Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 7422
Heeiho!

Har kjæreste i Trondheims området som er låst ut fra sin egen bolig. Alle som bor innen rimelig gå avstand er borte, og hun har heller ikke med bankkort så altså ingen penger til Taxi til lengre distanser.
Hun er også den ekstremt sjenerte typen, så å ringe på til halvveis bekjente naboer som er hjemme er ingen mulighet.

Lurer derfor på om det finnes noe "firma eller lignende som kan hjelpe i slike tilfeller?
Sitter selv i Tromsø så er lite jeg kan gjøre.

Trenger kjapt svar ettersom hun står ute nå.
Hun kan ringe en låsesmed for å få han til å dirke låsen opp, men forvent å få en liten regning på det også.

Kilde: Har en kompis som er låsesmed som gjør dette, tror han tar 500 kr i betaling men varierer nok fra person til person/firma til firma.
Sist endret av xcitu; 29. desember 2011 kl. 00:21.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
ta kontakt med han mørke tvilsome typen i en bmw med et brekjern i ene hånden skulle vel funke fett.

neida. låssmed er vel den beste løsningen
Ring Politiet.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Driver låsesmed på klokka 00.30 om kvelden?
Takker for svar! : )
Noen som har kjennskap til låssmed firma som er behjelpelig om natten?
Sitat av Clayton Vis innlegg
Driver låsesmed på klokka 00.30 om kvelden?
Vis hele sitatet...
Jada, blir bare mer å betale for den utlåste.
Sitat av Denzel Vis innlegg
Ring Politiet.
Vis hele sitatet...
Hva skal dette hjelpe? De kommer ikke til og gjøre noe som helst, bortsett fra å be henne ringe hit og dit..
Må bare spørre. Hvordan klarer man å bli låst ute fra egen leilighet? Mistet nøkkelen?
Jeg ville ringt politiet, de kan i verste fall kjøre om de ikke kommer seg inn.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av 2BIAS Vis innlegg
Jeg ville ringt politiet, de kan i verste fall kjøre om de ikke kommer seg inn.
Vis hele sitatet...
jeg ville i hvertfall ikke sitti igjen med en oppbryti dør xP
Ring VG, fortell situasjonen og de mekker en artikkel om det: "Student låsefast i Trondheim".

PS: http://www.nettkatalogen.no/bransjel...rondheim/1.htm
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
jeg ville i hvertfall ikke sitti igjen med en oppbryti dør xP
Vis hele sitatet...
De bryter ikke opp døren din.. : p Men de har ofte tilgang på nøkler.
Sitat av stoofn93 Vis innlegg
Må bare spørre. Hvordan klarer man å bli låst ute fra egen leilighet? Mistet nøkkelen?
Vis hele sitatet...
De bor to i huset. Hun som er låst ut har glemt sin nøkkel inne, og den andre har dratt ut og da selvfølgelig låst døren.
Sist endret av Basetrap; 29. desember 2011 kl. 00:33.
http://www.trondheimlasservice.no

Disse har vakttelefon 24 t i døgnet, men du kan nok regne med at det koster en god del å få de til å rykke ut midt på natta!

Sitat av Basetrap Vis innlegg
De bor to i huset. Hun som er låst ut har glemt sin nøkkel inne, og den andre har dratt ut og da selvfølgelig låst døren.
Vis hele sitatet...
Da ville jeg klart å vente til byen stenger klokken 2!
Sist endret av CorLeX; 29. desember 2011 kl. 00:36.
Sitat av Clayton Vis innlegg
Driver låsesmed på klokka 00.30 om kvelden?
Vis hele sitatet...
Nei, men kanskje klokken 00:35 ?

Sitat av Basetrap Vis innlegg
De bor to i huset. Hun som er låst ut har glemt sin nøkkel inne, og den andre har dratt ut og da selvfølgelig låst døren.
Vis hele sitatet...
Kan dere ikke bare ringe hun andre da, hvis hun er i nærheten?
Uansett om h*n er på byn, så burden hun bare ta taxi tilbake, å være snill å låse opp døren.
Sitat av CorLeX Vis innlegg
http://www.trondheimlasservice.no

Disse har vakttelefon 24 t i døgnet, men du kan nok regne med at det koster en god del å få de til å rykke ut midt på natta!



Da ville jeg klart å vente til byen stenger klokken 2!
Vis hele sitatet...
Den andre personen som er ut er ikke ute på byen. Så det kan bli sent..

Sitat av IphoneFreak Vis innlegg
Kan dere ikke bare ringe hun andre da, hvis hun er i nærheten?
Uansett om h*n er på byn, så burden hun bare ta taxi tilbake, å være snill å låse opp døren.
Vis hele sitatet...
Den andre personen har mest sannsynligvis langt igjen sin mobil hjemme x)
Fantastisk par som bor sammen.. : p
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av 2BIAS Vis innlegg
De bryter ikke opp døren din.. : p Men de har ofte tilgang på nøkler.
Vis hele sitatet...
kilder takk!
Hvis han skal være lenge borte, be han sende nøkkel hjem med ekspresspost. Så tar ho inn på hotell for en dag, eller bor hos noen kjente om det var mulig.

Beste er å bite i det sure eplet og fortelle noen venner\familie istedenfor å betale tusenlapper til låsesmed...
Sitat av Basetrap Vis innlegg
Den andre personen som er ut er ikke ute på byen. Så det kan bli sent..



Den andre personen har mest sannsynligvis langt igjen sin mobil hjemme x)
Fantastisk par som bor sammen.. : p
Vis hele sitatet...
Dersom hun ikke kjenner noen i midtbyen, så går det jo alltids nattbusser fra byen klokken 1, 2, og 3 til litt mer fjerne steder i trondheim. Så om hun kjenner noen litt lenger unna så kan hun jo ta buss. Hadde jeg vært hjemme kunne jeg alltids åpnet stua.. Men hvem tør vel å sove hos en freaker
Dette er ikke rakettvitenskap.

Hun kan ringe følgende:
- Politiet(som kommer om de har tid)
- Falken/Viking(som kommer om de har tid, koster penger)
- En låsesmed(koster penger)

Hverken Politiet eller Falken/Viking kan trylle, som om de ikke klarer å dirke opp døren(eller har verktøy til å dirke opp døren) så knuser de ei rute og åpner opp døren fra innsiden. En låsesmed er det eneste alternativet som er "stuerent" og som faktisk klarer å åpne de fleste dører(men unntak finnes).

Om hun ikke har noen i nærheten hun kan bo hos til hun får tak i nøkkel så vil dette uansett komme til å koste penger. Enten til låsesmed eller til ny rute. Det enkleste kan derfor være å knuse ruta selv, og deretter få en glassmester til å bytte ruta på en hverdag(ofte billigere enn en låsesmed midt på natten).

Vær dog forberedt på at ruteknusing lager lyd, og at en eller flere naboer kan ringe til Politiet. Hun bør derfor være noelunde edruelig og kunne kjapt bevise/sannsynliggjøre at hun faktisk bor der.
Beste å billigste er nok å ta en rute så du kan låse opp fra insiden, ikke for å virke etterpå klok men kan lønne seg å ha en 3rd nøkel gjemt ute et sted.
Hva med å ringe politiet først? Dersom de ikke kan bidra med noe, så sier du i allefall at du knuser ruten, slik at politiet er informert om naboer ringer.

Forresten god erfaring med denne:

http://www.modum.com/index.php?nr=90...dell&startrow=
Sist endret av Donkeybrain; 29. desember 2011 kl. 01:41.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av nomore Vis innlegg
Vær dog forberedt på at ruteknusing lager lyd, og at en eller flere naboer kan ringe til Politiet. Hun bør derfor være noelunde edruelig og kunne kjapt bevise/sannsynliggjøre at hun faktisk bor der.
Vis hele sitatet...
der er jeg uenig med deg. ville faktisk vert full hvis jeg skulle knuse min egen rute og politiet skulle komme. så lenge hun kan bevis at hun bor der vil politiet se på det som et idiotisk påfunn i rus. men er hun derimot ederu vil de se på henne som rett og seltt dum! er uansett ikke straffbart og verken vere full eller knuse sin egen rute!

Sitat av Monzter Vis innlegg
Beste å billigste er nok å ta en rute så du kan låse opp fra insiden, ikke for å virke etterpå klok men kan lønne seg å ha en 3rd nøkel gjemt ute et sted.
Vis hele sitatet...
under dørmatta?

det siste stedet noen ville finni på og leita, er for opplagt at den ligger der, omvent sykologi FTW
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
der er jeg uenig med deg. ville faktisk vert full hvis jeg skulle knuse min egen rute og politiet skulle komme. så lenge hun kan bevis at hun bor der vil politiet se på det som et idiotisk påfunn i rus. men er hun derimot ederu vil de se på henne som rett og seltt dum! er uansett ikke straffbart og verken vere full eller knuse sin egen rute!
Vis hele sitatet...
Det er vel ingen som har sagt at det er straffbart? Jeg hadde heller knust en liten rute istedenfor å sitte utenfor å fryse i flere timer. Hvis det var de to alternativene jeg hadde hatt såklart.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av STAbana Vis innlegg
Det er vel ingen som har sagt at det er straffbart? Jeg hadde heller knust en liten rute istedenfor å sitte utenfor å fryse i flere timer. Hvis det var de to alternativene jeg hadde hatt såklart.
Vis hele sitatet...
det var ikke det som var poenget. poenget var at hvis noen ringte politiet og de kom vil jeg påstå du ser bedre ut om du knuste din egen rute som full, en som ederu!
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
der er jeg uenig med deg. ville faktisk vert full hvis jeg skulle knuse min egen rute og politiet skulle komme. så lenge hun kan bevis at hun bor der vil politiet se på det som et idiotisk påfunn i rus. men er hun derimot ederu vil de se på henne som rett og seltt dum! er uansett ikke straffbart og verken vere full eller knuse sin egen rute!



under dørmatta?

det siste stedet noen ville finni på og leita, er for opplagt at den ligger der, omvent sykologi FTW
Vis hele sitatet...
tror fortsatt ikke jeg hadde gjort det tenk deg å forklare det til forsikringselskapet da; "nei, de kan ikke ha kommet inn her uten å knuse ei rute, det er jo umulig å skjønne att nøkkelen ligger under dørmatta."
klart, det har gått bra for en kamerat å gjemme nøkkelen på ett bord en halv meter unna døra, så det kan jo gå bra
Bare knus den jævla ruta, er sure penger men hva skal man ellers gjøre midt på natta. det er ingen hun kan dra til ergo hun må komme seg inn.
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
det var ikke det som var poenget. poenget var at hvis noen ringte politiet og de kom vil jeg påstå du ser bedre ut om du knuste din egen rute som full, en som ederu!
Vis hele sitatet...
For min del så ville det nok sett like bra ut uansett om man er full eller ikke.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Tror nok hun er frossen nå dessverre Er gått over en time og freaks behjelpelige apparat har feilet...
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Hva med å ringe politiet først? Dersom de ikke kan bidra med noe, så sier du i allefall at du knuser ruten, slik at politiet er informert om naboer ringer.

Forresten god erfaring med denne:

http://www.modum.com/index.php?nr=90...dell&startrow=
Vis hele sitatet...
Kjøper ikke dyre ting av nettsider som ikke kan og\å-regelen.

- Enkel OG kode

De selger ting for tusenvis av kroner, og kan ikke skikkelig norsk engang, liksom...
Sitat av Taurean Vis innlegg
Kjøper ikke dyre ting av nettsider som ikke kan og\å-regelen.

- Enkel OG kode

De selger ting for tusenvis av kroner, og kan ikke skikkelig norsk engang, liksom...
Vis hele sitatet...
Kanskje de mente at innretningen var enkel og den hadde en kode?
noe nytt?

Jeg kan godt å kjøre henne til vennine eller hvor der hun vil.
Sitat av Iuma Vis innlegg
noe nytt?

Jeg kan godt å kjøre henne til vennine eller hvor der hun vil.
Vis hele sitatet...
Ikke værst at du faktisk sier deg villig til dette kl 03 om natta! =)

Så vidt jeg vet så er problemet ordnet opp i & hun har kommet seg inn i varmen =)
Grunnen til at TS ikke har kommet med mer i tråden er nokk for at han ligger i etasjen under meg og snorker så veggene her rister -_-

God natt folkens..
Sist endret av Hightime; 29. desember 2011 kl. 02:57.
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
der er jeg uenig med deg. ville faktisk vert full hvis jeg skulle knuse min egen rute og politiet skulle komme. så lenge hun kan bevis at hun bor der vil politiet se på det som et idiotisk påfunn i rus. men er hun derimot ederu vil de se på henne som rett og seltt dum! er uansett ikke straffbart og verken vere full eller knuse sin egen rute!
Vis hele sitatet...
Dette hørtes ikke ut som det beste alternativet. Tenk om det kommer politibetjenter som mener hun er i stand til å skade sin egen, dernest også andres eiendom og slenger h*n på glattcella for natta? Da blir egentlig ruteknusingen bortkastet. (eller verdt sjansen)?

Uansett, ble litt borte fra freak, men det magiske skjedde nemlig at den andre personen som bor i huset svarte på mobilen sin. Etter 54! forsøk x)
En kompis hadde samme casen forrige helg. Det endte opp med låssmed kl 03.30 på natta. Han klarte ikke å knuse inn ruta si. 1750,- for ekstranøkkel + jobb. Ville nok ringt ei snill venninne til å få låne en sofa da til dagen etter... Som regel så ender nøkkelen opp på et helt opplagt sted på den tiden av døgnet.
Jeg må nesten stille spørsmålet, hvordan klart han ikke å knuse ruten ??
Sitat av stoofn93 Vis innlegg
Må bare spørre. Hvordan klarer man å bli låst ute fra egen leilighet? Mistet nøkkelen?
Vis hele sitatet...
Aldri hørt om smekklås?

Evt. vranglås (lås som ikke lar seg låse opp pga feil).
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
ta kontakt med han mørke tvilsome typen i en bmw med et brekjern i ene hånden skulle vel funke fett.
Vis hele sitatet...
Hun skal få opp døra, ikke bli voldtatt.