Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 2409
Hey!
PC spec i sign.

Jeg har en Philips 24" skjerm koblet opp med HDMI kaBel (Det er en DVi til HDMI adapter i skjermkortet). Har en BenQ G2750 koblet opp med DVI kabel.

Har nå kjøpt en BenQ GL2750 og koblet den opp med Display-port - DVI. Får ingen bilde. Om jeg kobler ut en av de andre skjermene, får jeg bilde.

Har prøvd det meste jeg kan i Display option greia i Windows :/

Noen tips?
(Har en HDMI i den nye skjermen, og den funker på Xboxen)
Sjekka at det ikke er noe som er stilt inn feil i Catalyst Control Center? Har selv 3 skjermer, 2x DVI og 1x HDMI men alle går på overgang fra DispalyPort - DVI/HDMI. Tror det gikk ganske rett fram for meg, men sjekk i Catalyst Control Center på forskjellige instillinger.
Sitat av Andeby Vis innlegg
Sjekka at det ikke er noe som er stilt inn feil i Catalyst Control Center? Har selv 3 skjermer, 2x DVI og 1x HDMI men alle går på overgang fra DispalyPort - DVI/HDMI. Tror det gikk ganske rett fram for meg, men sjekk i Catalyst Control Center på forskjellige instillinger.
Vis hele sitatet...
Har prøvd det meste, men får det altså ikke til.
Jeg finner skjermen der jeg endrer resolution/hoved-skjerm. Men når jeg velger
"Extend display to this monitor" og prøver å lagre det, står det bare at jeg ikke kan lagre disse endringene..

Vent'a... er det fordi skjermkortet ikke klarer 2 skjermer i 1920x1080 + en skjerm til?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Displayport på skjerm eller skjermkort? Windows takler vel 6 skjermer minst, og skjermkortet ditt tar vel fem skjermer.

Har selv kjørt 3-4skjermer i windows siden 2000.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Displayport på skjerm eller skjermkort? Windows takler vel 6 skjermer minst, og skjermkortet ditt tar vel fem skjermer.

Har selv kjørt 3-4skjermer i windows siden 2000.
Vis hele sitatet...
Det er en kabel som er Displayport-DVI hvor display-porten står i Skjermkortet.

Jeg kan ha 2 skjermer, uansett hvilke, så lenge jeg disabler en av de andre. FUnka med alle tre i 800x600
Edit: kortet mitt drar 6 skjermer.
Sist endret av Claryn; 8. juli 2012 kl. 20:19.
Det du trenger er en Active DisplayPort til DVI adapter adapter.
DP-DVI

Synes ikke det er logisk, men det er vist sånn det er.

Hadde det samme problemet selv med mine 3 skjermer, men med en Activ adapter funker det fjell
Sitat av Brusboksen Vis innlegg
Det du trenger er en Active DisplayPort til DVI adapter adapter.
DP-DVI

Synes ikke det er logisk, men det er vist sånn det er.

Hadde det samme problemet selv med mine 3 skjermer, men med en Activ adapter funker det fjell
Vis hele sitatet...
Er jo en sånn en jeg bruker, bare at det er èn ledning.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Er jo en sånn en jeg bruker, bare at det er èn ledning.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på den du har er Active? De ser like ut, men det er en intern forskjell
Sitat av Brusboksen Vis innlegg
Er du sikker på den du har er Active? De ser like ut, men det er en intern forskjell
Vis hele sitatet...
Jeg tror ingenting på at ledningen har noe å si. Displayport-DVI leverer bilde, da skal det gå på en eller annen måte.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Jeg tror ingenting på at ledningen har noe å si. Displayport-DVI leverer bilde, da skal det gå på en eller annen måte.
Vis hele sitatet...
Det har faktisk noe å si, tro det eller ei. Prøvde en vanlig adapter først, det fungerte ikke. Søkte så rundt og fant ut av at jeg trengte en Active adapter, da fungerte det fint.

Techpowerup.com har en artikkel om det her
Sitat av Brusboksen Vis innlegg
Det har faktisk noe å si, tro det eller ei. Prøvde en vanlig adapter først, det fungerte ikke. Søkte så rundt og fant ut av at jeg trengte en Active adapter, da fungerte det fint.

Techpowerup.com har en artikkel om det her
Vis hele sitatet...
SAPPHIRE Solves Eyefinity Issue with Active DisplayPort Adapter
Har ikke tenkt til å bruke Eyefinity----
trur faktisk ikke det FINNES en lang kabel som er aktiv dp-dvi. har man et radeon kort MÅ man ha en aktiv adapter, noe man ikke kan få tak i i vanlige butikker. Du må nok kjøpe en adaper fra komplett
Sitat av Safewood1 Vis innlegg
trur faktisk ikke det FINNES en lang kabel som er aktiv dp-dvi. har man et radeon kort MÅ man ha en aktiv adapter, noe man ikke kan få tak i i vanlige butikker. Du må nok kjøpe en adaper fra komplett
Vis hele sitatet...
Som sagt har jeg ikke tenkt til å kjøre Eyefinity.
Minner om at jeg klarte å kjøre alle tre skjermer på 800x600. Tviler på at en "active" kabel kan gjøre at jeg klarer 1920x1080.
det er sammme om du skal ha eyefinety eller ikke, flere en 2 skjermer krever en aktiv adapter
Sitat av Safewood1 Vis innlegg
det er sammme om du skal ha eyefinety eller ikke, flere en 2 skjermer krever en aktiv adapter
Vis hele sitatet...
Tror jeg ingenting på.
Stikker på et annet forum og spør om hjelp jeg.
Sitat av Claryn Vis innlegg
SAPPHIRE Solves Eyefinity Issue with Active DisplayPort Adapter
Har ikke tenkt til å bruke Eyefinity----
Vis hele sitatet...
Min erfaring er at du trenger en Active adapter uansett, om du vil ha tre skjermer. Har prøvde både med og uten den adapteren.
Uten så var det det samme problemet du har, og med så kan jeg utvide skrivebordet til alle 3 skjermene i Windows.

Den Artikkelen var den første og beste artikkelen om 3 skjermer jeg fant nå.
Sitat av Brusboksen Vis innlegg
Min erfaring er at du trenger en Active adapter uansett, om du vil ha tre skjermer. Har prøvde både med og uten den adapteren.
Uten så var det det samme problemet du har, og med så kan jeg utvide skrivebordet til alle 3 skjermene i Windows.

Den Artikkelen var den første og beste artikkelen om 3 skjermer jeg fant nå.
Vis hele sitatet...
Kompisen min har samme skjerm, gpu og kabel, og han kjører 3 skjermer. Han har ingen active adapter.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Kompisen min har samme skjerm, gpu og kabel, og han kjører 3 skjermer. Han har ingen active adapter.
Vis hele sitatet...
Du spurte om hjelp og fikk det, prøv det i hvertfall? Ingen vits i å nekte for noe du ikke vet.
Sitat av Entourage Vis innlegg
Du spurte om hjelp og fikk det, prøv det i hvertfall? Ingen vits i å nekte for noe du ikke vet.
Vis hele sitatet...
Blir ikke å kjøpe unødvendige ledninger uten å være sikker.
What if the DVI monitor I want to connect to DisplayPort uses a resolution higher than 1920x1200?

An active dual-link DVI to DisplayPort adapter is required.

KILDE:
http://www.amd.com/us/products/techn...yport-solution
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nei, du får ikke mer enn to skjermer uten å bruke DP, og nei, du får ikke bilde uten å bruke et aktivt DP-adapter hvis du ikke bruker ren DP -> DP kontakt.
Får gå og klage på Elkjøp for feil-informasjon og sjekke ut ledningene til kompisen min.
Et tips til TS, hvis du først spør om hjelp er det normal folkeskikk å ikke være en ignorant tulling i gjengjeld. Prøv med et takk for hjelpen neste gang!
Jeg hadde akkurat samme problem som deg. Som nevnt så MÅ du ha (hvertfall til mitt 5870 kort) en aktiv display port adapter. Helt på tryne, men slik var det hvertfall for meg også. Vil tippe det samme gjelder for deg. Dessverre kostet den dritten litt og jeg orket ikke investere i det, så det ble aldri mer enn 2 skjermer.. :O
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Ikke kom her og vær eplekjekk, du ba om hjelp og du fikk det, ingen grunn til å si at du skal på et annet forum for hjelp.

Om du skal ha tre eller flere skjermer med et AMD skjermkort ene skjermen være DisplayPort, om du ikke har en DisplayPort skjerm, som i ditt tilfelle må du kjøpe et AKTIVT DisplayPort adapter, et aktivt adapter koster gjerne flere hundre kroner, fordi det er en chip i begge ender som sender data, ikke bare strøm fra PC.

Om du kjører to skjermkort kan du disable CrossfireX og kjøre to skjermer på ene kortet og en skjerm på det andre kortet, slik jeg gjør det.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av kv81 Vis innlegg
Jeg hadde akkurat samme problem som deg. Som nevnt så MÅ du ha (hvertfall til mitt 5870 kort) en aktiv display port adapter. Helt på tryne, men slik var det hvertfall for meg også. Vil tippe det samme gjelder for deg. Dessverre kostet den dritten litt og jeg orket ikke investere i det, så det ble aldri mer enn 2 skjermer.. :O
Vis hele sitatet...
kostet vel 189 sist jeg bestilte, er jo ikke noe en navklient ville blitt redd av engang.
Sitat av Brusboksen Vis innlegg
Det du trenger er en Active DisplayPort til DVI adapter adapter.
DP-DVI

Synes ikke det er logisk, men det er vist sånn det er.

Hadde det samme problemet selv med mine 3 skjermer, men med en Activ adapter funker det fjell
Vis hele sitatet...
Det der ser ut som en Mini-disply port. Er det riktig?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Det der ser ut som en Mini-disply port. Er det riktig?
Vis hele sitatet...
Nei, det der er en standard størrelse DP-port.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Nei, det der er en standard størrelse DP-port.
Vis hele sitatet...
Og dere er 100% sikker på at det går med den + en vanlig dvi kabel? 3 skjermer med 1920x1080
Tror det er det de har prøvd å si x antall ganger gjennom tråden.
Cookie Monstah ^_^
sitter med ett powercolor 6970 2GB og lurer litt på om det klarer 3stk 1920x1080?
eller må jeg gjøre som TS og kjøpe sånnen adapter?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av lordstian Vis innlegg
sitter med ett powercolor 6970 2GB og lurer litt på om det klarer 3stk 1920x1080?
eller må jeg gjøre som TS og kjøpe sånnen adapter?
Vis hele sitatet...
samme gjelder alle ati hdkortene.

Maks to på dvi+hdmi, resterende på dp.

Sitat av Claryn Vis innlegg
Og dere er 100% sikker på at det går med den + en vanlig dvi kabel? 3 skjermer med 1920x1080
Vis hele sitatet...
hvis kortet ditt bruker standard dp og ikke minidp ja, hvis ikke, figure it out for yourself.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Nei, du får ikke mer enn to skjermer uten å bruke DP, og nei, du får ikke bilde uten å bruke et aktivt DP-adapter hvis du ikke bruker ren DP -> DP kontakt.
Vis hele sitatet...
Blir det sånn for meg også da? Har 3 skjermer nå som eg vil ha på mitt Radeon HD6870 kort. Kjører som dette:

BenQ 24" G2420HD - HDMI > DVI
BenQ 22" G2110W - DVI > DVI
BenQ 24" G2412HD - HDMI > Mini DP

Får som TS kun bruke 2 skjermer om gangen, hva vil være enkleste løsning for meg?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Blir det sånn for meg også da? Har 3 skjermer nå som eg vil ha på mitt Radeon HD6870 kort. Kjører som dette:

BenQ 24" G2420HD - HDMI > DVI
BenQ 22" G2110W - DVI > DVI
BenQ 24" G2412HD - HDMI > Mini DP

Får som TS kun bruke 2 skjermer om gangen, hva vil være enkleste løsning for meg?
Vis hele sitatet...
Stemmer, husk å kjøpe et aktivt DP-adapter, varierer veldig hvilke tilkoblinger kortene har, mitt HD6870 har både fullsize og minidp, fruens HD6870 har bare minidp.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=608530 - Fullsize
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619157 - minidp.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Stemmer, husk å kjøpe et aktivt DP-adapter, varierer veldig hvilke tilkoblinger kortene har, mitt HD6870 har både fullsize og minidp, fruens HD6870 har bare minidp.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=608530 - Fullsize
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619157 - minidp.
Vis hele sitatet...
Har denne versjonen, som har 2x fullsize, så dobbelsjekket nå og så at det ikkje var mini-dp.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620247#extra

Så da må eg ha dette adapteret på den siste skjermen, og da kjøre DVI > Aktivt DP-adapter?

Sånn at det blir dette til slutt:

BenQ 24" G2420HD - HDMI > DVI
BenQ 22" G2110W - DVI > DVI
BenQ 24" G2412HD - DVI > Aktiv-DP adapter

Og er det da noen forskjell på hva slags DVI kabel eg kjøper? Dual-link eller Single-link?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dual-link er bare nødvendig dersom du skal ha 2048x1536 oppløsning, noe jeg ikke tror skjermene dine støtter, adapteren fra DP er også bare singe link.

Men du kan jo fint kjøre 2xHDMI + DP->DVI hvis du vil.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg

Og er det da noen forskjell på hva slags DVI kabel eg kjøper? Dual-link eller Single-link?
Vis hele sitatet...
Ja, dual-link kabler passer ikke på den adapteren.
Da har eg motatt adapteret, og koblet det som dette:

BenQ 24" G2420HD - HDMI > DVI
BenQ 22" G2110W - DVI > Aktiv-DP adapter
BenQ 24" G2412HD - HDMI > DVI

Nytt problem nå, maskinen finner skjermen, og eg får lagret skjermposisjonene (1,2,3), men skjerm nr 1 er svart forde.
Eg får bruke den, altså, eg får dratt musepekeren fra skjerm 2 over på skjerm 1, og dratt sånn markerer ting, men eg ser ingenting på den, kun skjerm 2 og 3 om du skjønner? Skjerm nr 1 er "BenQ 22" G2110W - DVI > Aktiv-DP adapter"

EDIT: Fikk det til etter mye om og men i Cataclyst Control Center
Sist endret av JVMyhre; 17. juli 2012 kl. 15:24.