Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2537
Hei, jeg søkte etter flysertifikat på google, ettersom det virker som noe jeg har lyst på.

Et sjapt søk sende meg til http://www.pilot.no/produkter/komplett-pilotutdanning

og der står som skoleutdanning. Jeg vil bare kjøre små privatfly, jeg ønsker ikke en svær boeing. F.eks. melde meg inn på flyklubb, også leie fly for en viss tid.

Hva på vandelen vil utelukke muligheten for dette sertifikatet (hvis det er noe som utelukker da).

Kan noen gi meg et par fornuftige sider. Jeg ønsker ikke og lære noe ennå, jeg vil bare vite hvordan jeg ligger ann per dags dato. Om jeg i fremtid kan skaffe privatflysertifikat.
For å føre småfly som Cessna og Piper må du ta PPL (privat pilot license). Dette kan komme på omkring 50-60k. De fleste småflyklubber har opplæring i dette. Opplæringen er da også delt i teori og praksis.
Ta en titt på denne for mer utfyllende info!
Sett her? http://www.nak.no/motor/bliflyver/index.htm

Edit: Gobity var visst litt før meg der
Sist endret av pinkrabbitz; 6. juli 2011 kl. 23:30.
Du kan vel ta utdanningen i militæret? Du får det gratis + lønn, men må tjenestegjøre i ett par år.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Du kan vel ta utdanningen i militæret? Du får det gratis + lønn, men må tjenestegjøre i ett par år.
Vis hele sitatet...
og fly noen awsome fly, som du bare kan drømme om.
Anbefales !
Trådstarter
Takk, tror det svarte meg alt

Sitat av Xernox Vis innlegg
Du kan vel ta utdanningen i militæret? Du får det gratis + lønn, men må tjenestegjøre i ett par år.
Vis hele sitatet...
vandel som er problemet med militæret + høyden min er ikke egnet for jagerfly hvertfall :P og ønsker ikke å fly svære kjemper...
ta deg en tur til fly klubben, og forhør deg, dæm hjelper deg så godt som mulig skal du se
Sitat av Ivar Vis innlegg
Takk, tror det svarte meg alt



vandel som er problemet med militæret + høyden min er ikke egnet for jagerfly hvertfall :P og ønsker ikke å fly svære kjemper...
Vis hele sitatet...
Du kan fly F-18 eller lignende Også slipper du å betale 60k for sertifikat.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Du kan fly F-18 eller lignende Også slipper du å betale 60k for sertifikat.
Vis hele sitatet...
e han over 1.75, å har en dårlig vandel, å noen problemer med helsen som; dysleksi, briller, dårlig syn, diabetes osv.. så får han ikke den sjangsen er bare heldige folk som kan.
PPL er relativt simpelt å skaffe så lenge man er motivert. start med å kjøpe en sånn teoripakke og ta dette som brevkurs (ca 10000). da du har bestått en slags eksamen i dette er det bare å sette i gang å ta timer med en instruktør. etter ca 20 timer begynner du å fly solo og vips har du en PPL. denne læreren som sitter ved din side tar seg heller ikke betalt vanligvis. det du betaler for er leie og driftskostnader på flyet da instruktørene er ute etter erfaring og flytimer.

Såvidt jeg vet uten å si noe sikkert må du ha en plettfri vandel. militæret vil ikke tilby deg PPL uten at du skaffer utsjekk på noe større som f.eks hercules. etter dette må du tjenestegjøre i 7 lange år, hvertfall på jagerfly sist jeg undersøkte dette. De langer ikke ut med ressurser, tid og penger for å ha noen der i kun 2 år for de av dere som tror det. spessielt ikke på jagerfly da kanditatene her er svært sjeldene å finne (nei ikke fordi de nødvendigvis har 6 i matte og fysikk).

hvor bor du? med tanke på flyklubber?
Sist endret av zyklonB; 7. juli 2011 kl. 00:04. Grunn: kommafeil
Noen som vet om noen gode sider/bøker som omhandler teorien? Kunne vært artig og lest seg opp på, har nettopp fått smaken for flysimulatorer
Sitat av Xernox Vis innlegg
Du kan fly F-18 eller lignende
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet så opererer vel ikke luftforsvaret med F-18, tror du mener F-16.
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
Noen som vet om noen gode sider/bøker som omhandler teorien? Kunne vært artig og lest seg opp på, har nettopp fått smaken for flysimulatorer

Så vidt jeg vet så opererer vel ikke luftforsvaret med F-18, tror du mener F-16.
Vis hele sitatet...
Trodde de byttet det ut?
Er ikke byttet ut enda. Samt at når de først byttes skal vi ha Joint Strike Fighter, F-35

On-topic: For de som ønsker å spørre og grave om dette emne, er det masse interessant på flightsim.no sine forumsider
Sist endret av Blomsen Sr.; 7. juli 2011 kl. 01:15.