Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 4992
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10091776

Hackere har altså gått sammen og angrepet hjemmesidene til disse to partiene. De har også skaffet e-mail adressene til politikere som stemte for forslaget, og har spammet disse, i tillegg til at de truer med å kjøpe tingi deres navn og ellers gjøre livene deres kjipe.

Personlig mener jeg det er tullete å klage over så "drastiske" midler. Forandringer skjer ikke ved at folk stiller seg opp med plakater og roper fredelige slagord. Forandring skjer via vold, opprør og angrep på forskjellige måter. Vi har da alle hørt om, og ser opp til, den franske revolusjon? En blodig revolusjon, der folkeforedere ble halshugget. Jeg sier på ingen måte at det er det vi skal ty til i denne saken, men noe mer enn fredelige demonstrasjoner må nok til.

Jeg sier: Stå på, hackere. Overvåkning av hele folket strider mot demokratiets grunnprinsipper, og jeg vil gå så langt som å kalle det forederi å stemme for et slikt vedtak. Om politikerne vil grave i våres personlige innformasjon, så får de ihvertfall nå føle hvordan det er at andre stikker sine fingre i deres personlige innformasjon.


Hva mener freaksa der ute om dette?

Edit: Oppfordrer ikke på NOEN måte til bruk av vold.
Å ta ned nettsidene til partiene vil nok ikke stoppe DLD det, heller.

Og det å kalle noen som bruker LOIC for en hacker er vel litt å ta i.
Dette motiverer vel bare politikerene enda mer til å gjenomføre DLD.
Det som er med programmer som LOIC er nok at alle som har en datamaskin har mulighet til å delta og "engasjere" seg som en form for protest. er ikke alle som laster ned LOIC som kaller seg en hacker men noen gjør nok det. men selv om det muligens er noen av de som deltar har bygd opp egne Botnet til denne aksjonen ( når noen lager et botnet fra bunnen av er det nærmere en Hacker vil jeg si )

Men er det noen som har en viss idè om hvor mange som må bruke LOIC for å legge ned nettsidene til arbeiderpartiet og høyre? eller hvor stort et botnet må være for dette?
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Det som er med programmer som LOIC er nok at alle som har en datamaskin har mulighet til å delta og "engasjere" seg som en form for protest. er ikke alle som laster ned LOIC som kaller seg en hacker men noen gjør nok det. men selv om det muligens er noen av de som deltar har bygd opp egne Botnet til denne aksjonen ( når noen lager et botnet fra bunnen av er det nærmere en Hacker vil jeg si )

Men er det noen som har en viss idè om hvor mange som må bruke LOIC for å legge ned nettsidene til arbeiderpartiet og høyre? eller hvor stort et botnet må være for dette?
Vis hele sitatet...
Tja, i går var det 80 cannons som tok ned playstation.com.

Det kommer helt ann på hvor stor nettlinje, og hvor hefti CPU hver enkelt cannon har..

Sitat av bronsky Vis innlegg
Å ta ned nettsidene til partiene vil nok ikke stoppe DLD det, heller.

Og det å kalle noen som bruker LOIC for en hacker er vel litt å ta i.
Vis hele sitatet...
At det å ta ned selve nettsiden ikke stopper DLD stemmer nok.. men dette er di late internettnerdene sin måte å protestere på.
På internett kan alle samles og protestere med det man kan kalle cybervold uten å måtte lette rævva fra stolen, du kan sette opp en proxy og slenge LOICen inn i et hive, også trenger du ikke gjøre mer..
Sitat av laxzzi Vis innlegg

At det å ta ned selve nettsiden ikke stopper DLD stemmer nok.. men dette er di late internettnerdene sin måte å protestere på..
Vis hele sitatet...
Hva har du gjort for å stoppe DLD?
Jeg oppfordrer til vold.
Det viser virkelig engasjement, og er det som funker best etter min mening. Bare se i Libya
Sitat av prenix Vis innlegg
Hva har du gjort for å stoppe DLD?
Vis hele sitatet...
Jeg viser mitt engasjement.
Hvilke metoder jeg bruker og hva jeg har gjort for å spre budskapet, er min sak.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Jeg viser mitt engasjement.
Hvilke metoder jeg bruker og hva jeg har gjort for å spre budskapet, er min sak.
Vis hele sitatet...
Det hjelper lite å spre budskapet til venner. Her må det opp i media, for å få med de voksene. Vi unge er ikke mange nok til å kunne stemme ned dette forslaget, så det er flott Annonymus får saken tatt opp gang etter gang i media. De gjør en flott jobb.

Det å sitte å engasjere seg i stillhet hjelper svært lite.
Hoyre.no var oppe å gikk som vanlig i hele går og er vel det nå også. DDoS-angrep er bare barnslik. Syns disse "hackerne", som egentlig ikke har hacket noe som helst oppfører seg som en gjeng blitzere. Barnslig.
DDOS-angrep er IKKE hacking!
Sitat av Krokodille Vis innlegg
DDOS-angrep er IKKE hacking!
Vis hele sitatet...
Sorry, blander ofte "hacking" og "angrep" jeg
Hvordan har de egentlig tenkt at dette skal være til hjelp for de som er motstandere av DLD?

Det eneste de oppnår er at de som er FOR DLD får flere argumenter for å innføre direktivet.

Politiske saker avgjøres av seriøs diskusjon, eventuelt i en rettsal, ikke av en liten haug drittunger som tror de kan redde verden med Guy Fawkes-masker og patetiske DDoS-angrep.
Sitat av moridin Vis innlegg
Hvordan har de egentlig tenkt at dette skal være til hjelp for de som er motstandere av DLD?

Det eneste de oppnår er at de som er FOR DLD får flere argumenter for å innføre direktivet.

Politiske saker avgjøres av seriøs diskusjon, eventuelt i en rettsal, ikke av en liten haug drittunger som tror de kan redde verden med Guy Fawkes-masker og patetiske DDoS-angrep.
Vis hele sitatet...
Er så utrolig enig med deg. Som jeg sa; de oppfører seg som blitzere som tror de kan redde verden ved å være drittsekk, rett og slett.
Sitat av Krokodille Vis innlegg
Er så utrolig enig med deg. Som jeg sa; de oppfører seg som blitzere som tror de kan redde verden ved å være drittsekk, rett og slett.
Vis hele sitatet...
Rent bortsett fra at du blander sofa-aktivsme med direkte aksjon.
"Å være drittsekk" er ikke noen aksjonsform.
Sitat av Mith Vis innlegg
Rent bortsett fra at du blander sofa-aktivsme med direkte aksjon.
"Å være drittsekk" er ikke noen aksjonsform.
Vis hele sitatet...
Det er en fellesbetegnelse på sofaaktivister og "direkte aksjon".
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av bronsky Vis innlegg
Å ta ned nettsidene til partiene vil nok ikke stoppe DLD det, heller.

Og det å kalle noen som bruker LOIC for en hacker er vel litt å ta i.
Vis hele sitatet...
Script kiddie / drone er nok mer på det rette nivået ja, både teknisk og med tanke på ren intelligens. Det er virkelig ikke så "edelt" eller spesielt det de driver med, selv om jeg faktisk vil påstå jeg støtter tiltaket. DLD er forkastelig, men jeg tviler allikevel på at dette vil ha noen reell effekt.
Sitat av Krokodille Vis innlegg
Det er en fellesbetegnelse på sofaaktivister og "direkte aksjon".
Vis hele sitatet...
Javel, men det viser mer om hva du vet om demokratiet enn om blitzerer og anon. Flott at du bryr deg om de viktige tingen som om ddos er hacking eller ikke, men tydeligvis bryr deg filla om hvordan man faktisk har muligheten til å påvirke samfunnet.
Sitat av Mith Vis innlegg
Javel, men det viser mer om hva du vet om demokratiet enn om blitzerer og anon. Flott at du bryr deg om de viktige tingen som om ddos er hacking eller ikke, men tydeligvis bryr deg filla om hvordan man faktisk har muligheten til å påvirke samfunnet.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at selv om både Anonymous og Blitz påvirker samfunnet gjør de det på feil måte. Hvilken "aksjon"-betegnelse som brukes om de forskjellige er i denne debatten helt irrelevant. Det vi diskuterer er hvorvidt Denne DDoS-aksjonen påvirker politikernes avgjørelse om DLD. Folk har selvfølgelig delte meninger om dette, men min personlige mening er at dette er barnslig og ikke kommer til å ha noen effekt. Å ødelegge og sabotere for å få viljen sin er en barnslig måte å løse et fredelig politisk problem...
Nå har jo Anonymous gått over til å angripe PSN da.
http://www.pressfire.no/nyheter/PS3/...-3-i-det-siste
Sitat av Krokodille Vis innlegg
Poenget mitt er at selv om både Anonymous og Blitz påvirker samfunnet gjør de det på feil måte. Hvilken "aksjon"-betegnelse som brukes om de forskjellige er i denne debatten helt irrelevant. Det vi diskuterer er hvorvidt Denne DDoS-aksjonen påvirker politikernes avgjørelse om DLD. Folk har selvfølgelig delte meninger om dette, men min personlige mening er at dette er barnslig og ikke kommer til å ha noen effekt. Å ødelegge og sabotere for å få viljen sin er en barnslig måte å løse et fredelig politisk problem...
Vis hele sitatet...
Så alle blitzere drar på danmarksturer, og alle anons DDoSer?

DDoS-"aksjonen", om det er det du vil kalle det, er et patetisk forsøk fra de samme idiotene som startet OPB for å skaffe seg selv litt rep.
Det eneste mulige utkommet av dette angrepet av script-kiddies og idioter er at staten ser HVORFOR samfunnet skal overvåkes.
Sitat av Anonym48997 Vis innlegg
Så alle blitzere drar på danmarksturer, og alle anons DDoSer?

DDoS-"aksjonen", om det er det du vil kalle det, er et patetisk forsøk fra de samme idiotene som startet OPB for å skaffe seg selv litt rep.
Det eneste mulige utkommet av dette angrepet av script-kiddies og idioter er at staten ser HVORFOR samfunnet skal overvåkes.
Vis hele sitatet...
Er ikke det akkurat det jeg sier?
Sist endret av meitemark; 27. september 2023 kl. 11:23.
Sitat av Krokodille Vis innlegg
Poenget mitt er at selv om både Anonymous og Blitz påvirker samfunnet gjør de det på feil måte. Hvilken "aksjon"-betegnelse som brukes om de forskjellige er i denne debatten helt irrelevant. Det vi diskuterer er hvorvidt Denne DDoS-aksjonen påvirker politikernes avgjørelse om DLD. Folk har selvfølgelig delte meninger om dette, men min personlige mening er at dette er barnslig og ikke kommer til å ha noen effekt. Å ødelegge og sabotere for å få viljen sin er en barnslig måte å løse et fredelig politisk problem...
Vis hele sitatet...
Hvis det virkelig er det du diskuterer så er det vel greit å forholde seg til akkurat ddos og ikke dra inn andre aksjonsformer som strengt talt ikke har noe med hverandre å gjøre. Når du blander inn faktiske demonstranter så virker det mer som om du er opptatt av å fremme ditt syn på den formen for aksjon enn å diskutere den faktiske saken.
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvis det virkelig er det du diskuterer så er det vel greit å forholde seg til akkurat ddos og ikke dra inn andre aksjonsformer som strengt talt ikke har noe med hverandre å gjøre. Når du blander inn faktiske demonstranter så virker det mer som om du er opptatt av å fremme ditt syn på den formen for aksjon enn å diskutere den faktiske saken.
Vis hele sitatet...
Jeg er opptatt av begge to. Jeg sammenligner aksjonene fordi jeg syns begge er barnslige og en dårlig måte å løse politiske problemer på. Hva er det egentlig du vil fram til, kverulant?
Sitat av Krokodille Vis innlegg
Poenget mitt er at selv om både Anonymous og Blitz påvirker samfunnet gjør de det på feil måte. Hvilken "aksjon"-betegnelse som brukes om de forskjellige er i denne debatten helt irrelevant. Det vi diskuterer er hvorvidt Denne DDoS-aksjonen påvirker politikernes avgjørelse om DLD. Folk har selvfølgelig delte meninger om dette, men min personlige mening er at dette er barnslig og ikke kommer til å ha noen effekt. Å ødelegge og sabotere for å få viljen sin er en barnslig måte å løse et fredelig politisk problem...
Vis hele sitatet...
Du oversimplifiserer det til de grader. DLD er for store deler av befolkningen, mange organisasjoner, nesten alle partiene på stortinget inkludert mange i både AP og Høyre en kjernesak som bryter hardt med sterke prinsipper og gir rett og slett en jævlig kjip ettersmak.

Du snakker om at dette skal løses så fredelig, gjennom diskusjon og hva det måtte være du tenker på. Har vi ikke prøvd? Har ikke både Datatilsynet, Forbrukerrådet, NTNU, LO, Barneombudet og Personvernkommisjonen vist sin motstand? Jo. Guess what, det ga de langt faen i. De valgte heller å innføre DLD, tross all tenkelig motstand, og tross det kompetanse og erfaring har lært oss er rett. Tross det prinsipielle grunnlaget som mennesket skal være fritt. Tross at vi skal være uskyldige til det motsatte er bevist.

Har jeg noe å bekymre meg over? Sannsynligvis ikke, men dette er et grovt overtramp av personlig frihet og vi er på vei inn i en retning jeg ikke liker liker det minste.

Å vær så snill. Det er ikke slik at de skyter sivile. De tar ned en politisk nettside i protest. Det hjelper kanskje ikke stort, men de lytter da faen ikke på sunn fornuft heller, til tross for at alle instanser som omhandler lagring av data og personvern viste sterk misstillit til forslaget.

For å være ærlig syntes jeg du skriver vel mange poster om denne saken (i flere tråder) uten å virke det minste opplest om temaet, og uten å ha en generell forståelse av hvordan samfunnet er bygget opp - og hvorfor dette er en voldtekt av personlig frihet.

La oss ikke glemme at landene som har innført dette, ikke nødvendigvis har fått nevneverdig bedre oppklaring i saker. Så, please enlighten me, men spar deg for definisjoner og standhaftige påstander du tydeligvis ikke har helt kontroll på.

Sitat av Shudo Vis innlegg
Nå har jo Anonymous gått over til å angripe PSN da.
http://www.pressfire.no/nyheter/PS3/...-3-i-det-siste
Vis hele sitatet...
Det er virkelig ikke nytt - PSN har vært target lenge
Sitat av Krokodille Vis innlegg
Jeg er opptatt av begge to. Jeg sammenligner aksjonene fordi jeg syns begge er barnslige og en dårlig måte å løse politiske problemer på. Hva er det egentlig du vil fram til, kverulant?
Vis hele sitatet...
Jeg vil bare se om du faktisk har peiling på hva du snakker om og det har jeg jo fått svar på.
For å sitere Restyle:
For å være ærlig syntes jeg du skriver vel mange poster om denne saken (i flere tråder) uten å virke det minste opplest om temaet, og uten å ha en generell forståelse av hvordan samfunnet er bygget opp
Vis hele sitatet...
Sist endret av Mith; 7. april 2011 kl. 10:37.
Restyle, temaet var da DDoS, ikke hvorvidt DLD er en voldtekt mot personlig frihet, og heller ikke hvor mye tidligere poster vet om DLD. Er det du sier at DDoS er en etisk form for "demonstrasjon" som kommer til å få gjennombrudd?
Det er så idiotisk å høre på folk som vil bruke vold mot DLD! Alle vet når man først har fått vold inn i bildet, så er dere de første som trekker seg. Derfor slutt å bruk kjeften og heller begynn å bruk hjernen.
Sitat av Anonym48997 Vis innlegg
Restyle, temaet var da DDoS, ikke hvorvidt DLD er en voldtekt mot personlig frihet, og heller ikke hvor mye tidligere poster vet om DLD. Er det du sier at DDoS er en etisk form for "demonstrasjon" som kommer til å få gjennombrudd?
Vis hele sitatet...
Om DDoS er rette veien å gå vet jeg ærlig talt ikke, og om det er etisk eller ikke er helt avhengig av øyet som ser. Teamet i denne tråden var DDoS, ja, men DDoS som sådan er svært lite interessant; det er ikke stort å diskutere rundt akkurat det. Man må nødvendigvis er grunnen som ligger bak, og hva som får folk til å gjøre det.

Jeg vil på alle måter si at DDoS slik som dette, om enn både ulovlig og muligens feil måte å gjøre det på - er en "fredelig" måte å demonstrere på. Skadeomfanget er ikke større enn at en politisk nettside (med relativt lav trafikk) detter ned og opplever litt ustabilitet. Det er ikke verdens undergang, det er ikke noen som tror det vil gjøre enorm forskjell - men det er en symbolsk handling som skaper nyheter og viser misnøye med dagens regjering som gjør ting som de færreste av oss ønsker; og som ved en nasjonal avstemming sannsynligvis aldri i verden ville gått igjennom. Her er det altså ikke flertallet som stemmer over en ny lov, det er enkeltmennesker som driter i hva eksperter og folket ønsker.

Grunnen til at jeg siterte Krokodille er at jeg har merket stor pågang i alle trådene som angår DLD, og i hver eneste tråd virker det ut som kunnskapen rundt emnet ikke er helt på topp. Sakene er dessuten såpass nære hverandre, så at man trekker likhetstrekk mellom trådene er en naturlig gang.

Sitat av Apl3x
Det er så idiotisk å høre på folk som vil bruke vold mot DLD! Alle vet når man først har fått vold inn i bildet, så er dere de første som trekker seg. Derfor slutt å bruk kjeften og heller begynn å bruk hjernen.
Vis hele sitatet...
Huh? DDoS-angrep er rimelig langt unna vold.
Sist endret av meitemark; 27. september 2023 kl. 11:22.
Ble ikke dette vedtatt i Stortinget da ??
Da er det kanskje slik at det er noen her som burde ha fått ræva i gear litt før.
Her blir det jo sutret i ettertid.
Toget er gått :-)
Tja.

Først og fremst er det ikke hacking, men det er vel blitt rimelig avklart. Folk DDoSer sidene til AP, Høyre er sagt å ikke være et mål, da flere i Høyre valgte å stemme i mot.

Jeg likerstiller dette med å stille seg opp i gaten og blokkere stortinget i protest - man blokkerer tilgangen til nettsiden. Internettprotest, enkelt og greit. Er ikke verre enn det.
Og til de som mener at "dette er bare dumt og barnslig og har ingenting å si" - dette resulterte vel i 3-4 artikler i DB/VG i går, så jo - det hadde absolutt resultat. Poenget er å opplyse folk om DLD og hva det faktisk innebærer, i steden for å la det passere forbi i stillhet(slik som AP lot høringskommisjonen som i 2007/08 ble satt til å utrede om DLD gjorde, da kommisjonen frarådet det).
Sitat av moridin Vis innlegg
Politiske saker avgjøres av seriøs diskusjon
Vis hele sitatet...
Det ble prøvd, funket ikke
Har ikke sett noen hackere enda? Når de har deface't sidene skal de få en liten applaus av meg. Synd 4chan-groupiene ikke har kunnskaper til slikt.
Sitat av Krokodille Vis innlegg
Poenget mitt er at selv om både Anonymous og Blitz påvirker samfunnet gjør de det på feil måte. Hvilken "aksjon"-betegnelse som brukes om de forskjellige er i denne debatten helt irrelevant. Det vi diskuterer er hvorvidt Denne DDoS-aksjonen påvirker politikernes avgjørelse om DLD. Folk har selvfølgelig delte meninger om dette, men min personlige mening er at dette er barnslig og ikke kommer til å ha noen effekt. Å ødelegge og sabotere for å få viljen sin er en barnslig måte å løse et fredelig politisk problem...
Vis hele sitatet...
Si det den dag du virkelig føler at du må gjøre no, skal love deg at en søt liten plakat og være moral hore ikke vil fungere da, sjekk historien om hvordan man protesterer.

At man ikke skal bruke vold osv er greit nok, til et hvis punkt, at staten prøver å gjøre alle til "Moral folk" ved å stemple alle som protester på en effektiv måte blir kalt kriminelle er ikke noe nytt.

Og si at Ddos angrepene ikke gjør noe forskjell er bare tull, sjekk alle innslagene i media om DLD pågrunn av dette, hadde ikke vært for dette hadde DLD for lengst vært i glemme boken til det norske folk og holdt på videre med sin totalitære agenda.
Sist endret av foxxravin; 7. april 2011 kl. 19:10.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ella Vis innlegg
Ble ikke dette vedtatt i Stortinget da ??
Da er det kanskje slik at det er noen her som burde ha fått ræva i gear litt før.
Her blir det jo sutret i ettertid.
Toget er gått :-)
Vis hele sitatet...
ALDRI si at toget har gått. Da vinner politikerne. En lov kan ALLTID revurderes, det krever bare at noen engasjerer seg.
Nå måtte jeg nesten le :') de har flyttet www.arbeiderpartiet.no til facebook siden deres, så nå må anonymous og alle de andre ta ned hele facebook for å ta dem ned.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Nå måtte jeg nesten le :') de har flyttet www.arbeiderpartiet.no til facebook siden deres, så nå må anonymous og alle de andre ta ned hele facebook for å ta dem ned.
Vis hele sitatet...
Hehe, de er smartere enn man skulle tro!
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10091776

Hackere har altså gått sammen og angrepet hjemmesidene til disse to partiene. De har også skaffet e-mail adressene til politikere som stemte for forslaget, og har spammet disse, i tillegg til at de truer med å kjøpe tingi deres navn og ellers gjøre livene deres kjipe.

Personlig mener jeg det er tullete å klage over så "drastiske" midler. Forandringer skjer ikke ved at folk stiller seg opp med plakater og roper fredelige slagord. Forandring skjer via vold, opprør og angrep på forskjellige måter. Vi har da alle hørt om, og ser opp til, den franske revolusjon? En blodig revolusjon, der folkeforedere ble halshugget. Jeg sier på ingen måte at det er det vi skal ty til i denne saken, men noe mer enn fredelige demonstrasjoner må nok til.

Jeg sier: Stå på, hackere. Overvåkning av hele folket strider mot demokratiets grunnprinsipper, og jeg vil gå så langt som å kalle det forederi å stemme for et slikt vedtak. Om politikerne vil grave i våres personlige innformasjon, så får de ihvertfall nå føle hvordan det er at andre stikker sine fingre i deres personlige innformasjon.


Hva mener freaksa der ute om dette?

Edit: Oppfordrer ikke på NOEN måte til bruk av vold.
Vis hele sitatet...
Det du sier her om at det ikke hjelper med plakater og fredelige demonstrasjoner er helt sant. I noen tilfeller, altså små saker kan dette hjelpe men i den store sammenhengen er det opptøy og store reaksjoner som må til, det er bevist, det er bare til å lese nyhetene. Ingenting hjelper politikerne, de bryr svært lite, stemmene til de som valgte de fram teller ikke og de er på en måte blitt makt syke en slags sur gammel elite som ikke ser hva vi som er fremtiden ser.
Jeg blir rett og slett flau av hvordan ordet "hacke" brukes.

Og iallefall flau når jeg ser "anonymous" forskjeligge steder.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av kimmag Vis innlegg
Jeg blir rett og slett flau av hvordan ordet "hacke" brukes.

Og iallefall flau når jeg ser "anonymous" forskjeligge steder.
Vis hele sitatet...
Ser den, "Anon Hackergruppe hacker hackede nettsider" DDoS er og vil aldri bli hacking, noe som Ola Normann ikke forstår..
Og "anon" er rett og slett alle som deltar via forumet til 4chan. Alle tror det er en liten gruppe liksom, og føler seg skikkelig beæret.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10091776

Hackere har altså gått sammen og angrepet hjemmesidene til disse to partiene.
Vis hele sitatet...
Nå ja. Klikke på "IMMA CHARGIN MA LAZORZ" (Som knappen er merket) er vel strengt tatt ikke hacking. Dersom du vil demonstrere på gaten, sperrer du en gate. Når man her sperrer en nettside er det det da plutselig hacking.
Vet du hva ett Denial of Service angrep er?

Sitat av bamsegutt Vis innlegg
De har også skaffet e-mail adressene til politikere som stemte for forslaget, og har spammet disse, i tillegg til at de truer med å kjøpe tingi deres navn og ellers gjøre livene deres kjipe.
Vis hele sitatet...
Epostadressene til folkevalgte ligger ofte ute for hele verden å se. Demokratiet lenge leve. De har høyst sannsynlig også lagt ut en masse personlig info på Facebook åpent for enhver person i et forsøk på å dra stemmer.

Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Forandringer skjer ikke ved at folk stiller seg opp med plakater og roper fredelige slagord. Forandring skjer via vold, opprør og angrep på forskjellige måter. Vi har da alle hørt om, og ser opp til, den franske revolusjon? En blodig revolusjon, der folkeforedere ble halshugget. Jeg sier på ingen måte at det er det vi skal ty til i denne saken, men noe mer enn fredelige demonstrasjoner må nok til.
Vis hele sitatet...
Ser opp til....? Har du hørt om de kristne korstogene? SER OPP TIL?
Ikke aner jeg hva slags livsyn du har, men å sammenligne dagens DLD-Opprør med den franske revolusjonen syns tilåmed jeg at er å dra strikken litt vel langt.

Det utvides fra og lagre maksimalt det som trengs for å holde styr på faktura/kundene dine. Til å kunne kartlegge enhver person sine vaner/Reiseruter/Sosial krets 6måneder tilbake i tid. Til enhver tid.

Dette er SCARY SHIT. Jeg GLEDER MEG til første "high up" statsansatte ringer feil person, til feil tid å ender opp midt i en svært kompromitterende etterforskning!
Sist endret av MagicalTrevor; 11. april 2011 kl. 12:54. Grunn: Feilskrev quote syntaksen
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Sitat av MagicalTrevor Vis innlegg
Ser opp til....? Har du hørt om de kristne korstogene? SER OPP TIL?
Ikke aner jeg hva slags livsyn du har, men å sammenligne dagens DLD-Opprør med den franske revolusjonen syns tilåmed jeg at er å dra strikken litt vel langt.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hva du mener her. Vi lærer om den franske revolusjon på skolen, vi hører stadig om begrepene frihet, likhet og brorskap, og hvordan prinsippene i demokratiet vårt er bygget på nettopp dette. Jeg vil da kalle dette å se opp til en revolusjon, som endret store deler av verden? Jeg har vel aldri sammenliknet angrepene mot høyrepolitikerne med den franske revolusjon, det jeg sa var at det er rart at folk har et såpass negativt syn på opprør i dag, når vi helt tydelig syns den franske revolusjonen var helt greit.

Og hva har korstogene med dette å gjøre...?

Litt rart at folk bryr seg om feil bruk av begrepet "hacking" når det ikke har noe med saken å gjøre i det hele tatt. VG kalte det hacking, jeg kalte det hacking, ingen burde bry seg om det, når friheten vår stadig røves fra oss i små mengder.
Sist endret av bamsegutt; 13. april 2011 kl. 01:32.