette:

Disse

http://www.designbelysning.no/viewde...productid-4737

Og denne

http://www.designbelysning.no/viewde...productid-4765

Innebygd ballast i pærer, så dette bør fungere? Eller er jeg helt på jordet?
Jeg er 100% nybegynner, jeg er i selv i gang med å starte min aller første grow, så jeg er feil person å spørre om akkurat det, det jeg skrev om yield var papegøyekunnskap, ting jeg har lest

Men jeg har hengt ut mye på norcan og andre steder og stilt mange spørsmål og fått mange gode råd.

Det rådet jeg fikk, for mitt minitelt er bare 30x30x60, så jeg ville ikke miste for mye høyde, var å bruke 4x slike, stripset fast på innsiden av alle 4 hjørnene, det er jo metallstenger som går oppover der, så passer perfekt, 8 watt, 2700 kelvin. Og i taket, en stk flat arbeidslampe, og 38 W, 2700 kelvin.

Jeg tenkte først å gro i et ombygd PC-kabinett, men ble overtalt til å skaffe et skikkelig telt, så mye enklere.

Godt mulig det du lenket funker bra altså, jeg vet ikke noe om det. For min del gikk jeg for teltet fordi det var så jævlig ryddig, og så kan jeg selge hele settet hvis jeg blir bitt av basillen, og vil ha noe større

Ønsker ikke å være ufin, og "reklame" for et annet forum her, men norcan.org er virkelig bra på dette, folk er veldig hjelpsomme, og de tar cannabisdyrking seriøst Og du kan sjekke ut min tråd der, under "nybegynner" ett eller annet, hvor jeg har mottatt haugevis av tips om alt fra jord, lamper, telt, lufting, temperaturer... jaja du gjør som du vil. Jeg bruker samme nickname der også, så du finner den hvis du vil. Må registrere for å lese tror jeg.
Takk for svar!

Plan er pc grow da jeg må ha noe megastealh!
Henger på norcan også, men takk for tipset!

Ps. Har du bilde av din setup?
Jeg er fortsatt i innkjøpsfasen, det stagnerte litt pga "cash flow"-problemer Men det kommer seg før eller siden. Har noen av tingene i allefall. Må nok skaffe meg jobb før jeg kan blåse.. tja.. 2500 kr eller 3000 kr på det jeg mangler. Er student... dessuten har jeg andre prosjekter som f.eks. Sopp som skal kjøpes inn også. Jeg har feminiserte NL-frø i allefall.

Haha, jeg virker kanskje som en tulling når jeg skriver om grow og ikke har STARTET engang, poenget mitt var bare det går an å gro minigrow med hell, jeg er overbevist om det. Kan kanskje ikke sammenlignes med disse svære teltene med 2 m høyde da, men det forstår vi jo

Jeg fant en jævlig god link her.

http://www.uk420.com/boards/index.php?showtopic=258660

Det er det teltet jeg skal ha. Han har valgt å bruke en svær potte og scrogge allerede ved kanten av potta med strips. Veldig interessant. Jeg tenkte kanskje å bruke to mindre potter stående diagonalt, men da går det med to frø også da, virket jo VELDIG bra det han gjorde her.

hvis du går til siste siden skriver han at han fikk 34 gram ut av det...
Sjukt

Det der så veldig lovende ut!
Må lese meg opp på scrog ser jeg.. Er dette noe man bør teste på første grow?
Vel jeg ble anbefalt to teknikker, og skal gjøre begge deler.

Det første er såkalt LST, low stress training, hvor man forsøker å styre plantens stamme til å gro litt hit og dit, istedet for å gro rett opp. Det skal jeg gjøre ved å lage hull toppen av potten rundt hele veien, slik at jeg kan binde strips gjennom hullene, og rundt planten, og forsiktig styre den ut mot siden, så senere opp, eller til en annen side. Ikke som han i lenken altså, selv om det virket dritfett også!

Det andre er ScrOG.. "screen of green". Poenget er å lage et nett på toppen, slik at istedet for at cannabisplanten vokser rett opp mot lyset, så busker jeg den ut. Når plantens greiner stikker opp igjennom nettet fordi den har vokst slik, så trekker jeg ned toppene, og lar de vokse horisontalt langs nettet, før den igjen finner veien opp via en annen åpning. Sånn skal man få flere skudd, og større yield.

jeg har inntrykk av at ScrOG er en veldig enkel måte å få større utbytte på, så jeg skal gjøre det, på min første grow.

Det han kisen på uk420-lenken har gjort, du ser det på siste siden, er å lage et ScrOG-nett rett ved toppen av potta, så det er jo veldig spesielt da.. men det funket jo åpenbart, selv om han har en annen strain enn det jeg har frø for, og tydeligvis mye mer peil... Interessant uansett.

Godt eksempel på ScrOG
Sist endret av tlien; 28. august 2012 kl. 19:06.
Både LST og SCROG er ypperlige teknikker med tanke på lysutnyttelse (avkastning). Poenget med de to teknikkene er det samme - å framprovosere sideskudd og holde skuddiene på lik høyde. Det er også lurt å passe på at planten holder symmetri som utnytter lyset best mulig. Beskjæring av plantens nedre del kan også være gunstig (men ikke hvis du dyrker autoer)=

Husk at hvis du dyrker NL (Sensis hydrid?) så er det lurt å la plantene vokse seg opp i nettet før du skrur over til 12/12. De er nærmest rene indicaer og strekker seg ikke så mye.