Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 908
Heisann!

Jeg sliter med internett på jobben her i Mexicogulfen.
Faktisk er det så ille at det rokker ved mitt ateistiske ståsted

Først så må jeg si at mine data/nettverkskunnskaper er begrenset.

Ok, here goes:

Jeg jobber på et seismikkfartøy i Mexicogulfen. Vi har internett levert via VSat, og jeg vet ikke så mye mer om det enn dette.

Jeg kommer meg ikke på internett med min medbrakte laptop inne på lugaren hvor jeg bor.
Vi kan kun bruke ethernet-kabel av sikkerhetsmessige grunner ombord.

Jeg tenkte som så at kanskje min nettverksinngang var ødelagt eller stengt på noe vis, så jeg ba en kollega som også brukte macbook teste sin inne på mitt rom.
Han fikk internett uten problem på mitt rom.
Så jeg konkluderte derfor med at min nettverksinngang var herpa.

Jeg stakk likevel inn på hans lugar for på teste hans tilkobling på min maskin. Der funka den strålende. Og hans lugar har samme nettverk som meg med samme rettigheter osv.

Så da ble jeg ganske forvirra og tenkte at kanskje hans kabel var bedre for min maskin, så jeg lånte hans kabel og tok den med inn til meg å testa. Intet nett

Hva i all verden??

Jeg og min kollega har noenlunde samme maskin, samme nettverk og samme type kabel, han er på nett både hos seg selv og på mitt romjeg er på nett hos han, men ikke på mitt rom. Han laptop er ett år nyere om det skulle bety noe.

Hvordan skal jeg gå frem for å skjønne dette? Både skipselektrikere og andre luringer ler av dette og skjønner ingenting.

Anyone?
Enkel løsning.. Bytt rom med hverandre.
Huxley's Avatar
Trådstarter
32 5
Hehe, det er allerede prøvd, desverre er ikke stillingene våre og lugarene av samme type. Gikk skeis :P
Det er nok feil på lan port på pc'en din, men hvis du setter lan port in til 10mbit, ser om du får link.
http://knowledgelayer.softlayer.com/...9%28Windows%29

senario er som følger :
switchen er 1000mbit, kablen din klarer ikke 1000mbit , da monger den bare. (pc'en switcher IKKE automatisk ned)
grunnen til at de funker med pc på 100mbit er at den er ikke så ømfintelig for støy.
Sitat av Huxley Vis innlegg
Faktisk er det så ille at det rokker ved mitt ateistiske ståsted
Vis hele sitatet...
Jeg håper virkelig at du tullet med dette.