Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1882 203288
Sitat av DingoXo Vis innlegg
noen som kan fortelle meg hvor darkbrother hud holder til ?
Vis hele sitatet...
Snakk med innkeepers og spør om de har hørt noen rykter. Du vil da få en misc quest etterhvert som forteller om en gutt i windhelm. (Aventus eller noe).
Hvit tekst: [COLOR="White"]Finn denne gutten og gjør oppdraget hans. Når du har snakket med gutten igjen kan du legge deg til å sove i noen timer. Surprise når du våkner.[/COLOR]
Sitat av DingoXo Vis innlegg
noen som kan fortelle meg hvor darkbrother hud holder til ?
Vis hele sitatet...
Mulig spoiler for noen angående DB-lokasjonen:

[COLOR="White"]I ei hule vest for Riverwood. Heter bare Dark Brotherhood sanctuary.[/COLOR]
Sist endret av Tfan; 24. november 2011 kl. 15:40.
hehe vært rundt i whitherun og tjuva noen lommer så har en av vaktene skrevet en kontrakt på hode mitt. Og de skulle bare banke meg ikke drepe meg, men jeg drepte jo dem.. haha ler altsså ''LOL'' heter det vel
Noen som vet om archery/dual-wield daggers med sneak er bra? Virker ganske gøy.
Lasta det ned for noen dager siden, har ca 6 timer playtime. Har aldri spilt noen Elder Scrolls-spill før så er ganske ny til dette. Startet som wood elf, er det dumt? Var egentlig litt tilfeldig, men han så ut som en lur fyr å velge mtp hva han kunne. Bør jeg starte på nytt med en annen? Har spillt sakte da det tok litt tid før jeg skjønte hva jeg skulle så er nok ikke kommet så langt jeg kunne kommet på de 6 timene.
Sitat av nikons Vis innlegg
Noen som vet om archery/dual-wield daggers med sneak er bra? Virker ganske gøy.
Vis hele sitatet...
jeg spiller det akkurat nå er vel mest spennende :P i stede for og bare bryte seg vei med two handed så sniker man seg rundt med bue og dagger's (er nesten litt skummelt) men beste jeg har spilt hit til vartfall.

er lv 20 og har 100 i sneak nå og 60 i pickpoket er utrolig gøy og man er så og si umilig og finne, vartfall i mørket da er man usynelig :P
Sitat av nikons Vis innlegg
Noen som vet om archery/dual-wield daggers med sneak er bra? Virker ganske gøy.
Vis hele sitatet...
med riktige items kan du etterhvert drepe elder dragons med 1 slag ^^ gitt at du får til en sneak-attack.
Jeg kjører sneak med bue. Har noen glass bows med forskjellige enchants med fire/shock/frost-skade. Dødelig nok alene, og er det noen man sliter med er det bare å bruke litt gift før du skyter. Poison of mana regen funker megabra mot vanskelige mages som helbreder seg selv!

Personlig så tenkte jeg å kjøre one handed/bue, men det har blitt til at det bare blir brukt bue. Gjør massiv skade, og tar som regel ut alle fiender på god avstand. Hva slags fordel har daggers over vanlig one-handed sverd? De gjør mindre skade og har noe raskere attack speed? Virker ikke helt som det er verdt det i forhold til sverd. Det eneste er vel at det ene sneak perket gir deg 15x skade på sneak attack med dagger, men i løpet av hele min spilletid har jeg kun sneak-attacket med håndvåpen en gang, bare for å prøve Evig mer praktisk med bue!
Daggere er raskere å angripe med, så du slår fortere. Og med items får du et 30x sneak angrep med daggeren, som er nok til å 1shotte det meste av fiender du skulle møte på i spillet om du har en god dagger. Ikke er det noe problem å gjøre sneakangrep heller om man bruker itemene man får fra Dark brotherhood.
Sist endret av etse; 24. november 2011 kl. 17:17.
ArbeidsledigProletar
Har ikke peil om denne er posta her fra før, men POW. Nå er den her ihvertfall.

Mage for the win, Draugr og andre ekle ting dør enkelt for flammer, i tillegg er det episke quests å finne i colleget, noen som har laga amuletten som tilhørte en eller annen heftig mage? Tre deler som måtte settes sammen... Fett quest ihvertfall.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Har ikke peil om denne er posta her fra før, men POW. Nå er den her ihvertfall.

Mage for the win, Draugr og andre ekle ting dør enkelt for flammer, i tillegg er det episke quests å finne i colleget, noen som har laga amuletten som tilhørte en eller annen heftig mage? Tre deler som måtte settes sammen... Fett quest ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Nei! den questen hvar iallefall ikke hos meg.
Hvem må du snakke med for å aktivere den?
når jeg går i kista i huset mitt så er over halv parten av tinga i rød skrift hva betyr det?
Sitat av DingoXo Vis innlegg
når jeg går i kista i huset mitt så er over halv parten av tinga i rød skrift hva betyr det?
Vis hele sitatet...
Det betyr at du er en tjuvradd...
åja :P det forklarer mye, er jo det..
Sitat av DingoXo Vis innlegg

Da har jeg enderlig overtalt fruen til og få henge opp kart over skyrim i stua siden av tv'en syns det passet veldig bra jeg. Hun er desverre ikke så fornøyd..

Vedlegg 9383
Vis hele sitatet...
Det passet perfekt mener jeg!
(Dama, som og har sett bildet, er uenig)

meh, kvinnfolk.
Sist endret av Bombasa; 24. november 2011 kl. 20:19.
Nå begynner jeg å bli heftig lei av at Skyrim lukker seg uten noen varsel, eller error...
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Det passet perfekt mener jeg!
(Dama, som og har sett bildet, er uenig)

meh, kvinnfolk.
Vis hele sitatet...
Her i huset var det madammen som hengte opp kartet fra Skyrim. Vi har forøvrig kartene fra Morrowind og Oblivion hengende også
Laget en ny character med archery og dual-wield daggers. Mye gøyere enn 2h.
Kan noen bekrefte om alt fucker seg opp om man tar den "change race" kommandoen? Hva blir evt ødelagt?
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Det passet perfekt mener jeg!
(Dama, som og har sett bildet, er uenig)

meh, kvinnfolk.
Vis hele sitatet...
kvinner altså ^^ men det henger utmerket der ja
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Kan noen bekrefte om alt fucker seg opp om man tar den "change race" kommandoen? Hva blir evt ødelagt?
Vis hele sitatet...
Lag en save som du kan hoppe tilbake til hvis s*** hits the fan da..
Er ikke verre
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Mage for the win, Draugr og andre ekle ting dør enkelt for flammer, i tillegg er det episke quests å finne i colleget, noen som har laga amuletten som tilhørte en eller annen heftig mage? Tre deler som måtte settes sammen... Fett quest ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Ser ut som at jeg har gjort det queste feil vei, har 2 av delene men kommer ikke inn i Saarthal for den siste pga jeg ikke er medlem av mage guilden. Hadde gledet meg lit til å bli ferdig med denne chainen ikveld men hadde igrund ingen planer om å joine magene enda.
Sitat av Rivfader Vis innlegg
Ser ut som at jeg har gjort det queste feil vei, har 2 av delene men kommer ikke inn i Saarthal for den siste pga jeg ikke er medlem av mage guilden. Hadde gledet meg lit til å bli ferdig med denne chainen ikveld men hadde igrund ingen planer om å joine magene enda.
Vis hele sitatet...
Du får tilgang på ruinene i det aller første questet for College of Winterhold, så det tar ikke altfor lang tid. Verre er det når du skal smelte sammen de tre amulettene, og må kjempe mot alle de tre fordømte sønnene på rad!
Sitat av phideph Vis innlegg
Nå begynner jeg å bli heftig lei av at Skyrim lukker seg uten noen varsel, eller error...
Vis hele sitatet...
Ødelegger hele opplevelsen, sliter med akkurat det samme.
har prøvd meg på mage, warrior, en litt blanding av sneak mage og warrior.
men nå spiller jeg full thef med kajiit 100 i sneak og 45 i bue 30 i 1 handed og noe og 60 i pickpoket elsker det ^^
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av DingoXo Vis innlegg
har prøvd meg på mage, warrior, en litt blanding av sneak mage og warrior.
men nå spiller jeg full thef med kajiit 100 i sneak og 45 i bue 30 i 1 handed og noe og 60 i pickpoket elsker det ^^
Vis hele sitatet...
Jeg spilte selv i samme stil, som en assassin, hadde 100 i sneak, 95 i onehand og 90 pickpocketing før jeg fikk bluescreen og måtte formatere..
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Jeg spilte selv i samme stil, som en assassin, hadde 100 i sneak, 95 i onehand og 90 pickpocketing før jeg fikk bluescreen og måtte formatere..
Vis hele sitatet...
så kjipt.. hva likte du best? onehand eller bue ? jeg tror jeg burde gå for begge? og når man spiller den clasen, det er vel ligharmor ikke hevyarmor man bruker ?
Sitat av DingoXo Vis innlegg
så kjipt.. hva likte du best? onehand eller bue ? jeg tror jeg burde gå for begge? og når man spiller den clasen, det er vel ligharmor ikke hevyarmor man bruker ?
Vis hele sitatet...
Hvor mange tjuver/ninjaer bruker heavy armor?
Sitat av phideph Vis innlegg
Nå begynner jeg å bli heftig lei av at Skyrim lukker seg uten noen varsel, eller error...
Vis hele sitatet...
Prøv denne.
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
Hvor mange tjuver/ninjaer bruker heavy armor?
Vis hele sitatet...
Jeg spiller nå en snedig kombinasjon med Heavy Armor, Sneak, Two-handed og Archer. Sniker meg rundt i Dwarven Armor og skyter med buen. Ikke alltid de dør på første skudd med buen, men nærmer de seg, dengder jeg løs på dem med sverdet mitt.

Artig!
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av DingoXo Vis innlegg
så kjipt.. hva likte du best? onehand eller bue ? jeg tror jeg burde gå for begge? og når man spiller den clasen, det er vel ligharmor ikke hevyarmor man bruker ?
Vis hele sitatet...
Med såpass høy sneak er det lett å bruke one hand, personlig brukte jeg daggers med perken som gir 15x dmg. Men en kombinasjon med bue og daggers tenker jeg funker veldig bra. Og ja, det er light armour man bruker, er jo raskere på foten og tar mindre av weight capacity.
Spiller selv en Warrior med heavy armor, one hand, shield og litt resto. Episk i dungeon, er bare å denge løs, dør aldri. Lyst å prøve fullt ut thief, er liksom mer spennende Mage og er jævlig tøft, syyyke spells med flammer og eksplosjoner Tåler veldig lite menmen.
jeg spiller som sakt thief og har fult stamina hele veien og begynt litt på healt nå. hva tror dere er best? gå fult med stamina eller health og stamina ?
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av DingoXo Vis innlegg
jeg spiller som sakt thief og har fult stamina hele veien og begynt litt på healt nå. hva tror dere er best? gå fult med stamina eller health og stamina ?
Vis hele sitatet...
Jeg tror du bør finne en fin balanse mellom health og stamina, men husk på at du kan få mye health fra gear, som kan være en fin ting hvis du sliter med å bli drept før du dreper motstanderne dine. Stamina derimot kan du kun øke ved hjelp av å skille det eller bruke potions som varer maksimalt 300sec (såvidt jeg vet).
Sitat av DingoXo Vis innlegg
jeg spiller som sakt thief og har fult stamina hele veien og begynt litt på healt nå. hva tror dere er best? gå fult med stamina eller health og stamina ?
Vis hele sitatet...
Health er jo nyttig uansett hvilken klasse du velger. Med mindre du er ninja med bow, som aldri blir skadet.

Men som tidligere nevnt; finn en balanse. Både health og stamina kan økes om du equipper enchanted ting som øker dette.

Men hvor mye stamina trenger man egentlig dersom man er thief? Ser ikke helt hvorfor en thief skulle trenge så mye mer stamina enn andre klasser..

AndreasWB:
Jeg er 97% sikker på at det går å få ekstra stamina fra gear. Mulig spoiler:
[COLOR="White"]I en av de aller første questene for Mages Guild får man vel en amulet som gir +30 magicka, +30 health og +30 stamina?[/COLOR]
Sist endret av garilli; 25. november 2011 kl. 01:04.
Sitat av garilli Vis innlegg
Health er jo nyttig uansett hvilken klasse du velger. Med mindre du er ninja med bow, som aldri blir skadet.

Men som tidligere nevnt; finn en balanse. Både health og stamina kan økes om du equipper enchanted ting som øker dette.

Men hvor mye stamina trenger man egentlig dersom man er thief? Ser ikke helt hvorfor en thief skulle trenge så mye mer stamina enn andre klasser..

AndreasWB:
Jeg er 97% sikker på at det går å få ekstra stamina fra gear. Mulig spoiler:
[COLOR="White"]I en av de aller første questene for Mages Guild får man vel en amulet som gir +30 magicka, +30 health og +30 stamina?[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Spoilen din stemmer den ja. Skal joine darkbrothehood i morgen skaffe meg noen Nice daggers og en fet bue men nå er det natta.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av garilli Vis innlegg
HAndreasWB:
Jeg er 97% sikker på at det går å få ekstra stamina fra gear. Mulig spoiler:
[COLOR="White"]I en av de aller første questene for Mages Guild får man vel en amulet som gir +30 magicka, +30 health og +30 stamina?[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Ang spoiler: [COLOR="White"]Du har helt rett, amulet of garthaal tror jeg den heter om jeg ikke tar feil. Men er såvidt jeg har fått med meg ikke mulig å enchante +stamina, bare sånn special gear man får, er hvertfall lite gear som increaser stamina.[/COLOR]
Hva i alle dager skal en med stamina som snik? Det er vel utelukkende krigere i tung rustning med digre våpen som trenger bøttevis av det?
En snik vil jo bruke bue eller kniv, ingen av delene 'krever' mer utholdenhet enn 100. Da må det isåfall være folk som spiller på apprentice og må løpe/fort fra monstre.
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Ang spoiler: [COLOR="White"]Du har helt rett, amulet of garthaal tror jeg den heter om jeg ikke tar feil. Men er såvidt jeg har fått med meg ikke mulig å enchante +stamina, bare sånn special gear man får, er hvertfall lite gear som increaser stamina.[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Men det burde vel gå å disenchante den slik at man kan enchante selv? Evt. bare disenchante den ene delen som har +stamina? Jeg skal ikke si meg helt sikker. Er for sent til at jeg gidder å sjekke nå, men kan sjekke det imorgen.

Uansett: trenger en thief egentlig noe som helst av magicka, health eller stamina? Alle kan være kjekke å ha litt av, men sånn egentlig... Thief trenger åpenbart ikke magicka. Litt av poenget med thief er jo også å holde seg unna combat. Når det først skal kverkes så blir det gjerne på trygg avstand med bue, eller ett kraftig sneak-attack med dagger. Og stamina er heller ikke noe som en thief har mer bruk for enn andre klasser. Eller?
Sitat av garilli Vis innlegg
Men det burde vel gå å disenchante den slik at man kan enchante selv? Evt. bare disenchante den ene delen som har +stamina? Jeg skal ikke si meg helt sikker. Er for sent til at jeg gidder å sjekke nå, men kan sjekke det imorgen.

Uansett: trenger en thief egentlig noe som helst av magicka, health eller stamina? Alle kan være kjekke å ha litt av, men sånn egentlig... Thief trenger åpenbart ikke magicka. Litt av poenget med thief er jo også å holde seg unna combat. Når det først skal kverkes så blir det gjerne på trygg avstand med bue, eller ett kraftig sneak-attack med dagger. Og stamina er heller ikke noe som en thief har mer bruk for enn andre klasser. Eller?
Vis hele sitatet...

jeg spiller også thief og jeg bruker magi til tider. Healing f.eks. Fikk også bruk for Flames på en quest. Skal også ordne med Illusion siden man kan få usynlighet. Fint til sniking

Når det kommer til Stamina VS Health så har jeg mer på health i tilfelle nærkamp, men Stamina er også fint å ha da, så det beste er å ha en balanse på det mener nå jeg.
Det jeg satser på som thief er lockpicking, sneaking, pickpocket og speach (og illusion etterhvert). Ser for meg characteren min som en "skikkelig luring" og sleiping som kan snakke seg til deg meste samt rundstjele alt og alle
Sist endret av Yutao; 25. november 2011 kl. 03:51.
Greit med stamina da denne zoom-in/slowmo marksman perken bruker en del av det.
Med tanke på health/stamina-diskusjonen: Tenk på hvor ofte du har så lite health at det er krise. Så tenker du på hvor ofte du har tilsvarende lite stamina. For min del, som tyv med bue sliter jeg sjeldent med health, men staminaen er ofte lav. Da er det jo lett å velge. Man bruker mye stamina med slow-mo perken, man bruker jo også mye stamina på løping. Tar jeg ikke feil så kan du vel bære mer med mer stamina og?
Kjenner jeg blir litt kvalm av ord som slow-mo og perks i et spill som Skyrim. Av og til så virker det som at de har endra textures fra Fallout til Skyrim. For min del så blir jeg irritert over at for hver gang jeg bruker power attack så blir jeg avbrutt med en "cut-scene" for å vise meg hvorvidt jeg kappet av en arm eller et hode. Osv. osv.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av garilli Vis innlegg
Men det burde vel gå å disenchante den slik at man kan enchante selv? Evt. bare disenchante den ene delen som har +stamina? Jeg skal ikke si meg helt sikker. Er for sent til at jeg gidder å sjekke nå, men kan sjekke det imorgen.
Vis hele sitatet...
Jo, det stemmer. Det er en enchant som heter fortify stamina som increaser stamina med +20(uten noen perks/potions for å forbedre enchantments), denne kan enchantes på Neck, chest, finger eller feet.

Du får se det litt an som tidligere nevnt, etter hva du har behov for av stamina/health/magicka.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Vangen Vis innlegg
Kjenner jeg blir litt kvalm av ord som slow-mo og perks i et spill som Skyrim. Av og til så virker det som at de har endra textures fra Fallout til Skyrim. For min del så blir jeg irritert over at for hver gang jeg bruker power attack så blir jeg avbrutt med en "cut-scene" for å vise meg hvorvidt jeg kappet av en arm eller et hode. Osv. osv.
Vis hele sitatet...
Og du har spilt begge spillene, eller?

Jeg merker jeg glatt foretrekker Skyrims system med perks fremfor andre systemer med 50 forskjellige skills som man trenger regneark for å finne ut av.
Trenger litt hjelp! Har da fått skyrim, men sitter fast i vogna helt ved starten! Ingenting skjer!
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Trenger litt hjelp! Har da fått skyrim, men sitter fast i vogna helt ved starten! Ingenting skjer!
Vis hele sitatet...
Start new game. Hvis buggen gjentar seg kan du se om du finner en nedlastbar savegame fra en TES - community side, eller du kan vente på en patch fix.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Trenger litt hjelp! Har da fått skyrim, men sitter fast i vogna helt ved starten! Ingenting skjer!
Vis hele sitatet...
Hadde samme feilen. Løst seg ved å reinstallere/oppdatere DirectX.

Feilen kommer av at spillet ikke klarer å laste inn lydsporene. Etter hva jeg skjønte fra diverse forum så er det en modul i DirextX som skal ta seg av dette.
Sist endret av ZaiRoX; 25. november 2011 kl. 10:41.
Sitat av ZaiRoX Vis innlegg
Hadde samme feilen. Løst seg ved å reinstallere/oppdatere DirectX.

Feilen kommer av at spillet ikke klarer å laste inn lydsporene. Etter hva jeg skjønte fra diverse forum så er det en modul i DirextX som skal ta seg av dette.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde ikke DriectX instalert når jeg prøvde å kjøre Skyrim for første gang.
Fikk ikke startet spillet i det hele tatt da. Siste DirectX og alt funket flott.

Sliter og med et par Desktop crashes, men det er ikke ofte. Jeg saver endel også, så sjeldent at jeg mister noe verdifult.
Laster ned siste directx, men nå står det at jeg må ha siste versjon?! Noen linker dere har til siste versjon?