Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 508
Så jeg tenkte jeg skulle rydde opp i den utrolig uryddige og uleselige koden min. Så jeg bestemte meg for å sette alle kommandoer som skal kjøres i hver sin klasse. Så nå når jeg trykker på knappen som skal kjøre kommandoen så lukke hovedvinduet.

Knappkommandoen:

Kode

UtførKommandoKnapp.addMouseListener(new MouseAdapter() {
            @Override
            public void mouseUp(MouseEvent e) {
                
                SendEnkel.Send();
            }
            
        });
SendEnkel klasse:

Kode

public class SendEnkel {
        public void Send(){
try {
            Runtime.getRuntime().exec("<Kommando>");
        } catch (IOException e2) {
            // TODO Auto-generated catch block
            e2.printStackTrace();
        }
});

Er det noe jeg har glemt?

Skal jeg legge til noe ala hovedmenyShell wait kommando?
Sliter med å se sammenhengen i programmet ditt. Lettere om vi får se en større del av koden. Hvorfor legger du en muselytter til en knapp i stedet for ActionListener? Hvorfor bruke deprecated metoder? Hvordan er knapp knyttet opp til resten av GUIen din? Hvordan håndterer du tråder? Nesten umulig å svare på hvorfor programmet ditt ikke virker med så lite info.
Sist endret av hosjmeister; 20. oktober 2011 kl. 10:56.
Sitat av hosjmeister Vis innlegg
Sliter med å se sammenhengen i programmet ditt. Lettere om vi får se en større del av koden. Hvorfor legger du en muselytter til en knapp i stedet for ActionListener? Hvorfor bruke deprecated metoder? Hvordan er knapp knyttet opp til resten av GUIen din? Hvordan håndterer du tråder? Nesten umulig å svare på hvorfor programmet ditt ikke virker med så lite info.
Vis hele sitatet...
Hva trenger du av kode? Det er nærmere 1400 linjer på hovedmenyen og 400-500 linjer på den andre. Og det er veldig tregt.

Bruker Eclipse plug-in SWT-windowbuilder, og der er ikke actionListener et valg for å legge til event handler. Og er som sagt veldig veldig ny til Java og prøver å lære

EDIT: Kan sikkert legge til at før jeg flyttet over koden til en ny klasse så fungerte det veldig bra, ingenting ble lukket eller kræsja.

Jeg fant ut problemet.

Kommandoen som kjøres henter ut Strings fra en liste jeg har:

OBS: test kode.

Kode

int EnSkjermValg1 = HovedMeny.Liste1.getFocusIndex();
        String EnSkjermValget1 = HovedMeny.Liste1.getItem(EnSkjermValg1);
Problemet her er at Liste1 henter Strings/Items fra en annen liste via Bindings.

Finnes det en eller annen funksjon som henter ut Bindings fra en annen klasse eller må jeg gjøre at Liste1 henter fra samme sted som den andre listen?
Sist endret av Pagliacci; 20. oktober 2011 kl. 11:23.