Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 8061
Hei jeg er en 18 år gammel gutt som blir nødt til å flytte hjemmefra, pga ein ganske stor krangel med min far sist fredag. grunnen til krangelen er at jeg er privatist i år, og når pappa skulle se matteleksen min den fredagen ble han ikke helt fornøyd. siden jeg bare hadde gjort 1 side matte. så no skulle han innføre en plan for meg for å få meg på rett spor.

Jeg måtte gjøre 1 kapittel matte I UKEN!!! og det med tanke på at det er bare 10 kapittel elrnoe i boka. + at jeg er privatist i andre fag også. Jeg syntes at dette var uakseptabelt, men hvis jeg ikke klarte dette sa han at han kom til å ta ifra med datamaskinen som jeg har kjøpt med mine egne penger + at jeg er 18.

så vi kranglet og han kalte meg ting som slask etc, helt til jeg sa : hold kjeft! dette tålte han ikke i det hele tatt det endte opp med at han tok en hånd rundt halsen min å presset meg imot veggen så jeg ikke fikk puste.

Det neste jeg gjorde var 100% instinkt, jeg hadde ett kopp i hånda som jeg slo han i pannen med, så det sprutet glass. hele krangelen endte opp med at vi fikk besøk av 3 politimenn. Har ikke snakket med pappa siden, føler meg ikke direkte utrygg hjemme, men tåler det bare ikke.

Mamma har sagt at hun kommer til å støtte meg økonomisk hvis jeg vil flytte på hybel, men jeg er ganske sikker på at det kan bli hardt for henne å betale for meg.

Så jeg lurte på om det finnes no program som kan hjelpe med økomisk, Nav eller lignende. Såklart kommer jeg til å skaffe med jobb, men vil ha ett sted å bo først, pendler litt fra kompis til kompis nå.
Gjør fred med faren din med en gang. Siden du kommer til å gjøre det senere i livet uansett.
Du kommer fort til å skjønne at du ikke har sjangs til å ha et kult liv uten økonomisk støtte fra faren din i den alderen. Så det jeg anbefaler deg å gjøre er og ta 1 kapittel i uken med matte, fordi det faktisk er ingenting i forhold til hva du må gjøre hvis du velger å gå høyere skole etc.
Borteboerstipend hvis du fortsatt går på skole?
Kjip situasjon det der, jeg tror det er best å slutte fred med faren din og deretter flytte på hybel med hans støtte. Evt. bare lage en avtale så du kan bo hjemme hvis du jobber med skole.
Ingen som reagerer på at faren faktisk tok kvelertak på ham? Hadde jeg måtte holde ut med slikt hjemme hadde jeg flyttet ganske raskt.
Sist endret av Nekran; 12. september 2011 kl. 20:07. Grunn: Skriveleif
Borteboer stipend og en deltidsjobb, problem solved!
Snakk med NAV, fortell alt og håp at de forstår du ikke lenger kan bo hjemme, det er godt mulig de eller husbanken kan hjelpe.
Sitat av Nekran Vis innlegg
Ingen som reagerer på at faren faktisk tok kvelertak på ham? Hadde jeg måtte holde ut med slikt hjemme hadde jeg flyttet ganske raskt.
Vis hele sitatet...
Shit happens. Høres ut som de gira hverandre opp gradvis, og han knuste en forbanna kopp i trynet på han tilbake.


Som privatist har du ikke rett til stipend, men det er ikke for seint å bli normal elev ved en VGS. Da får du stipend du kan overleve på. Hvis det er uaktuellt så er det snakk om å skaffe seg deltidsjobb og få litt penger av mor. Er massevis av folk i Norge som klarer dette, men det krever at du ikke er en ubrukelig idiot. Sosialstønad fra NAV er en mulighet om alt går til helvete, men det er overhodet ingenting å satse på. Har ikke hørt om stønadsordninger ellers for førstegangsflyttere.


Uansett, se til helvete å forsøk å bli venn med faren din. Dere kommer til å skvære opp på et eller annet tidspunkt uansett. Hør om man er villig til å huse deg til du får ordna opp. Legg det fram skikkelig:

"Hei, unnskyld for at ting endte opp sånn som de gjorde. Skjønner at jeg burde bo for meg selv nå, men hadde satt pris på om jeg fikk lov til å bo hjemme fram til jeg har fått meg jobb og ordnet ting."
Sitat av danseku Vis innlegg
Borteboer stipend og en deltidsjobb, problem solved!
Vis hele sitatet...
det tar litt tid og få stipend da, først søke, så få brev, så sende det tilbake, så penger på konto
Jævlig spent på å høre hva faren hadde sagt i den saken her. Noe sier meg at du provoserte han og slang bra med leppa di..
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Jævlig spent på å høre hva faren hadde sagt i den saken her. Noe sier meg at du provoserte han og slang bra med leppa di..
Vis hele sitatet...
politiet snakket med oss begge, de sa jeg hadde rett til å anmelde. noe som jeg ikke har tenkt å gjøre.
Om du føler at du har blitt begått en forbrytelse mot så har du rett til å anmelde dette, at politiet sa dette til deg har ikke en dritt med skyldspørsmålet å gjøre.
Kjip situasjon du har havnet i, absolutt. Jeg vil, som mange over meg, anbefale deg å bli kvitt med far. Det må du før eller siden uansett.

Og en liten ting til: Ett kapittel med matematikk i uka er faktisk ikke så mye krevd. Hvordan matte er det du tar? Er det noen form form P-matte skulle ikke det være noe problem overhode, er det R-matte er det vel akkurat passe.
Shit happens. Dersom faren din er *litt* voksen vil han ta kontakt med deg for å snakke ut om dette og forhåpentligvis beklage situasjonen. Foreslår da at du gjør det samme. Mulig du ikke ser det nå, men faren din tvinger deg ikke til å lese for å være kjip, det er kun til ditt eget beste.
Følg rådet til Dumdidum skvær opp . Hvis ikke kan det hende at dere aldri får noe godt forhold og det vil du ikke .
Du får hvertfall ett lite stipend på ca 40 000 hvis du går på skole og det er mer enn 3 timer reise til skolen fra foreldrehjemmet tur-retur.
Jeg har akkurat flyttet for meg selv og det er ganske hardt sånsett, jeg er heldig og får mye hjelp av min kjære bestemor tho

Syns jeg kjenner faren min litt igjen i faren din, utifra hvordan du beskriver han, bortsett fra volden er dem ganske like, eller hvertfall sånn han var før. Men nå har han roa seg litt ned å lært seg å akseptere at jeg ikke er noe professor.
Trist med foreldre som feilet på skolen selv og skal presse barna sine til ytterste max for å føle seg bedre selv. Noen må bare lære seg og akseptere virkeligheten. Lykke til, hvis du får støtte av moren din anbefaler jeg å flytte ut med en gang, kanskje ta kontakt med faren din etterhvert som det har roa seg ned.

Selv stakk jeg hjemmefra en gang (var 15) etter en haug med krangling og han tok alle tingene mine, når jeg kom hjem derfra har det vært bedre enn noensinne hjemme, både forholdet til min far og min stemor, samt søskene mine. Aner ikke hvorfor, tho Men det roer seg sikkert!
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Om du føler at du har blitt begått en forbrytelse mot så har du rett til å anmelde dette, at politiet sa dette til deg har ikke en dritt med skyldspørsmålet å gjøre.
Vis hele sitatet...
tingen er at jeg er glad i faren min, men jeg føler at han har et problem, han lar bestandig sine egne problemer gå utover andre, det er som han blir en helt annen person når han er under stress. Han har stresset mye på jobben i det siste med overtid etc, han nekter for at noe er galt og han nekter å oppsøke hjelp.

Jeg er bare lei av å bli kjeftet på og kontrollert på grunn av bagateller.

Og det var ikke meningen å slå med koppen i det hele tatt, jeg har aldri slått noen i hele mitt liv, uansett hvor sur jeg har blitt. det skjedde bare pga adrenalin eller noe.

Grunnen til at jeg ikke vil flytte hjem er at jeg vet at det samme vil skje igjen, umulig å si når.

Jeg er bare redd for at det skjer værre ting neste gang vi krangler så føler jeg trenger en pause.

og jeg har heller ikke tenkt å brenne noen broer for alltid.
Sist endret av 1234haha; 12. september 2011 kl. 20:46.
For det første så er vold mot barna sine verken andre eller siste løsning. At faren din gjorde det er helt uakseptabelt og det håper jeg du vet.

Er du 18 år lønner det seg som noen nevnte økonomisk sett å gå VGS om igjen (altså det året du gikk det faget du tar opp). Men skjønner at det tidsmessig kan kreve veldig mye om du f.eks driver å tar opp naturfag fra 1. året, og matte fra 2. året.

Hvis du er registrert ved en privatskole, HAR du rett på stipend. Men du får det ikke før neste semester nå som fristen har gått ut for høstsemesteret. Er det veldig ille å bo hjemme, er jeg sikker på at NAV vil hjelpe med å finne et annet sted å bo. Bortebostipend får du uansett ikke før du kan bevise at det ikke er mulig for deg å bo hjemme (pga en sånn grunn som du har). Lykke til!
Hva i helvete?!
Han får støyten for at faren kvelte ham?
Dere sier at han er "ufin" siden han slo han med en kopp i panna?
Hva hadde du gjort om noen hadde tatt kvelertak på deg? bare sottet deg ned og "værsågod og kvel meg?"
Det er noe som kalles "selvforsvar" la oss si det en gang til alle sammen: "SEL-V-FORS-VAR!"
Det er helt uinteressant hvem skylden ligger på. Så lenge det bare presenteres en side av saken blir alt meningsløse spekulasjoner.

Hjelp heller trådstarter med tema..

Skal du flytte ut trenger du inntekt. Søk jobb og se hvilke stipendmuligheter du har (dette sjekker du med lånekassen) Kontroller eventuelt med NAV om du har mulighet å få noe økonomisk støtte i overgangsfasen. Men stikkordet her er å skaffe seg inntekt og bolig.
Hvorfor skal TS rekke ut hånda først? Er det ikke den voksne som skal gå foran som et godt eksempel? Hvis han ikke har gjort det i første omgang, er det lite som tyder på at han gjør det videre også. Det beste er å godta forandringen først som sist.

Det er best du flytter ut først som sist. Vet dessverre ikke om det er forskjell i ytelser fra nav om du er student eller ikke. Du bør ihvertfall melde deg som arbeidsledig på nav.no først som sist. Deretter anbefaler jeg vikarbyrå, og samtidig søke vikar\deltidsjobber. Fabrikk\lagerjobb kan ha ganske ok lønn.

Det er egentlig ikke så vanskelig bare du har ståpå-vilje.
Sist endret av Taurean; 12. september 2011 kl. 21:05.
Jeg ville forsøkt å skvære opp med han, og få snakket ut om tingene, laget en plan og levd i fred og ro etterpå...
Hvis ikke det funker ville jeg bare flyttet. Deltidsjobb og stipend burde funke hvis man er flink med budsjettet sitt.
Men husk som i alle krangler man er uenige om noe kan man ikke finne en løsning uten å gi noe selv. Lykke til! Håper det ordner seg
Skjønner ikke hva som skjer i hodet på dem som mener HAN skal ordne opp?

1: Faren gjorde noe helt, helt uakseptabelt, og hadde det vært meg hadde jeg knust 5 kopper i tryne på personen.

2: Hvordan du gjør leksene dine, skal han faktisk drite i. Skolen er ikke ett krav, men ett tilbud du benytter deg av. Du bestemmer selv hvordan du gjør det.

3: Du er atten, du bestemmer selv. Du er under hans hus, hannes regler. Innenfor en viss grad, selvsakt. Han har ikke noe med hvordan eller hvor mye eller når du gjør leksene dine, det er ditt og holde styr på som ''voksen''.
ja, ja, ja. Her har noe blitt gjort som ikke skulle blitt gjort. Men FAEN å være så smålig som å si at "han" eller "han" skal ta initiativ for å ordne opp?

Å skvære opp er noe de begge har alt å tjene på, noen må rekke ut hånda for å få det til å fungere, jo før jo heller, samma hvem?!
Sist endret av random42099; 12. september 2011 kl. 21:48.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
ja, ja, ja. Her har noe blitt gjort som ikke skulle blitt gjort. Men FAEN å være så smålig som å si at "han" eller "han" skal ta initiativ for å ordne opp?

Å skvære opp er noe de begge har alt å tjene på, noen må rekke ut hånda for å få det til å fungere, jo før jo heller, samma hvem?!
Vis hele sitatet...
Om du ble angrepet av noen, ville du forventet at du skulle be han om unnskyldning? Med mindre man er fanatisk kristen så er ikke det normalt. Det er fremdeles ikke normalt.
finn deg kveldsarbeid, 3-5 dager i uken eller noe.
er du atten bestemmer du selv. bare og flytte ut.

at du slo han i trynet med en kopp, skjønner jeg ikke problemet med.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Syns det er grusomt å lese hvor dårlig forhold du har med faren din((( kan dere ikke prøve å bli venner? Er ikke lett sikkert men faren din er jo et menneske du egentlig skal se opp til.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Om du ble angrepet av noen, ville du forventet at du skulle be han om unnskyldning? Med mindre man er fanatisk kristen så er ikke det normalt. Det er fremdeles ikke normalt.
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om å ta alt ansvar for hendelsene. Men å innse at det må to personer til for å havne i en slik situasjon. Enighet, ikke underkastelse. Dette er ganske enkelt, alt det krever er litt ydmykhet og kansje litt innsikt.
Er nok på tide å flytte ut, uansett om du krangler eller ei.

Faren din har rett da, om du har ambisjoner må du jobbe hardt

Han gjør kanskje ting litt på gamlemåten, det er ikke noe farlig. Helt vanlig i bunn og grunn. ingenting å bli emo over.. bra at du tar igjen da, viktig å ikke bli bossa for mye med heller!
Sist endret av ali88; 12. september 2011 kl. 23:00.
Du sier du ikke har tenkt til å brenne broer for alltid, og sikkert bedre å prøve å skvære opp nå som det har kjøla seg en helg, viktig å komme seg fort opp på hesten igjen, ellers kan det bli veldig vondt...

Burde være mulig å søke lånekassen om lån i det minste, selv til privatskoler. Jeg klarte meg på 50 000 i fjor, mat, leie, fylla. Hold deg unna storbyen.. I tillegg finnes en haug legater, andre lån, og NAV. Du virker jo som du har tenkt deg på høyere utdanning og da drar du på deg lån uansett. Jobb bare med å få et godt vitnemål nå, angrer jeg på at jeg ikke gjorde...!

Å lese ett kapittel i uka kan du bare venne deg til hvis du skal på høgskole neste år (noe jeg regner med siden du går privatist), jeg leser tre-fire kapitler i uka i fire emner dette semesteret, og jeg er ikke alene om det! Gjelder sikkert flere hundre bare her inne på forumet.

Håper det ordner seg for deg!!
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Gjør fred med faren din med en gang. Siden du kommer til å gjøre det senere i livet uansett.
Du kommer fort til å skjønne at du ikke har sjangs til å ha et kult liv uten økonomisk støtte fra faren din i den alderen. Så det jeg anbefaler deg å gjøre er og ta 1 kapittel i uken med matte, fordi det faktisk er ingenting i forhold til hva du må gjøre hvis du velger å gå høyere skole etc.
Vis hele sitatet...
What ?

Jeg har da vært økonomisk uavhengig av foreldre siden jeg var 17 og flyttet hjemmefra rett før dette.

Forøvrig er det jo ikke å legge under en stol at TS er dramaqueen og en slask.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
What ?

Jeg har da vært økonomisk uavhengig av foreldre siden jeg var 17 og flyttet hjemmefra rett før dette.

Forøvrig er det jo ikke å legge under en stol at TS er dramaqueen og en slask.
Vis hele sitatet...
Da vil jeg si unnskyld for at jeg fortalte om problemene mine og spurte om råd da.
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Borteboerstipend hvis du fortsatt går på skole?
Vis hele sitatet...
Han er privatist. Da går man vel ikke på skole, eller har jeg totalt bomma?

TS: Du er da fortsatt på god linje med din mor, så jeg hadde bodd hjemme, snakket med moren min så mye som mulig foran faren din, og ikke sagt ett jævla ord til han før han ba om unnskyldning.

Må dessverre innrømme at jeg kjenner meg igjen med dette med krangler om lekser og alt faen, og jeg brukte den metoden der. Endte med at jeg ikke sa noe til min far på to uker og tilslutt kom beklagelsen. Han prøvde å snakke til meg i løpet av disse to ukene, men jeg bare holdt blikket hans og sa ikke et ord.
Sett hardt mot hardt!
Sitat av 1234haha Vis innlegg
Da vil jeg si unnskyld for at jeg fortalte om problemene mine og spurte om råd da.
Vis hele sitatet...
edit: bare glem det der ^ dumt sagt av meg.
1 kapittel uken?! Ta deg sammen, du er 18 år gammel. Andre 18-19 åringer går på høyskolen, og der har vi ett kapittel til hver eneste forelesning. Det vil si alt fra 5-8 kapitler i uken i forskjellige fag. Dersom du ikke jobber, og går noen fag som privatist, har du vel mer enn nok tid til dette?

Når det gjelder forholdet mellom deg og din far har jeg ingen formening om det, men jeg støtter ikke det som skjedde mellom dere. Det kan forresten være både billigere og lettere å flytte i kollektiv, avhengig av hvor i landet du holder til.
Sitat av m0nte Vis innlegg
1 kapittel uken?! Ta deg sammen, du er 18 år gammel. Andre 18-19 åringer går på høyskolen, og der har vi ett kapittel til hver eneste forelesning. Det vil si alt fra 5-8 kapitler i uken i forskjellige fag. Dersom du ikke jobber, og går noen fag som privatist, har du vel mer enn nok tid til dette?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke med deg eller andre, men ser du ikke hvor problemet ligger? Det er helt opp til han selv hvordan han gjor arbeidet sitt, spesielt siden han er 18. Faren skal strengt tatt drite i hvordan leksene hans ble gjort.

Når man er 18 år, passer du på deg selv. Da passer han selv på hvordan leksene blir gjort. Faren har ingenting med hvor mye lekser han gjør til det og det tidspunktet. Hadde det vært meg, hadde jeg sendt en kaffekopp i lufta kun for det.
synes det er topp noen foreldre fortsatt bryr seg om barnas utdanning og faktisk stiller krav! Om man er 18 å bor hjemme, med gratis mat osv osv. så synes jeg virkelig ikke det er for mye forlangt å kunne vise til litt skole arbeid i den tiden andre er på arbeid.

Men såklart, man er 18 å bestemmer hva man vil selv, noe som også gjelder foreldrene, de har ingen forsørgerplikt så lenge barnet ikke er aktiv student ved en skole, noe han ikke er da han er privatist. Så det er selvsagt bare å flytte ut å tjene sine egne penger, så gjør man som man vil selv i en egen betalt leilighet.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Jeg vet ikke med deg eller andre, men ser du ikke hvor problemet ligger? Det er helt opp til han selv hvordan han gjor arbeidet sitt, spesielt siden han er 18. Faren skal strengt tatt drite i hvordan leksene hans ble gjort.

Når man er 18 år, passer du på deg selv. Da passer han selv på hvordan leksene blir gjort. Faren har ingenting med hvor mye lekser han gjør til det og det tidspunktet. Hadde det vært meg, hadde jeg sendt en kaffekopp i lufta kun for det.
Vis hele sitatet...
Selvsagt ser jeg det. Til tross for dette følger det også med ansvar når man er 18 år gammel. Dersom foreldre ikke ser at dette ansvaret er til stede, følger de opp. Man er ikke kongen av eget liv bare man fyller 18 år, iallefall ikke så lenge man fremdeles bor under foreldrenes tak.

Men nå føler jeg vi sklir OT her. Det er ikke dette det handler om.
Sist endret av m0nte; 13. september 2011 kl. 01:01.
Sitat av 1234haha Vis innlegg
Hei jeg er en 18 år gammel gutt som blir nødt til å flytte hjemmefra, pga ein ganske stor krangel med min far sist fredag. grunnen til krangelen er at jeg er privatist i år, og når pappa skulle se matteleksen min den fredagen ble han ikke helt fornøyd. siden jeg bare hadde gjort 1 side matte. så no skulle han innføre en plan for meg for å få meg på rett spor.

Jeg måtte gjøre 1 kapittel matte I UKEN!!! og det med tanke på at det er bare 10 kapittel elrnoe i boka. + at jeg er privatist i andre fag også. Jeg syntes at dette var uakseptabelt, men hvis jeg ikke klarte dette sa han at han kom til å ta ifra med datamaskinen som jeg har kjøpt med mine egne penger + at jeg er 18.

så vi kranglet og han kalte meg ting som slask etc, helt til jeg sa : hold kjeft! dette tålte han ikke i det hele tatt det endte opp med at han tok en hånd rundt halsen min å presset meg imot veggen så jeg ikke fikk puste.

Det neste jeg gjorde var 100% instinkt, jeg hadde ett kopp i hånda som jeg slo han i pannen med, så det sprutet glass. hele krangelen endte opp med at vi fikk besøk av 3 politimenn. Har ikke snakket med pappa siden, føler meg ikke direkte utrygg hjemme, men tåler det bare ikke.

Mamma har sagt at hun kommer til å støtte meg økonomisk hvis jeg vil flytte på hybel, men jeg er ganske sikker på at det kan bli hardt for henne å betale for meg.

Så jeg lurte på om det finnes no program som kan hjelpe med økomisk, Nav eller lignende. Såklart kommer jeg til å skaffe med jobb, men vil ha ett sted å bo først, pendler litt fra kompis til kompis nå.
Vis hele sitatet...
På meg så høres du ut som en "giddalaus" slask, begynn på skole å studer ordentlig. Slik at du kan få deg en ordentlig jobb. Hadde du vært min sønn å oppført deg som det der så hadde jeg funnet frem bjørke risen.

Sitat av ghettokid Vis innlegg
Jeg vet ikke med deg eller andre, men ser du ikke hvor problemet ligger? Det er helt opp til han selv hvordan han gjor arbeidet sitt, spesielt siden han er 18. Faren skal strengt tatt drite i hvordan leksene hans ble gjort.

Når man er 18 år, passer du på deg selv. Da passer han selv på hvordan leksene blir gjort. Faren har ingenting med hvor mye lekser han gjør til det og det tidspunktet. Hadde det vært meg, hadde jeg sendt en kaffekopp i lufta kun for det.
Vis hele sitatet...
Så lenge han bor hjemme og blir forsørget av foreldrene så burde han trå varsomt i graset og ikke oppføre seg som en utakknemlig dritt.
Sist endret av Jigsaw; 13. september 2011 kl. 07:22.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Gå på nav, få penger, hat faren din for resten av livet, ikke fullfør noe skole, skyld bittert på pappa = win
Skværer du ikke opp med faren din vil du sannsynligvis angre på det senere i livet. Vis at du er den "største" av dere to og ta det første skrittet.
Hvis du ikke har så mye penger du kan bruke for å flytte ut så kan du flytte i kollektiv!
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
På meg så høres du ut som en "giddalaus" slask, begynn på skole å studer ordentlig. Slik at du kan få deg en ordentlig jobb. Hadde du vært min sønn å oppført deg som det der så hadde jeg funnet frem bjørke risen.
Vis hele sitatet...
Hadde du vært far min og funnet fram bjørkeriset hadde jeg funnet fram balltreet!!

Du kan ikke skrive engang.
Sist endret av Taurean; 13. september 2011 kl. 09:00.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hadde du vært far min og funnet fram bjørkeriset hadde jeg funnet fram balltreet!!

Du kan ikke skrive engang.
Vis hele sitatet...
Da hadde jeg knekt balltreet over hodet på deg å løpt etter deg til en av oss hadde sultet ihjel.

Hvis ikke du har noe annet å ta meg på enn en skrivefeil kl 07:22 om morgenen, etter et langt og kjedelig nattskift. Da syns jeg virkelig du burde spare deg.

PS! Det heter forresten ikke "Du kan ikke skrive engang", det heter "Du kan ikke engang skrive".
Svigermors drøm
colabox's Avatar
Sitat av muffinluv Vis innlegg
For det første så er vold mot barna sine verken andre eller siste løsning. At faren din gjorde det er helt uakseptabelt og det håper jeg du vet.

Er du 18 år lønner det seg som noen nevnte økonomisk sett å gå VGS om igjen (altså det året du gikk det faget du tar opp). Men skjønner at det tidsmessig kan kreve veldig mye om du f.eks driver å tar opp naturfag fra 1. året, og matte fra 2. året.

Hvis du er registrert ved en privatskole, HAR du rett på stipend. Men du får det ikke før neste semester nå som fristen har gått ut for høstsemesteret. Er det veldig ille å bo hjemme, er jeg sikker på at NAV vil hjelpe med å finne et annet sted å bo. Bortebostipend får du uansett ikke før du kan bevise at det ikke er mulig for deg å bo hjemme (pga en sånn grunn som du har). Lykke til!
Vis hele sitatet...
Fristen for å søke er 15 september for høstsemesteret
Sitat av colabox Vis innlegg
Fristen for å søke er 15 september for høstsemesteret
Vis hele sitatet...
bs..

15. november 2011 søknadsfrist for utdanningstøtte høstsemesteret 2011.
hvis faren er en grei og ålreit person til vanlig ser jeg ikke har du har noe å tape på å gjøre et kapittel matte i uka selv om du har andre fag. du tar nok ikke mat, gratis sted å bo, det å ha noen å prate med og det å ha det rent rundt deg for gitt lengre når du har skaffet deg hybel i tillegg til at, så lenge familen er ålreit så burde du gjøre det du kan for å ikke bryte det forholdet. hvor mye gjør du egentlig i den andre fagene? hvis det ikke er så stort så er en side matte veldig lite... og som det er nevnt tidligere i tråden, om du går på høyskolen vil det bli betraktelig mer å gjøre en bare et kapittel med matte, og siden du bare vinner på å få mer matte-kunnskaper. det at han tok kvelertak og er vanligvis en grei person tror jeg går på det at du har pushet han over grensen, mao. han har sikkert prøvd å få deg til å gjøre mer over lengre tid og blitt oppgitt
Sist endret av exceed; 14. september 2011 kl. 15:36.
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Da hadde jeg knekt balltreet over hodet på deg å løpt etter deg til en av oss hadde sultet ihjel.

Hvis ikke du har noe annet å ta meg på enn en skrivefeil kl 07:22 om morgenen, etter et langt og kjedelig nattskift. Da syns jeg virkelig du burde spare deg.

PS! Det heter forresten ikke "Du kan ikke skrive engang", det heter "Du kan ikke engang skrive".
Vis hele sitatet...
Poenget var ikke i hovedsak skrivefeilen, men behandlingen av din egen sønn. Du eier dem ikke, vettu.

Det at du ikke ser at det er feil å slå, bekymrer meg mer enn litt. VIL du at din egen sønn skal hate deg?
Hey, er det ingen som har tenkt på at TS kanskje har lese og skrive problemer eller andre "diagnoser" som kanskje hindrer han i og klare å lese og lære 1 kapittel i uka??

Kanskje hans far forventer mer av han på grunn av at han er 18 år, mens han faktisk gjør sitt beste, som da tydeligvis ikke er godt nok for hans far??

Det kan være en grunn til dette..
snakker ihvertfall av erfaring. (Har ADHD og diverse andre konsentrasjons vansker)
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Da hadde jeg knekt balltreet over hodet på deg å løpt etter deg til en av oss hadde sultet ihjel.

Hvis ikke du har noe annet å ta meg på enn en skrivefeil kl 07:22 om morgenen, etter et langt og kjedelig nattskift. Da syns jeg virkelig du burde spare deg.

PS! Det heter forresten ikke "Du kan ikke skrive engang", det heter "Du kan ikke engang skrive".
Vis hele sitatet...

Det du skriver står i stil med navnet ditt.