Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2904
Vet ikke om dette er riktig sted å spørre om dette... men vi prøver!

Okai. La oss si at jeg har ca 100-200 minnepenner fra Ringnes. Jeg trenger ikke alle disse minnepennene for meg selv, så er det mulig for meg å selge noen av disse?

Jeg kan tenke meg at jeg bryter en eller annen lov vis jeg selger dem. (Har ikke spørt om lov fra Ringnes)

Minnepenne har jeg fått tak i på lovlig vis. (En arbeidsplass som hadde masse av dem til overs av en grunn jeg ikke kjenner til, så jeg fikk dem gratis fordi de skulle kaste dem)

Hva skal jeg gjøre? Beholde dem for meg selv? gi noen bort til kompiser? eller kan jeg selge dem for f.eks 10kr per stykk?
Er det noe på de?
Hvor store er de?
Har du ringnes logo?

Kan alltids sende en til meg Får aldri nok av minnepenner !
Sist endret av Ruudi; 19. desember 2011 kl. 23:34.
kan ikke skjønne at det skal være noe problem å selge disse siden ringnes har vell alrede solgt disse til de du fikk dem av å du har fått dem så du burde jo kunne selge hva som er retmessig ditt ?

eneste er vell skatt osv.. vett du kan tjenne x antal kroner uten å skatte av dem men aner ikke hvor stortbeløp etc..
Luring3n
Trådstarter
Ja, de har ringes Logo (skal prøve å få lagt ut et bilde av dem)
De er på 2gb
De er helt rene, ingen ting inne på dem.
Hvor mange Gb/mb er dem på?
Sist endret av wtf1337; 19. desember 2011 kl. 23:36. Grunn: 2slow
2gb minnepenner ser jeg på som disketter nå til dags, ubrukelig med andre ord. Del til venner og kjente, gi i julegave
Sist endret av mo3; 19. desember 2011 kl. 23:43.
Luring3n
Trådstarter
Det skal være et bilde her..

Info på minnepennen
Sitat av mo3 Vis innlegg
2gb minnepenner ser jeg på som disketter nå til dags, ubrukelig med andre ord. Del til venner og kjente, gi i julegave
Vis hele sitatet...
Det er feil Det selges fortsatt 2GB i alle butikker, og de er ikke akkurat gratis
De selger disketter også..
2GB idag er liiiiite.

Hvor store er de største minnepennene idag til en grei pris? 128? 256?
Mener jeg så 128gb på Chlas Olson for 495,- for noen uker siden. Sikkert enda billigere på nett.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
2GB idag er liiiiite.

Hvor store er de største minnepennene idag til en grei pris? 128? 256?
Mener jeg så 128gb på Chlas Olson for 495,- for noen uker siden. Sikkert enda billigere på nett.
Vis hele sitatet...
Hvorfor får man minnepenner i tallene 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256 MB/GB? Hvorfor ikke 10 , 20, 30, 40, 50? .. Som hadde vært mere praktisk!
Alltids kjekt å ha Sleng ut hele bunten på finn for 50 kroner stykket eksl. frakt, sikkert noen som kjøper inn pariter.

Kan jo sendnes som brev så er ikke veldig dyrt å poste!

Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Hvorfor får man minnepenner i tallene 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256 MB/GB? Hvorfor ikke 10 , 20, 30, 40, 50? .. Som hadde vært mere praktisk!
Vis hele sitatet...
Går vel mest sannsynlig på at teknologien gjør dette mye enklere. Om du har en "chip" hvor du kan lagre 2 GB informasjon, kan du bare ta to av disse så hra du en 4 GB's minnepinne. Er ikke helt sikker selv da, but it's the only logic
Luring3n
Trådstarter
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Alltids kjekt å ha Sleng ut hele bunten på finn for 50 kroner stykket eksl. frakt, sikkert noen som kjøper inn pariter.

Kan jo sendnes som brev så er ikke veldig dyrt å poste!



Går vel mest sannsynlig på at teknologien gjør dette mye enklere. Om du har en "chip" hvor du kan lagre 2 GB informasjon, kan du bare ta to av disse så hra du en 4 GB's minnepinne. Er ikke helt sikker selv da, but it's the only logic
Vis hele sitatet...
Kanskje det.. men er det noen mulighet for at Ringnes kommer og banker på døra mi sammen med snuten da?

Det kan da ikke være lovlig å ta betalt for noen andres produkt uten deres godkjenning?
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Hvorfor får man minnepenner i tallene 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256 MB/GB? Hvorfor ikke 10 , 20, 30, 40, 50? .. Som hadde vært mere praktisk!
Vis hele sitatet...

http://www.helpwithpcs.com/courses/binary-numbers.htm
Sitat av Luring3n Vis innlegg
Kanskje det.. men er det noen mulighet for at Ringnes kommer og banker på døra mi sammen med snuten da?

Det kan da ikke være lovlig å ta betalt for noen andres produkt uten deres godkjenning?
Vis hele sitatet...
så hvis jeg kjøper en laptop fra acer på komplett, og vil selge denne etter 4 mnds bruk, så må jeg ha tillatelse fra acer, eller komplett?
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Hvorfor får man minnepenner i tallene 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256 MB/GB? Hvorfor ikke 10 , 20, 30, 40, 50? .. Som hadde vært mere praktisk!
Vis hele sitatet...
Fordi enkelte butikke kan svindle gamlinger og andre med 2gb penner til insane pris. Feks så kjøpte fattern 2gb minnekort på expert til 149 kr. Samme minnekort i 4gb kostet 99kr på Europris.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Fordi enkelte butikke kan svindle gamlinger og andre med 2gb penner til insane pris. Feks så kjøpte fattern 2gb minnekort på expert til 149 kr. Samme minnekort i 4gb kostet 99kr på Europris.
Vis hele sitatet...
Nå finnes det da vitterlig forskjellige klasser, så dersom kortene ikke var samme klasse er prisen helt fornuftig.
Luring3n
Trådstarter
Sitat av Onkel Smågodt Vis innlegg
så hvis jeg kjøper en laptop fra acer på komplett, og vil selge denne etter 4 mnds bruk, så må jeg ha tillatelse fra acer, eller komplett?
Vis hele sitatet...
God sammenligning. Tror jeg selger dem jeg

Noen som vil kjøpe noen? (dere får freak rabatter ;] )^^
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Nå finnes det da vitterlig forskjellige klasser, så dersom kortene ikke var samme klasse er prisen helt fornuftig.
Vis hele sitatet...
Identiske minnekort, bare forskjellig størelse.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Hvorfor får man minnepenner i tallene 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256 MB/GB? Hvorfor ikke 10 , 20, 30, 40, 50? .. Som hadde vært mere praktisk!
Vis hele sitatet...
Går på byte, altså 8 tallssystemet.
Det er også grunnen til at en 2TB Harddisk er bare 1,81 TB på Windows/Linux/whatever.
Sist endret av PerPerPerPer; 20. desember 2011 kl. 00:20.
Tar gjerne 2-3 stk selv. Fine å ha til skoleoppgaver som skal fraktes rundt til forskjellige pcer.

Prøv å selg resten på finn.no for 50,- per stykk + frakt. Burde nok få solgt et par der også.
Sist endret av Bombasa; 20. desember 2011 kl. 00:46.
Gi dem vekk som julegaver til venner og familie..
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Gi dem vekk som julegaver til venner og familie..
Vis hele sitatet...
200 stk?
Sitat av Bombasa Vis innlegg
200 stk?
Vis hele sitatet...
Noen kommer til å få et rykte som minnepenn mannen etter jul da
Sitat av Settoz Vis innlegg
Noen kommer til å få et rykte som minnepenn mannen etter jul da
Vis hele sitatet...
Pappa 20 stk
Mamma 15stk
Bror 10 stk
Bestemor 5stk
Random fetter 3 stk
Naboen 3 stk

osv...

Hadde nesten vært verdt det.
Ser for meg bestemor med 5 stk minnepenner...
Min bestemor er 90 og forbanner alt som har med pc og gjøre. Hadde jeg gitt henne minnepenner tror jeg hun hadde blitt fornærma....
Du kan selge de for 10 kroner stykket? Mer er de ikke verdt. Finner de jo veldig rimelig på eBay.
Noen som vet hvor jeg får tak i billige minnepenner? Tenkte å bestille 40-50stk og selge til venner
Selg de for 10 kr stk på skolen din. 2000 kr i fortjeneste er ikke så verst.

Sitat av Settoz Vis innlegg
Noen som vet hvor jeg får tak i billige minnepenner? Tenkte å bestille 40-50stk og selge til venner
Vis hele sitatet...
Dealextreme sikkert?
Sitat av Darko Vis innlegg
Selg de for 10 kr stk på skolen din. 2000 kr i fortjeneste er ikke så verst.



Dealextreme sikkert?
Vis hele sitatet...
7 dollar stk for de billigste :/
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Går på byte, altså 8 tallssystemet.
Det er også grunnen til at en 2TB Harddisk er bare 1,81 TB på Windows/Linux/whatever.
Vis hele sitatet...
Det har å gjøre med at de fleste produsenter ser på en kilobyte som 10^3 som er 1000, mens maskinen ser på en kilobyte som 2^10 som er 1024.

Det er vel egentlig ingen grunn til at de oppgir minnebrikkene i de størrelsene, men de fant vel ut at det var like greit å følge 2-tallssystemet.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Hvorfor får man minnepenner i tallene 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256 MB/GB? Hvorfor ikke 10 , 20, 30, 40, 50? .. Som hadde vært mere praktisk!
Vis hele sitatet...
Fordi datamaskiner er bygd opp rundt det binære tallsystemet. Flashminne er bygd opp av moduler som skal adresseres binært, og da er det fornuftig å utnytte adresserommet. Å utrykke tall fra 10-talls systemet er upraktisk binært.
Prinsippet kommer tydelig til syne med harddisker - der oppgis størrelsen som 10er potenser (10GB, 100GB, 1000GB), men siden adresseringen skjer binært blir den synlige størrelsen mindre. (Litt forenklet)

Sitat av Bombasa Vis innlegg
2GB idag er liiiiite.

Hvor store er de største minnepennene idag til en grei pris? 128? 256?
Mener jeg så 128gb på Chlas Olson for 495,- for noen uker siden. Sikkert enda billigere på nett.
Vis hele sitatet...
Hva er en grei pris?
Du får 16GB til 100 kroner, mens 2GB går for 34. Skal du ha 128GB er den billigste i prisguide.no oppgitt til over tusenlappen...

2GB er fortsatt ganske mye brukt, den holder lenge når du hovedsaklig frakter dokumenter og powerpoint-presentasjoner. Å ha en ekstra pinne i sekken dersom man skal overføre noen småfiler uten å sitte ved et nettverk er praktisk. Selv har jeg en 2GB (gratis reklamepenn) som er helt perfekt når jeg scanner dokumenter på nettverksskriveren min... Noe større der vil være fullstendig waste.

@TS: Så lenge du har fått/anskaffet minnepennene på lovlig vis, ikke har noen stor fortjeneste og salget ditt ikke er egnet til å skade Ringnes på noe vis er det bare å selge dem.
2GB SanDisk USB minnepenn på MPX.no til kr 55 + frakt. Dette er noname profileringsminnepenner med ukjent kvalitet og opphav. Det er ikke ulovlig å selge disse, så du kan kvitte deg med de med god samvittighet.

Eg personlig ville ikke kjøpt, pga noname, ukjent kvalitet og ukjent opphav(for alt vi vet har de ligget på et fuktig lager siden julen 2006(når 2GB faktisk var noe)). Så eg legger heller i en femtilapp og får både kjent kvalitet og mulighet for å reklamere ved behov.

Behold 50 stk selv og spre rundt deg med de resterende 150 stk. Legg inn noen bilder av deg på disse og kall det julegave
Sist endret av nomore; 20. desember 2011 kl. 09:22.