Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 748
Hei, er hos en venn for å fikse sammen pc-en for han. Bare bytte kabinett.. Feilen er at når jeg skrur på maskina starter den, så stopper i 1-2 sekunder også starter, repeat..

Hva kan være feilen?
HK-et er Gigabyte Z68X-UD3H-B3.
Kan det være at PSUen ikke har nok watt? Er 550W. Skal jeg prøve å ta ut GPU og en RAM-brikke?

Takker for alle svar, spørr hvis noe er uklart
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hvilken cpu er det? Hvis det er IB må du oppdatere bios.
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Vet ikke CPU, har ikke mulighet til å komme inn i bios, skjermen reagerer ikke er ikke nok tid med strøm for å kunne sett noe
Står 8 pins kontakten i?
Defekt hovedkort ?
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
HK er nytt, han mistenker PSU er defekt. Det er ikke IB ihvertfall, er SB.. Har koblet to ledninger til HK. Den til HK og den til CPU. CPU-kjøleren starter heller ikke når jeg skrur på..
Husket alle stand-offsene? Og at ingen tar borti andre steden enn skruehullene?
Kan være at kontaktene som heter LED, PWR_SW, RESET_SW osv. har blitt plassert feil med tanke på positiv og negativ pol. Veldig lett å gjøre en feil der, og det fører til at pcen restarter før den POSTer.
Selv om hk*n er nye så kan den fortsatt vær defekt
Du har glemt å plugge i viften til CPU-en, blant annet. Har du husket 6/8-pins strøm til skjermkortet?
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Har koblet CPU vifta til CPU_FAN.
Jeg hadde lignende feil. Hos meg var det ATX12V kabelen det var noe feil med. Byttet PSU og da var problemet løst.

Du har vel husket å plugge i den kabelen?
Sist endret av Diztar; 18. juli 2012 kl. 16:42.
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Han har bestilt ny psu problemet bli sikkert løst da
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Før du bestiller deler i hytt og pine, så kan man feilsøke på mange av pc komponentene Før man trekker for raske konklusjoner.

Du trenger en binders, og 1 minutt til rådighet, så finner du fort ut om psu er defekt. Hint : jumpstarte psu
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Er ikke jeg som bestiller i hytt og pine, er han, men skjønner hva du mener.