Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1075
Hei, har kommet opp i en liten blemme ang. et domene. Vi har i dag et registrert firmanavn i Brreg, Vårtfirmanavn AS

Vi har lenge lurt på og kjøpe domenet men det har vært opptatt, derfor har jeg egentlig ventet på at det skulle gå ut,siden det ikke var i bruk,noe det også gjorde natt til i går. Problemet er at et domenefirma i Norge har snappet dette rett før oss..

Har vi en god sak? Utdrag fra egenerklæringen ved domenekjøp: "Abonnenten erklærer med dette at registrering og/eller bruk av domenenavnet etter abonnentens kunnskap ikke medfører urettmessige inngrep i tredjeparts registrerte eller uregistrerte rettigheter til navnet "

Kan man si at det at de ikke sjekket Brreg først, gjør at vi kan kreve domenet overført? Det koster 3440,- og klage på noe slikt ser jeg på Norid, også får man igejn hele beløpet hvis man vinner fram. Noen her med erfaring på slike saker?
Sist endret av ScoopeX; 28. august 2012 kl. 14:40.
Om domenet er eldre enn 3 år så kan dere ikke klage
http://www.norid.no/domenekonflikter/klage.html
Sist endret av Vod0; 28. august 2012 kl. 14:43.
Har du prøvd å ta kontakt med firmaet?
Det kan jo hende at du får løst saken fort og greit uten at du trenger å klage.

Du sier at domenefirmaet har snappet det rett før dere.
Er du sikker på at de ikke hadde tatt domenenavnet FØR dere registrerte firmaet deres i Brreg?
Hvis de eide domenet før dere registrerte firmaet, så ville absolutt hørt med dem før dere klager til Norid.

Hvis dere derimot registrerte dere på brreg før domenefirmaet tok domenet deres, så tror jeg saken er en annen.
Da burde dere få medhold på klagen deres.

PS: jeg har ikke selv noen erfaring med slike saker, men jeg spruter ut tankene mine likevel!
Trådstarter
Alle svar her mottaes med stor takk!

Nei det ble "sluppet" av domeneshop natt til i går, de registrerte det før jeg rakk og stå opp å gå på jobb.

Kan så klart prøve en mail til "domenehaien" , men det er vel ikke uten grunn at de har registrert det...